“Kitabi-Dədə Qorqud”un izi ilə” - ruhun
çağırışına getmək...
Multikulturalizm həyat tərzimizdir
...Nəhayət
ki, çoxdan planlaşdırılan bu səfər baş
tutdu...
Novruz
bayramı günlərinə təyin olunan səfər
proqramının detalları tam müəyyənləşəndən
sonra, hazırlaşıb “yola düşək” demişdik ki,
təbiət özünə elə əl qatdı, göylər
nifrin eləyib göz yaşını sel kimi elə
axıtdı, yaxamızdan heç cür qopmaq bilməyən
qış əlində -ovcunda qalan son qarını elə səpələdi
ki, istər-istəməz müvəqqəti ləngiməli
olduq.
Təbiətin bütün şıltaqlıqlarına rəğmən,
onsuz da gedəcəkdik. Çünki bizi qəhrəman keçmişimizin ruhu
çağırırdı... Ruhumuzun cövhərinə,
mifimizin özəyinə olan o sevgi hər cür
şıltaqlığı ram eləməyə qadir idi.
Havanın hirsi yatar-yatmaz, “Kitabi-Dədə Qorqud”un izi ilə”
Bilik Fondu, Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzi,
Bakı Slavyan Universitetinin əməkdaşları, alimlər,
tələbələr, Nic kənd orta məktəbinin və
İlyas Əfəndiyev adına Elitar Gimnaziyanın şagirdləri,
“Savalan” qrupu və mətbuat nümayəndələrindən
ibarət böyük bir heyət görkəmli
yazıçı, akademik Kamal Abdullanın rəhbərliyi ilə
yola rəvan olanda təbiət yenə dedi ki, mən mən
olum, siz də siz, gedin görüm necə gedirsiz... Amma biz biz olduq, yola düzəldik.
Bakıdan bizi dəli külək yola saldı,
vardığımız ilk rayonda-Beyləqanda da selləmə
yağış qarşıladı. Səfərdə olduğumuz o
üç gündə Qarabağın üstündən
bulud çəkilmədi, havanın eyni açılmadı,
Günəş iki ayağını bir buluda dirədi -
görünmədi ki görünmədi... Amma o an hamımızı göydə baş verənlərdən
çox, yerdəki tariximiz maraqlandırırdı. O an göylə
bağlılığımızın bircə simgəsi
vardı: Qədim Dədə Qorqud dastanlarından boy verən,
mifdən pərvazlanan ruh. O ruh başımız üstə
dolanırdı və biz onun hənirini hiss eləyirdik.
Yağışa və soyuğa baxmayaraq...
lll
Beyləqan-Xocavənd-Tərtər-Bərdə
marşrutu üzrə hərəkət edən heyətin
keçirdiyi görüşlərdə tariximizə,
keçmişimizə və gələcəyimizə
münasibətdə bəzən Dövlət müşaviri,
bəzən ictimai-siyasi xadim, bəzən yazıçı,
bəzən pedaqoq, ümumən ziyalı qismində
çıxış edən Kamal Abdulla tək mənim yox,
hamının bəyəndiyi “Allah qonağı” ifadəsini
nitqində bir neçə dəfə qeyd elədi. Biz Allah qonağıydıq. Və
“Allah qonağıyıq” deyib də qapısını
döydüyümüz hər bir rayonda bizi əsl qonaqpərvərliklə,
məmnunluqla qarşıladılar. Əlbəttə, təbiətin
o əsəbi, darmacal vaxtında qonağı yüksək səviyyədə
ağırlayıb-uğurlamaq asan iş deyildi. Bu
rayonların hər birində, rəhbərlikdən
başlamış sıravi vətəndaşa qədər, hər
kəs “Allah qonağı”na olan hörmətinin
izharına çalışdı. Ancaq
adamın başının üstündə Allah var - qonaq qəbul
edənlərin çəkdiyi zəhmət qədər də
“Allah qonağı” əmək sərf eləmişdi. Mətbuat nümayəndəsi kimi iştirak etdiyim səfəröncəsi
hazırlıq iclasında, başda Kamal Abdulla olmaqla, hər kəsin
necə ciddi-cəhdlə bu səfərə
hazırlaşdığının şahidi olmuşdum.
Dövlət müşavirinin tariximizə olan sevgisi,
şövqü ətrafındakı hər kəsə sirayət
eləmişdi...
lll
... Xocavənddə, iştirak etdiyimiz ilk tədbirdə
nümayiş etdirilən, Nərgiztəpə ilə
bağlı filmdə Qaraca Çobanın olduğu ehtimal edilən
qəbir, qəbrin ətrafındakı nəhəng sapand
daşları bizi fikrən qədim və azman oğuzların
yaşadığı keçmişimizə apardı. Filmin gedişatında düşündüm ki, o
azmanlıq bizim qədim əcdadlarımızın təkcə
vücudunu yox, ruhunu da xarakterizə edən bir amil olub. Ruhumuzun azmanlığının bir göstəricisi
də odur ki, təkcə Dədə Qorqud zamanında yox, ta
binayi-qədimdən müxtəlif etnik mənşəyə
malik, fərqli din daşıyıcıları bu torpaqda
iç-içə qaynayıb-qarışıb
yaşayıblar. Hələ Dədə Qorqud dönəmindən
bizim üçün “Mərə kafir” anlayışı
canımıza, qanımıza hopmuş dostluğa, birgəliyə
naxələf çıxanlara, özünü,
keçmişini, gəldiyi yeri və zamanı unudanlara xitabən
işlətmişik, qalan hər kəs dostumuz olub.
Xocavənd icra hakimiyyətinin başçısı
Eyvaz Hüseynovun çıxışından çox
maraqlı bir fikir təkcə mənim yox, oradakıların
hamısının yaddaşına köçdü. Qarabağ
savaşında şərəfli döyüş yolu keçən
qazilərimizdən olan Eyvaz Hüseynov Nərgiztəpə
uğrunda gedən şiddətli döyüşlərdə
ermənilərin nəyin bahasına olursa-olsun, bu təpəni
ələ keçirmək istədiklərini qeyd elədi.
Amma ordumuz buna imkan verməyib, ölüm-dirim
döyüşü olub və Nərgiztəpə bizdə
qalıb. Düşmən ovcunu yalayıb
geri çəkilməli olub. Eyvaz Hüseynov bildirdi ki,
biz onda heç özümüz də bilmirdik ki, niyə məhz
bu təpəni qorumaq üçün son damla
qanımızı axıtmağa hazırıq: “Elə bil kənardan
bizə hansısa mistik qüvvə güc verirdi, geri çəkilməməyi
təlqin edirdi. Biz heç onda bilmirdik ki, burada Qaraca
Çobanın qəbri, yaxud hansısa tarixi abidə var.
İndi anlayıram ki, bu qüvvə qəhrəman əcdadlarımızın
ruhu imiş, bizi qoruyurmuş, döyüşə həvəsləndirirmiş
və başımızın üstə dolanaraq düşmənə
təslim olmamağa çağırırmış...”
lll
Zaman-zaman müxtəlif yerlərdən ərazilərimizə
köçürülən üzdəniraq
qonşularımız - ermənilər birgəyaşayışı
bacarmadıqları bir kənara, onillərdir dünyaya car
çəkirlər ki, Azərbaycan xalqı ilə bir yerdə
yaşamaq mümkünsüzdür. Dövlətimiz və
xalqımız sülh yoluna, danışıqlar mərhələsinə
üstünlük verdiyi üçün, söykəndikləri
iftiralardan, qondarma ittihamlardan başqa heç nəyi olmayan bu
köksüzlərə hələ də həqiqəti
sözlə başa salmağa ümid etdiyindən Qaraca
Çobanın daşları sapanda qoyulmur... Amma o daşlar hər
an əlimizin altındadır... O
daşları sapanda qoyub atacaq oğullarımız-qaraca
çobanlarımız da həmişə olub, indi də var.
Beyləqana “N” saylı hərbi hissəyə səfərimiz
zamanı buna bir daha əmin olduq. Ürəyimizdə
qürur, gözümüzdə fərəh ordumuzun xüsusi
döyüş bacarığını izlədik, ən son hərbi
texnikaya tamaşa etdik. Məsələnin başqa tərəfi
də var: İstənilən hərbi hissəmizdə olmaq
kifayətdir ki, ermənilərin ciddi-cəhdlə beynəlxalq
aləmə “Azərbaycan xalqı ilə birgə
yaşamağın dözülməzliyi” yalanı ifşa
olunsun. Beyləqanda “N” saylı hərbi hissədə
keçirdiyimiz görüş zamanı biz
xalqımızın -ləzgi, talış, udin, ingiloy, tat,
rus, türk və sair onlarla bu kimi etnik
daşıyıcının azərbaycanlı həmvətənləri
ilə bərabər Vətəni qorumaq əzminə bir daha
şahid olduq. Azərbaycan xalqının multikulturalizm ənənələrinin
dərinliyini, tolerantlıq keyfiyyətini bundan daha tutarlı dəlil
varmı?..
lll
Səfər zamanı Nic kəndinin udin məktəbi
Beyləqan, Xocavənd və Bakı məktəbləri ilə
qardaşlaşdı. Kamal Abdullanın məktəb şagirdləri,
eləcə də əsgərlərlə görüşlərə
böyük önəm verməsi də təsadüfi deyildi.
Bu, qardaşlığın, dostluğun gələcək
nəsilə aşılanması üçün atılan
addım idi. Müxtəlif dilin və dinin
daşıyıcıları olan məktəblilər
“Qardaşlıq sazişi” imzaladılar, bir-birinə qucaq
açdılar, bununla da sübut elədilər ki, biz
hamımız bütöv bir xalqın ayrılmaz
parçasıyıq. Bilik Fondunun və Bakı Beynəlxalq
Multikulturalizm Mərkəzinin birgə həyata keçirdiyi
bu tədbirlər bir daha sübut etdi ki, biz ermənilər
kimi hələ körpəliyindən
uşaqlarımızın qulağına “filan xalq sənin
düşmənindi” pıçıldamırıq, biz
övladlarımızı təkcə bir-birinə deyil,
bütün bəşəriyyətə sevgi ruhunda
yetişdiririk. Və bu sevgi sadəcə
görüntü naminə deyil, bu, var olduğu gündən
bizim xalqımızın mayasındadır.
lll
Bu səfər başdan-sona və bütövlükdə
çoxəsrlik multikultural dəyərlərimizin göstəricisi
idi. Vaxtilə
əcdadları, indi də valideynləri və yəqin ki,
Konstitusiyamızın imkan verdiyi və dövlətimizin şərait
yaratdığı kimi gələcəkdə özlərinin
də xristian dininə tapınacaq Nicin udin yeniyetmələri
Bərdədə islam dininin tarixi və
müqəddəs abidələrindən olan İmamzadənin
açılışında həvəslə iştirak etdilər.
Bu tədbir hələ uşaqlıqdan digər
dinlərə, digər xalqlara sevgiylə yanaşmağı
öyrədən bir həyat dərsi idi. Heyətdə
təmsil olunan udin məktəbliləri də, Bakı Slavyan
Universitetinin əcnəbi tələbələri də səfər
boyu bir daha bu sevgiyə, bu dostluğa, bu qardaşlığa
şahid oldular.
Ancaq
keçmişi olmayıb da xor baxdığı millətin hər
şeyinə yiyələnmək istəyənlərə də
yerini göstərəcək potensialımız var. Təkcə
hərbi potensial yox, həm də elmi potensialımız... Tərtərdə
təşkil olunan “Erməni Qarabağa
köçürülməsi: tarix və faktlar Marağa-150”
konfransı da bu məqsədə xidmət edirdi. Bu konfransda
alimlər, tarixçi mütəxəssislər tərəfindən
bir daha sübut edildi ki, ermənilərin özünə qədim
tarix uydurmaq cəhdləri absurddur, gülüncdür,
onların Marağadan Qarabağa köçürülmələri
“şərəfinə” qoyduqları “Marağa -150” abidə
daşını nə qədər yoxa çıxarmağa
çalışsalar da, itib-batmayıb, Tərtərin
Şıxarx kəndində qorunur. Ən azı Qaraca
Çobanın daşları qədər əhəmiyyətli
olan bu daş da əlimizin altındadır... Və bu daş
da lazım olanda düşmənin başına düşməyə
hazır vəziyyətdədir...
lll
Deyilənlərə, görünənlərə və yazılanlara sözardı: Xalqımıza qarşı edilən haqsızlıqlara, törədilən hərbi cinayətlərə, aparılan soyqırımlara baxmayaraq biz həmişə nə zamansa yerini tapacaq bir Haqqa tapınmışıq. Xalq olaraq hansı etnik qrupun nümayəndəsi olmağımızdan, hansı dini seçməyimizdən asılı olmayaraq hər şeydən öncə bizim milliyyətimiz də, dinimiz də haqq-ədalət olub...Biz heç vaxt əsrlər boyu dostcasına, qardaşcasına yaşadıqlarımızın haqqına girmədik, girməyəcəyik də, amma haqqımızı əlimizdən alanlara da Haqqın əsl yerini göstərməyə qadirik. “Savalan” qrupunun dəyərli ifaçısı Novruz Novruzlunun səfər boyu qanımızı oynadan, ruhumuzu titrədən ifasında söyləndiyi kimi, vətənpərvərliyi arxa plana atmadan bütün bəşəriyyətə sevgi ruhunda böyüdük və övladlarımızı da belə böyüdəcəyik- hazırda bütün dünyanın diqqətini çəkən Azərbaycan multikulturalizmi modeli də özündə bu dəyəri ehtiva edir:
Səndən
gedir sonsuzluğa yol, oğlum,
Dörd
yanına salmalısan qol, oğlum...
Əkməyini
ac olanla böl, oğlum..
Haram yemə,
haqq uğrunda öl, oğlum...
Bir yol
vardır, haqq yoludur, bil, oğlum..
Çabuq
böyü, çabuq yetiş, tez, oğlum,
Xain gəzən
Qarabağda gəz, oğlum...
Dostun kim, düşmənin kim - sez, oğlum,
Vətəninə
göz dikəni əz, oğlum...
Tarixini
şərəfinlə yaz, oğlum...
Keç
qarşıma, söz ver mənə, söz, oğlum...
S. ABDULLAYEVA
525-ci qəzet.-
2015.- 18 aprel.- S.23