Elşad Ərşadoğludan "Eşqə
doğru"
Elşad
Ərşadoğlu ilə tanışlığımız Gənc
Ədiblər Məktəbində yaranıb. Hərçənd
ki, orada bir o qədər də ünsiyyətimiz olmayıb,
amma onun həyəcanını boğmağa
çalışaraq sakit səslə hərdən şeir deməyini
xatırlayıram. Elşad Ərşadoğlu ilə daha
yaxın tanışlığımız və dostluğumuz
hər ikimiz Yazıçılar Biriyinin Gənclər
Şurasında eyni tərkibdə təmsil olunandan sonranın
işidir. Açığını etiraf etsəm, sakit və
ağıllı, amma qeyri-təşəbbüskar
görünən Elşad Ərşadoğlunun dəli-dolu,
çılğın gənclərlə necə işləyəcəyini,
onlara necə sədrlik edəcəyini çətin təsəvvür
edirdim. Ancaq zaman göstərdi ki, məhz təmkinlə,
ağılla, müdrikliklə hərdən sözünün
və hərəkətinin cilovunu buraxan
çılğın söz adamları ilə dil tapmaq
mümkündür.
Təxminən
eyni ədəbi nəslə aid olduğumuzdan və eyni
komandada çalışdığımızdan adını ərklə
soyadsız çəkə biləcəyim dostumun bugünlərdə
“Eşqə doğru” adlı yeni şeirlər kitabı
işıq üzü görüb. Elşadın bu yeni
uğuruna dost kimi ürəkdən sevinməklə
yanaşı, həm də oxucu təəssüratlarımı,
sevincimi və iradımı
bölüşmək istədim. Elşadın ilk
kitabı – “Yarsan mənim ürəyimi” 2007-ci ildə
çap olunub. Üç il sonra isə “Kələfin ucu”
işığa çıxıb. “Eşqə doğru”da isə
onun son illərdə yazdığı şeirlər
toplanıb.
Kitabın
önsözündə şair Çingiz Əlioğlu, müəllifin
yaradıcılığı ilə yanaşı, şəxsiyyətini
də incələyib və “bugünkü gənc şairlər
sırasında yüksək əxlaq, mədəniyyət və
istedadı ilə seçilən Elşadın” şeirləri
ilə bağlı mülahizələrini qələmə
alıb. Çingiz Əlioğlu önsözdə maraqlı
üsul seçib, oxuculara şairin avtoportretini və ədəbi
mətbəxini onun öz dilindən, şeirlərindən
misralarla təqdim edib: “...Elşad təvazökarcasına
“Sorma adım nədir mənim” pıçıltısıyla
“Çıxarram üzə sevgimi” xəbərdarlığı
edir və bu yerdə oxucu bir qədər ehtiyatlı olmaq
ehtiyacı hiss edir. Çünki onun da “Başına nə gəlib
sevgidən gəlib...”, “Həm çölünü, həm
içini talayıb...” sevgi qoxuyan adamların
qarışıq ətri təmiz hava eşqilə bu
qapını açanları bir az çaşdırır. Bu
yerdə oxucunun köməyinə “Sevmək üçün
vaxtım yox...” deyən şairin “Əlimə bir yekə
lapatqa alıb(!), bu dərdi qəlbimdən qaşıyam gərək...”
qətiyyətli qərar gəlir... “Uzaqdan gələn adam”a “ən
sərfəli təklif”lə “dörd otaq verirəm öz
ürəyimdə” vədilə “sevgisi kiloynan” olan şairi “o
gözəl qızı” sevəcəyi halda “içinin,
çölünün pası” gedəcəyi ümidilə
baş-başa buraxıb “Axtar gör, özümün
harasındayam” (!!) lütfkar dəvətilə onun başqa
şeirlərinə üz tuturuq”.
Yəqin ki, Elşadın poeziyası haqqında fikir söyləmək üçün Çingiz Əlioğlunun seçdiyi bu üslubu davam etdirmək yerinə düşər. Kitabda “Hər şey sevgidən başladı” qənaəti ilə “Həyat ölümdən keçir...” reallığını “Həri şey təbiətə dönür sonunda” həqiqəti tamamlayır. Elşad yeni kitabdakı şeirlərini adıçəkilən bölümlərdə təqdim edib. Və “Eşqə doğru” yola çıxarkən klassiklərin fikrinə istinadı da unutmayıb: Sədi Şirazinin “Eşqə uçarsan, qanadların yanar” xəbərdarlığını Mövlananın “Eşqə uçmasan, qanadların nəyə yarar?” ritorik sualı izləyir. Yunus Əmrə isə bu sufiyanə “dartışmaya” elə sufiyanə də son verib: “Eşqə qovuşduqda qanadları kim arar?”. Elşadın “Eşqə doğru” “uçuşunda” bu qanad məsələsi fərqli şəkildə və müxtəlif dərəcədə nəzərə çarpır: bəzi şeirlərində açıqca hiss olunur, bəzilərində isə ümumiyyətlə, “qanadın” harda olduğunu, ümumiyyətlə, ya görmürsən, ya da fərqinə varmırsan.
Kitabın adından göründüyü kimi “məsələ” eşqdir. Böyük Füzulinin “Eşq imiş hər nə var aləmdə” qənaətinə gələn gənc müəllifin şeirlərində Allah sevgisi ilə onun yaratdığına olan məhəbbət bir aradadır. Lirik qəhrəmanın qəlbi sevgiylə doludur, istər Allaha, istərsə də onun yaratdığı gözələ və gözəlliyə...
Allahı ölməyə qoyma içində...
Və ya
Mənim əllərim sızlayır,
O qızın saçı göynəyir...
Yaxud
Bu sevgili həyatda
Sevimli insan kimi
Yaşayıb ölməkdən gözəl nə var ki?..
Tənhalıq hiss eləməsən, darıxmasan, başgicəlləndirən qələbəliyin içində doğma ruhu axtara-axtara yaşamasan nə şeir doğular, nə də şair olar. Elşadın şeirləri üçün də tənhalıq hissi və onun ən müxtəlif təsvirləri xarakterikdir:
Bu kifir təkliyi boşayam gərək.../ Məndən birini də yarat İlahi, Bu tənha ruhuma həyan gəzirəm../ İçində bu işin-gücün, Bu gəl-gedin, köçhaköçün, Darıxıram özüm üçün, Burnumun ucu göynəyir.../ Soyunub bu nimdaş tənhalığı mən, Onun sevgisini geyinə bilsəm...
Son nümunədən də aydın olduğu kimi insan, onun sevgisi tutalğacdır. Amma həmişə də belə olmur axı...
...hərə bir az sevmir məni,
Hərə bir az atır gedir...
...Ürəyimdə yer verirəm,
Gedən vaxtı satır gedir...
Ya da:
Məni işğal eləyən qız,
ürəyimi qənimət kimi
ələ keçirib apardı...
Və nə yazıq ki bəzən də:
Keçir ürəyimdən, keçir adamlar...
Əvvəl ürəyimə gəlirlər
Tənhalıqdan qorunmağa,
Könüllərin ovutmağa,
Göz yaşların qurutmağa...
Daha nələrə, nələrə...
Elə ki,
İşlərini sahmanladılar,
Təhlükəni adlatdılar,
məqsədlərinə çatdılar,
köçür ürəyimdən, köçür adamlar...
Beləcə,
Təhlükədən qorunmaqçün,
Piyada keçidindən keçən sayaq,
ürəyimdən gəlib keçir adamlar...
Elşadın heca vəznindəki şeirlərinin bəzilərində gözə dəyən ənənəvi ifadə tərzi, özündən əvvəlki sələflərinin yaradıcılığından yaxşı tanış olan ifadə, ibarə və qafiyələrlə yanaşı, orijinal, təptəzə, dipdiri təsir bağışlayan maraqlı deyimləri də az deyil. Və bu deyimlərə rast gələndə, özün yazıbsanmış kimi, sevinirsən də. Elşad nədənsə sərbəst şeirə az müraciət edir, amma fikrimcə, orada da uğurlu poetik ifadə tərzi ortaya qoymağı bacarır.
“Atüstü şeirlər”inin birində yazdığı kimi “Sözün qulu olsa da, sözünün ağası olan” Elşadın bundan sonra da “ürəkdən gələn sözləri tanımasını” arzulayıram – həm dost, həm də oxucu kimi...
Sevinc
MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet.-
2014.- 22 noyabr.- S.26.