Təmiz duyğular, dərin
fikirlər şairi
Yaşadığımız həyatda baş verən hadisələrin əsl mahiyyətini duyub, süzgəcdən keçirib, içəridən yaşayıb ürəyinin isti kürəsində bişirməklə ona ilmə-ilmə solmaz qəlb oxşayan naxışlarla poetik nəfəs vermək, sözün həqiqi mənasında şairdən bədii fikir, söz sahibi kimi ustalıq tələb edir.
Elə bu mənada Xalq şairi Nəriman Həsənzadənin şeirin
yaranma səbəbləri
ilə bağlı fikirləri olduqca maraqlıdır. O yazır: "Həyata bir anlıq fəlsəfi məna ilə baxanda ,
əlbəttə, tamamilə
başqa- başqa qanunları və qanunauyğunluqları olan
qəribə paralellər
görürük. Yerin altı
da belə təsir oyadır. Orada da yerin layları
olur.Elə laylar var ki, başdan-başa
sərvətdir. Elə laylar
da var ki,
hey qazırlar, bir şey çıxmır.
Amma çoxluca xərc aparır. Bəlkə bu mənada
şair özü təbiətdir. Onun da günəşli, buludlu, yağışlı vaxtları
olur. Göylər kimi açılıb-tutulur.
Çaylara qarışıb axır,
küləklərə qovuşub
əsir, şam kimi əriyir". Oxucunu bir
anlıq düşünüb-
daşınmağa sövq
edən maraqlı müqayisədir. Elə deyilmi?
Əlbəttə, xalq
şairinin bu müdrik kəlamı, fikirləri ilə Ağasən Bədəlzadənin
şeir yaradıcılığı
arasında bir " yarlıq" paralellik var.
Məhz buna görə də fikirlərimiz demək olar ki, üst-üstə
düşür. Yəni
xalq şairinin fikirlərinin elementlərini A. Bədəlzadənin şeirlərinin
üst və alt qatlarında görmək olar.
A.Bədəlzadənin şeir yaradıcılığında
diqqət çəkən
başlıca cəhətlərdən,
amillərdən biri və başlıcası bizi rahatsız edən hadisələrin mahiyyətini duyub ona poetik nəfəs
vermək bacarığıdır. O, bir şair kimi sözə sığınıb
ona assosiativ məna vermək üçün sözaltı,
misraltı fikirlərini
bir çox hallarda önə çəkir. Ona görə ki,
onun şeirlərinin mayasında reallıqla yoğrulan həyatı hadisələr durur.
O, bu reallığa söykənib mikro və makro mühitini
şair məninin süzgəcindən keçirir.
Ədəbiyyatşünas alim, özünü lap çoxdan
şair kimi tanıdıb-tanıtdıran filologiya
üzrə fəlsəfə
doktoru ,
professor Ağasən Bədəlzadənin
sayca səkkizinci olan "Hələ yaşamağa dəyər
dünyada" ( Bakı,
"Təhsil və
elm" nəşriyyatı, 2014) kitabı onun uğurlu bədii axtarışlarının nəticəsidir.
Şairin
kitabda yer alan şeirlərindəki
lakonik fikir incə lirizmə gətirib çıxarır.
Onun şeir dilinin sadəliyi , axıcılığı
nəticədə oxucu
ilə təmasda heç bir çətinlik yaratmır.
Onun şeirlərinin arxitektonikası
bir qayda olaraq çox sadə və anlaşıqlıdır. Bu
şeir üçün
vacib olan cəhət ondan irəli gəlir ki, o bir şair
kimi şeirin mizan və ölçülərini
zərgər dəqiqliyi
ilə ölçüb-biçir.
Bu da heç
şübhəsiz ki,
onun şeir yaradıcılığına bir
sanbal gətirir və yüksələn xətt üzrə inkişafda olduğunu bir daha özünü
göstərir.
A.Bədəlzadənin şeirlərinin mövzusu
rəngarəngliyi və
təzəliyi ilə
daha çox diqqəti çəkir. Xüsusilə, şeirlərində insana,
onun varlığına
inam hissi güclü təsir bağışlayır. Nəticədə
insanı yaşadan , onu mənən
silkələyən ümidə
bağlayıb yaşamağa
sövq edən başlıca vasitəni -
istinadgahı əsas amil kimi qələmə
alan şair,əlbəttə,
haqlıdır.
Üzülən ürəyin lap son ümidi,
Seldən güclü olar,
qılıncdan iti,
Ümiddən büt yarat, qırma sən bütü,
Hələ yaşamağa dəyər dünyada.
Birmənalı olaraq Ağasən bu qəbildən olan şeirlərinin əksəriyyətində dünyanın
əşrəfi olan insana xas olan
meyarlara, ölçülərə
özünün şair
prizmasından baxır. O, ona görə də " ümumən dünyadan",
" özü üçün
yaşayan insan",
"yaratmaqçın yaşadır
bizi", " mən
də əl tutum", " yerim boş qalacaqsa" aforizm xarakterli ifadələri təsadüfi
işlətmir.
Borcunu sanırsa, əməli
başqa,
Elə layiq olub yaratsın ilham.
Ölsəm,əgər yerim boş qalacaqsa,
Bu dünya
evində nəyə lazımam?
Məhəbbətə ali
hiss, duyğu kimi baxan şair onun nisgilini, hicranını hər an yaşamalı olur. Onun bir qayda
olaraq məhəbbət
mövzusundakı şeirlərində
şair məninin sıxıntısı var. Şairin
iç dünyasındakı
nakam sevginin qəm, kədər notları onun mənəvi dünyasında
silinməz izlər buraxdığından bəzən
də o, öz dayaq nöqtəsini itirməli olur.
Dərdə qurban oldum qurban deməkdən,
Qəlbimin telləri düşübdür kökdən.
Yolub çiçək kimi
atdım ürəkdən,
Yenə ürəyimdə
göyərdi eşqim.
Ağasənin şeirlərinin çoxunda
vətənə sevgi,
bağlılıq duyğuları
öndədir, bunlar onun yaradıcılığının
leytmotivini təşkil
edir. Vətənə məhəbbət şairin şeirlərinin
canına, qanına hopub.
Çarəsiz dərd ilə ürək yüklənir,
Min adam
içində adam təklənir.
"Vətən,
Vətən!"- deyə dil köpüklənir,
Köpüklər altında Vətən
görmürəm!
Onun nisgillə, hicranla, vüsalla yoğrulan şeirlərində bir insan ömrünün müəyyən anlarında
keçirdiyi sarsıntıları
incə ruhlu şairin daxilindən gələn monoloqudur.Bu monoloq duyan, dərk edən bir insanın iç dünyasının
lay qatlarını açır.
Odur ki, şair bu insanın
" mənindəki"ovqatı tünd boyaların fonunda şairanə bir dillə poetikləşdirir.
Baxtım da, taxtım da bundan sonra
sən,
Uydurma xəyala daha nə hacət.
Gözümün önündə dura-dura
sən,
Nəyimə gərəkdir məchul səadət?
A. Bədəlzadənin ithaf
xarakterli şeirlərində
bütövlüyün pozulmayan
bir harmoniyası var.
O, ataya, anaya və başqalarına həsr etdiyi şeirlərində çeşidli,
qanadlı sözlərdən
yetərincə dəyərinə
görə istifadə
edib ki, bu vacib cəhət
də oxucuda xoş, bəzən də onu içəridən
silkələyən duyğular
oyadır. Xüsusilə,
atalara həsr etdiyi şeirdə "ömrü göy əskiyə bükdü atalar", "alnında şum saldı dərdin kotanı" ,
" gözündə canının
odu göründü",
" həm budaq, həm də ki kökdü " - deyən şair ataların çiynində
və ürəyində
ağır yük daşıdığını şairanə bir dillə vəsf edir, sözün cazibə qüvvəsindən
və sehrindən məharətlə istifadə
etməklə ataların
canlı obrazını
yaradır.
Şairin yaradıcılığında miniatür şeirlər özünəməxsusluğu ilə daha çox
diqqəti çəkir. O, bir qayda olaraq bu
tipli şeirlərində
poetik fiqurlardan ustalıqla istifadə edib canlı və cansız varlıqlara sanki yeni həyat tərzi verir. Odur ki, o ,
belə şeirlərində
sözlərdən zərgər
dəqiqliyi ilə istifadə edib onları obraz səviyyəsinə qaldırır.
Ürəyin özünün duyğusu
yoxsa,
Ürəyə kənardan qıcıq nə lazım.
Qaranlıq quyunun suyu yoxdusa,
Bu susuz quyuya işıq nə lazım.
Yaxud:
Nədir bu gərdişdə
görən bu adət,
Dünya həm dolanır,
həm dolandırır.
Kimini dünyada sevinc,
səadət,
Kimini dünyada qəm dolandırır.
Ağasənin şeirlərində həyata
iti bucaq altından baxışı
bilavasitə özünə
xas olan xüsusiyyətləri ilə
daha çox seçilir və yadda qalır. Bu mənada o, yaşadığı
hadisələrin mahiyyətinə
baş vurub ürəyinin işığında
ona poetik nəfəs verir. Onun bir qayda olaraq
ana torpaqla bağlı şeirlərində
həssas qəlbli şairin fikir və düşüncələrinin
poetik hədəfi oxucunu içəridən
silkələyir.
Torpağam, bilirəm bunu
o başdan,
Can oldum ki, hələ çöl-bayır görüm.
Ayırmaq asandır torpağı
daşdan,
Torpağı torpaqdan gəl ayır görüm.
O, bir şair kimi
gəlimli- gedimli, enişli-yoxuşlu dünyanın
qəm pəncərəsindən
baxıb həyatının
dolanbac yollarına nəzər salır. Ömrünün- gününün müdrik anlarını yaşayan şair bir növ öz-özünə
hesabat verməli olur. O, bu ağrılı-acılı günlərini
daxilən yaşamaqla
sanki məğrurcasına
oxucuya bənzərsiz,
təmənnasız ömür
yolunu açıqlayır.
Baş ağardı, günlər
məni qocaltdı,
Qəm güc gəldi,
ürəyimdə güc
artdı.
O yerdə ki, qəm başımı
ucaltdı,
Sevincimi qəmə satdım başabaş.
A.Bədəlzadə şeirlərinin arxitektonikasında
güclü ritm və ahəng var. Bu ritmin, ahəngin yaranmasında heç şübhəsiz ki, məcazların böyük
rolu var. Əlbəttə,
əvvəldə göstərdiyimiz
kimi onun şeirlərinin təsir gücü əsasən şeir dilinin sadəliyindədir.
Bu gün neçə-neçə
monoqrafiya, elmi və publisistikaya aid məqalələrin müəllifi
olan professor A.Bədəlzadənin
səkkizinci kitabı
bir daha onu göstərir ki, onun həm
elmi, həm də şeir çələngi ilə
hörüləcək yaradıcılığı
hələ qabaqdadır.
Teyyub MƏNSİMOĞLU,
Əziz AXUNDOV
525-ci qəzet.- 2015.- 2 aprel.- S. 7.