Sözün Cahangiri
(esse)
...Dənəbir-dənəbir yağış
yağır. Torpaq göy
üzündən dənəbir-dənəbir
naxış yığır.
Az sonra
yağış səngiyir,
səngiyir, kəsir. Son damcılar torpağa
düşər-düşməz Göy üzünün göy qurşağı -
göyqurşağı görünür.
Bu, yağışdan sonra göy üzünün yazdığı
şeirdi. Görüntü-şeir.
Yaxşı yazını(əsəri), düşündürücü yazını (əsəri),
könül xoşluğuna
dönən yazını
(əsəri) duyğularına
göyqurşağı bilənlərdən
biri də mənəm.
“Artıran söz
qədrini sidq ilə qədrin artırar, Kim nə miqdar olsa, əhlin
eylər ol miqdar söz”. Ustad Füzuli
belə deyib. Ustad sözünə qail olmayanın “kündəsi
küt gedər”.
Anlamı: ustad sözünü vəhy bilməyənin sözü
söz urvatında tutulmaz; Əsəd Cahangir oğlu - Əsəd Cahangir urvatlı sözü urvatla incələyənlərdəndi...
Əsəd Cahangir illərdi sözə sığınıb
söz deyir (yazır). Dediyi (yazdığı) söz (lər) sıradan söz deyil; Əsəd Cahangir duyduğunu yazır, duyulmalıdan yazır. Onun yaradıcılıq düsturu belədi. Nədən yazırsa yazsın, kimdən yazırsa yazsın, sözün nazını çəkə-çəkə
yazır, sözlə
bədii fikrin (əsasən poetik fikrin) şəklini çəkə-çəkə yazır. Əsəd
Əsədovun Əsəd
Cahangir olmasının
(ola bilməsinin)
sirri də elə budu bəlkə...
Bəşəriyyət başlanğıcını SÖZdən
götürüb. Bəşəriyyət söz-söz böyüyüb,
dirçəlib, inkişaf
edib. Söz də bəşər
misallıdı, böyüyür,
dirçəlir, inkişaf
edib SÖZ olur. Hamısı
yox, söz cahangirlərinin diqqətini
çəkənlər.
Bəşəriyyət bəşəriliyinə görə
SÖZə borcludu. Bu baxımdan
sözün ilahiliyini
kimsə dana
bilməz.
Söz qüdrətdi. Qüdrətə söykənənə zaval
yoxdu; Əsəd Cahangir qüdrətə (SÖZə) söykənib
yaşayır ömür
payını. “Kim yatmış, kim oyaq”ın zəmanətiylə
bir daha inandım ki, SÖZün cahangiri olmaq üçün SÖZə söykənmək
şərtmiş. Əsəd Cahangir
sözün rəngini
görür, sözün
rənginin çalarlarını
ayırd eləyə bilir, sözü SÖZdən seçməyi
bacarır. “Söz sərrafı” (sözün sərrafı)
deyimi var. Bu kəlam “qulağa xoş gəlsin deyə” deyilmir, daha incə mətləbləri
bəlləndirmək üçün
deyilir. Belədə sözün şəhdi-şəkərinə
bələd olmayana söz sərrafı deyilməz. Dədə
Qorquddan üzü bu yana belə olub, qiyamətəcən də
(qiyamətdə də!)
belə olacaq. Kimin sözünün necəliyini,
necəliyinin niyəsini
bəyanlamaq üçün
sözün cahangiri olmalısan. Günümüzün söz cahangirləri sırasında Əsəd
Cahangir də var. O Əsəd Cahangir ki, cığırlarda təntiməyib, zaman anlamında dünənlərdən
günümüzə özünün
açdığı cığırla
gəlib. Söz yolu
yollar çoxluğudu
(həm riyazi anlamda, həm də gerçəklikdə).
Söz yolunda öz
yolu olub (var) Əsəd Cahangirin...
Yazda gözəllik
bircəsini çox görmüşük. Kimsə Qurbani
kimi sərraflıqla görə bilməyib.
Görüb və “...heç görən olmadı düz bənövşəni...” deyib.
Dədə Qurbaninin söz bircəsini oxuyanda da, dinləyəndə
də özünü
o bənövşənin “üç
addımlığında” hiss eləyirsən. Söz də bənövşə
misallıdı. Ürəyinin gözü ilə baxanlar sözlər sırasında bənövşə
misallı (təyin olaraq) sözləri görə bilir. Əsəd Cahangir sözə ürəyinin gözüylə
baxır. Sözün
cahangiridi axı!..
Sözün üzərlik qüdrətində
olduğunu Əsəd
Cahangir də duyur. Neçə illərdi
dəyərli SÖZün
“başına söz dolandırır”...
Əsəd Cahangir “sözə
ehya verən” (Füzuli), SÖZün obrazını yaratmaq istəyən (buna nail olan)
söz yiyəsidi.
...Qışın şaxtasında
SÖZün ocağında
hənirlənənlərin, yayın bürküsündə
SÖZün kölgəsində
sərinləyənlərin çoxu bilir ki, könül söhbəti “qabırğa
söhbəti” (Aşıq
Hüseyn Saraclının
ifadəsidi) deyil ki, çimir alınana kimi çəksin. “Kim yatmış,
kim oyaq”da “Haradasan, Əsəd?” sorğusu var. Bu sorğunun cavabını
mən bilirəm: SÖZlə könül söhbətindədi Əsəd.
Əsəd Cahangirin SÖZlə könül söhbəti tükənəsi
deyil. Belə könül söhbətlərinin
göyqurşağı misallı
işığı Doğudan
Batıyacan sezilir də, görünür də...
Kaş dənəbir-dənəbir
yağış yağa. Yağışdan
sonra göyqurşağı
görünə...
Rəşid FAXRALI
525-ci
qəzet.- 2015.- 8 avqust.- S.21.