Bir vida
yazısı
RAMİZ MİRİŞLİNİN ƏZİZ XATİRƏSİNƏ
Poeziyamızın nəhəng nümayəndəsi
Hüseyn Cavidin 100 illik yubileyi münasibətilə 1982-ci ildə
Naxçıvan Poeziya
Teatrı yaradılmışdı.
Bu Teatrın ilk tamaşası
olan "Mənim tanrım gözəllikdir,
sevgidir!" əsərində
ölməz Cavidin obrazını yaradırdım
və bu tamaşanın musiqisini Ramiz Mirişli bəstələmişdi. Ramiz müəllimlə
tanışlığımız da elə bu
tamaşadan başlamışdı.
Elə həmin il də
müəllifin "Ana" əsərinin səhnə
təfsirini bu teatrda vermək mənə həvalə olundu. Yeni tamaşa üçün
xüsusi musiqi sifarişi barədə düşünəndə ilk ağlıma
gələn elə Ramiz Mirişli oldu. Onda Ramiz müəllim Bakıda yaşasa da, Naxçıvan Bəstəkarlar İttifaqının
sədri idi, elə bu üzdən
demək olar ki, ayın çox
gününü doğma
şəhərində keçirir,
Muxtar Respublikanın ictimai-mədəni həyatında
fəal iştirak edirdi. Naxçıvan teatrında onlarla
tamaşaya musiqi yazmışdı.
Ancaq Ramiz müəllimlə ürəkdolusu
söhbət etmək
arzum o qədər də asan başa
gəlmədi. Çünki onun vaxtı
demək olar ki, çox məhdud idi. Ətrafında həmişə
xeyli adam
olardı. Həmyerliləri
və həmsöhbətləri
Ramiz müəllimin duzlu-məzəli deyimlərinin,
hamı ilə məhrəm zarafatlarının,
səmimi atmacalarının,
Bakı ilə bağlı gənclik macəralarının vurğunu
olduğundan "Ağa"nı tək buraxmaq istəmirdilər. (Ramiz Mirişli
ağır seyid ocağının nümayəndəsi
idi, o illərdə sovetin dəmir qadağalarına məhəl
qoymayıb onun dədə-baba evinə ziyarətə, diləyə
gələnlərə mane olmağa gücü çatmasa da, insanların sevgisini, inamını və ümidini öz səmimiyyəti ilə cavablandırmağa çalışırdı.)
Nəhayət ki, vədəsini aldım və o teatra gəldi. 1983-cü ildə biz gözəl, müştərək bir işi müvəffəqiyyətlə
tamamladıq. Ramiz Mirişlinin
məxsusi bu tamaşa üçün
yazdığı mahnılar
sonralar dillər əzbəri oldu. H. Cavid adına
Poeziya Teatrı isə məhz bu tamaşaya görə Respublika Komsomolu mükafatına layiq görüldü. (Onda bu mükafat hər bir gənc yaradıcının
arzuladığı bir
ödül idi).
Tamaşa bu gün də AzTV-nin Qızıl Fondunda saxlanılır və hər ilin oktyabr
ayında, Cavidlər soyadını daşıyan
unudulmaz və dəyərli insanların
xatirə günlərində
efirə verilir. Hər dəfə də Ramiz müəllim
zəng eləyib:
"Əliqismət, baxdın
tamaşaya, amma gözəl işləmişik
ha!" - deyirdi. Sonra da gülə-gülə:
"Vallah, məndən
bir də olmayacaq! Evdəkilərə denən, bir
Ərzuman küftəsi
bişirsinlər, Zərifə
xanımla gələk,
qeyd edək!"
Deyərdi, amma gəlməzdi...
Özünə haqq qazandırmağa bəhanəsi
də hazır olardı həmişə:
"Vaxtım nə gəzir... bir də Bakıda o dadda küftə bişirən çətin
tapıla, olsa da, bizim yerlərdə
bişirilənin dadını-tamını verməyəcək.
Ay Əli, Naxçıvan məzrəsini
(çox nadir göyərti
adı - Ə.L.) Bakıda hardan
tapacaqsan?"
Yenə
oktyabr ayı gələcək, yenə
"Ana" tamaşası göstəriləcək, ancaq
o tarixi mənə xatırladan və bir Ərzuman küftəsinin damağında
qalan dadının həsrətini çəkən
insan dana mənə zəng eləyib qürurla deməyəcək :"Baxdın? Gör necə musiqi yazmışam?!"
Beləcə, düz bir qərinə (33 il)
əvvəl başlanan
tanışlığımız və dostluğumuz davam etdi. Onunla aramızdakı
yaş fərqini heç eynimizə belə almadan bu ərkyana və güvənli münasibətimiz Hüseyn
Cavid Poeziya Teatrının - Hüseyn
Cavid ocağının
xeyir-duası ilə başlandığından hər
ikimiz onun müqəddəsliyini qorumağa
çalışdıq. Bu illər ərzində biz dəfələrlə həm
Naxçıvanda, həm
Bakıda görüşdük,
yol yoldaşı olduq, Naxçıvanda və Bakıda keçirilən dövlət
tədbirlənin təşkilində
iştirak etdik, yeni tamaşalar hazırlamaq barədə xəyallar qurduq. Həmişə deyirdi ki, sənin maraqlı rejissor yozumun var, tamaşa
qoy, səhnədən
ayrılma! Və hərdən bir təəssüflə deyirdi:
"Sənin məmurluğun
bizim əlimizdən istedadlı bir rejissoru aldı".
Məşhur bir sənətkarın
qarşısındakı gəncin
istedadını, bacarığını
və qabiliyyətini belə yüksək qiymətləndirməsi, ona
dəyər verməsi
hər addımda rastlanan fakt olmadığından Ramiz
müəllimin bu qayğısı məni həmişə duyğulandırırdı
və həmişə
də deyirdim ki, əgər təzə bir səhnə əsəri yazsanız, rejissoru özüm olacam.
O da qətiyyətlə deyirdi ki: "Yazacam, özü də əlyazmasının
üstündə qeyd
edəcəm ki, bu tamaşanın quruluşçu rejissoru mütləq Lalayev olmalıdır".
İllər keçdi, mən
yenə teatra qayıtdım, bizdə onun "Qısqanc ürəklər " musiqili komediyası oynanılırdı, "Amerikalı
kürəkən" əsərinin
məşqlərinə isə
mən gələndən
sonra başlanıldı.
Tez-tez məşq prosesinə baxmağa gəlirdi, aktyorlarla, rejissorla, musiqiçilərlə söhbət
edirdi, məsləhət
və tövsiyələrini
verirdi.
Ümumiyyətlə, o teatrla, kino ilə
məhsuldar əməkdaşlıq
edən bəstəkar
idi. Onun bütün mahnılarını
ekranda və efirdə, el məclislərində
tamaşaçılar, dinləyicilər
dönə-dönə dinləmək
istəyirdi. Hər kəs
bilirdi ki, Ramiz müəllimin ürəyinin səsi, könlünün pıçıltısı
var bu nəğmələrdə.
Onu yaxından
tanıyanlar bilirlər
ki, Ramiz Mirişli bütün yaradıcılığı boyu
öz xalqına sədaqəti ilə fərqlənirdi. Böyük bəstəkar sayı-hesabı
dəqiq bilinməyən
lirik mahnılarında
da, iri həcmli
simfonik əsərlərində
də öz xalqının ən səmimi və ən pünhan duyğularının tərcümanı
kimi yaddaşlarda qaldı.
Heç
unutmadığım çoxsaylı
xatirələrdən biri:
Qarabağ müharibəsinin
qızğın vaxtlarında
ikimiz də Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında işləyirdik,
mən direktor müavini idim, o Dövlət Mahnı və Rəqs Ansamblının bədii rəhbəri. Günlərin bir günü
Ağdamın Çəmənli
kəndini qoruyan özünümüdafiə dəstələrinə
mənəvi dəstək
olmaq üçün
cəbhə bölgəsinə
getdik. Hərbi hissədə əsgərlərlə
görüşdük, onları
ruhlandırmaq məqsədi
ilə konsert verməyə gəldiyimizi
bütün kənd bilirdi. Ona görə hərbi
hissənin özündə
belə çox qələbəlik idi.
Artistlərimiz çıxışlarını
bitirər-bitirməz atışma
səsləri eşitdik,
kəndə xəbər
yayıldı ki, ermənilər atəşkəsi
yenə pozublar. Ramiz müəllim, ayağa qalxıb üzünü komandirə
tutdu:
- Mən də sizinlə düz sərhəddə qədər
gedəcəm.
Bizi əhatə
eləyənlərin hamısı
cavan, dəliqanlı gənclər idi. Yerbəyerdən hamı etiraz etdi. Amma Ramiz müəllim
sakitləşmirdi. Mən
o an hiss elədim ki, əgər biz Ramiz Mirişlini güclə də olsa, maşına əyləşdirməsək, o mütləq özünü
o odun, o atəşin qabağına atacaq. Həmin gün biz Bakıya qayıtdıq və yol boyu
Ramiz Mirişli əsəbini, qəzəbini
saxlaya bilməyib danışdı... Sonra onun bir-birinin dalınca yeni əsərləri yarandı:
"Mənim xalqım",
"Əsgər haqqında
ballada", "Əsgər
andı", "Adın
şöhrət, şan
yerimiz" və nəhayət "Məşəl
kimi yanan ürək".
Mənim tələbəlik illərimdə Gənc Tamaşaçılar Teatrında tamaşaya qoyulan "Ana laylası" ən çox sevdiyimiz səhnə əsərləri sırasında idi. İndi Əməkdar artist olan Almaz Mustafayevanın ifasında səslənən mahnılar o qədər şirin, o qədər bənzərsiz idi ki, məhz bu mahnılara, musiqiyə görə "Ana laylası"na dəfələrlə baxmışdıq. Sonralar bu mahnılar Elmira Rəhimovanın ifasında da efirdə tez-tez səslənirdi. Tamaşanın musiqisi o qədər cəlbedici idi ki, mənim yaddaşımdan heç silinmirdi.
Heç uzaq deyil, aprelin 3-ü ya 4-də Ramiz müəllimi teatra dəvət etdim və ona bildirdim ki, əgər "Ana laylası"nın orkestr variantını işləsə, uşaqlar üçün çox gözəl bir hədiyyə olar. Çox sevindi, duyğulandı. Birlikdə televiziyaya zəng vurduq, Azərbaycan Televiziyasından bu tamaşanın lent yazısını istədik, Gənc Tamaşaçılar Teatrından əsəri və onun musiqisi yazılmış diski xahiş etdik. Hər şey o qədər təcili həll olundu ki, Ramiz müəllim çox böyük sevinc və razılıqla teatrı tərk etdi, 1-2 günə zəng edəcəyini dedi. Dedi ... və getdi.
Bu gün də hər dəfə telefon çalanda Ramiz Mirişlinin mənə zəng edəcəyi barədə verdiyi söz yadıma düşür. Axı o, mənə zəng etməliydi. Axı biz vədələşmişdik. Vaxt tapan kimi zəng edəcəyini vəd edib getmişdi. Mənim əziz dostumsa illər boyu vədəsinə, sözünə sadiq qalmışdı. İndisə... hələ də qulağım səsdədir. Elə bilirəm ki, hər an özünəməxsus səs-küylə, şuxluq və zarafatla içəri daxil olacaq, çox sevdiyim yüzlərlə nahnısından birini, bəlkə də əhvalına, ovqatına o an tuş gələn nəğməsini zümzümə edəcək: "Həyat, söylə sən kiminsən?"-deyib pəncərəmdən görünən Xəzərə sarı boylanıb təkrar soruşacaq:
- HƏYAT, SÖYLƏ SƏN KİMİNSƏN?
Sonra da inamla deyəcək:
- MƏN HƏYATI ÖYRƏNƏNİN!
Həyatsa elə bir möcüzə, elə bir aləmdir ki, 100 il yaşasan da onun mənasını sonadək dərk edə bilmirsən...
Heyif səndən, maestro! Doğrudan da səndən bir də olmayacaq! Görünən yerini kimsə doldurmayacaq!
Əliqismət Lalayev
525-ci qəzet.- 2015.- 28 aprel.-
S.7.