Qüds kimi-Yerusəlim kimi arzulanmaq...
“Düşüncə fraqmentləri” silsiləsindən
...Və
bir gün dözülməz, ani ağrıdan sonra
onurğasının fərqinə vardı: lap sadəcə –
biri belinin üstündən basıb onu sındıranda... Sən demə, illər ərzində sürünə-sürünə,
irişə-irişə, sürüşə-sürüşə
boşuna yaşayıbmış. Möhtəşəm
xırtıltı səsindən anladı ki, bir daha ayağa
qalxması müşkül məsələdi... İçini yandıran bircə o idi ki, indiyəcən
başqa seçiminin olduğunu bilsə də, ömrü
boyu buna diqqət yetirməmişdi. Heç özü də
bilmədi nəyə təəssüflənsin: ətrafında
dik, ayaqüstə dolaşanlara həmişə
aşağıdan yuxarı baxdığınamı, yoxsa
heç dikəlmək arzusu olmadığına görəmi?
Sürünə-sürünə keçdiyi qapıları
xatırladı o iki daşın arasında... Dimdik, adam kimi keçə biləcəyi yerlərdə
koramala çevrilməsi gözünün qarşısına
gələndə başqa məchul bir ağrı da belindən
qopan ağrıya qarışdı. Hüzurlarda koramal kimi
dayananda bəzilərinin mərhəmətdən, bəzilərinin
eymənib, bəzilərinin iyrənib onu başından eləməkləri
ilə bağlı xatirələri həmişə möhkəmliyi
ilə öyündüyü yaddaşı
qıpqırmızıca təqdim elədi o dar macalda...
İllər ərzində qoyduğu qabıqlarını,
özündən sonra buraxdığı həlməşiyəbənzər
izlərini xatırladıqca insanmı, yoxsa sürünənmi
olduğunu kəsdirmədi, beyni dumanlı idi elə bil... Hələ
bir dəfə bir qız da düz üzünə vulkan kimi
puskürmüşdü: İbtidai onurğasız! Məncə,
qız lap ağ eləmişdi, axı o,
daha çox koramala oxşayırdı...
Sındırmışdılar, həm də özü
istəmişdi sınmağı, əgər belə
olmasaydı, nə gəzirdi ayaqlar altında? Beliüstə
çevrilməyə cəhd elədi, alınmadı, canı
saz olsaydı, çoxdan sürünüb aradan
çıxmışdı, amma indi ağrıdan tərpənə
bilmirdi. Qıvrıla bilmirdi, axı o təbiət
etibarilə onurğasızlar sinfindən deyildi, sadəcə
“onurğasız” idi. Sonra elə bil hərbi parad oldu, nəydi,
camaat üstündən qoşun kimi keçməyə
başladı... Üzləri də
görürdü, simalardakı ifadələri də.
Amma indiyədək dik qalxıb kimsənin üzünə
baxmamışdı ki, kimisə də tanıyaydı...
Ayaqqabılar və ayaqlar isə tanış
gəlirdi...
lll
“Özünü
yeyib- tökən” birinin bir gün də səni “yeməyəcəyinə”
kim zəmanət verə bilər?
lll
Sevimli qadını yəhudilər Yerusəlimi, ərəblər
Qüdsü arzulayan kimi arzulamaq...Bu, eqoizmə dayalı,
amansız və reallaşması qaçılmaz olan bir
arzudur. Və
belə real, fiziki arzulamanın yanında “ülvi hisslər”,
“pak niyyət”, “saf istək” adlı ibarələr də
qondarma görünür. Hələ bu arzunu
“qocalıb Alsheymerə tutulsam belə, bunu unutmaram” yalanı
izləyir. O cür arzulanan qadına təbiət beyninin
heç olmasa məqbul normal faizini işlətmək
imkanı veribsə, o arzunun doğulduğu yerdən
arxasına belə baxmadan qaçacaq, qaçmalıdır. Amma o arzunun Qüds kimi dəfedilməz enerjisi var,
qaçmaq olardımı? Yerusəlim kimi arzulanan
qadının dünyasını gec-tez Qəzza taleyi gözləyir:
darmadağın olmaq...Çünki o arzu mənşəyini
arzu sahibinin belə bilmədiyi, anlamadığı ucuz bir bəhanənin,
absurdun üstündə özül tutub: “Mən belə istəyirəm!”
Vəssalam. Bu, arzu deyil, bu, bir işğal
faktıdır...
Gözəl qadınlar böyük və bəzən də
Qüds-Yerusəlim kimi müqəddəs şəhərlərə
bənzəyir. Fransız alimi Pyer Buast deyirmiş ki,
gözəl qadınları, müdafiəsi zəif olan iri
şəhərlər kimi, çox vaxt fəth etmək asan, əldə
saxlamaq çətindir. Fəth deyiləndə
də qürur və təşəxxüs qarışıq
bir həzzlə daha çox cismani əldəetmə nəzərdə
tutulur. Amerika açmaq istəmədən,
özümdə cəsarət tapıb demək istərdim ki,
bu cür əldəetmənin həqiqi “Fəth”lə
heç bir əlaqəsi yoxdur.
Freydvari səslənməsin, amma bu, sadəcə
özünüaldatma, eqosunu, heysiyyətini sakitləşdirmək
cəhdidir. Zatən “kiçik qəsəbələr” maraq dairəsində
olmur, “iri meqapolislərin”in tam fəthi isə mümkün
deyil. O “meqapoisləri” yerlə-yeksan etmək, daş
üstə daşını qoymamaq olar, amma fəthi asan
iş deyil. Həqiqi fəth özündən nələrsə
bəxş eləyib orada öz ruh sahəni yaratmağı,
öz auranın rəngindən (əgər o aura ümumiyyətlə,
rənglidirsə) o “şəhər”in işıqlarına
hansısa spektri əlavə etməyi bacarmaqdır. Belələrində anlaşılmayan, dərkedilməyən
və “fateh”i həmişə hansısa keçilməsi
mümkünsüz, şəffaf, gözəgörünməyən
xətdə dayanmağa məcbur edən bir sərhəd olur.
Yalnız o sərhədi keçə bilən
psevdofəth yox, həqiqi – cismani, mənəvi, ruhi əldəetmənin
vəhdətindən danışa bilər. Bunu bacaran isə ümumiyyətlə, bunu fəth
kimi qəbul etməz. Çünki fəthlər
də adının nə qoyulmasından asılı olmayaraq
işğaldır. İşğalın olduğu yerdə
isə sevgidən söhbət belə gedə bilməz...
lll
Dəyməzlərə
dəyər verə-verə bir də baxırsan ki, ümumiyyətlə,
“dəyər” anlayışı təhrif olunub və sözdəki
“-ər” sonluğunu “-məz”lə əvəzləməli
olursan...
lll
Özünüdərk
yolunu keçən qadın böyük, özünüdərketmiş
qadını dərk edən kişi isə
daha böyük qüvvədir. Burada söhbət
sözün müxtəlif mənalarında güclü
olmaqdan yox, məhz böyüklükdən gedir. Böyük qüvvədən həmişə
çəkiniblər. İnsanın cinsindən
asılı olmayaraq özünü və həyatı az ya çox dərəcədə dərk etməsi
həmişə onu qaragüruh kütləylə
üz-üzə qoyub. Özünüdərketmiş
kişiləri damğalayıblar, bu damğalanmadan zərər
çəkmədiyini görəndə isə onu cismən məhv
ediblər. Ya da elə bu qaragüruhun
arasında yaşamaqdansa, onlar özləri könüllü
olaraq fiziki məhvi üstün tutublar.
Tarixə
nəzər salanda görürük ki, nə qədər
özünü dərketmiş kişi
intiharı seçib. İdraklı
qadını isə “cadugər” adıyla yandırıblar.
Dünya sivilləşib guya, zahirən indi
inkvizisiya məhkəmələri, linçetmələr və
tonqallar yoxdur, ancaq indi daha dəhşətli üsullarla- “mənəvi
və ruhi yandırmalar”la anlayana və anladana divan tutulur.
Özünüdərketmiş insan kütləsi, həcmi
böyük planet kimidir, ətrafına çoxlu səyyarələr
cəzb edir... “Peyklərin” şüuraltında bu orbitə
düşməyin bircə anlamı var: enerji mübadiləsi
aparmaq. Kimisi üçün bu maddi enerjidir,
kimisi üçün ruhi-mənəvi. Və
bu mübadilə qarşılıqlı, kompleks olaraq
alındıqda tamamlanma baş verir. Bunu hələ
yüz illər bundan əvvəl qədim Şərq biliciləri
anlamış və anlatmışdılar. Yalnız bu cür enerji paylaşmasından sonra
uğurlar ard-arda düzülür, tutduğun pir olur. Amma bu situasiyada biri digərindən sadəcə bir
enerji deposu kimi istifadə edib, enerji vampiri olanda digərinin
şüuraltı özünüqoruma hissi işə
düşür, qəlb instinktiv olaraq uzaqlaşma əmri
verir. Qəlbin tələbi ilə baş
verən bütün uzaqlaşmalar xeyrədir. Bir
türk cizgi filmindən bu ifadə yaddaşımın
tikanlarına ilişib: “Qəlb hələm-hələm dəyişməz,
beyni isə razı salmaq olar”. Köhnə məsələdir
əsində: beyin və qəlb, məntiq və hiss. Hiss həqiqidirsə,
kirlənməyibsə, kirlətməyiblərsə, kirlətməmisənsə
və bunların nəticəsində başqa saxta nəsnələrə
qarışmayıbsa, o, heç vaxt yanılmır, belə
hiss istənilən halda məntiqdən də
güclüdür. Sadəcə çox vaxt
hissin səsini beynin ixrac elədiyi məntiqin
çığırtıları boğur. Və fikrimcə, çox vaxt hamının qəbul
elədiyi kimi bizi qəlbimiz yox, beynimiz ələ verir.
Hissimiz yox, məhz “məntiqimiz”. Qəlb yaxşını hiss etdiyi kimi pisliyi, taranı, dəhşəti, tufanı hiss edir, xəbərdarlıq edir, “etmə” deyir, “getmə” deyir, “burax” deyir, “unut” deyir, “at” deyir, “uzaqlaş” deyir, amma beyin yenə sonrakı nəticələri görmək istəyir. Qəlb nəticənin nə olacağını əvvəlcədən hiss elədiyi üçün SOS bağırır, məntiqsə israrla sonucu görmək arzusundadır. Hissiyyatsız deyiləndə də əslində məntiqsizik. Qəlbimizin səsini beyin batırıb. Elə bütün mənalarda batırıb.
lll
Bakirə bədəndəki pozğun ruh daha təhlükəlidir...
lll
Bu yaxınlarda həyat yoldaşım qovrula-qovrula dolaşdığımı, içimlə danışdığımı, nəsə küt bir sancıdan doğrandığımı, naməlum bir ağrı çəkdiyimi sezib yarızarafat-yarıgerçək heç unuda bilmədiyim bir ifadə işlətdi: “Deyəsən, yenə dünyaya yeni yazı gətirməyə hazırlaşırsan...” Əlbəttə, bu, yeni eşitdiyim söz deyildi, zatən dünyada artıq yeni söz yoxdur ki, sadəcə lazımi yerdə və zamanında deyilmiş sözlər var.
Məhz bu səbəbdən xoşuma gələn bu cümlə düşüncələrimə işlədi və yeni düşüncələrə yol açdı... Nəsə yazmaq üçün bədəni və ruhu çırpınan qadının cəhdlərini bundan daha uğurlu hansısa cümlə ilə ifadə etmək indiki halda mənə qeyri-mümkün görünür. Yaradan qadını çox istəyir, lap çox- o, qadına dünyaya yeni bir həyat gətirmək qabiliyyəti bəxş edib. Hələ üstəlik üstündə bonus kimi istedad da verirsə... Kainatın nə qədər sevimli varlığı olmalısan ki..., bütün bunlara nail olasan? Qadın yalnız ana olduqdan sonra, o anı-dünyaya uşaq gətirmə anını yaşayandan sonra qadın və insan kimi kamilləşə bilər. Çünki qadının dünyaya yeni insan gətirən anda hiss etdiyi mənəvi, cismani, ruhi ekstazı dünyada başqa heç bir şeylə müqayisə və əvəz etmək mümkün deyil... Qadın yalnız bundan sonra qadınlığını tam anlamıyla qavrayır və dərk edir...
Üstəlik, bu ekstazın, nirvananın ruhi-mənəvi tərəfini həm də yazandan, estetik nələrsə “dünyaya gətirəndən” sonra da yaşayırsa... Dünyaya məhz QADIN olaraq gəldiyim üçün hardasa milyon işıq ili uzaqlıqda və burdaca, gözümün içi qədər yaxında yerləşən Mütləq Enerjiyə minnətdarlıq etmək gəlməzmi ürəkdən? Qadın olduğum üçün özümü heç vaxt bu qədər xoşbəxt hiss eləməmişəm desəmmi?... Sənə ehtiyac hiss etməyin necə duyğu olduğunu bilirsənmi? Bu, səni hər an yaxında hiss eləmək, əlimi uzatdığımda əlindən yapışa bilmək, nəfəsini duymaq, dodaqlarına möhürlənmək, gələcəyin ümidsizliyindən, keçmişin səhvlərindən, bugünün çəkilməzliyindən qurtulmağa əminlikdir. Özümü çox güclü hiss etdiyim anda qəfildən məhz səninlə, ya da ikimizlə bağlı nəyisə (nələrisə) xatırlayıb “zəifləmək”, “gücsüzləmək” və bu “acizlikdən” utanmamaq yox, səninlə necə güclü olduğumu duymaqdır. Təkcə, “üşüyəndə” səndən eşitdiyim alovlu kəlmələrdən, isti pıçıltılardan isinmək yox, həm də baxışlarının anidən gözümə ilişərkən yalnız mənə aid olan məhrəmliyi, doğmalığıdır və mənim bunu heç bir duyğu orqanına aid olmayan nəsə qəribə hissiyyatla bütün ruhumla, həm də vücudumla qavramağımdır, bu qavrayışın məni bundan sonra heç tərk etməyəcəyinə olan inamdır. Və sən bundan sonra mütləq hansısa formada bütün mətnlərimdə olacaqsan. Ən azından o mətni dünyaya gətirməyə şərait yaradan şəxs qismində...
lll
Siz buna yazı deyin, mən isə yaşamağı davam etdirmək cəhdi...Ya da sonuncu fikri elə siz deyin, nə fərqi var? Hərdən nəyi kimin deməsi mənaya xələl gətirmir. Bəzən nəyisə artıq başladığımıza görə davam etdirmək məcburiyyətində qalırıq...
Sevinc Mürvətqızı
525-ci qəzet.-
2014.- 22 noyabr.- S.24.