Günəşli səhərdə
“Aylı bir gecə”
“Söz var ki, qırmızıcana adamın üzünə deyilir, biri söznən
ağ eləyir, digəri qan qaraldır. Sözün deyilmə tərzinə
görə sozalma, bozarma, qaralma, qızarma, saralma, göyərmə hallarına
da tez-tez rast gəlinir. Sözün çəkisi də var. Çəkiyə fikir verəndə gərək
çalışasan ki,
həmin söz güldən ağır olmasın.
Hə, demədim
axı, bir də var “O söz”. Deyilməyən sözlər işarə
bildirən “O söz”ün
qabığıdır. Qabığın içindədir “O Söz”. Biri birinin ağlına şübhə eləyəndə,
əməlinə şəkk
gətirəndə şəhadət
barmağını dayayır
gicgahına və deyir: “O Söz”.
Yox, bunlar mənim fikirlərim deyil. Bunlar bir neçə
gün əvvəl müəllif tərəfindən
hədiyyə olunan və bu yaxınlarda
ilin qış fəsli olmasına baxmayaraq Günəşli
bir səhər günü oxuyub bitirdiyim “Aylı bir gecə” kitabındandır – Hüseyn
Əsgərovun sözləridir.
Hüseyn Əsgərov uzun illərin jurnalistidir. Yəni, son illərə
kimi mən onu bu cür
tanıyırdım. 2003-cü
ildə “Şərq qapısı” qəzetində
işə başlayanda
redaksiyamızda onu tez-tez görürdüm.
O zamanlar Hüseyn Əsgərov Naxçıvan
Muxtar Respublikası
Ali Məclisinin Mətbuat
və İctimaiyyətlə
Əlaqələr şöbəsinin
müdiri işləyirdi.
Yəni bir növ məmur
vəzifəsində idi.
Bəlkə də düşüncələrimdə
yanılıram, amma mən nədənsə belə düşünürdüm
ki, məmurlar yaradıcı ola
bilməzlər. Bu steorotipi dağıdan isə məhz “Aylı bir gecə”
kitabı oldu. Məmur kimi tanıdığım
Hüseyn Əsgərov
başqa bir işə keçəndən
sonra (indi o Naxçıvan Muxtar Respublikası Səhiyyə
Nazirliyinin mətbuat xidmətinin rəhbəridir)
indiyə kimi qələmə aldığı,
efirlərdə səsləndirdiyi
bədii-publisistik mətnlərini
bir yerə toplayıb kitab halına gətirdi.
Bundan sonra mənə bəlli oldu ki, Hüseyn
müəllim həm də gənc yaşlarından bədii yaradıcılıqla məşğul
imiş. Bunu adıçəkilən kitabı
oxuduqca da hiss edirsən.
Kitaba ön söz yazmış Naxçıvan Muxtar Respublikası Yazıçılar
Birliyinin sədri, şair Asim Yadigarın “Bu kitabı oxumağa dəyər” başlıqlı fikirləri
də dediklərimizi təsdiq edir. Elə ön
sözün adının
da ötəri bir cümlə olmadığını oxuculara
xatırlatmaq istərdim.
Asim Yadigar yazır: “Bu kitabda toplanmış hekayə, bədii-publisistik yazıların
bir qismi ilə çoxdan – Hüseyn Əsgərovla Naxçıvan teleradiosunda
birgə işlədiyim
illərdən tanışam.
Şəxsi tanışlığım isə
daha əvvəldəndir. Hər ikimiz
“Şərur qönçələri”
ədəbi birliyinin şinelindən çıxmışıq.
O, bir qərinədən
çoxdur ki, mətbuatda, tele-radioda, dövlət orqanlarının
mətbuat xidmətindədir.
Bu illər ərzində
müəllifi olduğu
minlərlə informasiyaları,
analitik, bədii-publisistik
məqalələri, rəsmi
mövqeni ifadə edən yazıları qəzet və jurnallarda çap edilmiş, efir həllini tapmışdır.
Onun informasiyaları daha çox xəbər yükü daşıması,
analitikası araşdırma,
publisistikası isə
bədiiliyi ilə səciyyələnir. Hesab edirəm
ki, çoxillik jurnalistika fəaliyyəti
fonunda kitabda toplanan yazıların sayı olduqca azdır. Çünki bu kitabda yer almayan onlarla
səhnəcik və felyetonları hələ də oxucu və
tamaşaçıların yadındadır”.
Asim Yadigarın
bu fikirlərini o mənada qeyd etdim ki, Hüseyn
müəllimin 1977-ci ildən
ADU-nun Jurnalistika fakultəsini
bitirdikdən sonra təxminən 40 ilə yaxın yaradıcılıq
fəaliyyətinin ümumi
mənzərəsi oxucular
üçün də
aydınlaşsın.
Naxçıvan Muxtar Respublikasının
Əməkdar jurnalisti
olan Hüseyn Əsgərovun “Aylı bir gecə” kitabında onlarla publisistik məqaləsi, felyetonları, satirik hekayələri, Türkiyə,
Rusiya, Ukrayna, Gürcüstan və İran müəlliflərindən
etdiyi tərcümələri
və digər yazıları toplanmışdır.
Kitabı oxuduqca Hüseyn Əsgərovun müasir dövrümüzün “Molla
Nəsrəddin”i olaraq
cəmiyyətdəki çatışmayan
cəhətləri iynələdiyini
də müşahidə
etmək olar. Hansı yazısını
oxuyursan oxu, orada mütləq satirik üslub diqqəti cəlb edir. Bu mənada
müəllifin özünəxas
ironiyasi, gülüş
elementlərinin orijinallığı
oxucuları kitabın
hər səhifəsində
müəyyən fasilə
verərək doyunca gülməsinə və bu gülüşdən ağıllı bir nəticə çıxarmasına
səbəb olacaqdır.
Elə bu yerdə onu
da qeyd edim
ki, Hüseyn müəllim həddindən
artıq Mirzə Cəlil sevdalısı, “Molla Nəsrəddin” aşiqidir.
Onun təkcə
satirası deyil, mətnlərinin bədii ağırlığı sözə
necə həssas və məsuliyyətlə
yanaşdığını da ortaya qoyur. “Bahar sevincləri” etüdündəki
aşağıdakı cümlələrə
diqqət çəkmək
istərdim:
“Ucsuz-bucaqsız zəmilərin
bir əlçim heykəli olan səməni işığında
göyərdi bu bahar. Göyərdikcə təbiətin gözəlliklərlə
cilvələnən lacivərd
qoynunda yarpaqları mirvari şəbnəmlə
yuyulmuş zərif novruzgüllərində, quşların
şaqraq nəğmələrində
addım-addım dirəşkən
qışın üstünə
yeridi. Qayaların köksündə şərqisi buza dönmüş irmaqlar yenidən öz nəğməsinə başladı”.
Hüseyn müəllimin yazılarına
seçdiyi başlıqlar
da oxucunu ənənəvilikdən uzaqlaşdırır
və yeni ovqat kimi düşüncələrinə
hakim kəsilir. “Ayrılıq” körpü salır”, “Dəmir iradənin tikanlı məftillərdən
güclü olduğu
gün”, “Axırıncı
Xoruz”, “Robinzon Kruzo və başqaları”,
“Heraklın on üçüncü
qoçaqlığı”, “İntellektual robot”, “Ölməz
Kaşşeyin ölümü”,
“Darmayed meydanını
Behişt kandidatları”
və bu kimi başlıqların hər birində mövzunun fərqliliyi də özünü göstərir.
Kitabın “Vüsala səsləyən
“Ayrılıq” bölməsində
Hüseyn Əsgərovun
ötən əsrin
80-ci illərinin sonlarında,
90-cı illərinin əvvəllərində
Naxçıvan Televiziyasında
efirə gedən “Ayrılıq” verilişinin
mətnləri təqdim
olunub. Həmin mətnləri oxuduqca
indi efirə gedən məşhur bir axtarış verilişinin ilkin təsirinin hardan gəldiyi bəlli olur. Hələ ötən əsrin
sonlarında Hüseyn
müəllim öz “Ayrılıq”ı vasitəsiylə,
itmiş övladları,
qızları, anaları,
ataları tapır və doğmaları doğmalara qovuşdururdu.
Amma Hüseyn müəllimin verilişləri əsəb
gərginliyi və ağlaşmalarla deyil, tarixin xalqımıza qarşı amansızlığının
nəticəsində öz
doğmalarından ayrı
düşənlərin qonşu
İranın yaxın
kənd və vilayətlərindən tapılması
ilə yadda qalırdı. Bu gün də Naxçıvanda və İranın yaxın yaşayış məntəqələrində
izlənilən həmin
verilişi xatırlayanlar
kifayət qədərdir.
Oxucularda təsəvvür
yaratmaq üçün
həmin verilişə,
dolayısıyla Hüseyn
Əsgərova Babək
rayonunun “Bulqan” kəndindən Nənəxanım
Bağırovadan gələn
bir məktubdan aşağıdakı cümlələri
qeyd etmək istəyirəm:
“Ayrılıq” verilişinə
baxdıqca qızım
Nurxanımın 50 ildən
sonra Arazın o tayından məni səsləyəcəyinə inanıram.
1937-ci ildə Bulqan kəndində yaşadığımız vaxt
12 yaşındakı qızım
Arazdan içməli su götürmək üçün çaya
yaxınlaşanda ayağı
sürüşüb və
çaya düşüb.
Deyilənə görə, qızımı
Arazın o tayında Yəhya adlı bir çoban xilas edib. Həmin gündən qızımın
sorağındayam. İndi ömrümün
90-cı ilini yaşadığım
bir vaxtda sizə müraciət etməyim heç də hədər deyil. Mənim uzun ömür
sürməyimin birinci
səbəbi qızım
Nurxanımın həsrəti
olub ki, hardasa, nə vaxtsa onunla görüşəcəyəm.
Əminəm ki, bu görüş sizin vasitənizlə baş tutacaq”.
Məhz bu verilişdə həmin məktub səslənəndən sonra
redaksiyaya zəng gəlir və Nurxanımın qızı
tezliklə nənəsi
Nənəxanımın görüşünə
gələcəklərini bildirir
və bu görüş baş tutur. 45 ildən sonra ana və
balanın Culfa rayonunda Araz üzərindəki körpüdəki
görüşü orda
olan hər kəsi sevincdən ağladır.
Kitabda xüsusi
bölmədə verilən
bu cür xoş xəbərlərin
bədii ifadəsi Hüseyn Əsgərovun qələmiylə oxuculara
çatdırılıb.
Çoxdan idi məni belə
həyat hekayələri
ilə kövrəldən,
eyni zamanda satirasıyla güldürən,
ironiyası ilə düşündürən kitab
oxumamışdım. Məhz bu
kitabı oxuduqdan sonra elə bu yazıyla Hüseyn müəllimə
bir oxucu kimi öz minnətdarlığımı
bildirmək istərdim.
İnanıram ki, 60 yaşında ilk dəfə kitabıyla oxucularının görüşünə
gələn Hüseyn
müəllimin qovluğundakı
digər yazılarını
da biz növbəti kitablarında oxuma sevinci yaşayacağıq.
Elxan YURDOĞLU
525-ci qəzet.-
2015.- 14 fevral.- S26.