Ayrılıqlar
içində Sevmək!- Yüz Gözəl
Sevgi Şeiri
PƏRVİNin təqdimatında
Sevgi
barmaq izləri kimidi, hər adamda özünəməxsusdu...
Yer üzündə nə qədər insan
varsa, o qədər eşq var. Məncə, Allah bu istedadı
heç kəsdən əsirgəməyib. Sadəcə, birində sevmək qabiliyyəti
haçansa, hardasa üzə çıxır, zamanla itilənir,
mükəmməlləşir, başqasında ömrü
boyu açılmır, dərində qalır. Kiminsə uşaqlıqda aldığı bir zədə
sevib-sevilmək səadətindən həmişəlik məhrum
edir onu. Bəzən səhv tərbiyə,
yaxud cəsarətsizlik ömrün sonuna kimi bu
işığa yaxınlaşmağa imkan vermir. Amma adi adamları sevgidən çəkindirən,
uzaqlaşdıran əsas və ən böyük səbəb
ayrılıq qorxusudu. Həyat belə
göstərib, sənət bu cür öyrədib bizə
sevgini. Sonunda mütləq ayrılıq, ölüm var.
Və sevə-sevə ayrılmağın əzabı...
Dözülməz ağrı, çəkilməz dərd. İnsan
məhz bu ağrıdan, dərddən qorxduğu
üçün bəyəndiyinə əlini uzatmır,
üzünü yan tutur, uzaq qaçır o hissdən.
İstedadlı adamın isə sevgisi də, kiçik
mübahisələrə, yaxud əbədi ayrılıqlara
baxışı da fərqli, qeyri-adidi. Əslində,
sevdiyinə aid fikirlərin, onun qəlbindəki, düşüncəndəki,
həyatındakı yeri möhkəmləndikdən sonra
ayrılıq mümkünsüzdü. Çünki
sən artıq reallıqda yaşayan, xarakteri hər gün dəyişən,
yenilənən, müxtəlif hadisələrdə fərqli
davranan adamı yox, öz yaratdığın,
ideallaşdırdığın, zirvəyə
ucaltdığın adamı sevirsən. Və
real, yanında olan, hər gün gördüyün, səsini
duyduğun adamda xəyalındakının cizgilərini
gördükcə sevinir, ona daha da bağlanırsan. Amma əksini də görsən, heç nə dəyişilmir.
İçindəki o adam mehribandı, hər
halını anlayandı... hər sözünə inanır,
ovcundan yerə qoymur səni... Həyatdakı qaba da ola bilir, eqoist də... Nə
olsun? Yenə heç nə dəyişmir.
Qorxma
ayrılıqdan! Burax getsin, sənə qalan qəlbindəki
olacaq. Onu ki heç nə dəyişə
bilməz?!
Hə, bir məqama kimidi ayrılıq xofu.
Çılğınlığı azaldıb beyninlə sevənə
kimi... Toxunmaqdan doyub düşüncələrinə
sarılana kimi... Amma bu hal sevginin çox
üst qatıdı, Allaha yaxınlaşdığın məqamdı.
Türk şairi Ümid Yaşar Oğuzcanın sevgi lirikasında məhz bu
çalar düşündürür adamı. Şairdən ötrü insandan
asılı olmayan, onun idarə edə bilmədiyi heç nə
yoxdu. “İki adama bir dünya” və
“Qaranlıq...” şeirlər silsilələrində sevginin,
ayrılığın, münasibətlərin ən dərin,
qeyri-adi məqamları təsvir olunur. Ümid
Yaşarın ağrını, əzabı təmkinlə,
sakit təsvir etməsi, hətta ayrılıqdan da sevgiylə,
işıqla söz açması adamı sadəcə riqqətləndirir.
Sen bu ayrılıklar için mi yaratıldın
söyle,
Bu zehir zemberek kederler için mi?
Bak
bütün orkestralar sustu,
Bütün
ışıkları söndü dünyanın,
Korkma!
Haydi uzat
ellerini,
Geçmiş
yılları yeniden yaşayalım bir-bir...
Bak dinle,
Bir
seslenen var uzaklardan!
Bak dinle,
Kader
kapıyı çalıyor!
Gelme
diyorsun,
Gelme
diyorsun,
Bu gel demektir.
Şair keçmişdə qalmış, bitmiş,
ümidsiz bir sevgidən danışır. Amma “bütün
işıqları söndü dünyanın, qorxma, uzad əllərini...”
kəlmələrində xəfif, güclə seziləcək
bir işıq, inam da var. Eyni zamanda Kişilik! Çünki
yalnız əsl kişi “gəlmə” deyən
Qadına qaranlıqda əl uzadar...
...Qadını
bu qədər İlahiləşdirmək də güclü
kişiyə aid cəhətdi əslində:
Verdiğin
her kederin yüreğimde yeri var,
Hangi kitabı açtıysam seni okudum yıllardır.
Hangi
aynaya baktıysam seni gördüm,
Gel desen
gelemem,
Git desen
gidemem,
Öl
desen kanım akmaz.
Anladım
artık seni sevmek yüce bir şey,
Anladım seni sevmek Tanrı’ya yaklaşmak gibi.
Şeirin
bu məqamında Şairin real eşqdən, içindəki,
yaratdığı sevgiyə, xəyallarına keçidi
apaydın duyulur. Artıq indən sonra sevgi bir
Qadından ibarət deyil ondan ötrü. Ürəyindəki
kədər də, oxuduğu kitab da, baxdığı
güzgü də o eşqin tərkibidi, zərrələridi.
Və əslində, bu yanaşma ayrılığa
üsyandı, reallıqla barışmazlıqdı!
Tanrıya yaxınlaşmaqdı həm də...
Saflaşıb, durulub özünə aid olmaqdı,
bütün asılılıqlara qalib gəlməkdi, hisslərini
əlində muma çevirməkdi...
Şimdi
yoksun,
Seni dilediğim gibi düşünebilirim artık.
Tutar
ellerini öpebilirim uzun-uzun
kimseler
ayıplayamaz beni.
Yokluğunda seni nasıl sevdiğimi anlayamazlar.
İşte
gözlerin, işte dudakların
senin
olan ne varsa karşımda duruyor.
Ayaklarını
dilediğim yere götürebiliyorum artık,
sevdiğim şarkıları söyletiyorum dudaklarına
Ve hoyrat
ellerimle
seni her
gün biraz daha güzelleştiriyorum.
Aşiq
uzaqlığın, yoxluğun gətirdiyi iztirabdan
qurtulmağın yolunu bilir:
xatirələrə sarılmaq, xəyallarla yaşamaq. İlk misradan sonra sitəm, şikayət gözlədiyin
halda, tamam əksini görürsən. Real həyatda
itirdiyi Qadını düşüncəsində tapıb
Şair! Daha burda heç bir qadağa, yasaq
qalmayıb. “Görərlər”, “eşidərlər”,
“camaat nə deyər” narahatlıqları yoxdu. O dodaqlar həmişəkindən
gözəl, əllər hər zamankından mehribandı!
İndi sevilən, bir Qadının varlığı, necəliyi
deyil, həm də yoxluğudu:
Kimse
yokluğunda bunca sevilmedi,
Kimse
yokluğunda ilahlaşmadı bu kadar,
Saçların
böyle daha güzel
Sen daha güzelsin...
Gelecek
mutlu günlerin ışığında
Her şey daha güzel.
Ne var ki
ayrılığın adı kötüye
çıkmış
Yoksa bin
yıl daha yaşamak isterdim
Ve seni bin
yıl daha,
Ayrılıklar
içinde sevmek
isterdim.
Bu misraları oxuduqca, dərinə getdikcə suallarla
dolub daşırsan. Nə baş verib axı? Səbəb nədi ayrılığa? İnsan belə sevdiyi, bu qədər ilahiləşdirdiyi
adamdan niyə ayrılmalıydı? Niyə
bütün bu xəyal etdiklərini doya-doya yaşaya bilmir?
Nə üçün uzaqlığa,
ayrılığa bu cür “aciz” üsyan edir. Niyə uçurmur, dağıtmır divarları.
Nədən axı ayrılıqlar içində
sevmək istəyir, mutluluqlar içində yox?! Və
yenə də, yenə də səbəbi Qadında
görürsən... Sanki yetişib o məqam.
Aşiq sevgilisini adiləşdirməmək,
münasibətləri bəsitləşdirməmək
üçün “qaçıb” ondan. Bütün
gözəllikləri qoruyaraq, sevginin ilahiliyinə xələl
gətirmədən özünə çəkilib.
Ümid Yaşarın sevgiyə, ayrılığa fərqli
baxışı nəsrlə, esselər şəklində
yazdığı “Naməlum
Qadına məktublar” silsiləsində də özünü
göstərir. Əvvəldə qeyd etdiyim kimi, bu adamdan
ötrü çətin heç nə yoxdu, hər şey
özündən asılıdı. Məktubların
birində yazır: “Ayrılıq deyə bir şey yoxdu. Bu bizim
yalanımızdı. Sevmək var əslində, özləmək var,
gözləmək var. İndi hardasan? Nə edirsən?
Günəş çoxdan çıxıb.
Oyanmısan yəqin. Saçlarını
darayanda məni xatırladın, eləmi? Elədirsə,
deməli ayrılmamışıq. Sadəcə özləyirik,
gözləyirik sadəcə...” Əslində,
bütün bunlar qaçılmaz olan ayrılıqdan
çıxış yoludu. O ağır dərdi, əzabı
yüngül keçirmək, bəzən hətta duymamaq
üçün təsəllidi... Şairin məktubunda
ayrılığı “bizim yalanımız”
adlandırması, yaxud şeirlərdə “sən daha gözəlsən”,
“indi hər şey daha gözəldi” deməsi də bu cür
təsəllidi. Duyğuların zədələnibsə,
ayağının altındakı torpağın
qaçdığını hiss edirsənsə, bundan gözəl
yol varmı? Yoxdu, özünü aldatmaqdan,
ağrını ovutmaq üçün hər gün nələrsə
fikirləşib tapmaqdan, bu da bir sınaqdı keçib gedər
– deməkdən savayı yol yoxdu...
Aramızdakı
demir kapı belki hiç açılmayacak
Senin
ışığını görmeden kapanacak gözlerim
Karanlık
aman vermiyor
Hangi
perdeyi aralasam gece
Ne yapsam
çaresiz
Kokunu
getiren rüzgar da olmasa
Bir
manası kalmayacaktı yaşamanın
Şimdi hiç değilse
Hayaliyle
avunmadayım
Zaman
içinde başka bir zamanın...
Yenə də Ümid Yaşarın özünəməxsus
həzin, təmkinli təsvirləri. Aşiqin
ümidsizliyi, kədəri belə zərif ifadələr,
kövrək sözlərlə verilir burda. Şair döyəcləmir
o dəmir qapıları... Sevdiyinin qoxusunu gətirən
rüzgarı udaraq, qərq olduğu qaranlıqda günəş
şüası gözləyərək yaşayır!
Başqa bir zamanın, xoşbəxt zamanın xəyalı ilə
ovunaraq yaşayır! Elə bunun özü də
sevginin, bənzərsiz, dərindən-dərin, fərqli, müdrik
sevginin gətirdiyi ovqat deyilmi?!
... Sındırma dəmir qapını!!!
PƏRVİN
525-ci qəzet.-
2014.- 29 mart.- S.21