Ötən əsrin əbədi məhəbbət
abidəsi: Müşfiq və Dilbər
dastanı
Zaman-zaman bir çox məhəbbət dastanı,
məhəbbət əfsanəsi
yaranıb və yayılıb. Tarix XX yüzillikdə yeni bir ülvi
eşq əfsanəsinə
- Müşfiqlə Dilbərin
məhəbbət dastanına
da şahiddir.
Mikayıl Müşfiq - XX əsr
Azərbaycan ədəbiyyatının
klassiki, çağdaş
Azərbaycan poeziyasının
yaradıcılarından biri,
coşğun və
nadir istedad sahibi, nakam adlandırılan şair... Müşfiq - çağdaş Azərbaycan poeziyasının
səmasında parlayan
ulduz, zəmanəsinin
odlu nəğməkarı.
Müşfiq - gözəlliyi duyan, canından artıq sevdiyi yarı Dilbər xanıma olan sonsuz məhəbbətli aşiq və sadiq həyat yoldaşı.
Dilbər xanımın gözəlliyi
və onun Müşfiqə olan sonsuz məhəbbəti şairi ilhamlandırıb,
ölməz sənət
nümunələrinin yaranmasına
səbəb olub. Dilbər
xanım Müşfiqin
can sirdaşı, şeirlərinin
ilhamçısı, Müşfiqlə
xoş həyat sürən, xoş güzəran edən sevilən, nazlanan, əzizlənən sevgili yar idi.
(Əvvəli ötən sayımızda)
Çağdaş rəssamlıq sənətimizin
yaradıcılarından biri
Əməkdar rəssam
Hacıağa Nəzərlinin
dediklərindən: "Bütün
sənətkarlar kimi,
Müşfiq poeziyasının
böyüklüyünü nəzərə alaraq, onun şeirlərindən ilhamlanaraq Müşfiqə
həsr olunmuş əsər yaratmağı
qərara aldım. Onun "Yenə o bağ olaydı" şeirindən
təsirləndim. Şeirdə
həyati həqiqətlər
o qədər çoxdur
ki, o mənə böyük təkan verdi. Çünki burada süjet xətti vardır. Belə ki, "Yenə o bağ olaydı" şeiri əsərin məkanını müəyyənləşdirib,
rəssam xəyallarını
qayalıqlar arasına,
Xəzərin qumlu sahilinə, göy sular səltənətinə
aparıb. Tablonun
ruhuna, portretin psixologiyasına, qəlb aləminə düşüncəsinə
gəldikdə isə
deməliyəm ki, burada "Yenə o bağ olaydı" şeiri ilə yanaşı, bir rəssam kimi mənə şairin başqa şeirləri də ilham, qida verib, onun
janr xüsusiyyətini,
fəlsəfəsini dərindən
duymağa kömək
edib.
Əslində isə kətan üzərində işlənmiş
"Mikayıl Müşfiq"
tablosunun sadə kompozisiyası vardır. Öndə dəftər
və qələm, qayalıq yerdə bir dizini əlləri
arasına alıb qucaqlayaraq, irəliyə sakit nəzərlərlə
baxan şair bir də arxa
planda mavi dəniz panoramı. Bu üç kompozisiya
elementi arasında daxili bir yaxınlıq,
bağlılıq vardır.
Tablo təmiz və zərif boyalarla işlənmişdir ki, bunun özü də tablodan alınan əsas təəssüratla həmahəng
səslənir.
Yəni, gözəl, təmiz rəng haradasa dənizin, xeyirxah bir insanın şairin dəftərinə
düşən ilhamlı
misraların müjdəçisidir".
Yenə
o bağ olaydı, yenə yığışaraq
siz
O bağa köçəydiniz.
Biz də muradımızca fələkdən kam alaydıq
Sizə qonşu olaydıq.
Yenə
o bağ olaydı, səni tez-tez görəydim,
Qələmə söz verəydim.
Hər gün bir yeni
nəğmə, hər
gün bir yeni ilham,
Yazaydım səhər-axşam.
Arzuya bax, sevgilim, tellərindən incəmi?
Söylə, ürəyincəmi?
Müşfiq sənətinə vurğunluğum
mənim Dilbər xanım Axundzadə ilə tanışlığıma
səbəb oldu. Tələbəlik illəri idi - 1984-cü ilin noyabr ayı.
Təhsil aldığım Azərbaycan Politexnik İnstitutunun Radiotexnika fakültəsinin rəhbərliyi
Dilbər xanım Axundzadə ilə görüş keçirməyi
qərara almışdı.
Onu dəvət etmək mənə həvalə olundu. Mənim Dilbər xanımla
şəxsi tanışlığım
yox idi. "Müşfiqli günlərim"
kitabından qiyabi tanış idim onunla.
Nəhayət, günlərin birində Dilbər xanım Axundzadənin evinə pənah gətirdim. Qapını bir ağbirçək, lakin gözəlliyi solmayan bir gözəl
xanım açdı.
Bir anda xanımın o
iri ala gözlərini
gördüm: öncə
kitabdakı şəkildə
bu gözləri görmüşdüm. Yəqin etdim
ki, bu, Dilbər
xanım Axundzadədir.
Onunla xeyli söhbət etdik, xatirələr yada düşdü.
Söhbət zamanı gözlərim
xalçada asılan portretə - Dilbər xanımla Müşfiqin gənclik şəklinə
baxırdı. O anda
fikirləşirdim ki,
ilahi, bu iki gözəl sevgilini, aşiqi necə ayırmaq olardı, necə qıymaq olardı onlara?!. Dilbər
xanım görüşə
gəlməyə razılıq
verdi. 1984-cü
ilin noyabr ayının 21-də nəhayət
ki, Politexnik İnstitutunda görüş
baş tutdu.
Professor-müəllim və
tələbələrin Dilbər
xanımın həyəcanlı,
maraqlı çıxışına
diqqətlə qulaq asdılar, xatirələrinə
həkk olundu o görüş...
Bu tədbirdən sonra
ömrünün sonuna
kimi Dilbər xanımla daim ünsiyyətimiz oldu. Onunla tez-tez
görüşər, şeirlərini,
bəlkə də,
ilk dinləyən mən
olardım. Dilbər Axundzadə
bir gün mənə Müşfiqin
şəklini hədiyyə
etdi.
Orada öz dəsti-xətti ilə yazmışdı:"Müşfiqi yüksək
məhəbbətlə sevən,
mənə oğlum qədər əziz olan Qafara xatirə..."
və bir də aşağıdakı
bir bənd şeir:
Gənclik getdi yaz qaldı,
Yar eşqiylə saz qaldı,
O da inlər qəlbimtək:
Müşfiq neyçün az qaldı?!
İstər-istəməz bu yerdə Müşfiqin
"Həyat sevgisi"
seirindən aşağıdakı
misralar beynimdən keçdi:
Mehriban sevgilim qarşımda durdu,
Yenə şairliyim başıma vurdu.
Məndən məcnun könül
maraqla sordu:
Bu saçı Leyladan
necə əl çəkim?
Yəqin ki, yaradıcılığı
boyu Müşfiq şeirlərinə yazılmış
mahnıları daim repertuarının ön sıralarında saxlayan dünya şöhrətli
sənətkarın da
şair haqqında sözləri oxucular üçün maraqlı
olar. SSRİ Xalq artisti,
Dövlət Mükafatı
laureatı, Milli Məclisin deputatı,
"Şöhrət" və
"İstiqlal" ordenli
Zeynəb xanım Xanlarovanın dediklərindən:
"Müşfiq həbs
olunduğu il dəhşətli, qorxunc bir dövr idi. Repressiya Azərbaycanı
da bürümüşdü.
Elə bir dövrdə o zaman dahilərimiz, şair və yazıçılarımız, aktyorlar və digər ziyalılarımız,
hamı səhər evdən çıxanda ailə üzvləri ilə sağollaşıb,
halallaşırdılar, inanmırdılar
ki, bir də
evə qayıdarlar.
Ağır dövr idi,
amma mən Müşfiqə görə
lap çox təəssüflənirəm.
Müşfiqə olan məhəbbətim,
sevgim o qədər böyükdü ki, bir anlığa unudurdum Müşfiqin yaşadığı məşəqqətli,
dəhşətli dövrü.
O qorxulu illər gedər-gəlməz dövr
olub.
İstəyirdim, mən də bir anlığa o dövrdə yaşayım,
onunla ünsiyyətdə
olum, o, şeir deyəndə yanında olum, dinləyim. Atamdan, anamdan, Müşfiqin qohumlarından söylədiklərindən
bilirəm ki, o, şeiri bədahətən
deyərdi, qəzetə,
kitaba, vərəqə
baxmazdı... Müşfiq kitaba, dəftərə, dünyaya sığmayan bir şairdir. Onun şeirlərini oxuyanda çox kövrəlirəm.
Sənətə Füzulinin,
Müşfiqin şeirləri
ilə gəlmişəm.
Onun mahnılarını, qəzəllərini
sevərək, ürəkdən
oxumuşam.
Nə qədər
yaşayıramsa, sənətimdə
nə yüksəkliyə
çatmışamsa Füzuliyə,
Müşfiqə, digər
böyük ədiblərimizə
borcluyam. Müşfiq açılmamış, oxunmamış kitabdır
hələ. Nə qədər
oxusaq da, yenə də oxumaq lazımdır.
Şairin 3 bəndlik şeirini oxuyanda görürsən ki, onun hər
bəndində bir dünya vardır. Ona görə
deyirəm ki, bu şeirləri, yəni, 25-26 yaşında
bir gənc yazıb?! Müşfiq haqqında nə
qədər desək,
azdır. Mən ona
sevgimi, məhəbbətimi
mahnılarımda bildirirəm.
Müşfiq uşağın da, böyüyün də sevimlisidir. Əsrlər
keçəcək, amma
Müşfiq daim yaşayacaq. Bəlkə
mən də bir az ürəklərdə qaldım
Müşfiqin şeirlərinə
görə, o şeirlərə
yazılmış mahnılara
görə. Müşfiq həm də
canlı, unudulmaz məhəbbət əfsanəsidir. Allah ona
rəhmət eləsin!"
Müşfiq:
Ayrılıq oduna könül
dayanmaz,
Eşq oduna yanan bir daha
yanmaz.
Çəkdiyim nalədən neçin
oyanmaz,
Şirin
röyasına qurban olduğum?
Dilbər:
Dilbərəm, ilk eşqim günəşdir
sönməz,
Ömrümün baharı geriyə dönməz.
Daim yalvarıram, şəklin
də dinməz -
Özünə, şəklinə qurban olduğum.
Keçən əsrin əvvəllərində
yaranmış şirinli-acılı,
faciəli, təlatümlü,
nisgilli, lakin son dərəcə coşğun,
mənalı ömürlə
zəngin canlı məhəbbət dastanı
- Müşfiqlə Dilbər
dastanı, beləcə,
əsrin sonunda tarixə döndü. 54 il (1938-1992) intizardan sonra bu iki
sevgili, aşiq, nəhayət ki, bir-birinə qovuşdu, əbədi məhəbbət
əfsanəsinə çevrildilər.
Ruhları şad olsun!
Qafar ƏSGƏRZADƏ
525-ci qəzet.- 2015.- 18 dekabr.- S.6.