Dərdi hal əhli bilər
UMUD
RƏHİMOĞLUNUN PORTRETİNƏ BƏZİ
ŞTRİXLƏR
Mətbuatda
təsirli bir xəbər oxudum. Səhv etmirəmsə
“Azadlıq. orq” saytındaydı. Yazının məğzi
bundan ibarət idi ki, ABŞ-da bir iş adamı poeziyanın
yaşaması üçün “Poeziya” jurnalına 250 milyon
dollar pul keçirib. Əlbəttə bu azərbaycanlı bir
insan üçün şok xəbərdi. Məsələn
dörd – beş jurnalı olan Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin 250 illik büdcəsidir. Digər
qəzet və jurnallardan heç danışmıram. Mən
çox təsirləndim, baxmayaraq ki, xristian-protestant əxlaqında
böyümüş insanların xeyriyyəçilik
duyğuları barədə çox eşitmişəm.
“Maykrocoft”un sahibi Bill Qeyts deyir ki, xeyriyyəçiliyə 30
milyard pul keçirmişəm. Absurd rəqəmdir, abstrakt rəqəmdir,
amma gerçəklikdir.....
Son
dövrdə Bakıda məni təsirləndirən bir hadisə
amerikalı poeziya hamisinin xeyriyyə duyğularını yadıma
saldı. Elə oldu ki, mən iki gün müddətində
Azərbaycanın bir bənzərsiz şairirin yubileyində,
digərinn yas mərasimində iştirak etdim. Şairlər
üçün doğuluş və ölüm bir kökdəndir
şübhəsiz və bəlkə də mən də bu
hadisələrin iştirakçısı olmalıydım.
Amma olmaya da bilməzdim. Əlisəmid Kürün 60 illik
yubileyiydi, olmalıydım. Əlisəmid sevdiyim şairdi və
mən onu çox istəyirəm. Çünki o şairdi.
Ertəsi gün Şaiq Vəlinin
ölümünün ildönümündə iştirak etdim
və o da sevdiyim şairdi. Bu iki hadisədə məni təsirləndirən
bir xətt var – hər iki hadisənin təşkilatçısı
rolunda çıxış edən Umud Rəhimoğlu.
İlk baxışda burada heç nə yoxdur, Azərbaycan
milyardlar ölkəsidir və bu ölkədə yüzlərlə
tədbirlər keçirilir. Amma söhbət Azərbaycanın
iki özünəməxsus, istedadlı şairindən gedir.
İstedadsızlara həmişə arxa duran çox olub,
bunun üçün dövlət var, məmurlar var,
yaradıçı qurumlar var. İstedadlılar isə həmişə
köntöy görünür, çünki istedadla adi
insanın fərqi odur ki, istedadlılar cəmiyyət
üçün keçilməyən yolların ilk yolçularıdır, cəngəllikdə
cığır açanlarıdır. Dünyanı dəyişənlər,
onu irəli aparanlardır və dünyanı dəyişmək
üçün dünyanı başqalarından fərqli
görməlisən. Lap Maksim Qorkinin Dankosu kimi – ürəyini
məşələ döndərib insanlığı
qaranlıqdan işığa çıxarır və sonda
işığa çıxanlar onun ürəyini
tapdalayırlar. Sonra isə heykəllər yapırlar
onların şərəfinə. Adi insanlar isə əsrlərlə
salınmış yollarla qaçanlardır. Bu
“marafonçuları” hamı görür əlbəttə,
çəpik çalırlar onların şərəfinə,
yollarına gül ləpələri səpirlər, sonda isə
sadəcə unudurlar. Amma mənim bu yazım
unudulmayanlardandır, Umud Rəhimoğlu və bir neçə
unudulmaz şairdəndir. Umud Rəhimoğlunu mən o qədər
də yaxından tanımıram, sadəcə şeirlərini
oxumuşam, ictimai fəaliyyətini izləmişəm. O
şəxsən mənim xoşuma gələn şairdi, amma
ictimai fəaliyyəti daha parlaqdı. Bir azərbaycanlı
oğlu gedib BMT səviyyəsinə çıxıbsa, mən
onunla qürur duyuram. Şübhəsiz ki, Umud Rəhimoğlu
Azərbaycanda QHT sektorunun öncüllərindəndir.
Amma o mənim ürəyimi nə
QHT lideri kimi, nə də şair kimi fəth edib. Mən onu
istedadlı şairlərin hamisi kimi sevmişəm.
Aşıq gördüyünü çağırar-mən
Umud Rəhimoğlunun Azərbaycanın üç bənzərsiz
şairinin həyatında çox önəmli rol
oynadığının şahidi olmuşam. Bunlar Əlisəmid
Kür, Şaiq Vəli və Murad Köhnəqaladır.
Əlbəttə mətbuatımızın yazdığı
kimi, ölkəmizdə minlərlə dahi var, minlərlə
dahiyanə əsərlər yazılır, amma şair ya
yazıçı deyəcəyimiz adamlar 40-50 nəfərdən
çox deyil. Lap götürsək ki Umud bunların
üçünün həyatında önəmli rol
oynayıb, bu heç də az deyil. Olsun ki, belə adamlar daha
çoxdu, mən sadəcə üçünü
tanıyıram, fəqət mənim yazımın qəhrəmanı
olmaq üçün bu yetərlidir. Əlisəmidin yazar
dostlarının əhatəsində göz
yaşlarını xatırlayıram, amma bu kasıblıq
önündə əyilməyin göz yaşları deyildi,
bu möhtəşəm bir dostun olmasının qüruruydu.
Bu Əlisəmidin 60 illik yubileyində baş verdi.
Düşünürəm o bundan artığına layiq idi,
amma yenə də Umud sağ olsun. Şairin yubileyə
ehtiyacı olmur, el diqqətinə ehtiyacı var.
Yubileyçilərimiz onsuz da çoxdur. Amma Azərbaycanın
bənzərsiz bir şairinin 60 yaşını qeyd eləmək
üçün onun dostlarını bir yerə yığan
umud qapısı Umud Rəhimoğlu oldu. ...Gözəl bir gecəydi,
lap Əlisəmidin şeirləri kimi sadə və
sanballı. Məncə ədəbiyyat tarixi gurultulu salonlarda
yox, belə gözəl məclislərin aurasından
yaranır. Əsl “Torqovı peyzajı” oldu Əlisəmid
Kürün yubileyi. Şeir kimi duyğulu, Bakının mərkəzi
kimi təkrarsız.
Ertəsi
gün mənə zəng elədilər ki, Şaiq Vəlinin
vəfatının ildönümüdür və
Sumqayıtda mərasim olacaq. Şaiq də bənzərsiz bir
şairdir və mən onu çoxdan tanıyıram. Qarabağ
müharibəsi dövründə qaynar nöqtələrdə
bir yerdə çox olmuşuq. Həmin vaxt o “Azərbaycan” qəzetinin
müxbiri işləyirdi və döyüş bölgələrindəki
hadisələri işıqlandırırdı. Şaiq təkrarsız
bir şair və Qarabağ qazisi olmağına baxmayaraq demək
olar ki, səfalət içində öldü. Üç
körpə çocuğu yiyəsiz qaldı. Belə də olur yəqin. O
istedadlıydı, qeyri-adi sözü vardı, yəni
istedadsız qarğa dəstəsi üçün yem idi,
leş idi. Mənim bir misram var, “qarğalar fillərin
leşini sevər”. Nə bilim vallah, amma yedilər yedilər
şairi, yedilər. Kitabı da nəşriyyatlarda qaldı.
Sağ ol, Umud, Şaiqin nəşr olunan kitabı anım mərasiminə
nikbinlik duyğuları gətirdi. Biz də sevindik, şairin
ruhu da sevindi. Bəlkə də bu kitabı nə zamansa, kimsə
buraxacaqdı, amma bu missiya sənin boynuna düşməliydi yəqin.
Çünki sən ümid yerisən əsl şairlərin.
Müəyyən məqamlarda Allah hər kəsə öz
qoruyucu mələyini göndərir. Nədənsə Azərbaycanın
söz və fikir adamlarının əksəriyyəti səfalət
içində yaşayıb və ölüb. Bir-iki
hökmdar və Sovet dövrünün qələm
adamlarından başqa bütün dahilərimiz səfalət
içində yaşayıb. Əlbəttə bura
aşıqlarımızı daxil etmirəm, çünki
açığı həmişə el dolandırıb. El
ilə elitanın fərqi odur ki, el dolandırıb sonrada
ürəyində heykəl qoyur, elita isə
öldürüb meydanlarda heykəllər qoyur və şivən
qoparır. Ağlamaq üçün öldürürlər,
öldürmək üçün ağlayırlar. Amma
dünya yiyəsiz deyil, Allah hərdən elitanın
içindən də xalqına bağlı kişilər
yetirir və bu kişilər qızıl iblis
güzgüsündə çabalayanların
günahlarını azaltmaq üçün
doğulanlardır. Deyək ki, xeyirxah mələklərdir.
Biz cəngəllik qanunları hökm sürən qəddar
bir dünyada yaşayırıq və nə yaxşı ki,
dünyada yaxşı adamlar var. Yaxşı adamların
varlığıdır dünyanı gözəlləşdirən.
Hərdən düşünürəm ki, nədir görən
yaxşı adamla pis adamın fərqi? Cavabı Umudun bir
şeirində gördüm: “Yoxdu ulu sevgilərə
ölüm deyilən şey – Ulu ürəklərə də
eləcə!”. Sevgi hissidir insanları fərqləndirən,
insanın içində sevgi ölən gün insanlıq da
öləcək. Əlbəttə sevgi tək içdə
doğulmur, gərək zatda da ola ki, ondan mərhəmət
işığı yayılsın. Məncə “Poeziya”
jurnalına 250 milyon dollar keçirən
amerikalını, cəmiyyətin
sevgi hissini itirmək qorxusudu hərəkətə
gətirən. Bir cəmiyyətdə poeziya ölməyə
başlayırsa, demək orada sevgi duyğuları ölməyə
başlayıb. İnsanlıq texniki tərəqqinin
çiyinlərində robotlaşmağa doğru gedir.
Cansız, qəlbsiz, həyəcansız. ..Amma hələ
buna çox var, çünki dünyada şairlər də
var, sevgi də var, yaxşı adamlar da. Bir dəfə Murad
Köhnəqala mənə zəng elədi, çətinə
düşmüşəm dedi, həyat yoldaşı təcili
əməliyyat olunmalıydı. Nə isə, getdim, Əlisəmid
Kür də gəldi. Belə vəziyyətdə Əlisəmidlə
mənim gücüm yalnız təsəlliyə
çatırdı, çünki əməliyyat
üçün xeyli para lazımıydı ki, o da bizdə
yox idi. Umudum Umuda gəlir – dedi Murad və zəng elədi.
Umud öz maşını ilə gəldi və şairi
xoşbəxt elədi. Əməliyyatın pulunu verib getdi.
Bizim yaşadığımız bu həyat çoxlu sayda
acılı və xoşbəxt anlardan ibarətdir. Əgər
kimsə acılı anı xoşbəxt ana çevirə
bilirsə, böyük adamdır. Murad kimi, bənzərsiz,
özünəməxsus bir şairi sevindirmək məncə
Allaha da xoş gələn bir işdir, çünki Allahla
şairin arasında bircə düşüncəlik məsafə
var. ..
Əlbəttə, Umud Rəhimoğlunun işi-gücü təkcə kasıb şairlərə maddi dəstək verməkdən ibarət deyil. Öylə olsaydı, mənin yazdığım bu portret yarımçıq bir şey olardı. Çünki o cəmiyyətdə xeyli tanınmış və öz bacarığı ilə uğur qazanmış adamdır. Umud öz zəfər yürüşünə şairliklə başlayıb, Moskvada Ədəbiyyat İnstitutunun poeziya şöbəsini bitirib. Əmək fəaliyyətinə “Ədəbiyyat qəzeti”ndə başalyıb. Amma 1992-ci ildə qurduğu Beynəlxalq Avrasiya Mətbuat Fondu onun həyatının axarını ayrı istiqamətdə apardı. Onun şair təxəyyülü və təşkilatçılıq bacarığı Azərbaycan hüdudlarından çox-çox qıraqlarında tanınan Beynəlxalq Avrasiya Mətbuat Fondu kimi bir təşkilatın əsasını qoydu. İndi Umud Rəhimoğlu Beynəlxalq Mətbuat İnstitutunun Azərbaycan Milli Komitəsinin başqanı, Milli Qeyri-hökumət Təşkilatları Forumu İdarə Heyətinin üzvü, Azərbaycan Mətbuat Şurasının başqan yardımçısı, Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun Müşahidə Şurasının başçısıdır. Beynəlxalq Sülh Bürosunda Qərbi Asiya ölkələri üzrə 18 ölkənin –Azərbaycan, Gürcüstan, Ermənistan, Qatar, Yəmən, Fələstin, Oman, İsrail, İordaniya, Səudiyyə Ərəbistanı, Türkiyə, Kipr, Livan, Bəhreyn, İraq – təmsilçisi kimi çıxış edir. O bütün bunlara, öz istedadı, qabiliyyəti ilə nail olub. Yəqin ki, o ədəbiyyatda da böyük uğurlar qazana bilərdi, amma o istedadını ayrı istiqamətdə yönəltdi. İstedadın janrı yoxdur, istedadlı adam hansı işin qulpundan yapışsa onu bacarıqla başa çatdırır. Mən bu yazını yazmadan öncə bizimlə bir ədəbi nəsildən olan və Umudu yaxşı tanıyan tanınmış qələm adamları –Elçin Hüseynbəyli, Rəşab Məcid, Yunus Oğuzla onun barəsində söhbət etdim. Onların dedikləri də təxminən mənim fikirlərimlə üst-üstə düşdü. Umud Rəhimoğlu yaxşı insan, istedadlı şair, bacarıqlı təşkilatçıdır. Mən şəxsən arzu edərdim ki, Umud öz bacarıqları ilə ədəbi qurumların inkişafı üçün də nə isə etsin. O Azərbaycanda mətbuatın inkişafı yolunda çalışan insanlardan biridir və bu yolda ölkədə böyük uğurlar qazanılıb. Amma ədəbiyyat sahəsi hələ belə deyil. Bu gün Azərbaycan ədəbiyyatını yaradan çox istedadlı adamların umudu Umud Rəhimoğlu kimi adamlara qalıb. Əgər ölkədə mətbuata dəstək verən fond varsa, ədəbiyyata dəstək verən bir fond niyə olmamalıdır ki. Bir dəfə ölkə Prezidenti cənab İlham Əliyev də çıxışında dedi ki, “bizim uzun illər dövlətçiliyimiz olmayıb, bizim millət tarix səhnəsində var olmasıyla şair və yazıçılara çox borcludur”. Ədəbiyyat həmişə dilin qoruyucusu kimi çıxış edib və dil yoxdursa millət də yoxdur. Dili ədəbiyyatçılar inkişaf etdirir, mətbuat isə onun əhaliyə sürətlə çatdırılmasında mühüm rol oynayır. Bu günlərdə bir filmə baxırdım, qulağımı bir erməni sözü aldı- “çezmək”. Yüz illər ərzində türk dilinə bircə erməni sözü daxil olmuşdu, o da “örnək” sözüdür. Yəni müstəqillik illərində dilimiz beləmi zəiflədi ki? ....
İndi elə zaman gəlib ki, ədəbiyyatla mətbuat bir-birinə çox bağlıdır. Umud Rəhimoğlu, Rəşad Məcid kimi qələm sahiblərimiz hər iki sahədə xeyli təşkilatçılıq işləri görmüşlər. Xüsusən Rəşadın gənc ədiblərlə gördüyü işi mən yüksək qiymətləndirirəm. Umudun da, Rəşadın da sinəsində bir şair ürəyi döyünür və istedadlı adamların ağrılarını heç kim onlar kimi duya bilməz. ...Çünki Umud Rəhimoğlu demiş-” Dərdi hal əhli bilər, Dərd var dərya da udmaz”.
Elxan ZAL QARAXANLI
525-ci qəzet.-
2014.- 15 mart.- S.24.