Dünyanı rənglərlə boyayan adam
Sənət adamları çox danışmağı sevmir,
danışan onun əsərləridir. Onunla görüşən hər kəsdə belə bir təəssürat
yaranır. İlk
dəfə tanış
olan zaman məndə yaranan duyğular kimi. Dedim ola
bilər bəlkə
ilk görüşün susqunluğudur.
İllər ötdü
görüşlərimiz çoxaldı,
artdı, amma yenə
də hər görüşdən-görüşə onun əsərləri danışdı, özü
isə susdu. Soruşanda deyir :” ... rəssam məgər danışmalıdır,
onun özü yox, rəsmləri daha yaxşı həmsöhbətdir”. Deyəsən adını
çəkməyi unutdum.
Bu yaradıcı insanlar
arasında çox zaman fərqli yaradıcılıq üslubuna
görə müzakirə
edilən özünəməxsus
düşüncə tərzi
ilə seçilən
sözün həqiqi
mənasında SƏNƏTKAR – Əməkdar Rəssam Qəyyurdur
.....
Qəyyur Yunus 1948-ci ildə Bakıda anadan olub. 1971 –ci ildə Əzim Əzimzadə adına rəssamlıq məktəbini bitirib,
daha sonra Tbilisi Rəssamlıq Akademiyasında
təhsilini davam etdirib. Azərbaycanda və müxtəlif
xarici ölkələrdə
10-dan çox fərdi
sərgi keçirib.
Rəssamın işləri
Almaniya , Türkiyə,
ABŞ, Fransa, Norveç,
Finlandiya, Danimarka, Hollandiya, Suriya, İngiltərə, Polşa,
Əlcəzair, İran,
Rusiya kimi ölkələrdə həm
dövlət, həm də şəxsi kolleksiyalarda saxlanılır.
... Qəyyurun sərgisində çox olmuşam .
Elə ki, onun sənət dünyasına qədəm
qoydun, bu aləm səni çəkib aparır dərinliklərə... İstər-istəməz onun qəribə və qərib dünyasının həm
seyrçisinə, həm
də sakininə çevrilirsən. Rəssamın rənglər dünyasına
aparan yollar heç vaxt tükənmir, bitmir.
Qəyyur Əmircanda doğulub.
Səttar Bəhlulzadənin rəngli dünyasından
çıxıb. Onu
Səttar ilə yalnız qohumluq əlaqəsi deyil, həm
də daxili mənəvi tellər bağlayır. İllər
ötdükcə Qəyyur
gördüklərini, hiss etdiklərini
tabloya köçürə-köçürə öz daxili aləmini yaradır. Onun əsərləri ruhunun ifadəsidir
, onu tanıyanlar
əsərlərinə uzaqdan baxan kimi həmin
tablolarda Qəyyurun özünü görür.
O, qədim şərq
fəlsəfəsinə , şərq – qərb rəssamlıq məktəbinin sirlərinə
yaxşı bələd
olan insandır. Şərq fəlsəfəsi onun
bütün yaradıcılığının
ana xəttini təşkil edir. Sənətşünaslar haqlı
olaraq deyirlər: “ fırça ustasının
yaradıcılığında Avropa ilə Şərqi birləşdirən
üslub, cəlbedicilik
özünü göstərir.
Miniatür janrının
zəiflədiyi bir zamanda Qacar məktəbinin
ənənələrini Qəyyur
Yunus yeni bir dönəmdə, fərqli, özünəməxsus
şəkildə bərpa
etdi ”.
Fikrimizcə Qəyyurun
portretlərinə baxanda
ön planda Şərq dayanır , Qərb isə
sadəcə
tamaşaçıdır. “Tac Mahal”, “Səttar”,
“Ağabəyim ağa”,
“Cahan şah”, “Heyran xanım” kimi əsərlərində
şərq koloriti, millilik daha çox
güclüdür.
Qəyyur poeziya vurğunudur. Ölməz şərq şeirinin poetikası, lirik ovqatı onun yaradıcılığında silinməz izlər buraxıb, tablolarına poeziya ruhu hopub. Füzuli ədəbi məktəbinin davamçılarından, klassik Azərbaycan poeziyasının tanınmış nümayəndələrindən biri olan, Azərbaycan və fars dillərində əsasən, aşiqanə şeirlər , qəzəllər yazan Heyran xanımın şeiriyyatının təsirindən yaranan “Heyran xanım “ tablosu əslində klassik şərq poeziyasının portretidir. Rəssamın yaradıcılığında müxtəlif səpkili mövzular, lirik lövhələr, peyzaj və təbiət hadisələri yer alsa da, ona daha çox çəkdiyi portretlər şöhrət gətirib. Qəyyur Yunusun portretlərində gözəl şərq qadının bitkin obrazı diqqəti daha çox cəlb edir. “Azərbaycan gözəlləri”, “Xəzər gözəli”, “Cəhrayı evin sakinləri”, “Heyran xanım” və digər tablolardakı daxili süjet xəttində rəssam yaddaşımızın alt qatlarında gizlənmiş kövrək duyğularla birbaşa təmas yarada bilir. İstər-istəməz tamaşaçı bu tablolar ilə danışır, həmsöhbət olur. Onun qadın portretləri, qadın surətləri sənətkarın fırçasından çıxmış nurani gözəlliyi ilə diqqəti cəlb edən Şərq Gözəlidir. Sənətkarın işıqlı obrazlarının arxasında heç şübhəsiz ki, böyük Yaradana olan sonsuz inam dayanır. Rəssamın Yaradana olan bu inamı onun bütün yaradıcılığını davamlı şəkildə rənglərlə müşayiət edir, insana inam və məhəbbət bəxş edir. “Həqiqət yolu”, “Zikr”, “Qədr gecəsi”, “Çərşənbə axşamı” və başqa əsərləri şərq insanın ruhani və ilahi dünyagörüşünün ifadəsidir.
Qəyyurun maraqlı rəng fəlsəfəsi var. O, rənglərlə özünəməxsus şəkildə işləyir. Əslində Qəyyurun istifadə etdiyi rəngləri xəyalında yaratdığı obrazların ruhundan, yaşam tərzindən, dünya görüşündən və sifətlərinin cizgilərindən alır. Ona görə də usta rəssamın hər bir obrazı özünəməxsus rəngi ilə diqqəti cəlb edir. Qara rəngin təzadlı çalarlarından məharətlə istifadə edən Qəyyur bu rəngin şərq folklorunda və mifologiyasında yaratdığı emosiyaları əsərlərində canlandırır. Onun tablolarında rənglər diridir, canlıdır, ruhludur. Bu əsərlər Azərbaycan insanının yaşam fəlsəfəsini, Azərbaycan təbiətinin sirrini , sehrini Bakının Əmircan kəndindən alıb aparır Xəzərin sahillərindən çox-çox uzaqlara-dünyanın o başına....
..... Qəyyurun yenə də sərgisi təşkil olunmuşdu. Hamı danışırdı. Qəyyur sadəcə işlərini göstərirdi. Neçə il bundan əvvəlki kimi idi, sakit təmkinli. Amma bir qədər saçlarına qar yağmış idi, əziz dostum Qəyyurun.
Vahid Əzizağaoğlu
525-ci qəzet.- 2014.- 15 mart.-
S.16.