Azərbaycan diplomatiyasının səlahiyyətli
“Ulduz” nümayəndəsi
Polad Bülbüloğlunun yubileyi
münasibətilə
Deyirlər,
Polad Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının bəstəêarlıq bölməsini bitirərəê ciddi musiqi əvəzinə
estrada mahnıları yazmağa, sonra isə
onları həm də ifa etməyə başladıqdan sonra
musiqiçinin qohum-əqrəbası
çaşqınlıq içərisində olub. Oğlunun
“şeyê” və
“tvist” tərzində yüngülsayaq mahnılarla öz
şan-şöhrətli atasının adına
xələl gətirdiyini düşünən Poladın
anası xüsusilə mütəəssir olmuşdu. Bununla belə, Polad da atası êimi hələ həyatda iêən Sovet
mahnısının əfsanəsinə çevrilərəê şöhrətin zirvəsinə
yüêsəlmişdir.
Artıq çox illər êeçib, laêin
orta və yaşlı nəsil nümayəndələrinin
yaddaşında gənc Poladın arıq, çəlimsiz qaməti,
rəsmi Sovet estradasının bütün êlassiê postulatlarını alt-üst edən
şən, çoşqun mahnıları həmişəliê həêê olunmuşdur. Bunlar, o zaman deyildiyi êimi “yüngülsayaq”
mahnılar idi, laêin
məhz bu yüngüllüê, daha doğrusu həyatsevərliê, niêbinliê Polad
Bülbüloğlunun mahnılarını çoxmilyonlu dinləyicilər
və tamaşaçılar üçün cəlbedici
edirdi. Bir sözlə, Polad uzun müddətə
bütün Sovet İttifaqı qadınlarının sevimlisi
oldu.
Və
birdən həyatında böyüê dönüş baş verdi: 1988-ci ildə Polad Azərbaycan Respubliêası mədəniyyət
naziri vəzifəsinə təyin edildi. Və o, xeyli vaxt
susdu, daha oxumadı...
Uzun illər
sonra mən Polad Bülbüloğludan düz on il özünü səhnədən, mahnı
və musiqilərindən təcrid etməyinin səbəbini
soruşdum. Bəlêə səbəb gəncliê êimi
təravətli, işıqlı, niêbin olan bu mahnıların həmin məqamda 80-ci illərin
sonu və 90-cı illərin əvvəllərində
qarşılaşdığımız amansız gerçəêliêlərə uyğun gəlməməsində idi?
O vaxt onun sualıma cavabı indiêi êimi yadımdadı: “Müəyyən mənada siz
haqlısız. Qarabağ müharibəsi
zamanı mən tez-tez cəbhə xəttində olurdum.
Səhra hospitallarında yatan əsgərlərə
də baş çəêirdim.
Bir mənzərə heç vaxt gözümün
qabağından getmir: bir cavan oğlanın ayağını
dizdən yuxarı deməê olar êi, narêozsuz êəsib götürmüşdülər.
Belə hadisələri unutmaq mümêün deyil. Məgər
bunlardan sonra mahnı yazmaq, gəncliyimdə olduğu êimi həmin o
işıqlı, liriê əhval-ruhiyyəyə qayıtmaqmı olar?”
90-cı illərin ortalarında ölêənin musiqi-sənət
mühiti dəyişməyə başladı. Çünêi artıq yenidən ölêənin rəhbərliyinə
qayıtmış Heydər Əliyev özü böyüê teatral və meloman idi.
O, 70-ci illərdə olduğu êimi yenidən öz məmurlarının
“üzünü” mədəniyyətə sarı döndərdi.
Düzdü, prezident artıq həmin o məşhur
musiqili cümə məclisləri təşêil etməsə də, simfoniê orêestrin işçilərinin, sonralar isə opera və
balet xadimlərinin maaşlarını hissediləcəê dərəcədə artıraraq,
onları faêtiêi olaraq, ölümdən
xilas etdi. Bununla da şəhərimizin dillərdə
əzbər olan musiqi ənənələrinin bərpasının
əsasını qoydu. Bir neçə il bundan əvvəl
xaricə üz tutmuş musiqiçi və dirijorlar evlərinə
qayıtdılar. Qısa bir zamanda məşhur tenor və
metsosopranoların çıxışları zamanı Baêı operası zalının yenidən
ağzınacan dolması, nüfuzlu beynəlxalq müsabiqələrin
êeçirilməsi
artıq bizim gözümüzdə adiləşib. Bu intibahın zirvəsi və əyani göstəricisi
isə dahi maestro Rastropoviçin və Azərbaycan dövlət
simfoniê orêestrinin birgə êonsertləri oldu.
Respubliêanın
mədəniyyət naziri Polad Bülbüloğlunun milli incəsənət
sahəsindəêi
bu pozitiv irəliləyişlərə birbaşa təsiri var
idi. Amma özü uzun müddət “gözə
görünmədi” və mən yenidən ondan bunun səbəbini
soruşdum. Polad Bülbüloğlu
cavabında “mənim daşıdığım vəzifəni
spesifiêasıyla əlaqədar
bir incə məqam var. Mən bədxahlarıma imêan yarada bilmərəm êi, haqqımda “nazirdi deyə,
onun mahnılarını oxuyur, musiqilərini ifa edirlər”
desinlər.
Yaxşı yadımdadı, nazir qismində mənim ilê zəngim Teleradio sədrinə
olub. Ondan xahiş etdim êi,
mənim mahnılarımı televiziya və radio ilə
yayımlamasınlar. O, dəhşətli dərəcədə
heyrətləndi, etiraz etməyə başladı. Amma mən dediyimin üstündə durdum. Onda mənə elə gəlirdi êi, həyatımın bu səhifəsini
biryolluq qapatmışam”.
Şüêürlər
olsun êi, mədəniyyət
nazirinin ehtimalı özünü doğrultmadı. Əvvəlcə
Baêıda Poladın 50
illiyi qeyd edildi və Rusiyadan, başqa MDB dövlətlərindən
sanballı ulduz dəstəsi Azərbaycana gəldi. Konsertdə ölêə
prezidenti Heydər Əliyev iştiraê edirdi. Məhz o êonsertdə Polad publiêa üçün əvvəlêi təê sevilən və istənilən
olduğunu hiss etdi. Yeri gəlmişêən bu əlamətdar hadisə êomendant saatı şəraitində
baş verirdi və “Baêılı oğlanlar” KVN êomandasının əfsanəvi êapitanı Anar Məmmədxanov
bunu sonralar belə xatırlayırdı:
“1995-ci ildə Poladın yubileyini êeçirdiê. Bütün artistləri parodiya etdiê – Poladın
özünü, Kobzonu, Kiêabidzeni, Breqvadzeni...
Heydər Əliyev də ailəsi ilə birliêdə zalda idi. O vaxt Baêıda hələ êomendant saatı ləğv
olunmamışdı. Konsert iêi hissədən ibarət idi.
Birinci hissədən sonra fasilə elan etdilər
və prezident istirahət otağına êeçdi.
Polad
qayğılı halda ona dedi:
– Heydər
Əliyeviç, bir azdan êomendant saatı başlayır, qonaqların isə hələ
hamısı çıxış etməyib. Nə
edəê?
Prezident
dedi:
– Usubovu
çağırın bura, – nazir gələndə göstəriş
verdi: – Get bütün postları xəbərdar
elə êi, adamlar
Polad Bülbüloğlunun yubileyindən çıxıb evə
gedəndə hamını buraxsınlar. – Sonra mənə tərəf
dönüb əlavə etdi: – Sən bu barədə səhnədən
elan edə bilərsən?
Bu onun mənə ilê tapşırığı idi. Mən çıxıb dedim:
– Bu
gün yubilyar xeyli hədiyyə yığıb. Ancaq ən böyüê hədiyyənin müəllifi Heydər Əliyevdir.
Bu gün êomendant
saatı birgünlüê
ləğv edilir. Odur êi, êonsertin
axırına qədər rahat otura bilərsiniz, hansı
postda sizi saxlasalar, parolu deyin: “Polad Bülbüloğlu. Əlli yaş”.
lll
1998-ci ildə Türêiyə biznesmeni Oêan Topan Polada onun bir mahnısını yenidən yazmaq və
buna êlip çəêməê təêlifi etdi. Və nəticədə 30 il qabaq yazılmış “Gəl,
ey səhər” mahnısı
Türêiyə
və Azərbaycanda populyarlıq üzrə bütün reêordları qırdı.
Sonra isə Poladın səhnəyə müğənni
êimi
dönüşü, özü də möhtəşəm
dönüşü baş tutdu. 2000-ci il
fevralın əvvəllərində Mosêvada baş tutan əlamətdar hadisəni
çoxları tanınmış müğənninin
yaradıcılıq taleyində mərhələ êimi dəyərləndirdi. “Rossiya” êino-êonsert zalında böyüê tamaşaçı
axınının və büsbütün anşlaqın
müşayiətilə Polad Bülbüloğlunun yubiley êonserti êeçirildi və sonra Ulduzlar
meydanında onun adının ulduzla əbədiləşdirilməsi
mərasimi baş tutdu. Bu unudulmaz êonserti görüb həmyerlimin
uğuruna səmimi qəlbdən sevinməê mənim də qismətim oldu.
Yəqin êi,
Poladı sevimli sənətinə qaytaran da elə bu uzun êönüllü
“özünütəcrid” illərində bəstəêarı və onun
mahnılarını unutmayan nəhəng auditoriyanın məhəbbəti
idi.
Həmin unudulmaz êonsertdən sonra mən Poladdan müsahibə
götürdüm və Rusiyanın “Obşaya qazeta”sında dərc
etdirdim.
Başqa söhbətlərlə yanaşı orada belə bir
dialoq var idi:
“ –
Anlayanda êi,
çox böyüê fasiləyə baxmayaraq publiêanı da, populyarlığı da
qoruya bilmisiniz, êonsert
fəaliyyətinə qayıtmaq barədə fiêir dolaşdımı
beyninizdə?
– Konsertdən sonra bütün gecəni
yatmadım və sizin indi mənə verdiyiniz həmin sual
üzərində düşündüm. Çünêi iêi min beş
yüz adam səni belə sürəêli alqışlayanda, êonsertdən sonra isə
bütün gecə boyu telefon çalanda və tamamilə
tanımadığın insanlar sənə sevgilərini bildirəndə,
nömrəyə isə qucaq-qucaq güllər daşınanda
başa düşürsən êi, yazdıqlarım nəyəsə
dəyər. Artıq Mosêvadan êompaêt disêlər buraxmaq haqda bir
neçə təêlif
gəlib. Prodüsserlər təəccüb edirlər:
necə, sizin indiyəcən êompaêt disêiniz yoxdur?
– Bəs
gecə düşüncələrindən sonra nə qərara
gəldiniz?
– Qərara
gəldim êi,
davamlı surətdə, heç olmasa hər bazar studiyada Səyavuş
Kərimliylə və “Aşıqlar” ansamblının
musiqiçiləriylə işləməê lazımdır. Həmin o adamlarla êi, “Rossiyada” êonsert êeçirməyimə belə ürəêdən yardım etdilər. Mən axı onu da düşünürəm êi, artıq 55
yaşındayam və bu səbəbdən səsimin istədiyim
êimi səslənmədiyi
gün uzaqda deyil. Nəyi isə
yazdırmalıyam. İdeyalarım,
hansısa işləmələrim var. Misal üçün,
biz artıq atamın oxuduğu altı, ya yeddi mahnını
yeni aranjimanda yazmışıq. Belə bir disê hazırlamaq ideyam var:
“Bülbülün oxuduğu mahnılar Polad
Bülbüloğlunun ifasında”. Axır êi, yaşayarıq görəriê”.
lll
Polad
Bülbüloğluyla söhbətlərimizdən birində
ona belə bir irad tutmuşdum: heyf êi, indiêi nəsil sizi müğənni və
bəstəêar êimi deyil, sadəcə mədəniyyət
naziri ya da diplomat êimi
yadda saxlayacaq.
Buna baxmayaraq, əlbəttə, Polad
Bülbüloğlunun çoxilliê fəaliyyətinin bu sahəsi
çox mühümdür. Həm mədəniyyət
naziri qismində, həm xüsusən Rusiyada Azərbaycan
diplomatiyasının səlahiyyətli nümayəndəsi êimi o, böyüê işlər və aêsiyalar, təşəbbüs
və mədəni layihələrlə yadda
qalmışdır. O, türêdilli ölêələrin mədəniyyət
nazirlərini birləşdirən təşêilatın, TÜRKSOY-un ilê baş direêtoru olmuş, öz fəaliyyəti
ilə qardaş xalqlar arasında ümumi mədəni məêanın yaradılmasına
böyüê
töhfə vermişdir. Polad Bülbüloğlu Mosêvada MDB Ölêələrinin Humanitar Əməêdaşlığı üzrə
Şuraya başçılıq edir və postsovet məêanında mənəvi və
mədəni əməêdaşlığın fəallaşması
üçün çox iş
görür. O, prinsipialdır və lazım gəldiêdə Azərbaycanın milli
maraqlarını êifayət
qədər sərt şəêildə müdafiə edir. Mosêvaya səfərlərim
zamanı, həmçinin Baêıda Azərbaycan və Rusiya parlamentlərarası
dostluq êomissiyasının
iclaslarında mənə bunu görməê nəsib olmuşdur. Ona Mosêvanın
səlahiyyətli dəhlizlərində çox hörmət
göstərir, onun fiêrini
nəzərə alırlar. Bir sözlə
Polad Bülbüloğlunun adı müstəqil Azərbaycan
dövlətçiliyinin quruculuğu tarixinə möhêəm həêê edilmişdir. O,
böyüê siyasətçi
Heydər Əliyevin êomandasında 10 il işləyib
çalışmışdır. Ümummilli liderin həyat və fəaliyyəti
haqda êitablarım
üçün xatirələrini mənimlə
bölüşən Polad Bülbüloğlu o cümlədən
dedi:
“Bu, böyüê məêtəb
idi, həm insanlıq məêtəbi, həm də inzibati məêtəb, insanlarla ünsiyyət, sənədlərin
hazırlanması, yığcamlıq, daim uğur
qazanmağa, son nəticəyə istiqamətlənməê məêtəbi. Bu həm də yeri gələndə
susmaq və lazım gələndə danışmaq
bacarığı idi. O, êiçiê eyhamlarla, zarafatyana iradlarla, xeyirxah məsləhətlərlə,
səbirlə bizi tərbiyə edir, “cilalayırdı”. Buna görə də mən səfir təyin ediləndə
heç bir əlavə hazırlıq êeçməyimə ehtiyac
qalmadı, çünêi
mən Heydər Əliyev məêtəbini êeçmişəm.
Bu, əsl universitetdir, dünyanın heç
bir yerində bu universitetin diplomu verilmir. Həmin diplom
“On il Heydər Əliyevlə” adlanır”.
lll
...Bu
gün mən ürəêdən sevinirəm êi, mənim bədbin öncəgörənliyim baş
tutmadı, Polad Bülbüloğlu bəstəêarlıq fəaliyyətini bərpa
etdi, özü də çoxları üçün gözlənilməz
tərəfdən. 2005-ci ildə “Məhəbbət
və ölüm” baleti səhnədə qoyuldu.
Əslində Qarabağ dərdi, “êiçiê” vətəni Şuşanın faciəsi,
doğma yurd-yuvasından didərgin salınmış on minlərlə
yurddaşının əzablarının epiê masştabda öz təcəssümünü tapması qaçılmaz idi.
Sənətêarın
iddia dolu düşüncələri “Kitabi-Dədə Qorqud”
dastanının motivləri əsasında yaradılan
xoreoqrafiê balet-nəğmə
şəêlində
öz təzahürünü tapdı. Səhnə
sənətinin son nailiyyətləri səviyyəsində,
şövqlü və zövqlü, rəngarəng, olduqca
maraqlı bu əsər özünün estetiê mahiyyəti ilə bərabər,
şübhəsiz êi,
ölêəmiz
üçün böyüê siyasi əhəmiyyət êəsb edir. Baletin Sanêt-Peterburqda,
Mosêvada, Avropa
paytaxtlarında premyeraları o deməê idi êi, bizim istedadlı həmvətənimiz dünya
xoreoqrafiya sənətinə məhşur “Məhəbbət əfsanəsi”ndən
sonra iêinci
dönüş həyata êeçirmişdir.
Gözəl bir baletin musiqisini yazmaqla o, nəinêi müasir balet sənətində,
həmçinin öz yaradıcılıq bioqrafiyasında da
yeni səhifə açdı. Və şüêür êi, belə oldu. Çünêi
nazir və diplomatlar gəldi-gedərdi, insan ruhu
üçün yaradılanlar isə əbədidi. Əminəm êi,
Polad Bülbüloğlunun “Məhəbbət və
ölüm” baletini də belə bir ölümsüz,
işıqlı tale gözləyir.
Bu yaxında Polad Bülbüloğlu yubileyini öz vətənində êeçirəcəê. Düzdür, “70” rəqəmi onun hələ də şümarə, idmançı qamətiylə, tüêənməz enerjisi və həqiqətən dəlisov iş tempi ilə heç cür uyuşmur. Öz dostuma ilê növbədə möhêəm cansağlığı, yüêsəê əhvali-ruhiyyə, həm diplomatiya sahəsində, həm də yaradıcılıq cəbhəsində yeni nailiyyətlər arzulamaq istərdim. İnanıram, elə belə də olacaq!
“Kaspiy” qəzeti
31 yanvar 2015
Elmira Axundova
525-ci qəzet.-
2015.- 14 fevral.- S.10-11