Yasin Xəlil, yolun
hayanadır?
Yasin Xəlilin çox gözəl, maraqlı bir dizaynda, nəfis
şəkildə, "Seçilmiş
əsərləri" seriyasından
"Şehin nağılı"
(463 səhifə ) kitabı bugünlərdə
"Nurlar" nəşriyatında
çap olunub. Açığını deyim ki, son vaxtlar kitab qıtlığı
hər tərəfdə
aydın hiss olunur.
Düzdü, müxtəlif kitablar
çap işıq üzü görür, müəllifinin iri rəngli şəkli kitabın üz qabığında, içində
və arxasında olan
toplular daha kitab "dadı" vermir. Yasin Xəlil kitabına
heç şəklini
də verməyib.
Ön söz də yazdırmayıb. Kiminsə "ön sözü"nün
arxasında gizlənməyib.
İri, rəngli şəklini köməyə çağırmayıb.
Sadəcə öz qəzəllərini
ortaya qoyub. Şeirlər onun arxasında
yox, o şeirlərin arxasında gizlənib.
Şeirlər onun yerini oxucuya çox asanlıqla nişan verir.
Kitab poliqrafik
cəhətdən çox
mükəmməldi. Dünya nəşr
qanunlarının bütün
tələblərinə əməl
olunub. Deyərdim
ki, ölkəmizdə
bütün nəşriyyatlara
nümunə ola biləcək bir kitab ortaya
qoyulub.
Kitabın adı həm klassik, həm də müasir şeir bağlarını
daha da möhkəmləndirən
şehin üzərində
qurulub. Şeh adətən səhərlər
olur. Demək, yeni gün,
günəş, gələcək
estetikası var "şehin nağılı"nda.
Şeh
realist anlama gəlsə
də, nağıl keçmişə səyahət
edir, folklora, xüsusən klassik ədəbiyyatımıza gedib
çıxır. Bu günlə
gələcəyin, klasik
şeirlə müasir
şeirin görüş
yeri "şeh" və "nağıl"
sözlərində kodlaşaraq asossiasiya yaradır.
Yasin Xəlili
uzun illərdi tanıyıram. Sadə, aydın, işıqlı
bir adamdı. İlk baxışda asanlıqla oxunur. Kim ona
baxsa, bir-iki kəlmə söhbət eləsə onu öz rayonundan tanıdığı bir insana bənzədə bilər. Yəni Yasin Xəlil o qədər adama tanış gəlir ki, elə bilirsən tələbə və ya iş yoldaşındır.
Əlbəttə, bizə
tanış gələn, bizi birləşdirən ümumi
bir cəhət var. O,
insanlıqdır, insanlığındakı
şair obrazıdır.
Kitabına özü maraqlı bir ön söz
yazıb. Keçib gəldiyi keşməkeşli
və əzablı həyat yolunun eskizlərini cızıb.
Ön sözə bir düzəliş etmək
istəyirəm. Yasin Xəlil
deyir ki, "Mən poeziya aləminə təsadüfən
gəldim. Əgər
bir bazar günü
"İçərişəhər"
metrosunun yanında yerləşən "Vahid"
bağından keçməsəydim,
təsadüfən "Vahid
poeziya Məclisi"inin
iştirakçısına çevrilməsəydim, bu
işlə ciddi məşğul olmazdım.
Məclisin əsas profili
əruz vəzni olduğundan mən də əruzda yazmaq qərarına gəldim".
Bu sözlər şairin
daxili mədəniyyətidir. Hardan öyrəndiyini
diqqətə çatdırır.
Sağ olsun. Amma mənim düzəlişim
orasındadır ki, Yasin Xəlil illər öncə Şamaxı torpağından,
S.Ə. Şirvaninin, M.Ə. Sabirin əruz məktəbindən keçib
gəlib. Əruz onun
ruhundadadır, kənardan
gəlmə deyil, istedadının daxilindədir.
İlk baxışda Yasin Xəlil heca, xüsusən sərbəst
şeirlər müəllifinə
bənzətmək olar.
Bu da özlüyündə
maraqlıdır. Əslən Şamaxıdan
olan şair dostum Zahid Sarıtorpaqda
da belədir.
Onun sərbəst
şeirlərinin materialı
əruzdur. Yasin Xəlilin "Əruz"unun
içində bəzən
qəlibə yatsa belə, heca və sərbəst şeir elementləri olduqca boldur.
O yarın dərdidir alnımda qırış
şəklində,
Göz yaşımdır
yağan ahəstə
yağış şəklində.
Mən deyərdim
ki, burdakı bənzətmələr ancaq
sərbəst şeirə
aiddir. Yox, bəlkə də
yanılıram. Sırf
ərəb və fars tərkibləri
ilə yazan şairlər bəlkə
məni çaşdırır.
Onda Yasin Xəlilə min əhsən!
O sərbəst düşüncələri
əruza elə salmışdır ki, həm də sən onu sərbəst
şeir kimi qavrayırsan. Bu şairin
ustalığıdır. Yasin Xəlilin qəzəlləri,
xüsusən əlimdə
olan "Şehin nağılı" kitabı
qəzəl həsrətimizə
su çilədi.
Yasin Xəlil
kitaba ön sözündə və başqa yazılarında haradan gəlib hara getdiyini deyir. Tibb fakültəsindən
texniki fənlərə
qədər, ordan da kimyəvi texnologiyalara qədər, alimliyə qədər yol başlasa da, onun əsas
yolu, istiqaməti bir qəzəlində dediyi kimi İlahinin,
o böyük Yaradanın
verdiyi şəriət,
mərifət, təriqət,
həqiqət yolundan başlayır.
Sürüyür könlümü xülyam
özü səhrayə
tərəf,
Çəkməyə yelləri səbrin közü dəryayə tərəf.
Yasinin ilhamı şükr Allaha, qalxıb şahə,
Aparır dördnala hər bir sözü misrayə tərəf.
Yasin Xəlil
bir çox müasirlərindən fərqli
olaraq qəzəli obrazlı, bədii düşüncə elementləri
ilə zəngilişdirməklə
onu əruzun qəliblərinə ustalıqla
"oturdur". Onun qəzəlləri bu günün qəzəlləridir. Burda
zamanın möhürü
aydın hiss olunur. Elə qəzəl yazanlarımız
var ki, bu
gün yazıb- yaratsalar da, yazdıqları 16-cı əsrin
qəzəl dilindən
seçilmir. 20-ci əsrin əvvəllərində
Əliağa Vahid,
21-ci əsrin əvvəllərində
isə Yasin Xəlil qəzəl ədəbiyyatımıza böyük
sadəlik və axıcılıq, eyni zamanda mənsub olduğu dövrün duyğu və düşüncələrini, ən
əsas da ritmini gətirdi.
Cəngimiz kor qələm
ilə gözəl üstündəymiş,
Söz dil altındadır, ancaq əzəl üstündəymiş.
Məni
dövran yıxa bilmir, çalışır
var güclə,
Yaxşı ki, səbr özü
möhkəm təməl
üstündəymiş.
Günlərim dərd ağacından
tökülür yarpaqtək,
Çox xışıldar, xəfif
ömrüm xəzəl
üstündəymiş.
Gözlərim boş yerə yol çəkdi, nə bilsin bədbəxt,
Yolların ta əzəlindən, əcəl üstündəymiş.
Min şükür, arzularım
ölmədi heç
könlümdə,
Onların çünki mübarək
bir əl üstündəymiş.
Yasini sözləri hifz eylədi düşmənlərdən,
Zikri, əlbəttə,
gözəl bir qəzəl üstündəymiş.
Bununla belə,
Yasin Xəlil qəzəli ağır ləngərindən çıxarmır,
əksinə o ləngəri
dərinləşdirərək yaşadığı dövrün
əsəri olduğunu
təsdiqləyir.
Yasin Xəlin qəzəllərində
əğyarla düşmən
deyil, onun əğyarı məşuqə
və qara sevdanın mövcudluğunun
təsdiqidir.
Yasin Xəlil
qəzəl janrını
yüngül, ötəri,
tənqidi, satirik ovqatlarla yükləmir. Onun qəzəlləri
M. Füzulu və Seyid Əzim ədəbi məktəbinin
missiyasını ləyaqətlə
yerinə yetirir.
Özünün bir qəzəlində
deyildiyi kimi:
Əhsən, üzün aşiqlərin
ağ eylədi
Məcnun,
Haqqında gəzir min cürə əfsanə bu gün də.
Bu sözdən çıxış
edərək bu gün qəzəl ədəbiyyatımızın üzünü ağ eləyən Yasin Xəlilə halalca " əhsən" düşür
Fikrimcə, bu kitab müstəqillik
dövrü ədəbiyyatımızın
dəyərli səhifələrindən
sayıla bilər.
Qəşəm NƏCƏFZADƏ
525-ci qəzet.-
2014.- 2 oktyabr.- S.8.