Dördüncü
möhür - romandan parça
Yazıçı Kamran Nəzirli artıq
“Dördüncü Möhür” romanını çapa
hazırlayır. Orijinal bədii-fəlsəfi-psixoloji məzmuna
malik romanda tarixi faktlardan və sənədlərdən də
istifadə edilib. Əsərin qəhrəmanı
iki dəfə qaçqınlıq həyatı
yaşamış gənc azərbaycanlı qızdır.
Yeniyetməlik çağlarından bəri taleyin
bütün ağır zərbələrini – baba, ata, əmi,
oğul və digər qohumların itkisini yaşamış bu
gənc qız sınmır, Türkiyədə tibbi təhsil
alır, vətənə dönür, klinikada işə
düzəlir, inadla elmin dalınca düşür, birinci
evlilik həyatı uğursuz olur, doğma balasını
itirir, yenə əyilmir, elmi araşdırmalarını davam
etdirir, nəhayət, dünyanın qibtə edə biləcəyi
tanınmış həkim-psixiatr olur. Məhz
bundan sonra o anlayır ki, insanların psixoloji durumunda
böyük problem var.
Ümumiyyətlə, dünya əhalisinin yarıdan
çoxunun psixoloji durumu acınacaqlı vəziyyətdədir.
Müharibələr, etnik münaqişələr,
qaçqınlıq, xəstəliklər, terrorlar... bəlkə
elə bütün bunlar psixoloji pozuntularla bağlıdır? Bu, qlobal
problemi aradan qaldırmaq üçün gənc alim yollar
axtarır, təlim proqramı hazırlayır. Onun
psixo-analitik mülahizələri dünya alimləri tərəfindən
maraqla qarşılanır və əsərin qəhrəmanı
ailə-nəsil şəcərəsi fonunda öz taleyi ilə
əcdadlarının ruhi əlaqələrini
araşdırır, birinci, ikinci, üçüncü və
dördüncü nəsil əcdadlarının
acınacaqlı talelərinin mənfi enerjilərini
dünyanı idarə edən gizli qüvvələrlə əlaqələndirir,
beləliklə, onun elmi mülahizələri daha dramatik şəkil
alır; o, dünyanın xilas olunmasının yeganə
düzgün yolunu göstərməyə
çalışır. Bu yol nədən ibarətdir?
Ümumiyyətlə, bu
mümkündürmü? Romanda
lirik-psixoloji epizodlarla yanaşı, müəllif tarixi sənədlərə
də istinad edir.
K.Nəzirlinin “Dördüncü Möhür”
romanından bir parçanı oxuculara təqdim edirik.
...Banu
düşünürdü ki, insanın sinir sisteminə ilk öncə
hava təsir edir. O, qəti əmin idi ki, dünyada yaşayan əksər
insanların psixi sarsıntılarının əsas səbəbkarı
da havadır, daha doğrusu, havasızlıqdır. O,
darısqal yataqxana otağının pəncərələrini
açdı, həyətə boylandı. Yamyaşıl
hündür ağacların başında quşlar nəğmə
oxuyurdular, havadan tər güllərin ətri gəlirdi.
Səs-küy yox idi, uzaqdan tələbə
şəhərciyinə açılan darvazaların
yanında bir-iki maşın dayanmışdı. Elə
bil bu boyda şəhərcikdə heç kim
yaşamır, heç nə hərəkət etmir, təkcə
sərçələr civildəşir, yaşıl çəmənlikdəki
güllərin ətrindən və ətrafdakı səliqə-səhmandan
məst olub bir-birlərinə eşq elan edirlər. Necə oldusa, kənddəki evləri yadına
düşdü. Uzun qış gecələri pəncərə
qabağında oturub lampa işığında kitab
oxumağı, bacısı Reyhanın hər şeydən xəbərsiz,
qayğısız-qayğısız yatması,
ata-anasının hər səhər tələsə-tələsə
məktəbə getməsi, gur yanan peçin üstündə
anasının boyat təndir çörəklərini
qızdırması, sonra da əlləri yana-yana çörək
tikələrini götürüb üstünə kərə
yağı sürtməsi, bacısına və ona verməsi...
onları xarç-xarçla yeməsi... sonra ilk dəfə məktəbə
yollanmasını, daha sonra Gorusdan ona dəri gödəkçə
alıb gətirdikləri gün ata-anasının necə
sevindiklərini, bəxtəvər-bəxtəvər bir-birləriylə
zarafatlaşdıqlarını... daha nələri...
xatırladı. Sonra Daşdəmirlə Rəşidin
ilk dəfə kəndə gəldiyi gün gözləri
önündə canlandı. Elə bil dünən
olmuşdu, həmin gün necə sevinmişdilər! Oğlanlarla tay-tuşları kimi söhbət edir,
danışır, gülür, zarafatlaşır, Rəşidin
gülməli anekdotlarını eşidib uğunurdular.
Necə şirin, necə maraqlı günlər idi!
Birdən Rəşidin lovğa baxışları,
ikibaşlı eyhamları və sırtıq hərəkətləri
yadına düşdü. Qız elə bil nədənsə
iyrəndi, qeyri-ixtiyari dala çəkildi. “Görəsən o, mənimlə doğurdanmı məzələnirdi?
Ya bəlkə...Axı bu, heç sevgiyə də
oxşamırdı? Yox... yox... belə sevgi olmaz! O, nəyi
öyrənmək istəyirdi? Nə idi, o, Daşdəmirgildə
nə dedi mənə? Heç yadıma düşmür! Hə,
hə, deyəsən, dedi ki, xəstədir... yox, elə demədi!
Dedi oğurluq eləməyə gəlib! Necə dedi,
yadımdan çıxıb... Nəsə oğurluqdan
söhbət düşdü, sonra dedi... məni... yox...
eeee... məni oğurlaya bilməz! Eeeeeeee.... Bu
hardan düşdü yadıma? Lap uşaq
kimi düşünürəm. Hər şey arxada
qalıb... o da bir uşaqlıq şıltaqlıqları
idi... Eh, Bakı, Bakı! Sənin üçün burnumun ucu
göynəyir! Bircə evə tez çatsaydım...”
lll
Atəşkəsdən
sonrakı beş ilin təfərrüatlarını
təsvir etməyə lüzum yoxdur. Camaat kimi
Kamal Axundzadənin ailəsi də tədricən
sarsıntı və məşəqqətləri unudurdu.
Camaat məhrumiyyətlərdən
yavaş-yavaş xilas olurdu. Tədricən
ailənin rifahı, əhval-ruhiyyəsi düzəlirdi.
Tezliklə Reyhanla Daşdəmirin hər iki ailənin
üzvləri ilə münasibətlərində buzlar əriməyə
başladı, doğmalıq və dostluq qalib gəldi.
Xurşud Fərzəlibəyli arvadı Mənzərlə
Ağcabədinin Kəhrizli kəndinə köçməmişdən
qabaq uşaqların hər ikisinə xeyir-dua verdi,
böyük gəlinin birdən-birə ağarmış
saçlarını (atəşkəsdən üç ay
keçmiş İbrahimi cəbhə bölgəsində əlində
videokamera çəkərkən erməni snayperi vurdu, onun həyatını
xilas eləmək mümkün olmadı!) Daşdəmirlə
Reyhana göstərib elə bil sonuncu tapşırığını
verdi:
– Cavan
ağbirçək ananızdan muğayat olun!
Aylar ötdü. Reyhanla Daşdəmirin ailə xoşbəxtliyi
Qaratelin nənə sevincinə qarışdı, Reyhan
oğul doğdu. Kiçik
qızının təbiətən qərarsız və
laqeyd olmasını Daşdəmirin qətiyyəti və mərdliyi
örtmüşdü. Cavan ailə ilk
vaxtlar çətinliklə də olsa, yola gedirdi, artıq
onların evində uşaq böyüyürdü. Reyhan
ana olandan sonra qəlbindəki
analıq atəşi yavaş-yavaş közərməyə
başladı. O, bu sevincin nədən ibarət olduğunu
getdikcə daha çox anlayırdı. Hərdən
cavan ana Banuyla kompüter vasitəsiylə “dərdləşir”,
İstanbulda oxuyan bacısına giley-güzar dolu məktublar
yollayırdı, bacısından cavab alınca çox
peşiman olurdu. Çünki onun
ağıllı və sakitləşdirici cavablarını
oxuyanda anlayırdı ki, “ağlamaq” heç də
yaxşı əlamət deyil, insan bu dünyadakı
bütün problemlərini özü həll etməlidir,
sızıltılarını özgədən gizlətməlidir.
Məsələ bundaydı ki, Daşdəmir
müharibədə güllə yarası almışdı,
güllə onun buduyla baldır sümükləri arasında
ilişib qalmışdı. Rütubət olanda, ya da
hava bir balaca tutulanda Daşdəmirin ağrıları
başlayırdı, özü də bu ağrılar elə
dəhşətli olurdu ki, onun əvəzinə az qala Reyhan inildəmək istəyirdi. Hara
gedirdi, hansı xəstəxanaya müraciət edirdi, bu
mürəkkəb əməliyyatı heç kim
boynuna götürmürdü. Əvvəla, əməliyyat
çox mürəkkəb olacaqdı, çünki zərif
yerdi, omba və baldır sümüklərini bir balaca zədələsəydilər
Daşdəmir ömürlük şikəst qala bilərdi.
İkincisi, bu əməliyyat çox bahalıydı, deyirdilər
ki, gərək İsrailə gedəsən, ən
yaxşı həkimlər ordadı, ora getmək
üçün də bir ətək pul lazımdı! Bir sözlə, müharibə veteranı
qapı-qapı düşürdü, hamı ağız
büzür, bəzən heç bir həkim və xəstəxana
onu qəbul eləmirdi. Bütün
dövlət və qeyri-dövlət qurumları onun
üzünə bağlanmışdı və buna görə
də gənc veteranın gərgin, hirsli, qəzəbli olması
evdə çox vaxt əsəbi bir mühit yaradırdı.
Cavan ər-arvad bəzən belə bir əsəbi
mühitin ucbatından küsüb-barışırdı.
Barışan zaman hər ikisinin kefi durulur, “Min
bir gecə” nağıllarındakı qəhrəmanlar kimi
bir-birlərini oxşayıb əzizləməkdən həzz
alırdılar. Belə şirin anlarda Reyhan adəti
üzrə ərinə eyni sualları verirdi:
–Düzünü
de, o ilan doğrudan sənin əlini sancmışdı? Yoxsa
yalandan edirdin, özünü mənə göstərmək
istəyirdin...
–Özümü
sənə göstərmək istəyirdim... Amma
ilan doğruçu ilan idi...- deyə hər dəfə
Daşdəmir də eyni cavabı verir, sonra da
gülürdü.
Sonra
Reyhan kənddəki həyətlərində söhbətin
sonunu onun yadına salırdı, deyirdi:
–Sən
elə o vaxtdan söz vermişdin ki, mənə yaxşı xəbər
deyəcəksən, nooldu, indiyədək niyə gizlədirsən?
Daşdəmir
də hər dəfə ona deyirdi ki, o “xoş xəbər”in
məqamı yetişməyib...
Reyhan da inanırdı və uşaq kimi ərinin ona deyəcəyi
“xoş xəbər” xəyalıyla yaşayırdı. Lakin bir dəfə Daşdəmir
dedi ki, sən demə, bu “xoş xəbər” Banuyla
bağlıymış. Reyhan bunu biləndə
çox təəccüb elədi. Hələ o vaxt Rəşidlə
Daşdəmir onlara qonaq gələn gün dostlar
xısın-xısın pıçıldaşıblar və
Rəşid Daşdəmirə deyib ki, mənim Banudan
xoşum gəlir! Daşdəmir də dostunun
artıq seçim etdiyini görüb Reyhanın dalına
düşüb. O, ilk günlər elə-belə,
Reyhanın başını qatmaq istəyirmiş ki, Rəşidlə
Banu təklikdə söhbət eləsinlər, bir-birlərini
daha çox tanısınlar. “Sirr” yalnız
bundan ibarət imiş. Daşdəmirgildə
olanda isə Rəşidlə aralarında bir balaca söz
oldu, o da acıq eləyib getdi. Daşdəmir
də Reyhana vuruldu, ondan əl çəkmədi.
Reyhan bu təzə və köhnə “xoş xəbər”i
bacısına yazdı, Banu kompüterində Reyhanın
mesajını oxuyanda dodaqları aralandı, yanaqları
allandı.
Lakin az sonra qürur Banuya güc gəldi və
bacısına istehzalı bir cümlə yazdı:
“Mən
belə bir adamın olub-olmadığını
xatırlamıram... Banu”.
lll
Banunun ali təhsilli həkim-psixiatr kimi Bakıya
dönməsi əməlli-başlı toy-bayrama döndü.
Qaratel gah fərəhindən gülür, nəmli gözləriylə
qızının boyunu, qamətini, bütün vücudunu
acgözlüklə nəzərdən keçirir, arabir əllərini
qızının başına, çiyinlərinə,
üzünə sürtür, düşünürdü:
“Görəsən doğrudanmı bu, mənim
qızımdır?”
Dünyayi-aləm dəyişmişdi və Banu da dəyişmişdi. Onun
makiyajı, saç düzümü, bədən quruluşu,
qaşı-gözü, baxışları,
oturuşu-duruşu, nitqi, məntiqi, əyin-başı tamam dəyişmişdi.
O, bir qədər özündən razı, bir qədər
narazı, bir qədər həlim, bir qədər sərt, bir
qədər dalğın, bir qədər də gümrah və
şən görünən Banu olmuşdu. Üzündən
təbəssüm əskik olmurdu, onu görən yad bir
adamın ilk təəssüratı yalnız bu olardı ki,
bu qız nadir azərbaycanlı nüsxəsidir. Yumru sifətinin almacıqları bir balaca
qızarmışdı, xırda ətli dodaqları təbii
çəhrayı rəngini qoruyub saxlamışdı, uzun
saçlarını kəsdirmişdi, qısa, lakin bir qədər
qabağa çıxmış çənəsinə qədər
sallanmış şabalıdı hörükləri
bütün simasına cazibəli, həm də sirli bir aura
vermişdi.
Nənəsi
Süsən dərhal narazılığını bildirdi:
–Nahaq yerə
saçlarını kəsdirmisən!
Bacısı
Reyhan isə:
–Belə
daha yaxşıdı, Banu, yaraşır!-
deyib əlavə etdi ki, o da saçlarını kəsdirmək
istəyir. Qaratel qızına göz ağardıb işarə
elədi ki, olmaz...
Banu gələndən
sonra babası Kamal daha əvvəlki kimi “inqilabçı”
çıxışlar etmirdi, lakin yenə hesab edirdi ki,
ölkədə və dünyada baş verən bütün
olayları hansısa “gizli
qüvvələr” idarə edir. Son illər bu
diri kişidən əsər-əlamət belə
qalmamışdı, gücdən düşmüşdü,
çox ağırlaşmışdı, bəzən təzyiqi
ikiyüzü vururdu. Belədə Süsəndən
daha çox Qaratel narahat olur, dərhal təcili yardım
çağırırdı. Qaratel
yaşlansa da qıvraqlığını itirməmişdi, cəld
idi, ev-eşiyə əl yetirirdi, mətbəxdən
çıxmırdı. Yemək
hazırlayır, paltar yuyur, ev-eşiyi təmizləyir, hələ
bir arada Reyhanın oğluna da baxırdı. Reyhan qəzetlərin birinə müqavilə ilə
işə düzəlmişdi. Daşdəmir isə hələ
də işsiz idi və bu işsizlik bəzən onu bezikdirir,
az qala intihar həddinə
çatdırırdı. Və ən pisi də
bu oldu ki, onun bütün cəbhə dostlarını əmisi
Nadirlə birlikdə tutub basmışdılar içəri.
Şəhərdə xəbər gəzirdi ki,
“Nadirin dəstəsi” hərbi çevriliş etmək istəyirmiş,
amma hökumət vaxtında ayıldı və bunun
qarşısını aldı. Daşdəmiri
bəlkə də əmisinə görə yaxın buraxan yox
idi. Hətta o, bir dəfə Rəşidin
atasının yanına da getdi. Elə-belə,
Rəşiddən xəbər bilməyə getmişdi.
Seyfi onu həmişəki kimi qarşılamadı,
ayaqüstü əl verib görüşəndən sonra dedi
ki, tələsir, görüşə gedir, “ayrı bir vaxt gələrsən
danışarıq!” Daşdəmir çox pərt
oldu, bu görüşdən sonra hətta özünü
öldürmək də istədi, amma yaxşı ki, Reyhan
onu anladı, sakitləşdirdi.
–Onların
əli yuxarıların ətəyindədir... Hava
satmaqla varlanan adamdan nə gözləyirsən ki? Əmini ilişdirdilər, hələ yaxşı
ki, sənə toxunmadılar...Darıxma, bizim qapımızda
da toy olar...- deyə Reyhan ümidsiz-ümidsiz dərindən
ah çəkdi. O, hər dəfə ah çəkəndə
əslində arzusu gözündə qalan qadınlar kimi
düşünürdü. Axı, hələ
uşaqlıqdan arzulamışdı ki, gəlinlik donu
geyinsin, el adətiylə çal-çağırla
köçsün, ata-anası əməlli-başlı ona
toy çaldırsın. Qismət
olmadı, qoşulub qaçdı. Daşdəmirin
beş-altı dost-tanışı ilə “hadisə”ni qeyd elədilər, vəssalam! Bütün bunlar arxada qalmışdı, indi tamam
başqa zaman idi.
Camaat hər şeyi unutmuşdu. O uqandalı xəstəni də yada
salan yox idi. Axı kimin nəyinə lazım idi – “spidi”
Bakıya kim gətirib? Axı kim ağlına gətirərdi ki, hansısa
sahibkar nə vaxtsa “hava” satıb? Necə olsa,
neçə illər keçmişdi, dünya
büsbütün dəyişmişdi, şəhərlər,
kəndlər, yollar, körpülər...
dağılmış, təzədən qurulmuşdu. Köhnələr getmiş, təzələr gəlmişdi.
Yeni ailələr, yeni nəsillər
yetişirdi. O vaxt kimlər nə satmışdı, kimlər
nə almışdı, bunlar indi camaat üçün
duyğusal məsələlər deyildi!
Əsas hadisə buydu ki, Banu Türkiyədə Tibb
fakültəsini bitirib həkim-psixiatr kimi evə
qayıtmışdı. Professor Kamal Axundzadə və onun ailə
üzvləri üçün bu qayıdış sonsuz
sevincin, habelə bütün uğur və xoşbəxtliklərin
əlamətdar başlanğıcı kimi
görünürdü. Uzun illər sovetin hərbi hissələrində
mühəndis-alim və zabit kimi çalışan, sonradan
Yerevan Universitetinin hərbi kafedrasında işləyən, məcburən
ordan qovulub Bakıya üz tutan bu adam indi təqaüdçü
ömrünü yaşayırdı, pensiya alırdı. Son
vaxtlar səhhətindəki problemlərlə (o, 90-cı il Yanvar faciəsi günlərində güllə
yarası almışdı) bağlı heç yerdə
işləmirdi. Aldığı altı yüz
manat təqaüd pulundan başqa heç bir gəliri yox idi.
Arvadı Süsən xanım Bakıya gələndən
sonra bir müddət orta məktəbdə coğrafiya müəllimi
işlədi, səkkiz saat dərs yükü
qarşılığındakı əmək haqqı
qadının xırda-para xərclərini güclə ödəyirdi.
Bundan əlavə qadın repetitorluqla da məşğul
olur, üç-dörd nəfər şagirddən
qazandığı qeyri-rəsmi gəlir onun üç ayda məktəbdən
aldığı rəsmi maaşına bərabər idi.
Süsən xanım lap bu yaxınlaradək əlli-ayaqlıydı,
onu qonum-qonşuda diribaş, bacarıqlı, namuslu və zəhmətsevər
qadın kimi tanıyırdılar. Son on ildə Qaratelin, Banu və Reyhanın ev və çöl işləriylə
bağlı öhdəliklərini də nəzərə
alsaq, nənə demək olar ki, ailənin qayğı
yükünün yarıdan çoxunu əlində,
çiynində və ən əsası isə qəlbində
daşıyırdı. O, hər gün sübh tezdən
durur, yemək hazırlayır, tələsə-tələsə
məktəbə qaçır, dərs deyir, məktəbdən
gəlir, gah qaz, işıq, telefon pullarını ödəyir,
gah repetitorluq edir, gah da paltar yuyur, xörək bişirir, evin
səliqə-səhmanı ilə məşğul olur, əri
şəhid olan, qəlbi paralanmış, xəstəhal
qızının da qulluğunda dururdu. O, tipik Azərbaycan
qadını idi və bütün azərbaycanlı
qadınlarda olduğu kimi onun da təbiətində evə,
ailəyə bağlılıq güclü idi. Bu müqəddəs teli Allahdan başqa heç bir
qüvvə qıra bilməzdi. Əgər Avropa və
Asiya insan hüququ təşkilatları öz
çoxsaylı sənədlərinə günlərin bir
günündə əlavələr və dəyişikliklər
etmək fikrinə düşsələr və əgər
“dünyanın ən evcanlı qadınlarının
hüququ” nominasiyası üzrə mükafat təsis etməli
olsalar, məsləhət görərdik ki, siyahının
başına Azərbaycan qadınının adını
yazsınlar. Bəlkə o zaman onun zəhməti
layiqincə qiymətləndirilər.
Bu illər ərzində Qaratel anasının
Bakıdakı gərgin və işlək həyatına mane
olmaq istəmirdi, həm də içində
öz-özünə acıyırdı ki, ona tutarlı
kömək göstərə bilmir. Bir yandan da Reyhanın
onları taleyin ümidinə buraxıb qaçması ona
çox əzab verirdi.
Ailə nə yoxsul, nə də varlı deyildi. Dolanışıq
və həyat tərzinə baxanda onlara orta təbəqənin
nümayəndələri də demək olmazdı. Bu evdə ən zəngin süfrə qonaq-qara olanda
və bir də bayram günləri açılırdı.
Belə vaxtlarda professor xüsusi canfəşanlıqla
sifarişlər verir, dükan-bazara gedib lazım olan ərzaq,
ya da tərəvəz növü alıb gətirir,
qızı və arvadına şəstlə deyirdi ki, filan
yeməyi bişirin. Süsən xanıma
elə gəlirdi ki, qızı və nəvələri qədim
milli yeməklərimizi tamam unudub, daraşıblar dönərlərə,
ya da MakDonaldz zir-zibillərinə. Reyhana, daha sonralar isə
Banuya da
tez-tez deyirdi ki, çöldə-bayırda o zir-zibillərdən
yeməsinlər, mədələri pozular. Bundan
başqa nənə fisincan plovun, yaxud da turşulu aşın
necə bişirilməsini dəfələrlə
qızına və nəvələrinə izah edirdi, yenə
görürdün ki, yaddan çıxarırlar. Bir dəfə arvad hirsləndi, dərhal Qaratelə əmr
etdi ki, dəftər-qələm gətirsin, onun dediklərini
sırayla yazsın. Beləcə, o, hər
hansı xörəyə nəyi nədən sonra
vurmağın, qaynatmağın vacib olduğunu həm
qızına, həm də Reyhana başa saldı. Uşaqlar ona “müəllim” kimi baxmırdı, ona bəzən
zarafatla “alim nənə” deyə müraciət edirdilər.
Bir dəfə (bu, lap əvvəllər
olmuşdu, o vaxt Bakıya təzəcə gəlmişdilər!)
Banuyla Reyhan “Beşmərtəbəli evin
altıncı mərtəbəsi” kitabını müzakirə
edirdilər. Bu romanı qızların hərəsi
bir cür başa düşmüşdü, başladılar
mübahisə etməyə. Necə oldusa,
nənə qızların mübahisə etdiyini eşitdi.
– Noolub, a
bala, niyə qırırsız bir-birinizi?-
soruşdu.
– Nənə,
de görüm, heç beşmərtəbəli evin
altıncı mərtəbəsi olarmı?
Süsən xanım nədən söhbət getdiyini dərhal
anladı, çünki bu əsəri o, özü də
oxumuşdu, bir anlıq duruxdu, ürəyində nəvələrini
qınadı.
“Yenə başladılar höcətdəşməyə
də!” (Bacılar artıq
analarının darağı üstündə yox, kitablar
üstündə mübahisə edirdilər. Lap bu
yaxınlarda “Qara paltarlı qadın” şeirini müzakirə
etmişdilər, sonda yenə dava-dalaşa
çıxmışdılar, biri deyirdi məncə, o
şair o şeiri anamıza yazıb, o da daim qara paltar geyinir,
dərd çəkir, göz yaşı tökür
atamız üçün... o biri deyirdi ki, axı atamız
anamızı heç vaxt ağlatmayıb, ona hər zaman nəvaziş
göstərib... yox, sən düz demirsən, şair o
şeiri naməlum qadına yazıb...
Nəhayət,
Süsən xanım nə düşündüsə, zarafata
salıb cavab verdi:
– Olar, a
bala, niyə olmur? Əslində müəllif o qadın
obrazını “altıncı mərtəbəyə”
qaldırıb, yəni o qadını ucaldıb... Siz belə
şeyləri başa düşməzsiniz...
Qızlar susdular, beləliklə, mübahisə sülh
yolu ilə “həll” olundu.
Son illər nənə gücdən
düşmüşdü, daha məktəbə getmirdi. Dini kitablar
oxumağa başlamışdı, Müqəddəs
Kitabın azərbaycancaya tərcümə edilmiş
variantını demək olar ki, əzbər bilirdi, ayələrin
təfsirini də verə bilirdi. Özünün
dediyinə görə, bu istedad ona ilahidən verilib. Amma
ailəni yaxından tanıyanlar bilirdilər ki, Süsən
xanımın atası Nəminli Hacı İsgəndər
üləma olub, İsfahanda ali ruhani məktəbini
bitiribmiş, gözünün ağı-qarası bircə
qızı Süsənə də şəriət və
İslamla bağlı bütün bildiklərini o öyrədibmiş.
Sonradan Süsəngil İran Astarasından Sovet
Astarasına köçüblər. Qadın orda hərbi
qulluqda olan Kamal Axundzadə ilə tanış
olmuş və beləliklə də onlar evlənmişlər.
Daha sonralar isə ailə hərbçi həyatı
yaşamışdı- onlar Sovet İttifaqının müxtəlif
regionlarında olmuş, nəhayət, Kamalın
doğulduğu Ermənistana qayıtmışdılar. Hər halda, göz qabağında olanı buydu ki,
Süsən xanımın təbii zəkası vardı və
son illər camaat qadına daha ehtiramla yanaşır, dini təlimlərlə,
şəriətlə bağlı moizələrinə maraqla
qulaq asırdı.
Banu
Türkiyədən gəlməmişdən qabaq ailənin həyatında
daha mühüm bir hadisə baş verdi:
onların yaşadıqları köhnə üslublu beşmərtəbəli
evin söküləcəyini, əvəzində isə Yeni
Yasamalda beşotaqlı mənzil veriləcəyini bildirdilər.
İlk vaxtlar ailə çox pərişan oldu, ümidsizlik və
nigarançılıq evə hüznlü bir əhval-ruhiyyə
gətirdi- adamı öz sığınacağından, evindən
üçüncü dəfə çıxardasan, hələ
bu da azmış kimi, bu boyda “xruşşovka”nı verəsən
buldozerin altına, necə olarsan?! Buna oxşar sarsıntı
hallarını Qaratel iki dəfə yaşamışdı,
birinci dəfə Ağdüdən didərgin düşəndə,
ikinci dəfə Laçından qaçıb gələndə...
Ata-anası üçün də belə hal tanış
idi, çünki hələ dərdləri istiydi,
soyumamışdı. Buna görə də bu xəbərə
bir o qədər əhəmiyyət vermədilər. Lakin...həyatın get-gedə daha maraqlı, daha cəzbedici
olduğu bir vaxtda qəflətən gəlib dedilər ki, sənin
evini sökürük, yerində də göydələn, ya
da şadlıq sarayı tikirik, əlbəttə, onlara yer elədi.
Ailə bir müddət özünə gələ bilmədi,
heç olmasa əməlli-başlı kompensasiya versələr,
dərdin yarısı ola bilərdi. Sonradan bu sarsıntılı anlar və günlər
də təbii axarlara qovuşdu. Kamal
bütün keçmiş əziyyətlərini, dövlət
üçün, vətən üçün can qoyduğu
namuslu əməyini unutdu, bu günün gerçək cazibə
qüvvəsiylə barışmalı oldu. Bütün ümid və həyəcanlar Yeni
Yasamaldakı hündürmərtəbəli
yaşayış binasına bağlandı. Günlərin bir günü Sosial Təminat Nazirliyi
Qaratelə qəhrəman şəhid ailəsi olduğu
üçün bir minik maşını da
bağışladı. Ailənin başının
üstünü qara kabus kimi alan
dumanlı gərginliklər birdən-birə yox oldu. Amma
professorun keçirdiyi əsəb sarsıntıları
ucbatından keçmiş yaraları sanki
oyanmışdı, içində baş qaldıran
ağrılar get-gedə şiddətləndi və o,
qızına verilən minik maşınından bir qədər
istifadə edəndən sonra onu həyətdə saxladı, dedi:
– Daha
sürə bilmirəm, qoy qalsın, Banu gəlib sürər.
Beləliklə,
Banu gələndən bir neçə gün sonra ailə
üçün biri-birinin dalınca əlamətdar hadisələr
baş verdi: tezliklə Yeni Yasamaldakı
çoxmənzilli hündür yaşayış
binasının sonuncu mərtəbəsindəki təmir
edilmiş, hər cür avadanlıqla təchiz olunmuş
beş -otaqlı mənzilin açarını Kamal Axundzadəyə
təqdim elədilər. Onlar dərhal yeni mənzilə
köçdülər. Ordan bütün
Bakı görünürdü. Ailə Yeni ili təzə mənzildə
qarşılamağa hazırlaşırdı. Dekabr
ayının sonuncu günü idi...
Qaratelin saçları ağarmışdı. İllər onun kübar qamətini bir qədər də əymiş, yaddaşına da əl gəzdirmişdi. Qadın əvvəlki kimi oturub-durmur, hərəkət və davranışlarında ağırlıq hiss edirdi. Süsən qızını belə vəziyyətdə görəndə bəzən bir küncə çəkilib namaz qılır, Allaha dua edir, yalvarırdı ki, heç olmasa, qızının bundan sonrakı ömrünü rahat və xoşbəxt eləsin. “Alim nənə” ilin son gecəsini layiqli qarşılamaq üçün bütün günü əlləşib zəngin yeməklər hazırlayan ailənin bayram süfrəsinə qatılmadı. Banu, Reyhan və Daşdəmirin, üç yaşlı balaca Ruslanın təkidlərinə baxmayaraq, öz otağına çəkilib Müqəddəs Kitabı əlinə götürdü. Gur işıqlı, geniş mənzildə nəvəsi Banu üçün niyyət elədi, Qurana baxdı. “Bismillah” deyib Kitabı açdı, gözünə sataşan ilk cümləni oxudu: “Allah bəndələrini əmin-amanlıq yurduna çağırır və istədiyini doğru yola salır...”. Nənənin sevincdən gözləri yaşardı, Kitabı ehmalca örtüb gözünün üstünə qoydu, öpdü. O biri otağa yeridi, içkidən gözləri süzülən ərinə və yorğun görünən Qaratelə dedi: “Banu üçün yaxşı gəldi, şükür Allaha! İşi düzələr, inşallah!”. Sonra su sonası kimi ayaqlarının ucunda mətbəxdən çıxan Banuya üzünü tutub əlavə etdi: “Yanvar ayı uğurlu olacaq, nənə qurban! Baxarsan, mənim dualarımı Allah eşidəcək!”...
Kamran NƏZİRLİ
525-ci qəzet.-
2015.- 21 fevral.- S.28-29