“Hasarın o üzü”: Qərib, Fyodor,
Yeqor
Qərib
– Əli Əmirlinin Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar
Teatrında tamaşaya
qoyulmuş “Hasarın
o üzü”
tamaşasının qəhrəmanıdı,
bizim dövrümüzdə
yaşayır, Fyodor – S.Alyoşinin
“Hər şey insanlara qalır” əsərinin baş obrazıdır,keçən əsrin
50-ci illərində Sovet
dövründə yaşamışdır.Üçüncüsü
isə M.Qorkinin “Yeqor Buluçov və başqaları” dramasının əsas obrazıdır ki,1915-20-ci illər
arasında ömür
sürmüşdür. Lakin
onların hər üçünü birləşdirən
bir xüsusiyyət var ki,hər
üçü sağalmaz
bir xəstəliyə
tutulmuşlar. Onlar elə
ilk gəlişlərindən öz xəstəliklərini
duyurlar, bilirlər.
Müəlliflər öz
qəhrəmanlarının ən çətin olan bir anını,əcəlin qapını
döydüyü anı
və o anda insanın necə davrandığını qələmə
almışlar.
“Öz küçəsində”
yaşamadığını duyan Yeqor din xadimlərinə qarşı
amansızdı. Akademik Fyodor isə
din əleyhinə çıxsa
da qohumu keşiş ilə hörmətlə davranır.
Ə.Əmirlinin “Hasarın o üzü” əsərinin qəhrəmanı
Qərib isə elə əvvəldən namaz qılan arvadına qarşı çox sərtdir. Bunun da səbəbləri dialoqlardan
tədriclə aydın
olur. Qəribin ailəsi özü
ilə bərabər üç nəfərdən
ibarətdir. Lakin
bu ailədə rejissorun yozumuna görə bir-birinə qarşı səmimiyyət
və diqqət yoxdur.Qərib – Nurəddin
Mehdixanlının işdən
evə dönərkən,
özunun dediyi kimi,həmişə eyni mənzərə ilə rastlaşır.Arvadı Humay-Həmidə
Ömərova həmişə
transdadır,yəni namaz
üstədir.
Etiraf edim ki,tamaşanın quruluşçu rəssamı
İsmayıl Məmmədovun
işi ilk baxışda
mənə xoş gəlməmişdi.Səhnədə bir kreslo,iki yumuşaq stul, böyük stol və telefon üçün kiçik
stoldan başqa bir şey görünmürdü.Tamaşaya
ikinci dəfə baxandan sonra mənə aydın oldu ki,əşyaların bu cür düzümü
təsvir edilən evdə birliyin olmaması,hərənin öz
aləmində yaşamasına
işarədir.
Qərib
– N.Mehdixanlı göründüyü
ilk andan ailə üzvlərinin bu yadlığını xüsusi
diqqətə gətirir.Evdə
xörək bişirilsə
belə onu heç kəs ədəb-ərkanla stol üstünə qoymur.Hətta
arvadı deyir ki,xörək bişirmişik
get götür, ye.Özünəməxsus
temperamentə,davranış tərzinə malik olan Qərib öz-özünə deyinsə
də bu cür vəziyyətlə
barışmalı olur.Xalq
artisti N.Mehdixanlı Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsində
bir çox yadda qalan obrazlar
yaratmışdır.O,sənətinə sadiqdir və buna görə də tamaşaçıların
sevimlisidir.Rejissorun, onu
Qərib rolunun ifası üçün
GƏNC TAMAŞAÇILAR TEATRINA dəvət
etməsi sənət
üçün düzgün
seçimdir.N.Mehdixanlı teatra
yeni bir nəfəs gətirmişdir.Y.Vəliyev,
T.Qasımovdan sonra N.Mehdixanlının GTT səhnəsində
görünməsi ciddi
psixoloji qəhrəmanların
ifa ənənəsinin
davamı deməkdir.
Qızı Zərifin hamilə
olması xəbərini
eşidəndən sonra
arvadı Humayla dialoqunu aktyor xüsusi emosionallıqla aparır.Bu səhnədə
o,olmuş hadisəyə
münasibətini dərin
ağrı və kəskin ehtirazlarla nümayiş etdirir.Qərib
ilk dəfə səhnəyə
gələndə gumrah,şən
qollu-qanadlı bir qartala bənzəyirdi, eşitdiyi xəbərdən
sonra isə zərbə alıb,əzilmiş
bir hala düşür.Bu hadisənin
baş vermə səbəblərini axtarır
. Səbəbini də
özünün tanrıya
inamsızlığı ilə
bağlı olduğunu
başa düşür,baş ağrılarının
xərçəng xəstəliyi
ilə bağlı olduğunu onkoloq kimi dərk edir, bədbinləşir,
yazıqlaşır, əsərin
ikinci yarısından
sonra dialoqların çoxunu ağlar vəziyyətdə aparır.
Həkim olduğuna görə öz xəstəliyinin nə ilə bitəcəyini duyur,çox əzab çəkir.Sonda
biz onun namaz üstündə yalvarışlarını,
dualarını eşidirik.
Bu səhnə özü-özlüyündə
rejissor B.Osmanov tərəfindən ifadəli
şəkildə qurulmuşdur.Arxada
gur işıq altında həyəcanla Qəribin inama tərəf dönməsini
izləyən arvadı
və qızı,öz evində saxladığı xəstəsi
yetim Çiçək görünür.
Yazımız gəlib rejissora
çatdığından B.Osmanov
haqqında fikirlərimi
bildirmək istərdim.B.Osmanov
teatra öz mövzuları ilə gəlir.Birinci tamaşası
“Mən gəldim qızlar”da da, indiki “Hasarın o üzü” tamaşasında
da rejissor ailə və ailədaxili problemləri araşdırır.Ailədə birliyin və qarşılıqlı məhəbbətin
olmaması rejissoru çox narahat edir. B.Osmanovun dinin böyük
qüdrətinə inamı
mövzusu işlədiyi
teatrın yarandığı
günündən bəri,
qaldırılan ilk mövzulardan
biridir.Burada dinin şəfaverici, münasibətlərə
saflıq və müqəddəslik gətirməsi
dramaturq Ə.Əmirli
ilə rejissorun səhnədə qaldırdığı
əsas məqsədlərdən
biridir.
Xalq artisti Həmidə Ömərovanın
kino yaradıcılığı
xalqımızın incəsənət
aləminə çox
gözəl anlar bəxş etmişdir. Onu Humay rolunda görmək
tamaşaçılar üçün
töhfədi.Lakin bilmədik
nədən aktrisanın
səhnədə nə
dediyi çox vaxt eşidilmir və bu da
rolu tam qavramaqda tamaşaçılara
mane olur. Düzdür tamaşa elə
qurulmuşdur ki, iştirakçıların hamısı
təklif olunan vəziyyətlərdə dəqiq
davranırlar. Yəni sözlər
eşidilməsə belə
obrazın hansı vəziyyətdə, nə
məqsədlə nə
dediyini başa düşmək olur.
Tamaşada Qəribin qızı Zərif rolunu Şəbnəm Hüseynova
və Günel Məmmədova ifa edirlər. Zərif – Ş.Hüseynova ötkəm, ağıllı,
qətiyyətli, öz
mövqeyini müdafiə
eləyən bir obrazdır. G. Məmmədova
isə tənha uşaq olduğundan çox sərbəst, bəzən sayımsız,ancaq düşdüyü
vəziyyətin nə
dərəcədə əxlaq
normalarına uyğun
gəlmədiyini anlamayan
qızdır.
Əməliyyatdan sonra Humay tərəfindən evə
gətirilmiş,uşaq evində böyümüş Çiçək
rolunu isə Asya Atakişiyeva və Səbinə Məmmədova ifa edirlər.Hər iki ifaçı öz işləri ilə tamaşaçıları qane
edirlər.S.Məmmədova isə zahiri görkəmi və partnyorları ilə münasibətində
daha inandırıcı
və təbii görünür.
Ağakişi KAZIMOV
Xalq artisti, professor
525-ci qəzet.- 2014.- 29 mart.- S.20.