“Cənnətdən yuxarı”: üzü Qarabağa doğru...
İstedadlı jurnalist, yazıçı
Təranə Vahidin “Cənnətdən yuxarı”
adlı kitabı məni düşmən tapdağında olan, doğulduğum yurda apardı. Onun bir şahid kimi qələmə aldıqlarının çoxunu
mən də gözlərimlə bir daha gördüm, bir daha o müsibətli
anları yaşadım...
“Müharibə, nənəm və itən vaxt” hekayəsi elə bil qanıma işlədi. Gözlərim açıldı. Oxuya-oxuya həm
olanlar gözlərim önündə canlandı,
həm də ürəyimdə yazmağa
başladım. Oxuduqca
içimə söz töküldü...
... “Kənd maşına
köçüb qurtarandan
sonra hay-haray kəsildi. Qənimət
kişinin kal səsi eşidildi:
–Ədil kişi
getmir!”
...Yadıma qonşularımız
Rəhimlə Bəxtiyar
əmi düşdü.
Göydən od tökülsə də onlar iki
ayağını bir başmağa dirəyib Ədil kişi kimi kənddən çıxmadılar. Bəxtiyar
əminin “erməni gəlib məni dədəmin evindən çıxarmayacax ha...” deməsi
heç yadımdan çıxmaz...
...“Maşındakılar gah kəndi ağlayırdılar, gah Ədili, gah da Nənəşi...” Nənəş
ana kimi bizim kəndimizdə də cavan, igid oğullarını itirən analar az deyildi.
Onlar nə qədər çətin olsa da Bakıya, Şəkiyə... gəlmədilər.
Üzü Yurda sarı bir koma
qaraldıb içinə
sığındılar...
T.Vahidin
yazıları ürəyə
elə hopur ki, torpağa su hopan kimi...
Kitabın ön sözünün
müəllifi – görkəmli
dramaturqumuz Əli Əmirlinin onun yazıları haqqında söylədiyi həqiqətlər
oxucu qəlbindən xəbər verir. Doğrudan da Təranə xanımın yazıları
gözəl şer kimi axıcı, ürəyəyatımlıdı. O, öz qəhrəmanlarından
biri kimi düşünürəm torpaq,
ağac, quş, çiçək... dilini
bilir. Yoxsa onların səsini, nəfəsini belə duymazdı...
... “Payız çinarların
başındakı ən
hündür yarpaqlara
çatıb nəfəsini
dərdi. Sonra yarpaqların uçuşu
başladı...”
Onun ən kiçik yazısında belə böyük bir məna gizlənir. Və oxucu o gizli həqiqəti
duyunca ürəyi əsir, sözlər onu alıb uzaqlara
aparır qəlbinin dərinliklərinə kimi...
“Səma çiçəyi”ni oxuyarkən belə düşündüm.
... “Hiss etdi ki, çiyninə
nəsə qondu. Qorxa-qorxa qanrılıb baxdı.
Səma çiçəyindən biri
saplağından üzülüb
onun çiyninə qonmuşdu. O an, o an anladı
ki, dünyadakı bütün qadınlara çiçək bağışlanılır.
Mütləq bağışlanılır.
Kiminə torpaqdan, kiminə səmadan dərilmiş çiçək...”
Müharibə təkcə torpağımızı,
atamızı, evimizi əlimizdən almadı. Müharibə
həm də başqa neçə əzab gətirdi bizə... Ehtiyac adamların yaxasından
yapışdı, gecə-gündüz
onları haldan-hala saldı. Adam var evi-eşiyi, çox şeyi var amma həyatda
özünə yer tapa bilmir, ailəsini
ocaq başına toplaya bilmir. Bəs heç nəyin olmasa necə?...Böyük
bacım üç körpə uşağını
hərəsinin əynində
bir qolsuz köynək çıxarmışdı
kənddən...
“...Arvadının yad qapılarda işləməsi
Səlimə ağır,
çox ağır gəlirdi. Hansı kişi istəyər
ki, gözəl-göyçək
arvadı bir tikə çörəkdən
ötrü tanımadığı
qapıları döyüb
yun çırpsın,
döşək salsın,
xəstəyə baxsın?
Özü də dünyanın belə baş-ayaq vaxtında...” (“Qızıl quyu”
hekayəsindən). “Qəbirqazanın fəlsəfəsi”
isə elə bir reallıqdır ki, onu heç
cürə qəbul edə bilmirsən. Axı nə üçün belə olmalıdı?
sualı ürəyinin başında
səslənir... Bütün
bunlar Təranə xanımın əsərlərində
elə təbii cizgilərlə qələmə
alınıb ki, oxucu uzun müddət
o hadisələrin təsirindən
ayrıla bilmir...
“...Pis dövrdə yaşadığını özü
də bilirdi. Bilirdi, amma əlindən nə gəlirdi. Həyat onu itələyə-itələyə
qəbristanın açıq
qapısından içəri
itələmişdi. Günaşırı
qəbristana gəlir,
köhnə qəbir daşlarından birinin arxasına keçib pal-paltarını dəyişir
vaxt itirmədən beli əlinə alıb sincab cəldliyi, göstəbək
peşəkarlığı ilə qəbir qazırdı...” Sonra da
“...Sonra portfelini qoltuğuna vurub fəlsəfə doktoru kimi ikinci iş
yerinə-akademiyaya yollandı.
Bu gün o, Fəlsəfə
İnstitutunda “Həyatın
fəlsəfəsi” mövzusunda
məruzə edəcəkdi...”
Təranə xanımın yazıları
oxucunu təkcə təəssüfləndirmir, həm
də onun qəlbini oxşayır, könlünü alır. Çünki ounun üçün “Qəlbin varı-sevgi...”di. Doğrudan da “Xırda
adamların işığı
özünü, böyük
adamların işığı
özgələrini xoşbəxt
edir”. Və doğrudan da “Pis tərbiyə almış adam
pis budanmış ağac kimidi.Nə qədər çalışsa
da nöqsanını
ört-basdır edə
bilmir”...
Onun dili, bənzətmələri, söyləmələri,
düşüncələri, sevgisi, yanmağı...da fərqlidi. Həm də ona görə
ki, ürəksiz heç nə yoxdu...
“Yaddaşımı qurdaladım,
nənəmin boğçası
çıxdı. Bu boxçanın içindən
çıxan bir xatirə idi. Görün yaddaşımda
Qarabağla bağlı
nə qədər xatirələr, qatı açılmamış dərdlər,
ürəyimin qanı
ilə çəkilmiş
tablolar var. Yaxşı
ki, yaddaşımız
hələ üstümüzdədi”...
Və bir də müəllifin
“Həsrət” essesində
söylədiyi kimi
“...- Bir gün dərd
yağışı kəsəcək,
gün çıxacaq.
Eynən
Qarabağdakı kimi.
Bilmirəm o günü
görmək bizə qismət olacaq, ya yox, amma
o gün mütləq
gələcək!..”
Əziz bacım, bunlar sənin yazdıqlarının və yaza biləcəklərinin az bir qismidir. Odur ki, yeni uğurlarını gözləyirəm!
Mina RƏŞİD
525-ci qəzet.- 2014.- 31 may.- S.30.