Portret hekayələr ustası -
Əjdər Ol
Yazıçı dostum Əjdər Olun “Eynək” hekayəsini bu yaxınlarda maraqla oxudum.
Rəhmətlik Adil Mirseyidin gerçək və kövrək obrazını
yaradıb. Onunla münasibətini şirin və yadda qalan dillə
anladıb. Adilin Paris sevgisi
incə yumorla və dəqiq verilib. Ona hədiyyə edilən
paltarları oğluna
verib, oğlunun köhnəsini geyməsi təsirlidi və dəqiq yazıçı
müşahidəsidi. Mən də vaxtı ilə Adilin şeirlərinə parodiya
yazmışam, əvəzində
bəndənizə rəsm
əsəri bağışlayacağını
demişdi. Yəqin, son anda
yadından çıxıb,
ya da zamanı
çatmayıb. Bu hekayə
illər öncə yazdığım məqaləni
yadıma saldı.
Mən də köşəmdən
istifadə edib, onu indi çap
edirəm.
“...Həmkarım Əjdər
Ol haqqında
bu xırdaca qeydlərimi təptəzəcə
hissin təzahürü
də saymaq olar, həmkarının uğurlarına sevinən
bir yazıçının
ürək sözləri
kimi də başa düşmək olar.
Mən yazar həmkarımın şeirlərini də, hekayələrini də öncələr oxumuşdum
(onda dostluğumuza
çox vardı), daha çox vərəqləmişdim (yazıçı
eqoizmindən yana), amma onun ədəbi
portretlər silsiləsini
oxumamışdım. Çünki ədəbi portretlər həmişə mənə
cansıxıcı gəlib.
Amma hər bir insanın
istedadı onun hansısa peşə keyfiyyətlərində üzə
çıxır.
Mən Əjdər
Olun “Qrafoman” yazısını “525-ci qəzet”də
oxudum, Yazı qəhrəmanının taleyinə
acısam da, müəllifin ustalığına
heyranlığımı gizlətmədim. Sən demə, zırıltı
daldaymış və
mən istər-istəməz,
yəni instinktlərimin
və vicdanımın
səsi sayəsində Əjdər Olun bir neçə
gün əvvəl mənə bağışladığı
“Ölümlə zarafat”
kitabını götürüb,
Əlisəmidlə, Rafiq
Tağı və Namıq Abdullayevlə bağlı portretlərini
oxumağa başladım.
Bu kitabdan sonra
mən ona yazıçı dostum deyə bilərəm.
Əjdər Ol bu yazılarında nəsrlə
publisistikanın sintezini
elə gözəl vermişdi ki, istedadlı adamlar ona sevinə, istedadsızlar qəzəblənə
bilərlər (bu da özünü tərifləməyin bir qaydası). Düz tapdınız, mən
sevindim. Çünki oxunaqlıydı, çünki
maraqlıydı. Onun bu yazılarını roman kimi
də, esse kimi də, hekayə
kimi də oxumaq olar və
mənə aydın oldu ki, Əjdər
Ol mifik obrazlar yox, real obrazların ustasıdır.
Onun qəhrəmanlarının xarakter
və hərəkətlərini
bir rəssam kimi cızması, bir psixoloq kimi
bəlirtləməsi...valehedicidir.
O öz qəhrəmanının
obrazını, onun yaşantılarını, əhvalatları
arasında keçidləri
elə ustalıqla, elə məharətlə
qələmə alır
ki, adam
yorulmur. Yazıçılığını oxuculuğuna qısqanan
bəndəniz bir neçə gün dalbadal, işdə, kompüter arxasında oturub Əjdər Olun bayaqkı kitabını sonunacan oxudum və bayaq dediyim kimi,
onun real obrazlar ustası kimi nasirliyini bəyəndim.
Əjdər Ol mənasız xatirələr yazanlardan deyil. Onun üçün xatirə daşıyıcısı
da, xatirə sahibkarı da, onların ərsəyə
gətirdikləri yazı
forması da maraqlı və cəlbedicidir.
Onun qəhrəmanları
diridir, baxılandır,
kino kimi görünəndir. “Əlisəmid
adamın üstünə
dörd tərəfdən
gəlir” (“Kür Əlisəmid”).
Qələm dostumun yumor hissi əndazəlidir.
“Rafiq Tağı
birdən öz ləhcəsinə keçdi:
Sən düz demersən...” (“Rafiq
Tağı ki Rafiq Tağı”).
Əmir
Pəhləvanın dilindən:
“Rüstəm, bir
azdan sənin şaman ruhun Allahın dərgahına qovuşacaq. İndi biz Allaha daha
yaxınıq”. (“Ölümlə
zarafat”)
Namiq Abdullayevin
xarakter cizgiləri unudulmazdır.
Əgər iş istintaqa düşsəydi, yaxud Rafiq Tağı ilə Əlisəmid Kürün (Namiq Abdullayevi tanımırdım)
xarakteristikası haqqında
bu cür arayış hazırlansaydı,
mən də ora öz imzamı
qoyardım.
Əjdər Olun qələmə aldığı müəlliflər
həm də mənim qələm dostlarımdır. Mən onların yerinə
olsaydım, nəinki Əjdər Oldan zərrə qədər də inciyər, əksinə, ona minnətdar olardım.
Çünki bu qələm qardaşlarımızın
haqqında çox ədəbi-tənqidi məqalələr
yazılacaq, ancaq onların ədəbiyyat tarixində Əli Səmid, Rafiq Tağı, Namiq Abdullayev kimi obrazları məhz onun qələmi sayəsində
oxucuların yaddaşında
qalacaq.
Bir neçə il
bundan öncə mən bu yazını
Əjdər Ola sürpriz
eləmək istəyirdim.
Düşünürdüm ki, zaman gələr və yazar dostum haqqında
bir kitab bağlanar və mən də bu kiçik yazını ona ərməğan edərəm.
Sən demə, məsələ qəliziymiş, Əjdər
Olun ipinin üstünə odun yığılmalı deyilmiş.
Və Əjdər Ol günlərin bir günü özünün
çağdaşları və
çağdaşlarının onun haqqında yazdığı “Əjdər
Olam” kitabını şapbadan stolumun üstünə qoydu.
Daha doğrusu göndərdi.
İşə bax, cəmi
bir neçə gün öncə mən Əjdər Ol haqında qeydlərimə yenidən
baxmışdım və
qayğıların çoxluğundan
onu əməlli-başlı
işləyə bilməmişdim.
İndi qatar
getmişdi və mənim yazar dostuma sürpriz istəyim havada qalmışdı. İndən belə
bu yazı sürpriz yox, priz olsa yaxşıdır.
Əjdər Olu, gec də
olsa, bu yazılar münasibətilə
təbrik edir, ona yaradıcılıq uğurları arzulayıram. Bu yazar qardaşımızın ədəbi
portretlər silsiləsini
gözləməyə dəyər,
çünki o, doğrudan
da bənzərsizdir...”
2009-2015
Elçin Hüseynbəyli
525-ci qəzet.- 2015.- 18 aprel.- S.21