AĞAC
Ağac
sevdasına dərindən inandığım möhtərəm
Hüseyn Bağırov
cənablarına.
Torpağa
bəndin var; Göydə adasan!
Dadlı
pıçıltısan; səssən-sədasan!
Təpədən-dırnağa
sirri-Xudasan!
Şəfqət
var arxanda, önündə sənin!
O sərin
kölgəndə baş daldalanar;
Torpaq
daldalanar, daş daldalanar;
İstidən-soyuqdan
quş daldalanar –
Məxmər libasında, donunda sənin.
Bərəkət
başında, su ayağında;
Yaşıl
tamaşasan könül bağında!
Axşam
şəfəq batar şah budağında;
Günəş
doğar alnında sənin!
Duruşun
cəlallı; boy-buxun hündür!
Ölçmək
istədilər: yetmədi kəndir...
Ən uca
zirvəndir, Cənnət kölgəndir
Sultanın
da sənin, xanın da sənin!
Üstünə
quş gəlsin, namərd gəlməsin!
Dərdin
onsuz da çox, ta dərd gəlməsin!
Axna
üzərinə kəm baxan kəsin! –
Nə qədər
taqət var canında sənin!!!
Çətrin
şah sarayı; gövdən mübarək!
Sən ərşə
sultansan; sən Göyə dirək!
İnsana,
havaya, torpağa gərək!
Məlhəmdi
saatın, anın da sənin!
Səninlə
bir olmaq ayrı fürsətdir!
Sənə
möhtac qalmaq bir əsarətdir!
Ayrı
kaşanədir, ayrı busatdır:
Axşamın,
səhərin, Danın da sənin!
Başında
nə acı yellər əsibdir!
Kəsilsin
o əl ki: səni kəsibdir!!!
Kötüyündə
zoğ var: Allah nəsibdir! –
Ümid
var o yaşıl qanında sənin!
Yüz il bəsləmişdi səni bu ölkə;
Məhşərdi
başına gələn mərəkə...
Üstünə
cumanda baltalı kölgə,
Keşikçin
olaydım yanında sənin!
Ağaca
dadanmış çox quduz can var;
Ağac
boğazlayır indi canavar!
Ağac o
nakəsdən çətin can sovar;
Düşmənin
yarpağın sanında sənin...
Sən ki
od-alovsan; qayən müqəddəs!
Sən
gözdə işıqsan; ürəkdə həvəs!
Səni
gözbəbəyi bilməli hər kəs!
Arxanda
durmalı qanun da SƏNİN!!!
Gəncə,
May, 2013.
DİLİMİN
UCUNDAKI
SÖZ
(Yetmiş
dörd yaşıma)
Keçid
tapammadım
sözdən əmələ,
Əlacım quruca bir sözə qaldı.
Bir fərli
çoban da tuta bilmədim;
Quzum canavarla göz-gözə qaldı.
Dolandım
dərdimlə mən addım-addım,
Dərdimlə oyandım, dərdimlə yatdım.
Dəniz
geri durdu; damlada batdım;
Başıma gəlməmiş nə qəza qaldı.
Gözümdən
mürgümü qovdum bir vədə,
Gördüm:
yerli-dibli yoxam dövrədə.
Umdum: sərvim
qopub göydə dövr edə;
Qopmadı, gərəksiz bir nizə qaldı.
Məramlar
nizamla düzülsə sapa,
Sıradan
qopmazsan – qiyamət qopa!
Çoxları
cəhd etdi: Bisütun çapa;
Hər fərddən ədalı bir poza qaldı.
Əllərim
uzalı; dağlar damənsiz,
Necə ötsün bülbül gülsüz-çəmənsiz?!
Bir boy alçalmazmı o dağlar mənsiz?!
Dikəlmək hərdəmli bir dizə qaldı.
Qarşıda
fələklə mənim qırğınım:
Ya qismət,
şahlana ilham yorğunum!
Getdi
Şəhriyarım, Səməd Vurğunum;
Şairlik mənimtək acizə qaldı.
Heç
nədən xof etməz Aslan Məmmədim!
Dağların çiynində kök atıb bitdim.
Başımı
götürüb dünyadan getdim,
Dilimin ucunda vəcizə qaldı.
Sumqayıt,
23.12.2013.
BAŞBARMAĞIN
NAĞILI
Böyük
türk şairi Əhməd Haşimin
nəsrlə yazmış olduğu “Başbarmaq”
yazısına nəzm ilə nəzirə
Başbarmaq
əmrində dörd barmaq durar:
Beşi bir olanda hər şeyə yarar.
Başsız
o dörd qardaş acizdən-aciz;
Beş
qardaş birləşib saraylar qurar!
Başbarmaq
olmasa, gedişat olmaz:
Başbarmaq
kənara çəkilsin bir az,
Görək
nə bacarır dörd barmaq onda:
Yumruq
boyda daşı dördü qaldırmaz...
Başbarmaq
dördünün canı-cəsədi!
Birliyin sirrini tək mənimsədi.
Başbarmaq
olmadan iş meydanında,
Dörd
barmaq mat qaldı... Ancaq əsnədi.
Başbarmaqla
varam, onunla şadam,
Onun əsəridi
səsim və sədam!
Ölüm
Allah əmri... Kim ölməyəcək?!
Təki
Başbarmaqsız olmasın adam!..
Başbarmaq
yaradıb nişanələri;
Gözəllər
zülfündə o şanələri;
Sərt
qaya başında yaradıb bilsən;
Təbrizdə, Bakıda kaşanələri.
Başbarmaq
hər evə, hər kəndə gərək!
Başbarmağı
sevsin hər bəndə gərək!
Hər kəs
Başbarmağın qədrin bilməsə,
Olsun Haqq
önündə şərməndə gərək!
Bakı,
16.01.2014.
GÖZLƏ
Heç
nə gözləməyən ölümü gözlər;
Gözlə,
canım, gözlə; bir zadı gözlə!
Haqqın
göndərdiyi qüdrətə söykən:
Zəliylə
dostluq qur: imdadı gözlə!
Sən
ömrü yarıt ki, ömür yarıda!
Ömür
tərk etməyə səni yarıda!
Boşuna
yağmır ki, qar zirvələrə:
Şahdağın
başında çalmadı, gözlə!..
Bir
gül bitirincə nə zillət çəkdin;
Güldən
gülab çəkdi, min şükür, cəhdin!!!
Bir toxum əkməklə
bir ümid əkdin;
Bəhrəsi
tez oldu-olmadı, gözlə!
Nə
özündən iyrən; nə yaddan iyrən;
Çaxmağı
bir daşa çaxmağı öyrən!
Alınan
çınqıda odun, bünövrən!
Həm
ocağı gözlə, həm odu gözlə!
Əsərsiz
ötüşməz bir qovğa, qada...
Göygöllə
nurlandı Kəpəz ziyada!..
Heç
nəyə ötəri baxma dünyada,
Qarşı gələn yazdan min dadı gözlə.
Sumqayıt,
16.01.1014.
DAĞ SAXTALIQ
GÖTÜRMƏZ
Küllük təpə olsa, təpə
dağ olmaz;
Yel əsəndə alçaqlara endirər.
Abbas
Tufarqanlı.
Adəmdən
bu yana, Allah şahiddir:
Heç
kimsə görməyib bir dağı saxta!
Ağıl
bu müşkülü sığdıra bilməz:
Şahdağ
saxta ola, Tur dağı saxta...
Hansı dağ xilqətən saxta doğdu ki?!
Söykəksiz, dayaqsız necə dağdı ki?!
Hansı
silsilədən hansı tağdı ki:
Zirvə
saxta ola, qucağı saxta?!
Saxta ət
görmüşük, saxta yumurta;
Saxta
dağ qursunlar... Aqil yemir ta!..
Saxta
mayalarla gəlmir xəmir ta!
Faş
olub ağ saxta, bayağı saxta...
Saxta, meydan
sular, nədamət doğar,
Yox olsa,
qarışqan min afət doğar!
Bu qədər
saxtadan qiyamət doğar,
Həm
batı saxtadır, həm doğu saxta...
Saxta
dağ kökündən Allaha asi;
Bu da
Don-Kixotluq, sözün qısası;
Saxta hər
əzası, hər toxuması:
Başı, beyni, qaşı-qabağı saxta.
Dağın
azı yerdə, çoxu səmada;
Qalıb
yaddaşında min dürlü səda;
Dağ
çərxə yüksəlib Turi-Sinada!
Olmaz
daş-kəsəyi, torpağı saxta!
Piramida
deyil, dağ robot deyil!
Bu saxta
ayrı xətt, həmin xətt deyil!
Dünya əzəldisə,
ta ədəb deyil!
Bu
dağın havası, ocağı saxta!..
Bakı
11.01.2013.
MÜŞFİQİ
DÜŞÜNDÜKCƏ
(Yanvarın 6-sı nakam
şairimizin
doğum günüdür).
Şairə
ilhamdan maya gərəkdi;
Anasız
çocuğa dayə gərəkdi.
“— Şairəm” —
söyləyir
yerindən duran,
Adamın
üzündə həya gərəkdi!
lll
Dünən bir şairin
keçdim yanından,
İldə bir
söz çıxmaz xəsis canından.
Eşqi, ehtirası olmayan... yetər!
Çıxsın
birdəfəlik söz meydanından!!!
Mikayıl
Müşfiq.
Bir yol
oyanmağa özündə güc tap;
Deyərlər:
nə vaxtdan yatandır Müşfiq.
Bir yol
utandırdın, ağıllanmadıq,
Gəl, bizi təzədən utandır, Müşfiq.
Yumurtadan
çıxan: “Şair mən!” – deyir;
Üç-beş
damcısına bir ümman deyir;
Ötməz
ilhamına dəiyrman deyir;
Bilmir
şerimizə sultandır Müşfiq!
Haqq
çatıb, nahaqqı boğacaq yenə!
İlahidən
yanar od-ocaq yenə!
Ay kimi,
Gün kimi doğacaq yenə:
Ay kimi,
Gün kimi batandır Müşfiq!
Döyüşkən
ruhunda sonsuz vəlvələ;
Boşalmaz
dənizdən yaş gilə-gilə!
Ürəklər
oduna qızınır hələ –
Biryolluq gur tonqal çatandır Müşfiq.
Sənin
faciəni unutmaz bəşər!
Qətlini andıqca dağ-daş çimçəşər.
Sayadlı
yurdun ki büstünə qənşər;
Xızı
bir əbədi butandır, Müşfiq!
Sumqayıt,
28.12.2013.
OVQAT
HƏNİRTİLƏRİ
Bu Vətən
uğrunda nə çağrış ola,
Boğazımız qıldan nazikdir elə.
Hönkürmək
istəyən kövrək dağların
Kaha
dodaqları büzükdür elə...
Hər fərd
oxşarıyla, hər nəsnə cüt-cüt;
Min yola yön verər tək bircə keçid.
Bu
dünyadan qeyri bir dünya mövcud;
Dünyamız, bax, ona üzlükdür elə.
Necə
nizam qurub o Ali dərgah!
Yer
Göylə həmahəng; Ay, Günlə həmrah!
Mükəmməl
yaradıb dünyanı Allah!
Nöqsan bildiyimiz bizlikdir elə.
Dirəklər
laxlayır ümid damında;
Davranmır iqlimlər öz məramında.
Qaçırtdıq
dadını hər bir tamın da;
Kimdən hal soruşsan, üznükdür elə.
Dünya
bir atasa, hər övlad – varis!
Bu haqqa çatmağa varmı mübariz?!
Hər kəs
barmağına taxmağa həris:
Dünya bir həlqəsiz üzükdür elə.
Belə
ovqat olmaz, Allahu-Əkbər!
Deyinib üzülmə, Məmməd, nə xəbər?!
Söz
sözü gətirər, söz sözü çəkər:
Cavab vermədinsə, söz yükdür elə.
25.12.2013,
Sumqayıt.
ƏHLƏT
DAŞI
I. SON
NƏFƏSƏ DOĞRU
Ölmək!
O böyük körpüdən hər kəs
keçəcəkdir:
O elə
şərbət ki, ondan bütün aləm
içəcəkdir!
Cəfər Cabbarlı.
Rəhmətlik Mürşid Bəxşəli oğlu
Qarabağın karlı kişilərindən biri idi. Cavanlığında yerə-göyə
sığışmayan bu adam
ixtiyarlığında belə yumruğunu vursa, qaya
parçalanardı.
Nə
yazıq ki, ömrün axırlarında ağır
taxtalı davransa da amansız xəstəliyin cəngindən
can qurtara bilmədi. Özü istəməsə də,
inadkar SON NƏFƏSi dünyayla uzun qovğa elədi:
Mürşid kişidən üzülüb, kənara çəkilmək
istəmirdi.
...Mürşid
kişinin daha bu dünyalıq işi qalmamışdı. O
dünyanın adamları ilə danışırdı. Qəribədir ki, gözü önündəki
doğmalarının çoxusu huşundan
çıxmışdı.
“Dədə,
dədə, ay dədə” – deyə yalvardığı
atası Bəxşəlini; “nənə, nənə” deyə
inilti ilə çağırdığı anasını
çox canlılıqla, az qala hər nəfəs
aldıqca bağrına basırmışcasına sonsuz
yalvarışlarla çağırır, onu öz
yanlarına aparmağa razı salmağa heydən
düşürdü.
“Dədə,
ay dədə, daha dözmürəm, gəlin, aparın məni...
Bəsdir, ay dədə, iyrəndim bu dünyadan... Çəkin,
aparın məni yanınıza... Yerinizi dar eləmərəm,
vallah!..”
“Nənə,
ay nənə, sən yalvar dədəmə... Səni eşidər,
bilirəm...”
“Dədə,
ay dədə... Burda kəndi topa tutur ermənilər... Tez
aparın ki, yanınıza sağ-salamat çatım... Nə
olar, dədə...”
...Bu
iniltilər, bu bəşəri fəryadlar olmasaydı, bəlkə
də bu yazını qələmə almazdım.
Amma... Deməmək
olmur... Son nəfəsi artıq aydınca duyulanda çox zəif
xırıltı ilə “Dədə, görürəm...
Sizin qəbrinizi də güllələyirlər...
qoymayın, dədə... qoymayın... Siz karlı kişilərdiniz,
axı, dədə...”
II. GEDƏNLƏR ALLAHA
DAHA YAXIN
OLUR
Ey Füzuli, qıldı fələk
qədimiz
xəm; yəni:
Vaxtdır keçməyə
dünya
qapısından,
əyilək...
Füzuli.
Ey Füzuli, fələk qəddimizi
əyri etdi, yəni: dünya qapısından keçmək
vaxtı çatmışdır; əyilmək
zamanıdır ki (başımız o qapı çərçivəsinin
yuxarısına dəyməsin).
Qovğadır
dünyanın hər yeri, əfsus!
Sıxdı
səni çərxin çənbəri, əfsus!
Son nəfəs
gəlməmiş dərd-bəla gəldi,
Bu
dünyada çəkdin məhşəri, əfsus!
Gördün
min əzabı, minbir təşvişi;
Nə
zillət çəkmədin, ay Mürşid kişi!
Ömürdən,
taledən o küskün ruhun
Qınasın dövranı, zalım gərdişi.
Tez-tez qəbr
evində diksinər ruhun,
Yəqin
ki, perikər orda da yuxun...
Çağır
Yaradanı, ay Mürşid kişi,
Hər
halda, Allaha sən bizdən yaxın...
III.
ÖLMÜŞLƏRİN DİLİNDƏN
HƏLƏ
ÖLMƏMİŞLƏRƏ
Altında yatarkən də
bizimdir
yerin üstü!
Midhət
Cəmal Kuntay.
“Düşmən
nişan alır kəndi; qəbri də;
Vəhşətlə çoxalır gündə cəbri
də.
Ölən
təkrar ölür öz məzarında,
Daşmır Yaradanın dərya səbri də.
Dünya
sakit baxır pəncərəsindən,
Nə ahdan sarsılır, nə top səsindən.
Getdikcə
azıxır qəhmərli cəllad
Şeytan
əməlindən, vəsvəsəsindən...
Bizim bir
üzümüz, dünya çoxüzlü,
Od tutub
yanırıq biz dirigözlü:
Gah kənd
güllələnir, gah məzarıstan;
Qarabağ qan qusur dərəli-düzlü.
Adəm yaşındayıq,
ondan da yaşlı,
Burdan hara qaçaq biz başıdaşlı?!
Pənah
aparmağa bir yer qalmadı;
Dünyaya
dönüş yox!.. Dünya
savaşlı...
Bir dəfə
ölməyə nə var ki, atam:
Keçinər
biryolluq, qurtular adam!
Torpağın
üstünə
dinclik ver, Allah:
Torpağın altında rahatca yatam.
Qurtuluş
gətirmir ölüm, azar da;
Gör nə zillət çəkir ölü məzarda?!
Hardan peyda oldu bu goreşənlər?!
Ürkür əməlindən mərdümazar da.
Bu, nə müharibə; bu, nə insanlıq?!
Qəbir
güllələmək ancaq nadanlıq!..
Kimin
toyuğuna “kiş” deyib axı:
Burda biz
ölmüşlər, ya qəbirstanlıq?!”.
IV. SONLUQ
YERİNƏ
Allahın
işi çox!.. Bəndədən
artıq;
Daha siz
yalvarın; biz çox yalvardıq...
“Fələyi
yandırdıq ahımız ilə”
Yalvara-yalvara,
gör, hara vardıq?!.
Adəmdən
bir surət qəbrində hər kəs!..
Adam ki Adəmdən
yan keçə bilməz!
Adəmin
qəbrini topa tutursa,
Erməni,
Adəmdən törəməyib bəs?!.
Füzuli
rayonu,
Əhmədbəyli
kəndi,
26.12.2013.
BƏDİİ
SÖZÜN NİZAMI
VƏ
ƏDƏBİ
HOQQABAZLIQ
Dünya bir nizam içində bərqərar olub. Yerlə
göy sabit bir müvazinət uyuşumunda. Bu müvazinət, bu əbədi nizam zərrəcə
pozulsa, nə boyda fəlakətlər baş verər. Axan ulduzlar, meteoritlər, orbitindən
aralanmış müxtəlif fəza cisimləri bir çox
hallarda bəşərin başı üstündə
fırlanan tərs dəyirman daşına dönür.
Müxtəlif yönlərdə insan fəaliyyətinin
uyuşumsuzluğu nəticəsində baş verən ekoloji
sarsıntılar da dünya nizamına əsassız
müdaxiləmizdən qaynaqlanmırmı?!
Yaşamaqda olduğumuz indiki dadsız-duzsuz
ömrümüzün əvvəllərində bəh-bəhlə
duyub-seyr etdiyimiz o əsrarəngiz
mövsimi gözəlliklər; Yer üzündə Cənnəti
gerçəkləşdirən o Loğman havalar;
axşamları, səhərləri dadlandıran o İlahi nəsimlər
özbaşınamı qeybə çəkildi, görəsən?! İndi az
qala hər gün bəşər oğlunu yaşamaqdan
küskünləşdirən ölüm vahiməli xəbərdarlıqlı
hava proqnozları yaradıcı qüdrət
qarşısında yersiz əməllərimizin lap yerində
cəzası deyilmi?!
lll
Bədii
sözün, ümumiyyətlə, ədəbi dil
normalarının kobudcasına pozulması halları da
xoşagəlməz mərhələlərə və təlx
ovqatlara gətirib çıxardır, şübhəsiz!
Bu yöndə ədəbi dildə hoqqabazlıq istər
poeziyada olsun, istər nəsr dilində baş aparıb, ipə-sapa
yatmadıqda ədəbi dil normalarında hərki-hərkinəlik
dərəbəyliyi xortlayıb üzə çıxır.
Uzun zaman ərzində püxtələşmiş ədəbi
dilimiz var. Qüdrətli qələm sahibi bu məruf
qaydaların içində bişib, yetkinləşib, mükəmməl
ədəbi şəxsiyyət olduğunu sübuta yetirə
bilir.
Qayda-qanunları bilərəkdən, hətta inadkar
davakarlıqla ayaqlayıb keçmək,
hoqqabazlığına haqq qazandırmağa mücadilə səviyyəsində
çılğınlıq göstərmək yolunu tutmaq
indiyə qədər hələ heç bir qələm
sahibinə haqq qazandırmayıb və qazandıra bilməz də!
Bu yerdə bir-iki kəlmənin yazılışında
buraxılan səhvə görə ulu Füzulinin yazı
yazan katibə tarixi bədduasını neçə yüzildən
sonra yenə dilə gətirməkdə, elə bilirəm,
çox fayda var:
Qələm
olsun əli ol katibi-bədtəhririn
Ki fəsadi-rəqəmi şurumuzu şor eylər.
Gah bir hərf
qüsuriylə qılar-“nadir”i nar;
Gah bir nöqtə qüsuriylə gözü kur eylər.
O tərsə
yazan katib əli qurusun ki: bir işarəti yerinə
yanlış qoyunca “şur” (yəni: şənlik,
düyün, ziyafət) kəlməmizi “şor” (yəni:
duzlu, qurutlu, şamata) eləyər. Gahdan bir hərfi
düşürüb, “nadir” (yəni: az
tapılan) kəlməmizi “nar”a (yəni: oda, atəşə)
çevirər.
Bəzən də bir nöqtəni unutduğundan “göz”ümüzü
“kor” eylər.
Qeyd:
“Əli qələm olsun (əli qurusun) ifadəsi quranda 111-ci
surə olan “Təbbət” surəsinin ilk ayəsində
keçər:
“Təbbət
yeda Ebi Ləhəbi
və təbbi” (Əbu-Ləhəbin
iki əli qurusun! Qurudu da!) Bədduanın
səbəbi, Əbu Ləhəbin əziyyət vermək məqsədi
ilə Həzrəti-Peyqəmbərin yoluna gizlicə dikən
qoymasıdır.
Füzuli tarixi bədduasını eyni zamanda ərəbcə,
farca və türkçə qələmə
almışdır.
(Bədduaya
aydın ayna tutan dördlük haqqında açıqlama məqsədi
ilə Türkiyədən
internetdə yerləşdirilmiş materialdan bolluca
yararlanmışam. Müəllifinin qələminə
bərəkət!)
Sözün
təhrifinə qarşı Füzulinin bu
dordlüyünün ərəbcəsinə
baxıldığında Qurandaki ifadənin mənaca eynisi
görünür: “Təbbət yeda” (əli qurusun!) Burada Əbu Ləhəbin
yerinə katib
kəlməsi işlədilmişdir. Deməli,
bu ədəbi qarşılaşdırma vasitəsi ilə
Əbu Ləhəb ilə katib arasında bənzərlik
qurulmuşdur.
Vay o
katibin halına və bəxtəvər o katibin başına!
Zavvalı
katib! Füzulinin bədduasını qazandığı
üçün!
Bəxtəvər
katib! Füzuli kimi bir poeziya dühasının mübarək
kəlamına girə bildiyi üçün!
“Bir yandan bağlayan, bir yandan açar” — deyib dədələr.
Müxtəsəri,
dahilərin qələminə düşmək
müşkül dərddir!
Edən
bular, əlbəttə!
Etmə,
etməsinlər!
“Göz” kəlməsini “kor” olaraq yazan katibə
Füzulinin bu bədduası ədəbiyyat tariximizdə ən
ünlü örnəkdir.
Sözləri
qüsurlu yazmağa qarşı şairin qızğın
mücadiləsidir!
Bu bircə qitənin izahı üçün
Füzulişünaslar indiyə qədər xeyli
açıqlamalar yazmışlar. Bunların əksəriyyətində
məqsəd ədəbi dil normalarını göz bəbəyi
kimi gözləmək vacibliyi durur.
Tarixin yaddaşında qalan bu bəddua yazdırdı mənə
aşağıdakı bir növ mücadilə şeirini,
möhtərəm oxucularımız.
DİLDƏ
HOQQA AYRI;
AXTARIŞ
AYRI...
“Hoqqabazam!”
deyib, israr eləmə;
Ziyandan yarı dön, heç ar eləmə.
Özün
də hayıfsan, yazın da hayıf:
Özünü,
yazını, gəl, xar eləmə!
Pozulmuş
qaydayla yazılsa əsər,
Ədvasız
bir aş ki: iştahlar küsər.
Nizamsız
yazıdan boylanan obraz
Ya gicbəsər çıxar, ya da dəngəsər.
Dirəksiz
bir dam tik, tir qoy eləcə;
Tək divar dözərmi o boyda gücə?!
“İki dəfə
iki” — beş olmaz kimi,
Şərtlər
düz gəlməsə, olmaz nəticə!
Sonluqlar
başlıqdan heç əvvəl olmaz!
Zorla
uydurarsan, mükəmməl olmaz!
Hər
şeyin öz yeri, sərəncamı var:
Daşla
dişəməsən, taxta, vəl olmaz!
Çəmsiz
yoğur görüm xəmri hələ,
Balata gərəkdi,
xas xəmir gələ!
Unu,
urvanı bil təhnədən əvvəl,
Hayıfsan, özünü salma əngələ.
Xəmiri
oxlovsuz yaya bilməzsən,
Kəsərsiz
yuxanı qıya bilməzsən!
Pencərsiz
qazan as: dur dovğa bişir:
Süfrəyə
fərli şey qoya bilməzsən!
Yenə
söyləyimmi bənzər misalı?
“Üstəgəldə”n
doğar sözün əmsalı!
Fəhm
ilə, məntiqlə mətləbi söylə!
Tutarsız,
dəlilsiz qaldırma qalı!
lll
Hər gələn
özüylə bir dil gətirsə,
İnsan
bir-biriynən dil tapa bilməz!
Dildə
birlik tapan dünyanı tapar;
Olmasa,
qonşuya yol tapa bilməz!
Bir dildə mələşər qoyun-quzular.
Bir “mə” bir başqadır; iki “mə” başqa.
Bir dillə
vüsala çatar arzular;
Bülbül
cəh-cəhiylə rənk qatar eşqə!
İnsan nədən pozsun dildə qaydanı?!
Heç
nəyə sığışmır bu hoqqabazlıq!
Haramlıq
götürməz sözün meydanı!
Bu, nə dərəbəylik; bu, nə pərdazlıq?!
Minillər
boyunca kök atır bir dil;
Milyon-milyon
səsdən səda var sözdə!
Özündən
barınıb, özgədən deyil,
Dahilər dipdiri türk dilimizdə.
lll
Dildə
hoqqa ayrı; axtarış ayrı,
Mükəmməl yazmağa bir yarış ayrı.
Qaydanı
gözləmək bir ayrı şeydi;
Bir cəng ayrı şeydi, bir barış ayrı.
Kim bizi qarğımış söz-savda azaq?!
Hoqqaya
düşməsə, sözün üzü ağ!
Nizamlı
qaydada bir uyuşum var:
Qaydalı
qurğuya kim qurar duzax?!
Hoqqabaz
dediyin gözbağlayıcı:
Birgöz
qırpımında fırladar puçu:
Bir saxta qələmə məruz
qalmaqda
Dilin nə günhı, sözün nə suçu?!
lll
Hoqqabaz
gözündə göy şaqqa-şaqqa;
Nizama
üz tutsan, çatarsan haqqa!
Zərrəbinlə
baxsan, tapa bilməzsən
Fizulidə
hoqqa, Vurğunda hoqqa!
Qaydayla şahlanmış ”Qılınc və Qələm”!
“Dəli
Kür”lə axıb Xəzərə gələm!
Necə əncam
çəkib nizam sahibi:
Bir
çəki-düzənlə yaşayır aləm!
Yoldan
çıxmaq ilə çıxmazsan yola!
İstər
ömür boyu çalış-çabala...
Üst-üstə
kərpiç qoy: saray yaparsan!
Kərpiç çəkə-çəkə...
yıxarsan qala.
lll
Səhər
həsrətiylə işıqlanar Dan!
Bir axşam yol gəlir, zülməti artan.
Ucaldan,
alçaldan iki amil var:
Ucaldan rəhmandır;
alçaldan: şeytan.
Şeytan
çox çevikdir şimşəkdən belə;
Ruh çeynər, yorulmaz gövşəkdən belə.
Bütün
məxluqata düşmən kəsilər:
Əl çəkməz dəvədən, köşəkdən
belə.
Rəhman
güldən məsum; şeytanlar sırtıq;
Yaman, beşbetərin yaxşıdan artıq.
Şeytan
əməliylə yüz illər boyu
Min-min abadanı
yıxıb qurtardıq.
İblislər heç nədən şər
yaratmada;
Şeytanın nəfinə nisbət artmada.
Hər
yanan çırağı söndürsün deyə:
Arxamızca şeytan qan qaraltmada.
Şeytan
dara çəkir günü-gündüzü;
Məhşər
əlaməti; ya məhşər özü?!
Üzündə
rəqs edir içinin xıltı:
Qanıqlaşıb
şeytan son vaxtlar,düzü.
Qaydalar-qanunlar
hoqqadan şil-küt;
Dəyişir insanlıq, boğulur mühit.
Söz təsir
gücünü itirir, demək:
Nə nəsihət
verən, nə alan öyüd...
lll
Öləzəyir
yaman işığın, insan!
Məhəmməd nurunu, nə olar, ansan?!
Abır
yox, həya yox, hissiyat da yox:
Bir ibrət
gözüylə aynaya baxsan!..
Könüllər
Allahın güzərgahıdır:
İçində
nur varsa, aləmə göstər!
Nizamla
ucalan qələm, dahidir:
Köksüz
bir ot göstər, bir maya göstər!
Hünər
çevrəsində ən örnək hünər:
Zərrəcə toxumdan dağ boyda çinar!
Günəş, məhvərində dönüb-döyünər;
Bir damla içində aləm çırpınar!
Nizamlı gedişdən nələr törəməz!
Bir nöqtə döndükcə min-min işarət!
Cazibə nizami bu kürreyi-ərz!
Pürqərar içində dünyaya heyrət.
“Yeddi arxa dönən” silsiləsi də
Çəkili-düzənli
bir nizam seyri!
Xisləti,
qovğası, qanı, irsi də
Yüz illəri aşan bir ömür nəhri.
lll
Dil
xalqın ömürlük dəyər sərvəti!
Onu yaradan
xalq, yaşadan da xalq!
Xalqın
urvatıdır dilin siqləti!
Oyunbaz,
hoqqabaz...Ondan min iraq!
Xəzinələr
getdi... Qalan dilimiz?
Onu da qeyb etsək, nəyimiz qalar?!
Əlçatmaz budaqda bir ətək ceviz;
Bir də
ki, hoqqabaz sırtıq qarğalar...
Zəndi-zəhləm
gedir hoqqalı işdən;
İnad
qatırlar da birər hoqqaçı!
Bir anda
tük çəkər çərxdən, gərdişdən;
Əlində
iş görür hoqqabaz qayçı...
Sumqayıt
Fevral 2013
Məmməd
Aslan
525-ci qəzet.- 2014.- 25 yanvar.- S.26-27.