Nar ilham qaynağına çevriləndə...

 

GƏNC YARADICILARIN MÜSABİQƏ-SƏRGİSİ HAQQINDA QEYDLƏR

 

Bu günlərdə Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyasının Muzey Kompleksində açılanAzərbaycan narımüsabiqə-sərgisi təşkil olunub.

 

Məlumat üçün bildirək ki, Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi, Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyası, Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət İncəsənət Universiteti Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının iştirakı ilə gənc yaradıcılar arasında keçirilənAzərbaycan narıadlı müsabiqə-sərgi  “AZNAR” şirkətinin (prezidenti Fərhad Əhmədovdur) təşəbbüsü maliyyə dəstəyi ilə baş tutub.

 

Elə ölkəmizdə rəsmi səfərdə olan Monako knyazı II Albertin açılışına qatıldığı tədbirdə çıxış edənAznar”ın prezidenti Fərhad Əhmədov bundan sonra da rəhbərlik etdiyi qurumun milli təsviri tətbiqi sənətimizin inkişafına, xüsusilə gənclərin yaradıcılıq potensialının gerçəkləşməsinə xidmət edən layihələrə  dəstək verəcəyini bildirib hörmətli qonağa motivini Azərbaycan narı təşkil edən xalçanı (müəllifi Məmmədhüseyn Hüseynov) hədiyyə edib.

 

Eksponatları mütəxəssis sənətsevərlərin böyük marağına səbəb olanAzərbaycan narımüsabiqəsində demək olar ki, ölkənin ən tanınmış gənc heykəltəraşları tətbiqi sənət ustaları öz yaradıcılıq nümunələri ilə iştirak ediblər. Odur ki, ekspozisiya təkcə rəssam tişə ustalarının  çoxlarına adi görünən nara yaradıcı  münasibətini əks etdirən əsərlərdən təşkil olunsa da, onların hər birində  gənclərin çox fərqli  bədii yanaşması hiss olunduğundan bütünlükdə sərgi yeknəsəklikdən uzaq olmaqla,  məna-məzmun yükünə görə çox rəngarəng təsir bağışlayıb...

 

Əgər ölkəmizdə toxuculuğun çox qədim tarixə malik olduğunu nəzərə alsaq, onda ekspozisiyada xalça qobelen nümunələrinin çoxluq təşkil etdiyini təbii saymaq olar.  Qədim el sənəti ənənələrinin müasir mərhələdə gənc yaradıcılar tərəfindən davam etdirilməsinin çox yaxşı hal olduğunu vurğulamaqla, onların xalçaçılığın əski bədii ənənələrini yeni çalarlarla zənginləşdirdiklərini qeyd etmək lazımdır.  Bahar BəşirovanınBahariyyə”, Vəfa QurbanovanınNağıl”, “Lalə MehdiyevanınBəndi-rumi”, Səidə MirzəyevanınYeni Pazırıq”, İbrahim YusifovunAğaclı  Aysel Şərifovanın “Nar ağacı”,  eləcə Leyla Vazehinin, Telman Şıxıyevin, Səbinə Baxşəliyevanın, Nadir Səfərovun b. toxuculuq nümunələrində ənənəvi xalça kompozisiyalarına yeni nəfəs verilməsinə şahidlik etmək mümkündür. Gənc xalçaçı-rəssam Bahar Bəşirovanın narın ilin bütün fəsillərində görüntüyə gətirilməsinə siluet dəyişgənliyi zərif rəng müxtəlifliyi ilə obrazlı görkəm verməsi kifayət qədər cəlbedici duyğulandırıcıdır.

 

Lalə MehdiyevanınBəndi-rumi”sində naxışların narlarla anım yaradan kolorit-forma oxşarlığı, Səidə MirzəyevanınYeni Pazırıq”ındakı türk xalçaçılığının tarixinin qədimliyini özündə yaşadan rəng tutumuna müasir nəzirə, Vəfa QurbanovanınNağılı”ındakı meyvəni kompozisiyanın məzmun daşıyıcılığının mərkəzinə çevirmə istəyi narın uğurlu bədii təfsir vasitəsi kimi istifadənin orijinal görüntüləridir desək, yanılmarıq...

 

Rövşən Quliyevin   Xədicə Muxtarovanın ərsəyə gətirdikləri kilimlərdə narın danılmaz olan naxış tutumu   nikbin ovqat alması da müəlliflərin mövzuya yaradıcı yanaşmalarının göstəricisidir.

 

Müsabiqəyə təqdim olunmuş bir çox tətbiqi sənət nümunələrinin texnoloji cəhətdən milli kilimlərimizlə oxşarlığı danılmaz olan qobelen sənətinin Azərbaycan gerçəkliyində yeni özünəməxsus bədii tutum aldığını sərgiləyir. Ulduz ZeynalovanınNarların ahəngi”, Məhsəti EldarovanınMistik kürələr”, Zemfira NovruzovanınBiri nar...”, Şaiqə MuradovanınMənzərə”, Xəyalə MəmmədovanınTəəssürat”, Səidə QəriblininParçalanmış nar”, Aytən Əsgərovanın “Sonata”   Emiliya Qocayevanınİmprovizələrqobelenlərində narın daşıdığı bütün mənalara yaddaqalan bədii güzgü tutulduğuna şahidlik etmək mümkündür.

 

Milli qələmkarlıq sənətinin müasir bədii-texniki yanaşma ilə zənginləşdirilməsinin mümkünlüyünü sərgidəki batika nümunələri təsdiqləyir. Rasimə SəmədovanınLalələr”, Mina MuradovanınŞərq nağılı”, Mehdi NağıyevinSirli muğam”, Ulduz ZeynalovanınNarların ahəngi  Fəqanə ƏliyevanınNatürmortəsərlərində narın məna-rəmz tutumuna, onun gerçəkliklə əlaqəsinə tapılan bədii yozum özünəməxsus estetik tutuma malikdir.

 

Gənc keramikaçıların gərgin yaradıcılıq axtarışlarının nəticəsi olan nümunələrdə nara onun daşıdığı dəyərlərə tamaşaçıda maraq oyada biləcək bədii münasibət  görmək mümkündür.  Nadir Eminovun “Nar ləkəsi”, Qəmər Müslümovanın “Nar fənəri”, Şəhla Kərimovanın dünya Cavid Bayramlının “Nar qalakompozisiyalarında nar kimi təbii nemətin özünəməxsus rəngindən formasından qaynaqlanan ilhamverici məqamların müəlliflər tərəfindən incəliklə duyulduğuna şahidlik etmək mümkündür.

 

Tətbiqi sənət sahəsinin yaradıcılıq üçün geniş imkanlar açdığını İmaməddin HəsənovunGilə nar” (zərgərlik), Tacəddin Həsənovun “Nar çiçəyi” (zərgərlik), Səbinə ZəkiyevanınNarlar” (şüşə)   Fərman QasımovunTaxçalı nar”(şüşə)  adlı əsərləri təsdiqləyir.

 

Tətbiqi sənətdən fərqli olaraq heykəltəraşlıqda nara obrazlı plastik görkəm vermək qədər çətin olsa da, müsabiqə iştirakçıları müsabiqəyə təqdim etdikləri əsərlərlə qarşılarına qoyduqları yaradıcılıq vəzifəsinin öhdəsindən gələ biliblər. Bunu sərginin ekspozisiyasında göstərilən bir çox əsərlər təsdiqləyir. Teymur QəribovunKonstruktiv nar”, Tural RzaquliyevinZirvə”, Hüseyn HayasınEşq”, Hamed Lütfüllahın “Nar”, Namiq HüseynovunMüqəddəslik”, Ramazan MəmmədovunTac-nar”, Turalə MəmmədovanınFəzada”, Nurlan MəmmədovunRitm”, Roza ƏliyevanınŞam-nar  Gülağa Mirzəliyevin “Trio” əsərlərində mövzuya ənənəvi müasir yanaşmanın mövcudluğu onların həm duyğulandırıcı, həm düşündürücü mənəvi qaynaq kimi qəbulunu şərtləndirir...

 

Sərginin təşkilində duyulası əməyi olan Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyasının prorektoru, Xalq rəssamı Səlhab Məmmədov bizimlə söhbətində bildirdi ki, ən yaxşı əsərlərin Berlin London şəhərlərində nümayişi nəzərdə tutulub düşünürük ki, bu, milli təsviri tətbiqi sənətimizin  təbliğində mühüm rol oynayacaq. O, əlavə etdi ki, həm müsabiqə, həm onun aparıcı Avropa şəhərlərində nümayişi bir dahaAznarşirkətinin Azərbaycan incəsənətinin inkişafına təbliğinə  xüsusi diqqətinin  təzahürüdür.

 

Ziyadxan ƏLİYEV

əməkdar incəsənət

xadimi

525-ci qəzet.- 2014.- 29 mart.- S.25.