...Nurəngiz Günün
günü
1981-ci ildə ədəbiyyata
"Tanrı" povesti
ilə gələn şairə xanım Nurəngiz Günü oxucular, ədəbi ictimaiyyət yaxşı tanıyır. Vaxtıyla bu əsərin sorağı elm və təhsil ocaqlarından gəlirdi desəm, bəlkə də bu az olar. Duyuram ki, bu barədə danışmalı
olsam çox xatirələr üzə
çıxa bilər.
Onu da bildirirəm ki, Nurəngiz xanımla bağlı xatirələrim çoxdu.
Onlardan birini xatırlasam, məncə, yerinə düşər. Yaxşı
yadımdadır, 1982-ci il ildə Moskvada M.Qorki adına Ədəbiyyat İnstitutunda tələbə
idim. Bir gün Lomonosov adına Moskva
Dövlət Unversitetinin
professoru, eloğlumuz Koroğlu muəllimlə rastlaşdım (məlumat
üçün bildirirəm
ki, xüsusi istedadı olan bu şəxs əslən Gəncədən
idi - M.Məftun). Qoltuğunda xeyli qəzet-jurnal var idi. Salamlaşdıq. O, mənə:
- Eloğlu, yaxşı jurnallar gətirmişəm
Vətəndən, bir-ikisini
verim sənə, oxuyub qaytararsan - dedi. Təklifini məmnuniyyətlə qəbul etdim. O, qoltuğunda bərk-bərk
tutduğu jurnalın bir neçə nüsxəsini qaytarmaq şərtilə mənə
verdi. Onu da qeyd edim ki,
bu jurnalın bir neçə sayında Nurəngiz Günün qələmə
aldığı "Tanrı"
povesti də dərc olunmuşdu. Xatırlayıram ki, məhz bu povesti oxumağı
Koroğlu müəllim
özü mənə
məsləhət gördü.
Belə ki, ayrılarkən o mənə:
"Tanrı" povestini
hökmən oxu! - söylədi. Etiraf edirəm ki, çətin kurs imtahanları ilə bağlı vaxt məhdudiyyətim olsa da, o povesti mütaliə
etdim. "Tanrı" povestinə görə Koroğlu müəllimin məsləhətinə
qulaq asmağıma sevindim. Çünki povest olduqca
maraqlı idi. Çoxlu maraqlı personajları olan bu balaca povesti
mütaliə edərkən
həyəcanımı saxlaya
bilmirdim. Zərnişanın,
Tanrının, Məryəmin
başına gələn
hadisələr heç
də adi deyildi.
Sonralar N.Günün əsərlərinə
"Gənclik" və
"Yazıçı" nəşriyyatlarında,
habelə müxtəlif
qəzet və jurnallarda rast gəldim. Bu əsərlərdən sözsüz
ki, oxuduqlarım oxumadıqlarımdan az oldu. Əvvəlcə onu deyim ki, Tanrı öz nurunu, sevgisini yaratdığı
bütün bəndələrindən,
əsirgəməyib. Lakin bildirmək istərdim ki, Nurəngiz Günün çöhrəsində
görünən nurun
bənzərsizliyi özünəməxsusluğu
ilə seçilir.
Həm də yeri gəlmişkən qeyd edim ki,
Tanrı sevgisindən
pay alan bu
şairə xanımın
nuru, həm də onun bütün
əsərlərinə hopub. Fikrimi daha yaxşı anlamaq üçün gəlin N.Günün qələmindən çıxan
"Yol gedirəm"
adlı şeirə nəzər salaq:
Dodaqlarımda təbəssüm,
Bəbəklərimdə ümid və qürur,
İçimdə ağlamaq ehtiyacı
Yol gedirəm, yorulanadək...
Bəli, görmək olur ki, bu misralarda
hissin təzəliyi, insanı düşündürən
lirizm öndədir və fikrimcə, özünün orijinallığıyla
bu oxucusunu valeh etməyə bilməz.
Nurəngiz xanımla görüşlərimizin
birində yəqin etmişdim ki, yaradıcılığıyla bağlı bəzi mətləblərə aydınlıq
gətirəcəyəm, lakin
yenə arzuma nail ola bilmədim. Çünki
onun məna dolu gözləri, xalqına, torpağına
sevgisi, dövlətçiliyimizə vurğunluğu əsl
azərbacanlı xanımının səmimiyyətini
bağışladığından, o danışan zaman adam istəyir ki, təkcə elə, o
özü danışsın. Odur ki, hər dəfə
ona deyəcəklərimi unutmaq məcburiyyətində
qalıram.
Mən "özü" sözünü elə-belə
işlətmirəm. Bu "özü" sözünün arxasında o
şəxsiyyət, o insan durur ki, özünü televiziya kanallarında, radio
dalğalarında, təhsil müəssisələrində gənc
nəslin təlim-tərbiyəsi işində
ömrünü şam kimi əridib. İllərin əzablarını
yaşamış, ali niyyətlərə söykənmiş,
türkçülüyə bağlı Nazim Hikmət sevgisiylə
ovxarlanmış bir ömrün söz qəhrəmanı...
söz sahibi...
Bəli, bu insan Nurəngiz Gündür.
Qeyd edim ki, xalqımızın min illərlə
ölçülən tarixini gözlərindən keçirən Nurəngiz Günün
yaradıcılığı çoxşaxəlidir. Amma etiraf edim ki, onun yaradıcılığına hərtərəfli
nəzər salmaq, danışmaq asan məsələ
olmadığından, mən onlardan bir neçəsinə
qısaca nəzər salmaqla kifayətlənirəm.
"Xocalı
simfoniyası" əsərini (rekviyemdir) müəllif 2006-cı ildə qələmə
alıb.
Bu əsər
haqqında çox yazılsa da, - az
yazılıbdır desəm, - bəlkə də yerinə
düşər. Çünki "Xocalı
soyqırımı" mövzusu elə bir mövzudur ki, bu
mövzuda yüzlərlə, hətta minlərlə əsərlər yazılsa da belə, nə bu
mövzu tükənən, nə də dərdimiz azalan
deyil...
Amma
şairə Nurəngiz
Günün
"Xocalı simfoniyası"
bu mövzuda yazılan əsərlərdən fərqlənir,
söyləsəm, yəqin ki, səhv etmərəm. Demək olar ki, bu əsərdə sanki ruhların
döyüşü - ruhların şavaşı gedir. Bu savaşda qələbəsi görünən
ruhlar təsəlli prizmasından keçir. Əsərdən
bir neçə misra...
İlahi!
Sən onlara rahatlıq ver...
İlahi!
Təskin et!
Sən
onlara səma nəğmələri göndər,
Təsəlli
səp...
Bu misralardan aydın görmək olur ki, şairə ulu
Tanrıyla bağlantı yaradır, haqsız qanı
tökülən xalqından ötrü Ona - o Uca Xaliqə
yalvarışlar, dualar edir. Bəşəri hisslər,
bəşəri duyğular, oxucu ürəyini titrətməyə
bilmir.
Qeyd edim
ki, XXI əsrin ən böyük faciəsi olan, bütün
dünyanı silkələyən "Xocalı
soyqırımı" zamanı erməni faşizmi öz
iç üzünü göstərmiş,
xalqımızın tarixinə sağalmayan yaralar vurmuşdur.
Konkret olaraq bu əsərdə, müəllifin "Məryəm anayla
söhbəti" səhnəsində bəşəri
duyğuların canlı rəsminin çəkildiyini
görürük:
Ah!..
Səslərə
ürpəşirəm,
Şum
edilmiş insanların kütləvi qırğınına
Daraq
çəkə bilmirəm...
Bax, ona
ağlayıram,
Məryəm
ana!..
Bəli, bu misralarda daxili yanğı, mubarizlik ruhunun
canli emosional təsir gücü poetik detallarla oxucuya
çatdırılır. Burada şairə
xanımın zərif ürəyinin narahat
çırpıntılarını duymamaq mümkün deyil.
Əsər qəribə sonluqla bitir: "İLAHİ, sən onları rahat et"... Şairənin bu misra
ilə əsəri yekunlaşdırması, həm xalqına,
həm də özünə təsəlli kimi səslənir
. Uca Tanrıya bu məqamda olan yalvarış - İLAHİ yalvarış və
duadır.
"Xocalı
simfoniyası" əsəri çağdaş ədəbiyyatımızda
bu mövzuda yazılan layiqli əsərlərdən
biri hesab edilməlidir.
Yeri gəlmişkən, bildirirəm ki, əgər bir məqama
nəzər yetirməli olsaq, Nurəngiz Gunun şəcərə
tarixinin bizə çox zənginliklərdən xəbər
verdiyini görərik. Ana babası görkəmli ziyalı
Hüseyn Cavidin məslək dostu, dövrünün məşhur
həkimi olmuş Hacızadə Mirzə Ələkbər əfəndi
1937-ci ilin "pantürkist" damğalı qurbanlardan biri
olub. Zamanına
görə bu nəsil sayılıb-seçilən nəsillərdən,
əsilzadələrdəndi. Həmin nəsildən
ikisi - N.Günün Təbrizdə
yaşayan dayılarından biri olan Ağa Səlim Hacızadə
1946-cı ildə İranda şah rejiminə qarşı
çıxıb Cənubi Azərbaycan Demokrat Firqəsinin tərkibində
Bakıya gəlib və sonra
"100 demokrat-100 ən qatı sovet düşməni"
kimi Sibirə sürgün edilib.
N.Günün digər dayısı Ağa Kərim
Hacızadə bütün həyatını Azərbaycanın
istiqlaliyyəti uğrunda mübarizəyə həsr edib. Məzarı Təbrizdədir.
O, əsərləri Təbrizdən Avropaya qədər
yayılmış məşhur Azərbaycan rəssamıdır.
Bu şəxsin əqidə dostu olmuş Xalq
şairi Söhrab Tahir hər zaman onu çox hörmətlə,
yanğıyla xatırlayır.
Beləliklə, görmək mümkündür ki, Nurəngiz
Günün sinəsinə bir əsrdə iki sağalmayan
dağ çəkilib. Birincisi, yaxın qohumlarının "37-ci il"in qurbanları
olması və ikinci sağalmayan dərdi - "Xocalı faciəsi".
Fikrimcə, hər adam bir əsrdə iki dərdi
çəkə bilməz, bunun üçün insana fil
ürəyi gərəkdir.
Mərhum
şairəmiz Mədinə Gülgünə ithaf etdiyi
şeirdə N.Gün:
Anamın
Sabiri, Kərimi orda,
Yol çəkən gözləri gömüldü
burda.
Çatmadı
qolları bir daha yurda -
Bir nəzər
sal öncə mənim bağrıma
Qan
olubdur, daha məni çağırma!
- deyə, öz nisgilini poetik misralarla
çatdırmağa çalışır.
Oxuculara məlumat üçün bildirmək istəyirəm
ki, Nurəngiz Gün həm də ən ağır zamanda,
dövrdə sözünü deməyi bacaran qələm
sahibi, televiziyaçı olub. Onun "Tanrı bəşər
övladıdır", "Qırmızı gecə "
povestləri, "Əsrin son yuxusu", "Ağ
qanadlar", "Salamat qal, Ağca yol", "Quzey
Kıprız yuxusu",
"Qar" romanları, poemaları, "Əbədi və
əsrarəngiz" silsilə sonetləri, hekayələri
oxuculara yaxşı tanışdır.
Mən bu qənaətdəyəm ki, Nurəngiz Gün
haqqında yazı yazmaq, söz demək üçün onun
yaradıcılığını dönə-dönə
oxumaq, mütaliə etmək lazımdır. Nürəngiz
Günün günü hələ bundan sonradır onun
üçün. Hörmətli şairəmizə
yaradıcılıq uğurları və
cansağlığı arzusu ilə:
Maşallah MƏFTUN,
şair-publisist
525-ci qəzet.- 2014.- 19 sentyabr.-
S.7.