...Kitabı da öpdüm, Sərxanı da

 

RAMİZ ORSƏRİN "BU VƏTƏNDƏ" ŞEİRLƏR KİTABI HAQQINDA

 

 

 

Tanınmış şair Ramiz Orsər tələbə yoldaşımdır. Əjdər  Ol, Kəramət, Sərvaz Hüseynoğlu, Ramiz Orsər mən 1980-ci illərin əvvəllərində  Gəncə Dövlət Pedaqoji Universitetinin  Azərbaycan  dili ədəbiyyatı fakültəsini bitirmişik. Bizi şeir, universitetin nəzdindəki - Kəramətin rəhbərlik etdiyi "Pöhrə" ədəbiyyat dərnəyi  yaxın dost elədi. Həm sevimli müəllimlərimiz nizamişünas  Xəlil Yusifov, füzulişünas Sabir Əliyev, müasir ədəbi prosesdən dərs deyən Mürşüd Məmmədovun tələbə- müəllim münasibəti bizi daha doğmalaşdırırdı.

 

Kəramət, Əjdər Ol bizdən qabaq universiteti  bitirib   getdilər. Çünki onlar  bizdən iki kurs yuxarı oxuyurdular. Qaldıq  Ramiz, Sərvaz mən. Sərvazla  mən kəndçiyik. Bir sinifdə oxumuşuq. Ramiz Şəkidəndi. Bizdən bir-iki yaş böyükdü. Əsgərliyə gedib gəlmişdi. Sevgi məsələlərində baş məsləhətçimizdi.

Bir sözlə, universitetin  döyünən ürəyi görən gözü hesab olunurduq. O zaman Ramiz  "Orsər"  təxəllüsü ilə yazmırdı , sadəcə  "Yusifov" idi. Sərvaz da   "Əsgərov"  mən təbii ki, "Nəcəfov" idim.

 

O vaxt Gəncə şairlərinin əsas həsrəti birinci Təbriz idisə, ikincisi  Bakı idi. Bakıda oxumaq, ədəbi mühitlə qaynayıb -qarışmaq istəyirdik.  Hansı səbəbdənsə, arzularımız baş tutmamışdı. Şeirlərimizi çap üçün Bakıya gətirirdik. Bakını Ramiz yaxşı tanıyırdı. Metrosunu, avtobusunu əzbər bilirdi. Bizi , yəni Sərvazla məni Bakıya Ramiz aparıb- gətirirdi. Redaksiyalarla bizi tanış edirdi. Adamın başının üstündə Allah var, indi bu gün  Ramiz  durub desə ki,  Qəşəmlə Sərvazı ədəbiyyata mən getirmişəm, demək, yüz faiz haqlıdır.

 

1978-ci  ilin noyabrında , yəni "Ulduz" jurnalının 11- ci sayında  Vaqif Bayatlı  Odər Ramizi, Sərvazı məni çap elədi  o vaxt universitetdə, hətta Gəncə şəhərinin özündə bizi barmaqla göstərdilər: odur  "3-lük", "Antanta" gedir.

 

Ramiz o vaxt bizdən çox tanınırdı.  Görkəmli alim rəhmətlik Yaşar Qarayevlə çox yaxın idi. Universitetin ictimai işlərində fəal iştirak edirdi. Rus dilini gözəl bildiyindən tərcümələri  diqqətdən yayınmırdı. Demək olar ki, universitet heç bir ictimai  tədbirini Ramizsiz keçirmirdi.

 

Şübhəsiz, bizim  tələbə həyatımız Ramizlə daha gözəl idi. Ramizlə mənim dami bir yeməkxanamız  vardı.

 

Adını "Qara yer" qoymuşduq. Bu da ondan irəli gəlirdi ki, qara dərdlərimizi orda bir-birimizə danışardıq.

 

Yeməyimiz  həmişə eyni olardı, "cızbız" bir bir araq. Mənə 50 qram bəs idi. İçən kimi saçlarım pırtlaşır, gözlərim hind artislərinin gözləri kimi kədər yuvasına dönürdü. Hətta o vaxt tələbə yoldaşım bir qız "50 qram"dan sönra  kədərlənən gözlərimə, yalan olmasın, bir dəftər şeir yazmışdı. Biz yataqxanada  o qızın şeirlərini lağ-lağıya qoyub gülüşərdik. İndi fikirləşirəm ki, mən heç o vaxt yaxşı adam deyiləmmiş... 

 

Amma Ramizə  araq az təsir edirdi. Bu mənada tələbə yoldaşlarım məni xoşbəxt sayırdılar. Çünki "hallanmağım" o qədər xərc əziyyət tələb etmirdi.

 

1981-ci ildə biz Universiteti bitirib Gəncəyə əlvida dedik. Onda tələbə yoldaşlarımızla şərt kəsmişdi ki, hər il may ayının 20-də Gəncədə  Qatır Məmmədin heykəlinin yanında (İndi o heykəli söküblər)  görüşəcəyik.

 

Təəssüflər olsun ki, bir dəfə olsun görüşmədik. Həyat hərəmizi bir tərəfə saldı. Mən Ramizi "itirdim".

 

Əgər  mən Ramizi  bir neçə il bundan qabaq  AMEA-nın  Nizami adına   Ədəbiyyat  İnstitutunda  görməsəydim, şübhəsiz ki, Xoşqədəm xanıma müraciət edəcəkdim. Düzdür, dövri mətbuatdan daim Ramizi oxuyurdum, radio televiziyalarda  verilişlərini müntəzəm izləyirdim. Amma amansız həyat hər kəsi öz yerinə mıxlamışdı.

 

Nizami adına Ədəbiyyat İnstitutunda Ramizlə görüşdük. Artıq onun təxəllüsü "Orsər" idi. Birinci  hecadakı  "Or" böyük oğlu Orxanın, "Sər"hecası  kiçik oğlu Sərxanın adından götürülmüş hissəciklər idi. Əlində kitabı vardır. Xeyli söhbət etdik. "Qara yeri"  xatırladıq. Əlavə elədik ki, "Qara yer"həm "Güclü yurd" deməkdir.

 

Əlbəttə, bu, təskinlik idi. Sonra ailəlikcə tanış olduq. Biz Şəkiyə  getdik. Onlar Bakıya bizə gəldi. Sonra Ramiz oğlanları üçün Bakıdan ev aldı. Daha da doğmalaşdıq.

 

Ramiz Orsər indi  Şəkidə yaşayır. Bu yaxınlarda  oğlu Sərxanla mənə yenicə çapdan çıxmış "Bu vətəndə" şeirlər kitabını göndərib. Kitabı da öpdüm, Sərxanı da. Sərxan eynən Ramizin özüydü...

 

Kitabı o üzə bu üzə  çevirib köhnə xatirələr yadıma saldım, elə yuxarıdakı qeydlərim bu kitabdan doğdu.  Kitabı oxuyub qurtarandan sonra belə bir qənaətə gəldim ki, Ramiz Orsər müasir dövrümüzün ən maraqlı şairlərindən biridir. İndiyə kimi şairin "Mən güney çiçəyiyəm", "Bir görüş nəğməsi", "Adına qurban", "Mamay- Məmməd", "Vətən nəğməsi", "Yaşıl səs-Çingiz kamerası",  "Yaxşılıq etməkdən doymayan adam", "Yaxşılıq", "İşıq məbədi",  "İşıqlı ömür yolu"  kitablarının müəllifidir.  Adi bir fakta fikir verin: 

 

Kitabların adlarında belə qədər "Vətən", "işıq" "yaxşılıq" sözləri var. Bu onu göstərir ki, Ramizin şeirlərində insan xoşbəxtliyinə azadlığına  xidmət edən sözlər onun  şair düşüncəsinin əsas elementləridir.

 

Öz yurdundan qaçqın düşən,

Anam, bacım, qardaşım, oy.

Talan olub yağmalanan,

Torpağım oy, daşım oy...

 

Ramiz tələbəlik illərində olduğu kimi, bu gün    şeirlərində  aydın dilə, düşüncəyə,  ədəbi dilin qaydalarına daim əməl edən onun üzərində daim tir-tir  əsən bir şairdir. Onun əsas qəhrəmanı Vətən onun qəhrəman övladlarıdır. Tələbəlikdəki  Ramiz heç vaxt özünü inkar etməyib, həmin şeirlərin üzərinə bilik həyat təcrübəsini əlavə edərək daha da püxtələşib.

 

Kim əzbərdən bilmir ki,

Vətən gülü bitəndi?

Vətənin pisi olmur,

Vətən elə vətəndi.

 

Şair vətənə tərif demir, sadəcə bizi tanış olan anlayışın  üzərinə  "elə"   işarə əvəzliyini  əlavə edərək  adi bir intonasiya ilə sözə yenə bir rəng, çalar verir.

 

Sonra  şeirin sonunda şairin incə bir ağrısı yumşaq şəkildə üzə çıxır.

 

Ancaq məni tapan yox,

Bu vətənin içində.

 

Bax, elə şair  ağrısının ümumi nəticəsi görüntüsü bu misrada  fərdiləşir. Elə şairlər var ki, fərdlikdən ümumiliyə can atır. Amma  Ramiz ümumilikdən fərdliyə gəlir bu fərdliyin  özü yenidən bəşəri düşüncəyə çevrilir.

 

Ramiz təkcə tərənnüm şairi deyildir. O, hadisələrə seyrçi kimi  baxmır. Bəzən  misraların altında şairin  gizlinləri  var, onu aşkar eləmək, əlbəttə  ki, təcrübəli oxucuların işidir.

 

Zurna çalın, qaval döyün,

Göz yaşımı qurutmur ey!

 

Həyatla üz-üz qalan, bəzən onunla barışan ya barışmayan şair dünyanın get-gəlindən yaxşı  halıdır. O, sadəlöhv, aldanan şair deyildir.  Bütün şeirlərində sosial həyatın yaratdığı  suallar çox tutarlı cavablar verir. Məni isə 50 qram araq hələ hallandırır.

 

Şair qardaşıma yeni-yeni uğurlar arzu edirəm.

 

Qəşəm NƏCƏFZADƏ

525-ci qəzet.- 2014.- 29 oktyabr.- S.8.