"Nabat" bizim
taleyimizdir
“Bu film öz poetikasına
görə film-ikonadır. Beləsi Azərbaycan
kinematoqrafiyasında hələ
indiyəcən olmayıb”.
Aydın
Talıbzadə
Belə təmiz - həyati kadrları axırıncı
dəfə hardasa görmüşəm, amma
harda?! Film ilk kadrlardan
məni tutur. Süd bankası qucağında kəndə gedən bu qadını da tanıyıram. Bu
cığırlar da mənə tanışdı...
Dumanlı dağlar, yal-yamac, işıq dirəkləri, qırmızıpapaq
evlər, paltar sərilmiş şəritlər,
ölümünə fitfa
verilmiş kəndin adamı diksindirən, üşüdən, vahimələndirən
sükutu... Və bir də, bir
də Nabat Ananın çarəsizliyi,
fədakarlığı və
ümidi...
"Nabat" filmi
uzun quraqlıqdan - 22 ildən sonra Azərbaycan kinosuna yağan narın yağışdı. Qarabağ mövzusunda çəkilən
ən təsirli, ən uğurlu filmlərdən biridir.
Müharibədən bəhs
etsə də, "Nabat" ağı, yuğlama estetikasından işıq ili
qədər uzaqdı.
Filmdə bir damla göz yaşı axmır, amma "Nabat" başdan-ayağa
göz yaşıdı.
Bu göz yaşının
içindən polad iradəli bir qadının doğulduğu
torpağın yeddi qatına kök atan sevgisi, bu
sevginin içində
ölümü öldürən
ümidi və Azərbaycan qadınının
vüqarı boylanır.
"Nabat" Qarabağ
dərdlərini, Qarabağ
insanının gözə
görünməyən hisslərini,
yaşantılarını uzun
illərdən sonra tamaşaçıya yaşadan,
xatırladan filmdir.
Film həm də
bir qadının, bir Ananın timsalında evini, yurdunu, torpağını
tərk etməyən,
taleyi bugünəcən
müəmmalı qalan
insanların xatirəsinə
xəfif hörmət
və ehtiramdı. Ən əsası,
"Nabat" müharibə
mövzusunda milli ruhda çəkilən bəşəri filmdi.
Tanınmış teatrşünas Aydın
Talıbzadənin dediyi
kimi: "Nabat" dünya ilə müasir kino dilində danışan bir filmdir; elə
bir film ki, özünə "arthaus",
"intellektual kino"
parametrlərində yer
bulur".
Əgər belə olmasaydı, dünyanın nüfuzlu kinofestivalları "Nabat"ı
belə heyranlıqla qarşılamaz, dinindən,
irqindən, milliyyətindən
asılı olmayaraq tamaşaçılar "Nabat"ı
belə ürəkdən
sevməz, alqışlamazdı.
"Nabat" necə
yarandı, necə oldu ki, bu
film qısa vaxt ərzində beynəlxalq
festivallarda bu qədər uğur qazandı?
Filmin ideyası
hələ Qarabağda
döyüşlər gedən
zaman sənədli filmlər studiyasında işləyən rejissor Elçin Musaoğlunu düşündürməyə başlayır. Bu ideya
əsasında rejissorun
atası tanınmış
yazıçı Musa Quluzadə
"Qarı və qartal" povestini yazır və illər sonra Elçin Musaoğlu dostu Elxan Nəbiyevlə
birlikdə bu povest əsasında film ssenarisi yazaraq arzusunu gerçəkləşdirir.
Filmin adı da təsadüfən seçilməyib. Rejissor belə deyir: "Nabat həyat deməkdir. Mən sonra gördüm
ki, filmin adı nə qədər düzgün seçilib. Festivalda hamı
"Nabat" sözünü
gözəl tələffüz
edirdi və bu, mənim xoşuma gəlirdi. Adın mənası da uyğun gəlirdi - həyat verən. Mən filmimi bizim Analara
həsr etdim. Əslində bu film müharibə
əleyhinə çəkilmiş
ekran əsəridir".
İşğal zamanı sakinlər kəndi tərk edir və Nabat
adlı qadın axınla yox, axına qarşı gedərək evini, kəndini, torpağını
tərk etmir.
Rejissor Elçin
Musaoğlu bir gecədə yoxa çıxmış kəndin
mənzərəsini ən
incə detalına qədər, miniatür lövhələrlə, ən
əsası, həyatın
bir parçası kimi ekrana gətirir.
Uzun illər
meşəbəyi işləyən
İsgəndər kişinin
evi kənddən xeyli aralıdır. Oğlu şəhid
olub, özü yataq xəstəsidir, arvadı Nabat günaşırı kəndə
gedib süd satır. Əvəzində qənd-çay alıb
evlərinə qayıdır.
Son vaxtlar kənddə
pis xəbərlər
dolaşır, təkəmseyrək
köçlər gözə
dəyir. Nabat xəstə
ərinə gördüklərini,
eşitdiklərini yox,
ümidli nələrsə
danışır. Və
bir gün kəndə gələndə
kəndi yerində tapmır...
Uğursuzluq uğursuzluq dalınca
gəlir, İsgəndər
kişi ölür, qadın təkbaşına ərini
min bir əziyyətlə
dəfn edir, inəkləri yoxa çıxır, evlərinin
ətrafında boz qurd peyda olub
Nabata hayan olur.
Müharibə Nabat arvadla boz qurdu yaxınlaşdırır:
Nabat arvad yerini-yurdunu, oğlunun məzarını, xəstə
ərini qoyub getmədiyi kimi, boz qurd da
yuvasını, balalarını
qoyub gedə bilmir.
Silahı,
sursatı olmayan Nabat Ana kəndi folklorumuzdakı hikmətlə
qoruyur: şəri işıqla qovub uzaqlaşdırır.
Nabat Ana hər
axşam kəndin bütün evlərində
lampa yandırıb pəncərənin önünə
qoyur, düşmən
tərəf günlərlə
kəndin yaşadığını
zənn edib yaxın düşmür. Tərslikdən neft get-gedə qurtarır. Lampalar yanmasa, fəlakət
olacaq, kənd öləcək.
Nabat Ana
kəndin ölümünü
görməmək üçün
ölümü seçir,
amma yenə də ümidini itirmir, qapının ağzında oturaq vəziyyətdə sanki kiminsə yolunu gözləyirmiş kimi dünyasını dəyişir...
Öləndən sonra
belə ümidi itmir, inanır ki, kimsə gələcək, mütləq
gələcək... Və
film işıqlı, ümidli
sonluqla bitir...
Xatırladaq ki, Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə 2014-cü ildə Cəfər Cabbarlı adına "Azərbaycanfilm"
kinostudiyasında istehsal
olunan "Nabat" tammetrajlı bədii filminin quruluşçu rejissoru Elçin Musaoğlu, ssenari müəllifləri Elçin
Musaoğlu və Elxan Nəbiyev, quruluşçu operatoru Abdulrəhim Beşarat (İran), prodüseri Müşfiq Hətəmovdur.
Ekran əsərində
əsas rolları Fatimə Motamed Arya (İran), Vidadi Əliyev, Ramin Zeynalov, Sabir Məmmədov və başqaları oynayırlar.
"Nabat"ın uğurlarından
biri də düzgün aktyor seçimidir. Elçin Musaoğlu Nabat
roluna İranın məşhur aktrisası Fatimə Motamed Aryanı dəvət etməklə daha bir uğura imza atdı. Tamaşaçı Fatiməni Nabat
kimi tanıdı, nabat kimi sevdi
və "Nabat" kimi qəbul etdi.
Fatimə Motamed Arya müsahibələrinin birində "Nabat" filmi barədə ürəyindən keçən sözləri səmimi şəkildə etiraf etdi: "Filmin ssenarisini, hadisənin lentə alındığı yeri, Nabat obrazını çox bəyəndim, sözün həqiqi mənasında çox sevdim. Nabata olan məhəbbətim nəticəsində Azərbaycan dilini öyrəndim. Çəkilişlər zamanı isə özümü əsl Azərbaycan qadını kimi hiss edirdim. Düşünürəm ki, bir Nabat olaraq mən artıq azərbaycanlıyam".
Filmdə aktyor Vidadi Əliyevin İsgəndər rolu da həyatiliyi, gerçək yaşantıları ilə yadda qalır.
"Nabat"ın uğurunda quruluşçu operator Abdulrəhim Beşaratın (İran) əməyi göz qabağındadı. Filmdə kameranın gözündən heç nə yayınmır, kameranın arxasındakı insanın həssaslığı film boyu izlənilir.
"Nabat" qısa vaxt ərzində İtaliya, ABŞ, Braziliya, Yaponiya, Estoniya, Mərakeş, Kanada, Almaniya, Hindistan, Türkiyə, İran kimi ölkələrin ən nüfuzlu film festivallarında iştirak etdi və sevildi...
Dünyanın ən qocaman və Avropanın dörd böyük kino yarışmasından biri olan 71-ci Venesiya Film Festivalında ilk dəfə olaraq Azərbaycanın tammetrajlı "Nabat" filmi kinofestivalın əsas müsabiqədən sonra ikinci vacib bölümdə "Horizontlar" proqramında nümayiş olundu, "Nabat" filmi 27-ci Tokio Beynəlxalq Film Festivalında iştirak etdi, Almaniyanın 63-cü Mannheim-Heidelberg film festivalında 3 mükafata layiq görüldü, İranda keçirilən 33-cü Fəcr Beynəlxalq Film Festivalının "East Panorama" müsabiqə proqramında "Nabat" "Ən yaxşı rejissor" mükafatını qazandı.
Vyanada "LETS CEE" Beynəlxalq Film Festivalında "Ən yaxşı baş rol ifaçısı" nominasiyasında Nabat rolunun ifaçısı Fatima Motamed Arya qalib elan olundu.
3-cü İstanbul Boğaziçi Film Festivalında isə "Nabat" "Ən yaxşı aktrisa" ödülünə layiq görüldü."Nabat"ın festival həyatı davam edir...
"Nabat" həm də Qarabağ həqiqətlərini dünyaya çatdırmaq üçün kinematoqrafiyamızın əlinə düşən fürsətdi. Sadəcə bu fürsəti qaçırmamalıyıq, Elçin Musaoğlunun fərqli rejissor məktəbindən yararlanıb kino xəzinəmizi zənginləşdirməliyik.
Dünyanın nüfuzlu kütləvi informasiya vasitələri də "Nabat" filminə biganə qalmayıb və bu film barədə çoxsaylı silsilə yazılar çap olunub. İtaliyanın məşhur onlayn jurnalı olan "ArtsLife" jurnalı "Nabat" filmi barədə"Müharibəyə qarşı mübarizə aparan tənha qadın" "Nabat: una donna sola contro la guerra") sərlövhəli yazı çap edib ki, bu yazıda filmin süjet xətti, rejissor işi, aktyor oyunu barədə oxuculara dolğun məlumat verilir. Yazının müəllifi Gaetano Moraca "Nabat"ı müharibə mövzusunda həssaslıqla çəkilən və müharibələri pisləyən film kimi təhlil edir.
Aydın Talıbzadənin "Nabat" filmi barədə yazdığı "Olum və ölüm arasında dözüm" yazısı bu film barədə "film" kimi bir yazıdır və yeri gəldikcə bəzi məqamları nəzərinizə çatdırdım.
Sonluğu da Aydın Talıbzadənin Elçin Musaoğlu barədə dediyi sözlərlə bitirmək istəyirəm:
"...Mən burada türk rejissorları Semih Kaplanoğlu ilə, Nuri Bilgə Ceylan ilə salamlaşdım, İran kinosundan Abbas Kəyarüstəmini, Möhsün Məhməlbəfi tanıdım, rus kinosundan Andrey Tarkovskini gördüm. Onu da gördüm ki, Elçin Musaoğlu bu rejissorların sənət konseptlərini öz kinematoqrafiyasında "əridib" və dünya kinosunun bir nömrəli adları siyahısına öz adını da yazdırıb. Bu, Elçin Musaoğlunun kinematoqrafiyasıdır: bu, Elçin Musaoğlunun üslubudur. Vallah da ki, ƏHSƏN! ".
Belə uğurlu sonluğundan sonra heç nə deməyəcəm. Amma yazımın əvvəlində belə təmiz - həyati kadrları hardasa gördüyümü demişdim.
Elçin Musaoğlu bir
gecədə boşaldılmış, yoxa
çıxmış kəndimizi ekrana gətirmişdi,
Elçin Musaoğlu qonşu kənddə yaşayan,
oğlunun məzarını qoyub getməyən Ədil kişinin,
oğluyla kəndlərini tərk etməyən,
torpağını tərk etməyən yüzlərlə
insan taleyini "Nabat"da əbədiləşdirmişdi.
Evindən, yurdundan, torpağından
ayrı düşən insanlar üçün "Nabat"a baxmaq çox
ağırdı. Çünki o bizim taleyimizdir...
Təranə VAHİD
525-ci qəzet.-
2015.- 24 dekabr.- S.7.