“Çağdaş Azərbaycan ədəbi gəncliyi:
problemlər, mülahizələr”
Layihənin ideya müəllifi və
aparıcısı: Əsəd Cahangir
İştirakçılar:
Xəyal
Rza – şair, Azərbaycan Yazıçılar Birliyi mətbuat
xidmətinin rəhbəri;
Qılman
İman – şair;
Elşad
Ərşadoğlu – şair;
Emin Piri –
şair,
Elmin Nuri
– publisist;
Sevinc
Mürvətqızı – yazıçı-publisist;
Famil Mədət
– ədəbiyyatşünas,
Materialları çapa Sevinc Mürvətqızı
hazırlayıb.
Əsəd
Cahangir: Hörmətli gənclər,
sizi “Çağdaş Azərbaycan gəncliyi: problemlər,
mülahizələr...” mövzusunda dəyirmi masa ətrafında
xoş gördük. Öncə deyim ki, məhz
bu mövzuda, özü də “Ulduz” jurnalında müzakirə
keçirmək ideyası sadəcə mənə məxsus
deyil. Bir neçə gün öncə
biz “Azərbaycan” jurnalında “Çağdaş Azərbaycan
romanı: problemlər, mülahizələr...” mövzusunda dəyirmi
masa keçirdik. Elçin Hüseynbəyli
belə bir dəyirmi masanı “Ulduz” jurnalında ədəbi
gənclik mövzusu ilə bağlı keçirməyi təklif
etdi və mən də bu təklifi qəbul etdim. İkincisi, bu gün onlarla gənc ədəbi imza
arasından məhz sizlərin bura dəvət olunmanız da
sadəcə mənim subyektiv seçimim olmayıb, AYB-nin Gənclər
katibi Rəşad Məcid və Elçin Hüseynbəyli ilə
ümumi razılıq əsasında müəyyənləşdirilib.
Əsas məqsədimiz çağdaş ədəbi
gəncliyin problemlərini onların öz dilindən eşitməkdir.
Gəlin, elə burdan da başlayaq: sizcə,
çağdaş Azərbaycan gənc yazarının əsas
problemi nədir?
Qılman
İman: Şəxsən, mənim ən böyük problemim
xarici dil bilməməyimdi. Xarici dil bilmədiyimdən
müəyyən əsərləri orijinaldan oxuya bilmirəm.
Elə əsərlər var ki, tərcümə ilə kifayətlənmək
olmur. Hətta türkcədən tərcümə
olunan əsərlərdə də nə qədər
nöqsanlar var. Məsələn, Deni Didronun “Ramonun
qardaşı oğlu” romanı haqqında çox
oxumuşdum, odur ki, mənə onu oxumaq maraqlı gəlirdi,
öz dilimizdə tapa bilmədim, türkcə oxudum, amma ağlım bir şey kəsmədi.
Bilmədim ki, əsər bir şey deyil, yoxsa tərcümə
zəifdir.
Əsəd
Cahangir: Yaxşı ki, oxuya bilməmisən Didronu. O da, hələ
desən, Volter də, Russo da, Dalamber də, bir sözlə,
bütün ensiklopedistlər yığını
maarifçilik xurafatını yaymaqla məşğul olublar.
Onların hələ babatı Didro idi. O
da allahsızın böyüyü idi. Volter bir
yandan azadlıqdan dəm vurur, bir yandan da Yekaterinanın verdiyi
paltonu geyirdi. Russo “maman” dediyi qadınla bir
yatağa girirdi. Bir də ki onların
yazdıqlarının ədəbiyyata elə bir dəxli
yoxuydu, sadəcə, ideya fanatlarıydılar. Fridrix və
Yekaterinanın da ağlını bu bəsit ideyalarla oğurlamışdılar. Allah üzünə baxıb... onları elə
oxumasan yaxşıdır (gülür). Bu
öz yerində. Onlardan ona görə belə
geniş danışıram ki, cavan yazarlar arasında
onların cəfəng ideyalarına müəyyən
vurğunluq görürəm. Gələk
xarici dil öyrənmək probleminə. Bu,
bilavasitə sənin özünün yaratdığın
problemdir, yəni istəsən, öyrənə bilərdin.
Bəs, özünüzdən asılı
olmayan hansı problem var ki, o, sizin yazıçı kimi
yetişməyinizə mane olur?
Elşad
Ərşadoğlu: Məncə, bu gün gənclərin ən
böyük problemlərindən biri vaxt problemidir. Çünki dolanışıq, ailə-məişət
qayğıları yaradıcılığa lazımi qədər
vaxt ayırmağa imkan vermir. Ədəbiyyat
maddi ehtiyacları ödəmədiyinə görə ancaq ədəbiyyatla
məşğul olub yaşamaq mümkün deyil. Maddi ehtiyaclarını ödəmək
üçün isə yaradıcılıqdan kənar
işlərlə də məşğul olmağa,
vaxtını və enerjini kənar sahələrə sərf
etməyə məcbur olursan. Məsələn,
bu gün gənc yazarları daxilən tükəndirən ən
əsas amillərdən biri köşə yazıları
yazmaları, enerjilərini buna sərf etmələridır.
Ancaq neyləmək olar, hamısı olmasa da
onların mütləq əksəriyyəti
dolanışıq üçün buna məcburdular. Mənim özümün də ən böyük
problemim vaxt qıtlığıdır.
Əsəd
Cahangir: Doğrudanmı, gənc yazarlar Dostoyevski qədər
maddi çətinlik içindədir? O, qonorarın bir hissəsini
əvvəlcədən alır, sonra makinaçıya diqtə
etməklə roman yazırdı. Məsələn,
o, gecəsini gündüzünə qatmaqla “Qumarbaz”ı 27
günə yazmışdı.
Elşad
Ərşadoğlu: Dostoyevski ayrı, biz ayrı.
Əsəd
Cahangir: Nə üçün?
Elşad
Ərşadoğlu: O, bir istisnadır, biz isə ümumidən
danışırıq.
Əsəd
Cahangir: Amma onun da iki əli, iki ayağı, iki gözü
olub, qır-qızılları arvadının boynundan
çıxarıb qumara qoyub, epilepsiyadan əziyyət çəkib,
ömrünün sonlarına doğru hökumətə
yarınıb. Elə güman etməyin ki, mən
indi bu sözlərlə dahi yazıçını nədəsə
ittiham edirəm. Əsla! Sadəcə, demək
istəyirəm ki, o da müəyyən zəifliklərə
malik olub, o da nə vaxtsa sizin kimi gənc olub, bir sözlə,
o da insan olub. Siz postmodern dövrün,
dekonstruktiv idrak epoxasının gənclərisiniz. Məntiqlə bütləşdirmə sizlərə
yabançı olmalıdır axı. Sən
isə deyirsən ki, Dostoyevski bir istisnadır. Ona qalsa, bütün istedadlar istisnadır. Ümumi istedad olmur.
Elşad
Ərşadoğlu: Əgər biz postmodern epoxanın gəncləriyiksə,
təkcə bütləşdirmə yox, məntiq də bizə
yabançı olmalıdır. Və demək,
siz bizdə məntiq axtarmamalısınız. İkincisi, siz öz yazılarınızda həmişə
bizə dialektik düşünmək zərurətindən
danışmısınız. Bu isə tələb
edir ki, hər şeyə konkret yanaşasan. Yəni təkcə istedad yox, tale də fərdi,
konkretdir. Hər kəs öz taleyini
yaşayır. Dostoyevskinin taleyi belə gətirmişdi.
Bu, o demək deyil ki, hamı onun
ağlasığmaz problemlərini yaşamalı, dar
ağacına qədər gedib çıxmalıdır.
Əsəd
Cahangir: Dostoyevskinin insan kimi taleyi doğrudan da mürəkkəb,
keşməkeşlidir. Amma bir
yazıçı kimi çoxları onun taleyinə qibtə
edə bilər. Bir də ki,
yazıçılıq kef yox, əzab deməkdir. Hər
işi yağ kimi gedən, əzabın nə olduğunu bilməyən
adamın nəsə ciddi bir şeylər yazacağına, şəxsən mən
şübhə edirəm. Brodski məqalələrindən
birində yazır ki, yazıçının həbsxanada
olması onun zehni inkişafı, mənəvi baqajının
dərinləşməsində mühüm rol oynayır.
Mən, əlbəttə, yazıçının Servantes, Dostoyevski, Nazim
Hikmət, yaxud elə Brodskinin özü kimi hökmən məhbəsdə
olması zərurətindən danışmıram. Ədəbiyyatın Horatsi, Höte, yaxud Nəvai
kimi xoş taleli təmsilçiləri də var. Özü də
bunlar nəinki milli, hətta dünya ədəbiyyatına
ciddi töhfələr vermiş kifayət qədər
böyük istedad sahibləridir. Amma etiraf
edək ki, heç biri əzabkeş Servantesin
yazdığı “Don Kixot”u qələmə ala bilməyiblər.
Emin Piri:
Mən problemlərimizə iki kontekstdən yanaşıram:
yazıb-yaratma problemi və yaradıcılığın təqdimatı.
Bəzilərinin müasir texnologiyaya uyğun
inteqrasiya bacarığı var, amma yaradıcılıqda
problem yaşayır. Digəri isə
yazıb-yaratmağı bacarır, amma müasir
inteqrasiyanı bacarmır. Yəni cəmiyyəti
qınamaq lazım deyil ki, belə yazıram, amma məni oxuyan
yoxdur. Özünü cəmiyyətə
təqdim etməyi bacarmalısan. Yaradıcılıq
problemi isə artıq fərdi istəkdən və səydən
asılı deyil. Tanrı birinə istedad
verməyibsə, neyləyə bilər?
Əsəd
Cahangir: Amma zəhmət deyilən bir şey də var. Məsələn,
Pərvin də sizin yaşıdınızdır və onun bədii
nəsrdə qazandığı uğurda istedadı ilə
yanaşı zəhmətinin də rolu az
deyil. Nizami demişkən,
Çox
iti beyinlər yatan oldular,
Axırda
saxsı qab satan oldular...
Sən
ancaq cəhd elə, həyat əməkdir,
Cənnət kahıllığı nəyə gərəkdir?”
Emin Piri:
Təbii ki, istedadla zəhməti özündə birləşdirən
adamlar var və Pərvin xanım da onlardan biridir. Bəzilərinin isə sadəcə zəhməti
var, amma istedadı yoxdur, yaxud da yox dərəcəsindədir.
Tanrının verdiyi 1-2 faizlik istedadı öz
üzərində zəhmət çəkərək,
dünya ədəbiyyatını mütaliə etməklə
inkişaf etdirmək, məncə, o qədər də ciddi nəticələr
vəd eləmir. Digər problemlərə
gəldikdə isə onların əsasında maddiyyat durur.
Amerikanın özündə də yaşasaq,
bir gənc yaradıcılıqla məşğuldusa, onun vaxt
problemi olacaq. Məsələn, mən 200
manatlıq işdə işləmək istəmirəm.
İstəyirəm 500 manat məvacibi olan bir
işdə işləyim. Bu isə
yaradıcılıq vaxtını əlimdən alır.
Amma istənilən halda hər şey insanın
özündən asılıdır. Məsələn,
8 saat yatma, 6 saat yat.
Əsəd
Cahangir: Çayxanada, pivəxanada az vaxt
keçir...
Xəyal
Rza: Hətta çayxanada oturmaqla da roman yazmaq olar. Məsələn,
“Harri Poter”in müəllifi işıq pulunu az
ödəmək və daha çox vaxt qazanmaq
üçün kafedə yazıb. İndi isə
o, dünyanın ən varlı yazıçılarından
biridir. Deməli,
vaxt qıtlığı bəhanədir. Nədənsə
gənclərdə 60-80-ci illərin gəncləri ilə
müqayisədə zəiflik var. Bir də ki indi internet o qədər
inkişaf edib ki, bir cümlə ilə hansısa böyük
yazıçıya çamur atıb məşhurlaşmaq
mümkündür. Özünü niyə
əziyyətə salıb kitab çıxarsın, niyə zəhmət
çəkib yazsın ki? Amma müasir texnologiyalardan xəbərsiz
elə gənclər var ki... Təsəvvür
edin, bayaq bir gənc Yazıçılar Birliyinin
qapısını niyə döyüb? Soruşur
ki, mən roman yazmaq istəyirəm, bunun üçün
Yazıçılar Birliyinə üzv olmalıyam?
Qılman
İman: O, lap Mirzə Cəlilin personajlarına oxşadı.
Xəyal
Rza: Elədir, onda bir Novruzəli saflığı vardı. Üzünə baxanda da bilinirdi. İnsanlar tənbəlləşiblər, xüsusilə
də bir çox gənclər. Özü də
başqa sahələrdə yoxdur, şöhrət qazanmaq istəyi
bir şou-biznesdədir, bir də ədəbiyyatda.
Qılman
İman: Yəni, ədəbiyyatın ən böyük
problemi bu gün şou-biznesə çevrilməyidir?
Xəyal
Rza: Ədəbiyyatın yox, gənclərin ən
böyük problemi ucuz populyarlıq arxasınca
qaçmaqdır.
Əsəd
Cahangir: Sevinc, bəlkə söhbətə qoşulasan, necə
fikirləşirsən, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyi gənclərin maddi probleminin həllində rol
oynayırmı?
Sevinc
Mürvətqızı: Müəyyən bir zaman
üçün oynayır. Yazıçılar
Birliyindən prezident təqaüdü almışam. Tək mən yox, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin Yazıçılar Birliyi ilə birgə
layihəsi olan Gənc Ədiblər Məktəbinin xeyli
üzvünə bir il ərzində
prezident təqaüdü verilib. Gənc
Ədiblər Məktəbinin rəhbəri Rəşad Məcidin
bu gün imzasını təsdiq eləmiş xeyli gənc
yazarın ortaya çıxmasında əməyi və xidməti
var. Məhz onun təşviqatı, təqdimatı və dəstəyi
ilə neçə-neçə gəncə yol
açılıb. Bu gün
çağdaş ədəbi gəncliyin əksər hissəsi
Gənc Ədiblər Məktəbinin yetirməsidir. Həmin
gənclər bir il ərzində
aldıqları prezident təqaüdü ilə güzəran
problemlərini bir il ərzində qismən də olsa həll
ediblər.
Əsəd
Cahangir: O bir il başa çatdı, həyat
isə davam edir axı. Niyə cəmiyyətdə
elə sistem olmamalıdır ki, siz dövlətdən pul
almaq zorunda qalmayasınız? İşləyib
özünüzü saxlamayasınız və həmin təqaüdə
heç ehtiyacınız da olmasın?
Sevinc
Mürvətqızı: Dövlətin bir qrup istedadlı gəncin
yazıb-yaratmaq həvəsini stimullaşdırmaq
üçün atdığı bu addımın nəyi
pisdir ki? Dövlət müəyyən müddət
istedadlı gəncə güzəran probleminin həllində
yardımçı olur. Əgər o gənc də ədəbiyyat
yolunu axıra qədər getməyi planlaşdırıbsa,
bir il ərzində özünü,
imzasını təsdiq edə bilər.
Xəyal
Rza: Məncə, dövlətin dəstəyi olmadan da gənc
yazarlar pul qazana bilərlər. Bunun
üçün hətta istedad da həlledici rol oynamır. Bilirsinizimi, Türkiyədə
ən çox satılan, hətta Taksimdəki ən məşhur
kitab mağazasında satış üzrə ilk onluqda birinci
yerdə duran hansı kitabdır? Facebook
statuslarından ibarət kitab. Bu kitab 100
min tirajla 22 dəfə nəşr olunub. Kitabın
müəllifi olan gənc isə artıq milyonçuya
çevrilib. Kitabı yazıb, onun təbliğatı
ilə məşğul olub, yazdığından pul qazanmaq
mümkündür.
Əsəd
Cahangir: Amma əsas məsələ sadəcə pul qazanmaq
yox, ədəbiyyat yaratmaqla pul qazanmaqdır. Sevinc
deyir ki, dövlətin gənc yazarlara maddi dəstəyinin nəyi
pisdir ki? Heç kəs demir ki, bu pisdir. Söhbət
ayrılan vəsaitin daha optimal məcraya yönəldilməsindən
gedir. Məsələn, Yazıçılar Birliyi hər
il 20 gəncə illik təqaüd verir.
Bunların arasında doğrudan da o təqaüdə layiq
olanlar da var. Amma bəziləri bura sadəcə bir az yumşaq desək, siyahı doldurmaq xatirinə
düşürlər. Necə fikirləşirsiniz, belələrindənsə,
gələcək ədəbiyyata xidmət etmək
potensialı olan 20 gəncə, tutaq ki, 5 illik təqaüd
verilsə, daha səmərəli olmazdımı?
Emin Piri:
Rəşad müəllim də müsahibələrində həmişə
deyir ki, hər il iyirmi istedad tapmaq
mümkün deyil, bu, fantastik rəqəmdir.
Xəyal
Rza: Prezident təqaüdçüsü olmaq
çoxlarına bioqrafiyasına yazılmaq üçün
lazımdır.
Əsəd
Cahangir: Sizin fikrinizcə, bu gün Azərbaycanda sözün
ciddi mənasında 20 nəfərdən artıq istedadlı
gənc var?
Xəyal
Rza: Bu bir az ağır söhbət oldu.
Belə çıxır ki, təqaüd alan
gənclərin əksəriyyəti istedadsızdır?
Əsəd
Cahangir: Sən məsələni çox
radikallaşdırdın. Biz qabiliyyət,
bacarıq və istedadı qarışdırırıq.
İstedad çox böyük sözdür, onu
ucdantutma hamıya aid etmək olmaz. Ola bilər
ki, qabiliyyət, bacarıq ən müxtəlif səbəblərdən
istedad həddinə gəlib çatmasın. Və bu mənada nəniki 20, hətta 5 nəfər
gəncin adını çəkmək üçün fikrə
getməli olursan. Mən bunu demək istəyirdim.
Qılman
İman: Əsassız iddialar da elə burdan başlayır. İnsan layiq olduğundan artıq qiymətləndiriləndə
çaşır və çaşqınlıq yaradır.
Sevinc
Mürvətqızı: Gənclərimizin iddiaları ilə
imkanları, ədəbi potensialları uyğun gəlmədiyinə
görə problem yaşayırlar. Nobel
mükafatından dəm vuranlar nəinki Nobel
laureatının əsərini, heç “Poçt qutusu”nu da
axıra qədər oxumayıblar. İddia dağ boyda,
potensial zərrə qədər...
Emin Piri:
Əgər iddia yoxdursa, insan nəinki ədəbiyyatda, həyatda
da heç nə edə bilməz. Şekspir
yazmaq istəyən oğlundan soruşub ki, nə
üçün yazırsan? Deyib ki,
Şekspir olmaq istəyirəm. Şekspir qayıdıb
ki, mən allah olmaq istədim, Şekspir
oldum, sən Şekspir olmaq iddianla hara gedib çıxa bilərsən?
Necə olur, Nəsimi “Ənəlhəq” deyə
bilərdi, amma bu gün hər hansı bir gənc yazar
kiçik bir şeyə iddia etsə, dərhal neqativ reaksiya
ilə qarşılanmalıdır. Təbiidir
ki, özümüzü Nəsimi ilə müqayisə etmirəm.
Amma axı bizim iddialarımızla Nəsiminin
iddiaları arasındakı fərq də böyükdür.
Görün bir o nəyə iddia edirdi, biz nəyə.
Əsəd
Cahangir: Konkret olaraq sənin iddian nəyədir ki?
Emin Piri:
(gülür) Yaxşı, mənim heç bir iddiam yoxdur... Nəsimi bir istisna idi.
Onun bizim kimi iki əli, iki gözü, bir
başı yox, dörd əli, səkkiz gözü, yüz
başı olub. Boğazı isə
ümumən olmayıb. Yemək yeməyib.
Biz postmodern dövrün gəncləri deyilik.
Ona görə də, Nəsimini bütləşdirməliyik.
Çünki o təkrarolunmazdır.
Əsəd
Cahangir: Sən indi ironiya edirsən, amma Nəsimi, doğrudan
da, təkrar olunmaycaq, çünki dünyada təkrar olunan nəinki
iki insan, heç iki yarpaq, iki qum dənəsi
də yoxdur. Eyniyyət ancaq dildə mövcud
olan şərti anlayışdır. Heç
sən də təkrar olunmayacaqsan. Çünki
hər kəs və hər şey təkrarolunmazdır. Dünya təkrarolunmaz bir prosesdir. Heraklitin dediyi kimi, bir dəfə girdiyin çaya bir
də girə bilməzsən. Famil, sən
ədəbiyyat tarixi ilə məşğulsan. Böyük ədəbiyyatın tarixi bu iddialar barədə
nə deyir?
Famil Mədət:
Bu, Şekspirlə bağlı bir rəvayətdir. Onu düzüb
qoşanlar Şekspirin timsalında istedadın özünə
daxili inamından danışıblar. Bu
inamı özünü mənalar aləminin şahı
adlandıran Nizamidə, şeirlərini sultanların ordusundan
güclü sayan Füzulidə də görürük.
Nəsininin “Ənəlhəq” ideyası isə,
məncə, özünü Allah elan etməsi deyildi. O
demək istəyirdi ki, kamil insan ilahi həqiqəti dərk səviyyəsinə
qalxa bilər. Yəni o, insanın əqli-intellektual
imkanlarının sonsuzluğundan, onun ilahi sferaya nüfuz etmək
qabiliyyətindən danışırdı. O
özünə və özünün timsalında insana
inanırdı. Nəhayət, bu şəxslər
öz yaradıcılıqları ilə özünə
inamlarını təsdiq də ediblər.
Qılman
İman: Bir də ki özünə inam bir şey, bu
inamın kobud, açıq-saçıq, tərbiyəsiz, ən
başlıcası isə əsassız iddia şəklində
üzə çıxması isə başqa şeydir.
Əsəd
Cahangir: Bu gün bir neqativ meyl müşahidə olunur. Bəzi şair və yazıçılar təqaüd
məsələsi ortaya çıxandan sonra öz
övladlarını süni surətdə yazar elədilər.
Emin Piri:
Amma bu süni surətdə məsələsini birmənalı
olaraq hamıya aid etmək olmaz. Misal
üçün, mənim də atam şairdir. Mən də AYB üzvü olub təqaüd
almışam. Amma bu, o demək deyil ki, məni
atam şair eləyib.
Əsəd
Cahangir: Mən bunu hamıya aid etmirəm, elə ona görə
də bəziləri dedim. İkincisi,
övladın atadan öyrənməsi bir şey, atanın
övladın əvəzindən yazması isə başqa
şeydir. Ata oğulun əvəzindən
nə qədər yaza bilər?
Yazıların arxası gəlmir.
Onda həmin psevdo gənc yazar mətbuatda, fasebookda,
çayxanada, harda gəldi orda ona-buna tikanlı atmacalar atmaqla özünü
gündəmdə saxlamağa çalışır. Və sanki bununla da yaza bilməməsinin
intiqamını alır.
Famil Mədət:
Əsəd müəllimin də, Eminin də fikirləri ilə
razıyam. Amma məncə, onlar məsələyə
hərəsi bir tərəfdən yanaşır. Ola bilər ki, ata övladını zorən
yazıçı eləsin. Bu mənada
Əsəd müəllimlə razıyam. Amma ola da bilər ki, yazıçı
övladı özü doğrudan da istedadlı olsun. Bu mənada Emin haqlıdır. Ata
və oğul Dümaları yada salaq. Yaxud
Anar müəllimin də valideynləri şairdir. Konkret olaraq, özümdən danışım.
Mənim atam Fərhad müəllim də ədəbiyyatşünasdır.
Amma bu, mənim ədəbiyyatçı olmaq
arzuma qarşı fakta çevrilməməlidir.
Əsəd
Cahangir: Sən, əslində, mən deyəni təsdiq edirsən.
Çünki nə Düma öz oğlunun əvəzindən
“Kameliyalı qadın”ı, nə də Rəsul Rza Anarın əvəzindən
“Beşmərtəbəli evin altıncı mərtəbəsi”ni yazıb. Yəqin ki, atan,
tanınmış ədəbiyyatşünas Fərhad müəllim
də sənin əvəzindən Cavidə həsr etdiyin
monoqrafiyanı yazmayıb. Yeri gəlmişkən,
səncə, Cavid təqaüd xatirinə öz oğlu
Ərtoğrulun əvəzindən yazıb onu şair elan edərdi?
Famil Mədət:
Cavid romantik ideallar şairi, özünün dediyi kimi,
“hüsni-xuda şairi”, bir sözlə, vicdanın etalonu idi.
Ona kolxozdan, neftdən, Lenindən, Stalindən, ümumən,
işıqlı sosializm quruculuğundan yazmağı tələb
edirdilər, o isə deyirdi: “Yerə enməm də səma
şairiyəm”. Xəyalı buludları
dolaşan şairin gözünə pul görünərdi?
Bir də ki, Ərtoğrulun buna ehtiyacı yox
idi. Onun bəstəkarlıq istedadı hətta
Üzeyir Hacıbəyovun da diqqətini cəlb eləmişdi.
Təəssüf ki, erkən ölüm bu
istedadın parlamasına imkan vermədi.
Qılman
İman: Mənim də atam şair olub. Odur ki,
öz payıma danışmaq istəyirəm. Hələ 2006-cı ildə sənədlərimi
Yazıçılar Birliyinə üzv olmaq üçün
vermişdim. Dörd ildən sonra – 2010-cu
ildə bu təşkilata üzv oldum. Elçin
Hüseynbəyli də, Rəşad Məcid də sağ
olsunlar, bir çox gənc ədiblər kimi mənim də
üzvlüyə namizədliyimi məqsədəuyğun
hesab etdilər. Prezident təqaüdünə
düşməyim də məndən xəbərsiz olub.
Mən bunun üçün heç kimdən
heç nə xahiş eləməmişəm.
Atamın isə bu işlərdə ümumən rolu ola bilməzdi, çünki o hələ mənim
on yaşım olanda dünyasını dəyişib. Övladını süni surətdə
yazıçı, şair eləməyə gəlincə, bilərəkdən
ki, övladın yerinə atası yazır, özünün
istedadı yoxdur, belələrinə şərait yaratmaq
olmaz. Mirzə Fətəlinin sözü olmasın, kamal
ata kürkü deyil ki, irs ilə övlada
yetişə.
Əsəd
Cahangir: Vay ondan ki atanın oğluna verməyə sadəcə
kürkü ola, amma kamalı olmaya!
Xəyal
Rza: Mən məsələyə daha praktik
yanaşmağın tərəfdarıyam. Misal
üçün, Səməd Vurğun, Mikayıl
Müşfiq, Rəsul Rza, yaxud digər tanınmış
şairlər yaradıcılığa təzə
başlayanda kim nə bilirdi ki, bir müddət
keçəndən sonra onlar klassiklərə çevriləcəklər?
Hər şeyi həll eləyən zamandı.
Kiminsə atası yazır, qoy yazsın. Qiyməti verən xalqdı.
İnandırım sizi, təqaüddən ötrü gələn
də ələnib çıxacaq, atası yazan da, atasına
yazdıran da...
Elşad
Ərşadoğlu: Mən də Xəyalın fikri ilə
razıyam ki, kim yazır qoy yazsın. Atası yazdı, özü yazdı fərqi yoxdur, əsas
odur ki, nəsə yazırlar, cinayətlə, hansısa zərərli
vərdişlə məşğul olmurlar. Heç kəsə qadağan eləmək olmaz ki,
yazma. Ədəbiyyat hamı yerləşəsi
qədər böyükdür, orda heç kəs heç kəsin
yerini tutmur.
Əsəd
Cahangir: Deyl Karnegi sizin bu
münasibətinizi görsəydi, yəqin ki, uzaq bir şərq
ölkəsindəki həmfikirləri ilə fəxr edərdi.
Mən isə praqmatik
amerikalı yox, romantik bir şərqliyəm, odur
ki, sizin hər ikinizdəki praktisizm və liberalizmə heyrət
edirəm.
Emin Piri:
Məncə, əsası ədəbiyyat naminə ortaya mətn
qoymaqdır! Mənim nəyimə lazımdır ki, kim yazıb? Əgər şair
oğlunun əsəri kənddən gələn hər
hansı bir müəllifin yazdığından
yaxşıdırsa, mən burda şair oğlunu dəstəkləyirəm.
Bir də Nizami də, Füzuli də təqaüd
alıblar. Təqaüd almaqda pis nə var
ki?
Əsəd
Cahangir: Ədəbiyyat necə tarac olur-olsun, nə işim
var! Möhtəkirlərə möhtac olur-olsun, nə
işim var! Bu artıq əsl makiavellizmdir.
Famil, söz yenə də sənindir,
çünki söhbət ədəbiyyat tarixindən gedir.
Famil Mədət:
Füzuliyə Sultan Süleyman ildə 9 axça təqaüd
kəsmişdi, amma rüşvətxor məmurların
ucbatından onu ala bilməmişdi. Nizami isə
öz halal haqqının mükafatını
almışdı. Heç kəs onun əvəzindən
dastanlar bağlamırdı.
Qılman İman: Məncə, ortalıqda mətnin olması da atanın övladın əvəzindən yazmasına bəraət qazandırmır. Ədəbiyyat başqa şeydir, dədəbiyyat başqa şey.
(Ardı var)
525-ci qəzet.-
2014.- 15 mart.- S.26-27.