"Nə Aqiləm, nə Divanə..."-
Yüz Gözəl Sevgi
Şeiri
PƏRVİNin təqdimatında
Yeniyetmə vaxtı sevgini dərd, ağrı təki yaşayanlar, yaxud aşiq olub özünü xəstə kimi aparanlar gülməli görünürdü mənə. Doğrudan da,
sevgi mərəz deyil axı, sevgi fəlakət də deyil.
...Bilmirəm, bəlkə də bütün günahlar sənətdədi.
Sənət məhəbbəti belə göstərib bizə.
...Sevgini öyrənən
elm yoxdu, sevgi tədqiqat mövzusu da ola bilməz. Tibb acizdi belə
qəliz olayı izah etməkdə. Bu müəmmanı anlamaq üçün yeganə vasitə, sənətdi. Ədəbiyyat,
musiqi, rəsm, teatr... və s. Bir anlıq sevgi poemaları, romanlar, eşq dastanları keçir adamın beynindən! Hanı xoşbəxt məhəbbət?
Hardadı nikbin sonluq?
Əslində, insan varlığının axırı
ölümdüsə, nikbin sonluq ummaq, ona
ümid bəsləmək
sadəlövhlükdü bəlkə
də... O kabus hər an başının
üstündədi. Ölüm
kabusu, ayrılıq qorxusu əl çəkən deyil səndən! Və bütün bunları fikirləşəndə aşiq
olub dərdə düşənləri anlaya
bilirsən...
İnsan
bu gün yaşadıqlarına görə
xoşbəxt ola bilmir, bir zaman bütün
bunların bitəcəyini
xəyal edib bədbəxt sanır özünü... Gələcəyə inamı sarsılan kimi hər şey
mənasızlaşır. Və elə o dərdli hal, bədbin ovqat da bundan
yaranır. Əslində,
sevgi həm də xarakterdi, ağıldı, istedaddı...
təcrübədi! Həyatı
nə qədər dərk edirsənsə, öz içini, duyğularını da o qədər anlayırsan...
Dünyanı nə cür
qavrayırsansa, öz
yaşadıqlarına da
həmin bucaqdan baxırsan, o cür qəbul edirsən. Ona görə, məncə, ağıllı, təcrübəli,
həyatı bilən,
sonu dərk edən insanın sevgidən bədbinləşməməsi
mümkünsüzdü. Və bu fikrə
gələndən sonra
Yunis İmrəni oxumaq insanı havalandırır... Sözün
əsl mənasında!
Gəl gör məni eşq neylədi?! Elə təkcə bu misrayla nələr
demir Yunis İmrə?! Dünyanı,
yaradılışı, həyatı
Yunis İmrə kimi anlayan adamın
eşqdən çöllərə
düşməsi o qədər
təbii görünür
ki...
Sufi şairdi Yunis İmrə... Yeganə və gerçək
eşq Allaha eşqdi sufilərə görə. Sufi alimlərin
yozumları ilə xeyli
dərəcədə razılaşmaq
olar. Amma Yunisin müasiri olmadığımızdan şeirin
yazılma şəraiti,
şairin şəxsi
düşüncələri tam aydın deyil... Əlbəttə, bu şeirdə
Allaha, Şeyxə xitab, ondan imdat,
ona çatmaq eşqi açıq-aydın
duyulur. Lakin şeirə bir az real baxanda,
onu özününküləşdirəndə
görürsən ki,
bu hissləri qarşı tərəfsiz,
konkret olaraq qadınsız yaşamaq inandırıcı deyil. Əslində, eşq ilahi
eşqdi. Aşiq
yerdə deyil, göydədi... Amma bütün o ilahiliyi, sehri özündə birləşdirən, ifadə
edən biri var, mütləq var!
Şeirdə şair özünü Məcnuna bənzədib “Məcnun oluban yürürəm” – deyir. Heç bu
misra yazılmasaydı
belə, Yunis İmrənin Məcnunu təsviri, ondan danışması aydın
hiss olunur.
Şeirin melodiyası, oxuyarkən
göz önünə
gələn səhnələr,
təsvir olunan ağrı, kədər və ən əsası bənzərsiz
eşq, hamısı Məcnundan xəbər verir, onu göstərir.
Elə ilk – “Mən yürürüm yana-yana”
misrasından ucsuz-bucaqsız
səhra, kəhrəba
rəngli qum
təpələri, çox
isti Günəş gəlir adamın xəyalına. Və Yunis İmrənin
sevgi fəlsəfəsi
açılır. Cəmisi
bir misrayla: “Nə aqiləm, nə divanə...” Nə qədər dəqiqdi, deyilmi? Min illərdi Məcnunu
dəli sananların cavabıdı bu misra. Axı doğrudan da,
sevgi adamın anormal halıdı. Adi, sakit ovqatında
heç zaman tutmayacağın işlərə
sövq edir səni sevgi... Amma məgər bu dəlilik, divanəlikdirmi?
Əsla! Aşiq ağıllı olduğu
üçün, müdrik
olduğu üçün
bu hallara düşür. Dünyanı
dərk etdiyi üçün, sonunu bildiyi üçün yana-yana yürüyür...
Eşq paklaşdırır insanı...
Din, ibadət, ziyarət
kimi... Və sevən adamın Allaha bir az da artıq
tapınması, daha da yaxınlaşması, “dərd”inin çarəsini
ondan diləməsi təbiidi. Bu şeirdə də mənə görə ən kövrək məqam məhz budu...
Ya elim al kaldır beni
Ya vaslına erdir beni
Çok
ağladım güldür
beni
Gel gör beni
aşk neyledi...
Aşiqin
gözlərində donan
yaşı görürəm
bu anlarda... Üzünü tutduğu
göylərdə Allah var,
hər yerdə Allah var, o bomboş səhrada, o adamsız yuvasında, axan sularda, qürbətdə...
hər yerdə Allah var, dərdli qəlbində isə sevgi! Hə, sevgi var, eşq
var... yaralarında,
qana dönən ürəyində, dağ
çəkilmiş ciyərində,
gözlərinin yaşında
sevgi var! Yarı isə yalnız yuxularındadı...
Oyanıb məlul olmasına da səbəb budu... Aşiqin həyatı yalnız içindən, duyğularından,
arzularından, xəyallarından
ibarətdi. Şeirdə ən kədərli olan da budu.
Mücərrədlik... O göylərə
ucalmış sevginin özünün də əlçatmazlığı.
Bəlkə də, yellər
kimi əsən, sellər kimi axan aşiqin niyyəti elə bu idi... Birini,
bir adamı, bir qadını, bir varlığı yox, Sevginin özünü
SEVMƏK!
Yunis İmrə: “Gel
gör beni aşk neyledi...”
Ben yürürüm yana-yana
Aşk boyadı beni
kana
Ne akilem ne divane
Gel gör beni
aşk neyledi...
Gah eserem yeller gibi
Gah tozaram yollar gibi
Gah akaram seller gibi
Gel gör beni
aşk neyledi...
Akar sulayın çağlaram
Dertli ciğerim dağlaram
Şeyhim
anuban ağlaram
Gel gör beni
aşk neyledi...
Ya elim al kaldır beni
Ya vaslına erdir beni
Çok ağladım güldür beni
Gel gör beni aşk neyledi...
Ben yürürem ilden ile
Şeyh
sorarım dilden dile
Gurbette halim kim
bile
Gel gör beni
aşk neyledi...
Mecnun oluban yürürem
Ol yari düşte görürem
Uyanıp
melal oluram
Gel gör beni
aşk neyledi...
Miskin Yunus biçareyem
Baştan
ayağa yareyem
Aşk ilinden avareyem
Gel gör beni
aşk neyledi...
PƏRVİN
525-ci qəzet.- 2014.- 1 mart.- S.21.