Yerdəki göy üzü, yaxud
Güllü Yoloğlunun yolu
Güllü
Yoloğlu haqda danışmaq Yoldan danışmaq deməkdir.
Türk ruhundan, Dədə Qorqud dünyasından ağız
dolusu söz açmaqdır.
Məncə,
Türk xalqlarının mədəniyyətinin, folklorunun,
könül dünyasının açarlarından biri də onun əlindədir və
bu, ona bir buta olaraq verilib.
Buta deyilənsə
hər kəsə verilmir. Aşiqlərdən başqa! Dilə, elə, xalqa, millətə,
bəşəriyyətə, Yola aşiq olanlardan başqa!
Güllü
,Yoloğu kimilər o açarı-butanı sevirlər,
oxşayırlar,
bağrının başında əzizləyirlər, Qələmə,
Sözə, Yola dönənə kimi!
Bir
sözlə, yerin özündə yaradırlar göy
üzünü! Sözün özünü, Yolun
özünü göy üzü bilirlər.
Belə
insanlar üçün bircə amal var! Yolçu olmaq! Yol
oğlu olmaq! (Maraqlıdır,
Güllünün atasının adı da elə belədr:
Yoloğlu!)
Quranda
deyilir ki, ən böyük günahlardan biri yolsuzluqdur. Bu,
ilahi bir hökmdür. Və bu hökmün ilahiliyini bir daha təsdiq
edən ən mühüm kəlamlardan birini də burda
xatırlatmağın yeridir:
"Belimdən gələn yox, Yolumdan gələndi mənim
oğlum!" (Həzrət Əli)
Beldən
yox,yoldan gələnlərsə haqdan dərs alırlar və
dərk edirlər ki, "ziyalı olan kəs gərək
xalqının mənafeyinə, tarixinə, şərəfinə
xidmət eləsin!" (İ. Muğanna).
Güllü
Yoloğlu belə ziyalılardan, alimlərdəndir.
Yolçular belə olurlar.
Bir
çoxlarının elmləri də var, alimlikləri də.
Amma onların çoxunda çatışmayan nədir?-
İman! Yol!
G.Yoloğlu
iman sahibi olan, yolu olan (özü Yol olan!) yolçulardandır,
tanınmış türkoloqdur. Alimdir, elmlər doktorudur.
Güllü
Yoloğlutək alimlər, yolçular, tarixə, dilə,
yola heç vaxt başqaları kimi yanaşmırlar, onlar dili
də, tarixi də, yolu da "Dədə Qorqud"
dastanının - ana kitabımızın canı, qanı,
davamı hesab edirlər.
Çünki
bu deyilənlərin hər biri milli dəyərlərin
formalaşmasında, intişar tapmasında həlledici rol
oynayır.
Təsadüfi
deyil ki, ulu öndər Heydər Əliyev Dədə Qorqud
dastanının 1300 illiyinin bayram edilməsinə dair sərəncam
imzalayandan sonra bu mövzuda sanballı tədqiqat işləri
aparanlardan biri də məhz Güllü Yoloğlu oldu. "Dədə
Qorqud yaşı" adlı sanballı bir kitab yazıb ortaya
qoydu.
Bu yol
xalqına şərəflə xidmət etmək istəyənlər
üçün ən doğru yoldur.
Bu yol
Yola, sabaha xidmət edənlərin yoludur.
Qədim
türk dilində sabaha "Danla" deyilir. (yəni Danla- Dan
yeriylə birgə gələn)
Gülü
Yoloğlunun həyatının
və yaradıcılığının kökü həmin
"Danla"- Dan üzü ilə
bağlıdır. O, sabah-sabah oyananlardan deyil, sabahla birgə doğulanlardan, gələnlərdəndir.
O, işığı, günəşi "Danla"nı
sevənlərlə yanaşı sevdirənlərin, qiymətə,
mətə mindirənlərin sırasındandır.
Doğudan
Batıya kimi Güllünün "Yaylaqları",
"Oylaqları" var tədqiqat tariximizdə! O,
yazdıqlarını bir alimdən daha çox, Şaman
ruhuyla yazır.
Çağdaş
Azərbaycan ədəbiyyatından, Radlovdan, latın
qrafikalı Saxa əlifbasından, Şamanlarla
görüşdən yazanda da, aşıq və
xayçı yaradıcılığının əlaqələrindən,
söhbət salıb,bahar bayramı Şaqaa haqda söz
açanda da, xüsusilə, qaqauz ədəbiyyatını,
dilini tədqiq və təbliq edəndə də haman
şaman ruhundan güc alır, bizi vahid kökümüzə-təkimizə,
yerimizə- göyümüzə (göy üzünə!) səsləyir.
Onun
"Çingiz Aytmatov yaradıcılığında
Şamanizm izləri"
adlı çox dəyərli tədqiqat işini də Şaman ruhuna dərindən
bələd olmağın bəhrəsidir.
O, diqqəti
"Cəmilə" povestinin qəhrəmanı olan Cəmilənin
qaynanasının bir şamanvari hərəkətinin (adətinin)
üzərinə yönəldir. Sən demə, həmin
ağbirçək hər il bahar gələndə həyətdə
düzəldilib qoyulmuş köç yurtunu ardıc
tüstüsünə verirmiş, Gülü yoloğlu
yazır:
"Evi,
həyəti, ev heyvanlarını ardıc, kəkotu, üzərlik
yandırmaqla tüstüyə vermək qədim şaman adətlərindəndir.
Tuvanın
paytaxtı Kızıl şəhərindəki
"Dünqür" şaman
cəmiyyətində belə bir mənzərə
gördüm: Xamlardan (Şamanlardan) biri həyətdəki maşının və yiyəsinin ətrafında
ardıc tüstülənən qab
dolandırırdı".
Elə
bu yerdəcə demək istəyirəm
ki, Güllü Yoloğlunun da
"Dədə Qorqud yaşı" kitabındakı sözlərin, bütövlükdə həyat və
yaradıcılığının da (Yolunun da!) məncə
başına dəmbədəm ardıc, kəkotu, üzərlik
dolandırmaq lazımdır. Tüstüyə vermək lazımdır
özünü də,Sözünü də...
Şaman
Tüstüsünə!
Güllü
Yoloğlunun çox dəyərli tədqiqat işlərindən
biri də Qazax şairi Muxtar Şahanova həsr etdiyi məqalədir.
Həmin yazıdan bəlli olur ki, Qazax şairinin
"Sivilzasiyasının yanlışlıqları"
adlı poemasının I-ci fəsili 1997-ci ildə Beynəlxalq
İssıx-Kul Forumunda, 2-ci fəsli isə 1998-ci
ildə
Yuneskonun Kişinyovda keçirilən Forumunda Məruzə
şəkilində dinlənilib.
Qədim
sözün qüdrətinə bax! (bəlkə şaman
ruhunun-milli dəyərlərinin qüdrətinə bax, deyək?!)
Poema hara, məruzə şəkilində oxunmaq hara?! Ancaq
artıq bu, həqiqətdir!
Bu, Muxtar Şahanovun timsalında
böyük sözün də, G.Yoloğlunun
yazısının timsalında elə onun da getdiyi yolda
göy üzünü Yer üzünə endirməyə
qadir şaman ruhunun həqiqətidir, qələbəsidir, təntənəsidir!
Mən həmişə
Güllü Yoloğlunun yaradıcılıq və tədqiqatçılıq
nümunələrini bu həqiqətə-bu qələbə
qüdrətinə görə izləmişəm! Sevmişəm
bu yolu, yerdəki Göy üzünü!
Bir-birindən
maraqlı məqalələr, kitablar, tərcümələr, radio və tele məkanda
hazırlanan verilişlər də öz
işığıyla, nuruyla ruhumuzu oxşayır, müəllifinə
ümumxalq məhəbbəti qazandırır. Bu müəllifin hər sözü milli dəyərimizin
aşınmasına rəvac vermək istəyənlərin
köksünə və gözünə
sancılır-türk oxu kimi! Şaman ruhunun
işığı kimi!
Boz qurd
ulartısı kimi!
M.Şahanov
demişkən, "Toxluq naminə
toxluq, pislik naminə pisliyə bərabərdir".
Beləcə,
bu duyğular, düşüncələr, ağrılar
(ağılar) ağırlıqlar içində 50
yaşına gəlib çatdı səssiz-səmirsiz şəkildə
Güllü Yoloğlu da! Özü haqda düşünməyə
vaxt tapmadı, şamanlar kimi ocaq başında insanlardan
çox ruhlarla oturdu, durdu,
ruhları düşündü ancaq-Şaman
ruhlarını! Özü də Ruhlaşdı!
Yubiley
keçirməyi hamı bacarar.
Şaman
olmağı ki, hər yetən bacarmaz!
Öz
varlığında türk ruhunu ki, hamı yaşadammaz!
Sən təkcə Yoloğlu müəllimin
qızı (oğlu!) yox, həm də gərək Yol oğlu
olasan,Yolun oğlu olasan!
P.S Şeytanın hər şeyi var.Yolu yoxdu. İnsanın heç nəyi yoxdu, amma yolu var! Oljas Süleymenov da elə həmin yola and içir. "Yola and olsun! "deyir".
Yola and içməyəninsə Allaha and içməyinə ehtiyac yoxdu!
Barat VÜSAL
525-ci qəzet.-
2014.- 24 sentyabr.- S.7.