Elm və təhsilin inkişafında gənclərin
iştirakı milli strategiyanın prioritet istiqamətidir
Azərbaycan dövlətçiliyin möhkəmləndirilməsi,
dövlətçilik ənənələrinin
qırılmaz bir bağ olaraq nəsildən nəsilə
ötürülərək davam etdirilməsi, etibarlı və
parlaq gələcəyin təminatı şübhəsiz ki,
elm və təhsilin uğurlu və dinamik inkişafı ilə
birbaşa bağlıdır. Bütün bu sadalanan
amillər peşəkar kadrların yetişdirilməsindən,
gənclərin cəmiyyətin bütün sferalarında
iştirakından, onların aparıcı qüvvəyə
çevrilməsindən asılıdır. Məhz bu potensialdan düzgün istifadə edilməsi,
bu istiqamətdə qurulan uğurlu siyasət milli
inkişafın gələcək üçün sarsılmaz
qarantıdır. Bakı Dövlət
Universitetinin Gənc alimlər şurasının bir
üzvü kimi mən də bu barədə öz mülahizələrimi
bildirmək istərdim.
Gənclərin hərtərəfli inkişafı
ölkənin sosial-iqtisadi, elmi və mədəni
inkişafı ilə sıx əlaqədədir, onun qlobal rəqabətə
davamlılığının, milli təhlükəsizliyinin
vacib şərtlərindəndir. Gənclik gələcəkdir
və bu gələcəyin parlaq olması ilk növbədə
məhz gəncliyə olan diqqət və qayğının təməl
daşını təşkil edir. Təbii
ki, onlar arasında xüsusilə diqqət və
qayğıya ehtiyacı olanlar gənc olmalarına rəğmən
elm və təhsil sahəsində çalışaraq həyatlarını
maariflənməyə, öyrənməyə və eləcə
də maarifləndirməyə və öyrətməyə həsr
edən, bilik və təcrübə qazanmağı öz həyat
qayələrinə çevirən gənc alimlərdir.
Məhz bu səbəbdən də gənclərə,
gənc alimlərə dövlət səviyyəsində
göstərilən diqqət və qayğı əslində
səbəbsiz deyil.
"Bugünkü
gənc sabah ölkəmizi idarə edəcəkdir", - deyən
cənab Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə bu
gün ölkəmizdə gənclik potensialından ölkənin
mənafeyi naminə tam və düzgün istifadə
olunması, gənc alimlərin elmi fəaliyyəti
üçün şərait yaradılması, dövlət
idarəetməsində gəncləşdirmə siyasətinin
aparılması, onların
faydalı məşğulluğunun təmin edilməsi məqsədilə
kompleks və sistematik tədbirlər həyata
keçirilməkdədir. 2007-ci ilin "Gənclər ili" elan edilməsi, ölkə
başçısının fərmanı ilə təsdiqlənən
"Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə
təhsili üzrə Dövlət Proqramı (2007-2015-ci illər)",
"Azərbaycan gəncliyi 2011-2015-ci illərdə"
Dövlət Proqramı, "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış" İnkişaf Konsepsiyası, "Gənclər
üçün Prezident Mükafatı"nın təsis
edilməsi bunun ən bariz və parlaq nümunələridir. 2013-cü ildə
Prezident tərəfindən təsdiq edilən "Azərbaycan
Respublikasında təhsilin inkişafı üzrə Dövlət
Strategiyası" isə ümumiyyətlə elm və təhsil
sahəsində uzunmüddətli və sistematik strateji proqram
kimi rəhbər funksiyasını yerinə yetirməkdədir. Bu strategiya
şübhəsiz ki, elm və təhsilin daha da inkişaf
etdirilməsinə böyük təkan vermiş olacaq.
Məhz bunun nəticəsidir ki, son illərdə gənclərin
elmə axınında nəzərəçarpacaq irəliləyiş
müşahidə olunur. Dissertasiya müdafiə edən alimlərin
yaş tərkibi bunun əyani sübutudur. Belə ki, Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında Ali Attestasiya Komissiyasının məlumatına
görə, 2003-cü ildən başlayaraq elm gəncləşir
və elmin qocalması barədə əvvəlki narahatlıq
artıq aradan qalxmaqdadır. Müdafiə
edən fəlsəfə doktorlarının orta yaşı
29-32 təşkil etməkdədir. Son illərdə
doktoranturaya qəbul zamanı isə əsl rəqabət havası
hiss edilir. Birmənalı şəkildə
vurğulamaq lazımdır ki, respublikada elm və təhsilin
inkişafı ilə bağlı Dövlət
Proqramlarında kadr potensialının qorunub saxlanması, gəncləşdirilməsi
və inkişaf etdirilməsi başlıca vəzifə kimi
qoyulmuşdur. Bu gün dövlət gənclər
siyasəti gənclərin öz bilik və
bacarıqlarının, təbii potensialının səmərəli
reallaşdırılmasını özündə ehtiva edir.
Qloballaşan
dünyada, dəyərlər və mədəniyyətlər
sisteminin qarşılaşdığı,
çulğalaşdığı bir dövrdə müasir
zamanın yeni çağırışları və ölkəmizdə
informasiya cəmiyyətinin qurulması prosesi Azərbaycanın
müasir gəncliyinin qabaqcıl hissəsi olan gənc,
intellektual, ziyalı gəncliyin qarşısında yeni tələblər
və şərtlər qoymaqdadır. Bu şərtlərə,
tələblərə isə daim öz üzərində
işləməklə yanaşı, elm və təhsilin
inkişafına dəstək olmaqla cavab vermək
mümkündür. Gənclərin yaradıcı və
intellektual potensialının üzə
çıxarılması və inkişafı, onların
geniş şəkildə elmi, yaradıcı və intellektual
fəaliyyətə cəlb edilməsi, informasiya cəmiyyətinin
başlıca şərtlərindən irəli gələrək
elm, təhsil və yeni texnologiyalara maraqlarının
artırılması bu istiqamətdə davamlı və
kompleks tədbirlərin həyata keçirilməsini, gənc
alim və mütəxəssislərə fəaliyyətləri
sahəsində yeni innovativ texnologiyaların və mexanizmlərin
tətbiqini zəruri edir.
Yuxarıda
sadaladığımız bu faktorlar elm və təhsil
ocaqları olan ali məktəblər
qarşısında da böyük vəzifələr qoyur.
Bu gün
Azərbaycanda ali məktəblərin
sayı onlarladır. Onların hər biri öz tələbələrinə
ali savad verməyə səy göstərir,
gələcəkdə dövlətinə və millətinə
bağlı vətənpərvər gənclər
yetişdirməyə çalışırlar.
Razılaşaq ki, məhz ali məktəb
auditoriyalarında gənc nəslin fikir və
düşüncə təməlləri atılır,
onların gələcəyi müəyyənləşdirilir.
Bəlkə o səbəbdəndir ki,
ata-babalarımız elm mərkəzlərinə hər zaman
müqəddəs yer olaraq, ocaq kimi baxıblar.
Çoxsaylı
ali məktəblər arasında biri də
var ki, seçilir, öz tarixi, yetişdirdiyi şəxsiyyətləri,
intellektual kadr potensialı və hətta tələbələri
ilə daha fərqli görünür.
1919-cu ildə 44 nəfər əməkdaşla fəaliyyətə
başlayan Bakı Dövlət Universiteti tez bir zamanda
xalqımızın elm məbədgahına çevrildi. Universitetin ilk rektoru professor V.
İ. Razumovskinin sözləri ilə desək, "Azərbaycan
öz maarif ocağını yaratdı. Türk
xalqının tarixinə yeni parlaq səhifə
yazıldı". Bu elm məbədgahı
tezliklə təkcə Qafqazın deyil, bütünlükdə
Yaxın və Orta Şərqin, böyük türk-islam
dünyasının ən qabaqcıl elm və tədris mərkəzlərindən
biri oldu.
Bakı Dövlət Universitetinin dövlətimiz və
millətimiz qarşısında xidmətləri olduqca
böyük və danılmazdır. Bu gün dövlətimizin
xidmətində duran 100 minlərlə yüksək
ixtisaslı, peşəkar kadrlar məhz bu universitetin yetirmələridir.
Öz elmi nailiyyətləri ilə
xalqımızı, dövlətimizi, mədəniyyətimizi
dünyanın müxtəlif guşələrində layiqincə
təmsil edən yüzlərlə tanınmış alim və
ziyalılarımız, ictimai-siyasi xadimlərimiz Bakı
Dövlət Universitetinin auditoriyalarından
çıxmış insanlardır. BDU-nun
rektoru, millət vəkili, akademik Abel Məhərrəmovun da
vurğuladığı kimi, "Azərbaycan xalqının
bu möhtəşəm elm məbədi ən böhranlı
illərdə belə öz tarixi missiyasını ləyaqətlə
yerinə yetirmiş, hər hansı çətinliyə
baxmayaraq milli dəyərləri, namuslu fikri (və əməli)
müdafiə etməyə həmişə qadir
olmuşdur". Bütün bunlar Azərbaycan cəmiyyətini
bu ali təhsil ocağından kənar təsəvvür
etməyimizi mümkünsüz edir.
Bu gün Bakı Dövlət Universitetində 1300-dən
çox professor-müəllim heyəti Azərbaycanın gənc
nəslinin intellektual yetişməsi üçün var
qüvvəsi ilə çalışır. 300-ə
yaxın elmlər doktoru, professor, 800-ə qədər elmlər
namizədi universitet auditoriyalarında gənclərimizə
elmin müxtəlif sahələrinin incəliklərini öyrədir,
onları həm ziyalı, həm vətəndaş olaraq gələcəyə
hazırlayır, milli-mənəvi dəyərlərimizin təbliğatçısı
kimi çıxış edir. BDU-nun professor-müəllim
heyətinin 150-dən çoxu dövlətin ali orden və
medalları ilə təltif edilmiş, 19 nəfəri
AMEA-nın həqiqi və müxbir üzvü, 12 nəfəri
Milli Məclisin deputatı, 5 nəfəri Dövlət
mükafatı laureatı, 30 nəfəri Əməkdar elm
xadimi, 41 nəfəri Əməkdar müəllimdir. Universitetimizin
təmsilçiləri ABŞ, Rusiya, Türkiyə, İngiltərə,
İsveçrə, Almaniya, Fransa, Rumıniya və başqa
ölkələrin ali məktəblərinə
mühazirə oxumaq üçün dəvət alırlar. Hazırda Bakı Dövlət Universiteti
dünyanın 200-dən artıq aparıcı universiteti ilə
ikitərəfli müqavilələr əsasında birgə
elmi araşdırmalar, müəllim-tələbə
mübadiləsi və digər sahələrdə əməkdaşlıq
edir. Universitet 40 ölkənin 143 universitetini əhatə
edən Avropa Universitetləri Assosiasiyasının, Avroasiya
Universitetləri Assosiasiyasının, Qara Dəniz Universitetləri
Şəbəkəsinin və Xəzəryanı Ölkə
Universitetləri Assosiasiyasının üzvüdür.
BDU elm və təhsilin inkişafı üçün
öz töhfələrini daim verməkdə olan flaqman
funksiyasını uğurla davam etdirməkdədir. Bununla əlaqədar
olaraq universitetdə beynəlxalq, respublika miqyaslı və
universitetdaxili qrant layihələri həyata keçirilməkdədir.
BDU-da təhsil səviyyəsinin yüksək olmasının
nəticəsidir ki, rəsmi statistikaya əsasən, son 4 il ərzində dövlət qulluğuna qəbul
imtahanlarında iştirak edən və müvəffəqiyyətli
nəticələr göstərən iddiaçıların
böyük əksəriyyəti məhz BDU-nun məzunlarıdır.
BDU-da elmi potensialın yüksək səviyyədə
olmasının nəticəsidir ki, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Elmin İnkişafı
Fondunun müsabiqələrində qalib gələn araşdırmaçı və
alimlərin əksəriyyəti universitet təmsilçiləridir.
BDU-nun alim və tədqiqatçıları hər il
ümumi dəyəri beş milyon ABŞ dolları tərtibində
olan 80-dan çox
beynəlxalq və yerli layihələrin həyata
keçirilməsində iştirak edirlər. Bu
layihələr nəticəsində BDU-da fizika, kimya və digər
elm sahələrinə aid ən müasir cihazlarla təmin
edilmiş yeni elmi-tədqiqat və tədris laboratoriyaları
açılaraq tədqiqatçıların və ən əsas
da tələbələrimizin ixtiyarına verilib.
Universitetdaxili
"50+50 qrant proqramı"nı isə
xüsusi vurğulamaq istərdik. Sözügedən layihə
BDU-da təhsil alan tələbələr,
magistrantlar, doktorantlar və eləcə də
çalışan gənc alim və müəllimlər
üçün stimul və dəstək rolunu ifadə etməkdədir.
Məhz bu uğurlu proqram sayəsində tələbələrimiz,
aşağı kurslardan başlayaraq layihədə işləmək
bacarıqlarına və eləcə də müstəqil tədqiqat
aparmaq, elmi araşdırma ilə məşğul olmaq vərdişinə
yiyələnirlər. Gənc alimlərə
isə bu layihə, çalışdıqları elmi-tədqiqat
sahəsində əlavə stimul və maddi dəstək
vermiş olur. BDU-da gənclərə göstərilən
bu qayğının nəticəsidir ki, bu il
BDU-nun gənc alimi, fizika üzrə fəlsəfə doktoru
Flora Hacıyeva Gənclər üçün Prezident
Mükafatına layiq görülmüşdür.
BDU indi 17
fakültəni, 125 kafedranı, 2 Elmi Tədqiqat İnstitutunu,
30-dan çox elmi-tədqiqat və tədris
laboratoriyasını, 3 milyona yaxın kitab fondu olan zəngin
kitabxananı əhatə edən, geniş tədris və elmi
tədqiqat kompleksini birləşdirən mürəkkəb,
çox şahəli elm və təhsil məbədgahıdır.
Hazırda universitetdə bakalavriat pilləsində
57 ixtisas, magistratura pilləsində isə 190 ixtisaslaşma
üzrə 20 minə yaxın tələbə təhsil
alır.
Tələbələrin
nəzəri biliklərlə yanaşı
dünyagörüşlərini zənginləşdirmək,
auditoriyalarda əldə etdiklərini praktik vərdişlərlə
möhkəmləndirmək məqsədi ilə onlar üçün
çöl təcrübələri imkanları genişləndirilir.
Məsələn, bu il Bakıdan təxminən
200 kilometr kənarda, zəngin təbiəti olan Quba rayonunda Tədris-təcrübə
mərkəzi tikilib istifadəyə verilmişdir. 450 nəfər üçün nəzərdə
tutulan bu mərkəzdə universitetin 10 fakültəsinin tələbələri
təcrübə keçəcək, müasir laboratoriyalarda
tədqiqatlar apararaq həm də istirahət edəcəklər.
Biz bu şəraiti gəncliyə göstərilən
bir qayğı, elmi innovasiyaların tədris mühitinə
köçürülməsində faydalı addım kimi
qiymətləndiririk.
Bakı Dövlət Universitetində gənclərin hətta uşaqlıq illərindən elmi avadanlıqlarla tanış olub onlarla rəftar vərdişləri qazanmasına da ciddi fikir verilir. Bu məqsədlə, universitetin nəzdində olan liseyin şagirdlərinin elmi mühitlə ünsiyyəti yaradılır. Xüsusi istedadı, bu mühitə bağlılığı olan şagirdlər seçilərək onlarla xüsusi təcrübə dərsləri keçirilir və onların gələcək elmi istiqamətləri müəyyənləşir. Xüsusi olaraq qeyd etmək lazımdır ki, bu təcrübə çox səmərəli nəticələr verir.
Dövlətimizin, xalqımızın tərəqqisi naminə layiqli insanlar, mütəxəssislər yetişdirmək üçün ən incə məqamlara belə diqqət yetirən universitet rəhbərliyi tələbələrin yüksək səviyyəli təhsil almalarını təmin etmək məqsədi ilə var qüvvələri ilə çalışırlar. Təsadüfi deyil ki, bu ali təhsil mərkəzi ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin əsasını qoyduğu və Prezidentimiz İlham Əliyevin böyük əzm və qətiyyətlə davam etdirdiyi siyasi kursun dəstəkçisidir, müstəqil Azərbaycanın sosial dayağıdır.
Vüqar ƏLİYEV
BDU-nun Jurnalistika fakültəsinin
dosenti,
Filologiya elmləri
üzrə fəlsəfə doktoru
525-ci qəzet.-
2014.- 4 mart.- S.5.