Azərbaycan multikulturalizmi: həvəslə öyrənilən, maraqla araşdırılan, sevgiylə paylaşılan irs

 

 

Şövqlə başlanılan və məsuliyyətlə icra edilən bütün layihələr uğur qazanır. Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzi (BBMM), Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Bilik Fondu və Bakı Slavyan Universitetinin təşkilatçılığı ilə “Multikulturalizm Azərbaycanda həyat tərzi kimi: öyrən, araşdır və paylaş” adlı 21 iyul-1 avqust tarixlərində keçirilən beynəlxalq yay məktəbi hər kəsi buna bir daha inandırdı. Az qala hər məqamını izlədiyim bu müddət ərzində millətlərarası, multikulturalizm və dini məsələlər üzrə Dövlət müşaviri, BBMM-in Himayəçilik Şurasının sədri, akademik Kamal Abdullayevin müəllifi olduğu bu dəyərli təşəbbüsün birləşdirici gücünə şəxsən şahid oldum.

 

BBMM-in mətbuat katibi, tanınmış jurnalist Yadigar Məmmədlinin rəhbərlik etdiyi media qrupunda sözügedən layihənin informasiya təminatçısı kimi yay məktəbi ilə bağlı hər məqamı, hər faktı, hər hadisəni yazıya aldıqca paralel olaraq düşünürdüm ki, oxucuya bəzən yorucu, bəzənsə təkrar kimi görünə biləcək bu statistikanın ardında əslində nə qədər insanın zəhməti, gərgin əməyi dayanır. Hazırlıq iclaslarında K. Abdullayevin hər xırda detalacan şəxsən nəzarəti, tələbələrin qidalanmasından tutmuş bütün lazımi təhlükəsizlik tədbirlərinin görülməsinə qədər layihəyə məsul şəxslərə verdiyi tapşırıq və tövsiyələr, qiymətli vaxtını sərf edərək dəfələrlə yay məktəbinin iştirakçıları ilə görüşməsi, bu təşəbbüsün gerçəkləşməsi üçün çəkdiyi zəhmət, göstərdiyi ardıcıl səy layihənin uğuruna təminat verməklə yanaşı, yüksək məsuliyyət hissi ideyanın icrası üçün təhkim olunan mən də daxil -hər kəsə sirayət etmişdi.                            

 

lll

 

Bakı Slavyan Universitetindəki növbəti toplantıdan sonra yay məktəbinin iştirakçılarını Nabran Təhsil İstirahət Mərkəzinə şəxsən uğurlayan və hamını bir-birinə əmanət edən Dövlət müşavirinin nigarançılığı təşəbbüskarı və rəhbəri olduğu bir layihə üçün məsul məmurun nigarançılığından daha artıq- övladlarını səfərə yola salan atanın, bir neçə xalqın nümayəndəsinin təmsil olunduğu qrupların gəncləri üçün əsl ziyalının, böyük yazıçının səmimi nigarançılığı idi. K. Abdullayevin həmin gənclərlə sonrakı görüşlərində onların hər birinin Dövlət müşaviri ilə sevgi ilə ünsiyyət qurmaları həmin səmimiyyətin bəhrəsi idi.

 

İtaliya, Rusiya, Litva, Çexiya, Gürcüstan, Bolqarıstan, Belarus, Türkiyə və Ukraynadan təmsil olunan tələbələrin proqramda nəzərdə tutulan mühazirə, müzakirə dəyirmi masa və diskussiyalarda iştirakı, qeydlər aparmaları, mövzularla bağlı çoxsaylı suallar ünvanlamaları onların Azərbaycan multikulturalizminə həvəsinin, marağının göstəricisi idi. Hiss olunurdu ki, onlar həvəslə öyrəndikləri, maraqla araşdırdıqları bu milli dəyərimizi həm də sevgiylə paylaşmaq əzmindədirlər.

 

Dəyərli tədrisi, unudulmaz məqamları, məzəli hadisələri, əyləncəli tədbirləri ilə iştirakçıların yaddaşında özünəməxsus iz buraxan  beynəlxalq yay məktəbi bütövlükdə Azərbaycanın təbliğatı, həqiqətlərimizi dünya ictimaiyyətinə çatdırmaq üçün düşünülmüş düzgün, dolğun və sivil bir  metoddur. Məhz bu üsulla heç kimin beyninə, şüuruna lazımsız informasiyalarla “təcavüz etmədən”, malik olduğumuz zəngin dəyərlə-Azərbaycan multikulturalizmi ilə əyani tanış olmaq üçün imkan yaradıldı. Adları çəkilən xarici ölkələrin aparıcı universitetlərində  Azərbaycan multikulturalizmi fənnini nəzəri şəkildə öyrənən gənclər yay məktəbi ərzində bu mənəvi irsimizlə praktik şəkildə tanış oldular.

 

lll

 

Bakı, Quba, Qusar, Xaçmaz və Nabranda fəaliyyət göstərən yay məktəbində tələbələr hər bir məkanın özünməxsus məqamını, olayını özləri ilə xatirə apardılar. Məsələn, Azərbaycanın tanınmış elm və ədəbiyyat adamları, “Evrovision” qalibi Eldar Qasımov, Birinci Avropa Oyunlarının mükafatçıları ilə görüşlər, İçərişəhərdəki möhtəşəm tarix, Qubada rayon icra hakimiyyətinin xüsusi diqqəti, oradakı yerli gənclərin tələbələrə məxsusi ilgisi, mehribanlığı, dağ yəhudilərinin kompakt yaşadığı Qırmızı Qəsəbənin unikal mənzərəsi, Qusarın əvəzolunmaz, əsrarəngiz təbiəti, ekstrimsevərlərin Şahdağ Turizm Kompleksində kanatla gəzinti zamanı yaşadıqları həyəcan, Xaçmazın gözəl görüntüləri, rayon mərkəzindəki müxtəlif məişət əşyalarını təsvir edən maraqlı heykəllər, orijinal üslubda inşa edilmiş bulaqlar, əvəzsiz muzeylər və bütün bunları hər addımda həm də fotoaparatın yaddaşına köçürməyə çalışan, dost ölkələrin gənc təmsilçiləri...

 

Tədris gününün xoş yorğunluğundan sonra axşam rəqs meydançasında stress atan, müxtəlif yarışmalar, müsabiqələr təşkil edən 15 xarici, 9 yerli olmaqla, ümumilikdə 24 universitetin tələbəsi-49 xarici, 19 azərbaycanlı olmaqla bütövlükdə 12 ölkənin vətəndaşı Azərbaycan multikulturalizminin möhtəşəm çətiri altında birləşməyə müvəffəq oldular. Müxtəlif xalqların, fərqli din və mədəniyyət daşıyıcılarının sözün həm həqiqi, həm də məcazi mənasında mənəvi “Yallı”sını izlədikcə “Azərbaycan multikulturalizmi” adlanan bu zəngin irsimizə yenidən vurulmamaq, eləcə də bu irsi hamıyla səxavətlə paylaşan dövlətimizlə, xalqımızla, bu layihənin təşəbbüskarı və icraçıları ilə qürur duymamaq mümkün deyildi.

 

Multikulturalizmin sadəcə söz kimi, ideya kimi mövcud olduğu əksər xarici ölkələrdən fərqlənən Azərbaycan multikulturalizminin əsas cəhəti burada hər kəsin bunu tam təbii, uzun əsrlər boyu həyat tərzimizə, məişətimizə oturuşmuş, xalqımızın genetik bir dəyəri kimi qəbul etməsidir.

 

Avropa və Amerikada əsasən miqrasiya proseslərinin nəticəsinə münasibət məcmusu kimi meydana çıxan və mənəvi amildən daha çox, demokratiyanın, insan hüquqlarının təminat simgəsi kimi qəbul edilən multikulturalizmdən fərqli olaraq Azərbaycan multikulturalizmi modeli əsrlərdir öz-özlüyündə mövcud olan təbii yaşam formasıdır. Bakıda eyni küçədə məscid, kilsə və sinaqoqun yerləşməsi, regionlarda onlarla xalqın qaynayıb-qarışıb bir yerdə bütöv azərbaycanlı toplumunu təşkil etməsi haqlı olaraq xaricilərin heyrət və marağına səbəb oldu.

 

lll

 

Təxminən 10 gün ərzində Bakının tarixi məkanları, ölkəmizin maraqlı regionları, səfalı guşələri, geosiyasi durumu, gözəl təbiəti, çoxçalarlı mədəniyyəti, ləziz mətbəxi, həyat və məişəti ilə tanış olan müxtəlif xalqların təmsilçiləri yay məktəbinin sonunda Azərbaycanın vətəndaşı olmaq, burada yaşamaq arzularını dilə gətirdilər. Bu beynəlxalq yay məktəbinin indiki zaman üçün uğuru idi. Əslində isə yay məktəbinin gələcəyə hesablanan, çox -çox sonralar üçün aktual olacaq faydaları var. İnsanı adətən sevdiyi ölkəyə  yenidən getmək arzusu rahat buraxmır və ilk fürsət düşən kimi bunu həyata keçirir. Aydındır ki, Azərbaycanda olmuş bu tələbələr yenidən buraya gəlmək üçün gələcəkdə yaranacaq ilk fürsəti qaçırmayacaqlar. Bundan əlavə, Azərbaycan haqqında zəngin təəssüratlarını öz ölkələrində ailələri, dostları, tanışları, əhatələrində olan insanlarla bölüşməklə ölkəmizə həm də qiyabi dostlar qazandıracaqlar. Bu qiyabi dostların da imkan yaranan kimi bu gözəlliklərlə əyani tanış olmaq fürsətindən yararlanacağı inandırıcıdır. Bu isə xaricdə Azərbaycanın onlarla, yüzlərlə yeni dostunun, lobbisinin yaranması deməkdir. Ümid edirik ki, gələcəkdə bu gənclərdən bir qismi öz karyerasını məhz Azərbaycanda qurmaq haqqında düşünəcək.

 

Bundan başqa tələbələrin mühazirələrdə Azərbaycana qarşı aparılan soyqırım cinayətləri, ermənilərin törətdikləri terror əməliyyatları haqqında nəzəri tanışlığı Qubadakı kütləvi soyqırım məzarlığında, eləcə də Azərbaycanın tarixi ərazisi olan, uzun illərdir Ermənistan silahlı qüvvələri tərəfindən işğala məruz qalan Dağlıq Qarabağın uğrunda canını qurban verən vətən övladlarının torpağa tapşırıldığı Şəhidlər Xiyabanında olarkən əyani müşahidələri ilə tamamlandı. Bu yolla da onlarla xarici ölkə nümayəndəsi Azərbaycanın haqq səsini eşitdi, həqiqətləri ilə tanış oldu.

 

lll

 

Akademik Kamal Abdullayevin yay məktəbinin bağlanış mərasimində vurğuladığı kimi, həmin günlər ərzində qurulan ünsiyyət zamanı təkcə xarici tələbələr yox, həm də biz daxilən zənginləşdik. Səmimi ruslarla, çılğın italyanlarla, şən  bolqarlarla, mehriban gürcülərlə, qardaş türklərlə, ünsiyyətcil litvalılarla, gülərüz belaruslarla, təmkinli çexlərlə, dost ukraynalılarla ünsiyyət azərbaycanlı tələbələrə, regionlarımızın yerli gənclərinə adları çəkilən xalqların xarakteri, məişəti, həyat tərzi, mədəniyyəti ilə yaxından tanış olmaq imkanı yaratdı. Tədrisə olan maraqlarından əlavə, əyləncə müddətində italyanların hazırladığı pizza və xoşagəlim vokalı, belarusların oynaq, gürcülərin şux rəqsləri, ukraynalı təmsilçinin ölkəmizin politik durumuna marağı, rusların ifa etdiyi milliYallı”mız, bolqarların şirin ləhcə ilə Azərbaycan dilində oxuduğu mahnılar, hər bir xalqın nümayəndəsinin təqdim etdiyi milli süfrə, Çexiyadan gəlmiş cütlüyün bir-birinə bəslədiyi eşq, bir sözlə, sadaladığımız və sadalamadığımız hər şey iştirakçıların bir-birilərini daha yaxından tanıyıb qəbul etməsinə vəsilə oldu. Ural Universiteti tələbələrinin hazırladığı videoçarxda günəşli Azərbaycanın maddi-mənəvi dəyərləri sırasında meyvə, neft, Qarabağ və ümummilli lider Heydər Əliyevin adı çəkildi, rus milli rəqsləri və şirniyyatları hər bir iştirakçıda xoş təəssürat yaratdı.  Yay məktəbi müddətində azərbaycanlılarla ukraynalıların, rusların, belorusların, italyanların və digər xalqların təmsilçilərinin yeni multikultural dostluqlarının, azərbaycanlı oğlanla belorus qızın Nabranda bir-birinə yaranan sevgisi fonunda bəlkə də gələcəkdə qurulacaq yeni bir multikultural ailənin təməl daşları atıldı.

 

Azərbaycan multikulturalizminin mahiyyətini, özəyini təşkil edən -mənsub olduğu etnik kökdən, dinindən, dilindən, mədəniyyətindən asılı olmayaraq ümumən insana, insanlığa olan məhəbbət təbii olaraq gələcək yeni sevgilərə başlanğıc oldu. Təbiidir, sevgi sevgi doğurur. Sevginin bərqərar olduğu yerdən etibarlı, güvənli sığınacaq yoxdur...

 

lll

 

Deyilənlərə, yazılanlara və görü(l)nənlərə sözardı: Kamal Abdullayevin də çıxışlarında həmişə vurğuladığı kimi, Prezident İlham Əliyevin xüsusi diqqətdə saxladığı multikulturalizm siyasətinin məntiqi nəticəsi olaraq təşkil edilən beynəlxalq yay məktəbinin vasitəsilə Azərbaycan multikulturalizminin daha bir əlvan tablosu çəkildi, çoxçalarlı milli və dini “səslər”in ehtiva olunduğu daha bir bəstəsi yarandı. Beynəlxalq yay məktəbi həm də məmur Kamal Abdullayevlə görkəmli yazıçı Kamal Abdullanın “birgə” müəllifi olduğu növbəti möhtəşəm əsərdir. Mövzusu Azərbaycan multikulturalizmi, Azərbaycan sevgisi olan bu ehtişamlı əsərin də müəllifin bundan əvvəlki əsərləri kimi onlarla dildə oxunacağı, öyrəniləcəyi, araşdırılacağı və paylaşılacağı şübhəsizdir...

 

Sevinc MÜRVƏTQIZI

525-ci qəzet.- 2015.- 8 avqust.- S.16