Firəngiz Əlizadə: "Qremmi" nominasiyası son
hədd deyil"
Məşhur amerikalı skripkaçı
Hillari Xanın
"Deutsche Grammofon" albomu
kamera musiqisi nominasiyasında ən yaxşı albom kimi "Qremmi" mükafatına layiq görülüb. Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqının sədri,
Xalq artisti Firəngiz Əlizadənin
"İmpuls" əsəri
də bu alboma daxil edilib.
Azərbaycanın tanınmış bəstəkarı, UNESCO-nun Sülhməramlı
Artisti Firəngiz Əlizadə AzərTAc-a müsahibəsində ulduz
nominasiyasına yolu haqda söhbət açıb, habelə öz yaradıcılıq
kredosu barədə danışıb.
- Firəngiz xanım, ilk növbədə, Hillari Xanın ifasında skripka üçün
"İmpuls" əsərinizin
"Qremmi" mükafatının
nominantı olması münasibətilə Sizi təbrik etmək istərdim. Özünüzü necə
hiss edirsiniz? Yaradıcılıq həyatınızda bu hadisəni necə qiymətləndirirsiniz?
- Özümü əla
hiss edirəm. Əlbəttə, "Qremmi" mükafatının
həndəvərindən keçmək
də çox xoşdur. İndiki halda "Qremmi" mükafatına istedadlı
gənc skripkaçı
Hillari Xanın kompakt-diski layiq görülüb. Həmin diskə
yazılmış əsərlərdən
biri mənimdir. Kamera musiqisində "Qremmi"
nominasiyası həmin
mükafata təqdim olunmuş 85 nominasiyadan biridir, kamera musiqisində bu mükafatı almaq isə böyük şərəf və uğurdur. Lakin başa düşürəm
ki, bu, hələ
son hədd deyil və yenə işləmək lazımdır.
Mən hətta öz xüsusi albomumu yazdırmağı qərara
almışam, istəyirəm
ki, Hillari Xan mənim bütün əsərlərimi
ifa etsin. Yeri gəlmişkən, onunla bu barədə söhbətimiz olub.
Söhbət əsnasında Hillari
Xan qeyd etdi ki, bu
əsər son dərəcə
uğurlu olub, buna görə o, yalnız mənim əsərlərimdən ibarət
albom yazdırmağı
planlaşdırır. Onda həmin albom artıq mənim "Qremmi"m olacaq.
- Bu ulduz mükafata gedən yol necə olub?
- Dünya şöhrətli
ulduzlar məni, necə deyərlər, ərköyün öyrədiblər:
həmişə mənə
diqqət yetirirlər.
Mənim
musiqimə məşhur
Mstislav Rostropoviç
dirijorluq edib. O, həmin musiqini Parisdə keçirilən,
onun adını daşıyan müsabiqə
üçün sifariş
etmişdi. Çin mənşəli amerikalı
violonçelçalan Yo-Yo Ma neçə illərdir
ki, mənim əsərlərimi ifa edir. Əfsanəvi ingilis perkussionisti Evelina Qlenni mənim "Silk Road" əsərimi
ifa edib. Hillari Xan elektron poçt
vasitəsilə mənimlə
əlaqə yaradanda elə ilk dəfədən
dialoqumuz uğurlu oldu. O dedi ki, müasir musiqi bir ifaçı
kimi onu cəlb edir, lakin virtuoz ifaçı
kimi bu musiqi
onu əsla qane etmir, çünki
bu musiqidə onun öz imkanlarını
nümayiş etdirməsi
üçün material yoxdur.
Hillari Xan məndən xahiş etdi ki, öz texniki
imkanlarını üzə
çıxarmaq üçün
Nikkolo Paqanininin "Kapriççio" əsərinə
oxşar bir əsər yazım.
Eyni zamanda bu, gözəl
musiqi olmalı idi. Açığını
deyim ki, bu sözlər məni heyrətləndirdi,
çünki adətən
ifaçı bəstəkardan
sadə musiqi yazmağı xahiş edir, burada isə
hər şey əksinə idi. Bir sözlə, bu təklif mənim üçün talenin qisməti oldu. Nəticədə razılaşdıq ki, mən skripka
və fortepiano üçün
pyes yazım. Berlində olduğum on gün müddətində "İmpuls"
əsərini yazdım.
- Bu qeyri-adi "İmpuls"
adı nə ilə bağlıdır?
- Hillari Xan mənə həmişə
ulduz kimi sayrışan impulsiv xanım təsiri bağışladı. Məndə
belə təsəvvür
yarandı ki, bu skripkaçı xanım həmin impulsu dinləyicilərə
göndərmək üçün
səhnəyə çıxır.
Onun skripkada virtuoz ifası tamaşaçıların
əhvalını daha
da yüksəldir.
Buna görə təəccüblü deyil
ki, Hillari Xan bu əsəri
ifa etməyə başlayanda mən bütün dünyadan heyranlıq bildirən rəylər alırdım.
Qeyd etməliyəm ki, bu cür sanballı
musiqiçilərlə ünsiyyətdə
olmaq insana böyük məmnunluq bəxş edir. Bu səbəbdən, birgə məşqlər
zamanı biz hər hansı texniki məqamlar barədə deyil, yalnız sırf musiqi ilə bağlı detallar haqda danışırıq. Mən onlara
bizim milli musiqimiz barədə, eşitdiyim detallar barədə danışıram.
Bu gözəl ünsiyyət mənə
qeyri-adi sevinc bəxş edir, mən bu hisslərlə
yaşayıram. Hər bir
insan həyatda öz yolunu seçir, mən musiqini seçmişəm.
Mənim
musiqimə müraciət
edən ifaçıları
görəndə isə
bu mənə həyat eşqi bəxş edir.
- Firəngiz xanım, sizin uğurlarınızın
sirri nədədir?
- Elə bir sirr
yoxdur. Bəzən 10 yaşlı oğlanları
və ya qızları mənim yanıma gətirib deyirlər ki, bu uşaqlar musiqini sevirlər və mənim kimi olmaq istəyirlər.
Bunun üçün nə lazımdır? Mən bu
sual üzərində
düşünməyə başlayıram. Bunun
üçün çox
şey lazımdır:
bizim Vətənimiz, torpağımız, suyumuz,
mənim valideynlərim,
ətrafımda eşitdiyim
musiqi... Bunların sayı o qədər çoxdur ki, mən həmin adamlara belə cavab verirəm: "Mənim kimi olmaq lazım deyil. Özü kimi olmaq lazımdır". Məsələn, dahi Qara Qarayevin
dahiliyi məhz onda idi ki,
o bizə - öz şagirdlərinə heç
vaxt "mənim kimi yazın" demirdi. Qara Qarayev deyirdi: "Müasir musiqi dünyası çox böyükdür, mən
sizə yolu göstərirəm, öz
cığırınızı isə hər kəs özü seçir".
- Siz öz yaradıcılıq
kredonuzu necə səciyyələndirirsiniz?
- Təəssüf ki, istər müasir musiqidə, istər təsviri incəsənətdə,
istər kinoda, istərsə də teatrda çox vaxt müasirliklə identifikasiya edilməyə
başlamış eybəcərlik
görürük. Bəziləri hesab edir ki,
rəsm əsəri nə qədər cansıxıcıdırsa, bir
o qədər müasirdir.
Mən bunu qəbul etmirəm. İncəsənət, ilk növbədə, gözəl olmalıdır.
Hətta
faciəni və ya insan xarakterinin
eybəcər cizgilərini
də gözəl təqdim etmək olar. Axı, incəsənət
naturalizm deyil. Mənim də kredom gözəl sənətdir.
- Əlbəttə, "Qremmi" mükafatı nominasiyası yalnız başlanğıcdır. Hələ hər
şey irəlidədir.
Sizin gələcək yaradıcılıq
planlarınızı bilmək
istərdim.
- Mən Bakıda
artıq dördüncü
dəfə keçiriləcək
Muğam Festivalının
bədii rəhbəriyəm. Mənə böyük
məsuliyyət həvalə
edilib. Bu geniş miqyaslı tədbir ölkəmizin birinci xanımı Mehriban Əliyevanın təşəbbüsüdür. Biz bu tədbiri üç il
yüksək səviyyədə
keçirmişik. Yayda bizi
musiqi aləmində daha bir geniş
miqyaslı hadisə gözləyir - Şəkidə
"İpək yolu"
adlı musiqi bayramı keçiriləcək.
Biz bu bayrama
da hazırlaşırıq.
Bununla yanaşı, bir neçə əsər üzərində işləyirəm.
Mən üzərində işlədiyim
əsərlər barədə
heç vaxt əvvəlcədən danışmıram,
bu barədə yalnız onlar səslənəndən sonra
nə isə deməyə haqqım var.
Təkcə onu deyə bilərəm ki, bu, qlobal
əsər olacaq.
Mənə belə gəlir
ki, Motsart kimi mən də
özüm üçün
rekviyem sifarişi almışam. Allaha dua edirəm ki, bu möhtəşəm
vəzifəni yüksək
səviyyədə yerinə
yetirmək üçün
mənə imkan versin. Ümumiyyətlə, həmişəki kimi, planlarım çoxdur. Lakin onları həyata
keçirməyə nə
dərəcədə müvəffəq
olacağımı bilmirəm,
çünki mənim
məkanımda yalnız
bir problem var - vaxt problemi.
525-ci qəzet.-
2015.- 12 fevral.- S7.