“Genosid”in genezisi
QONDARMA
SOYQIRIMI: UYDURMALAR VƏ TARİXİ HƏQİQƏT
100 ilə
yaxındır ki, beynəlxalq erməni lobbisi və onun
havadarlarının dilindən düşməyən “genosid əhvalatı”
öz genetik kökləri ilə hansı tarixi epoxaya
bağlanır, bu məsələyə obyektiv gerçəklik
baxımından yanaşan olubmu?
1987-ci il may ayının 19-da Amerikanın “Nyu-York
Tayms” və “Vaşinqton Post” kimi iki məşhur və
nüfuzlu qəzetinin səhifələrində ABŞ-ın
Türkiyə tarixi üzrə ən qabaqcıl ekspertlərindən
sayılan 69 tarixçi aliminin imzaladığı bir bəyanat
dərc olunmuşdu. Bir çox tarixi materialları, nadir arxiv
sənədlərini ciddi surətdə təhlil edib öyrənən
alimlər “erməni məsələsinin” ortaya
atıldığı dövrdən ilk dəfə olaraq bu məsələnin
sərbəst şərhlər və əsası olmayan
yozumlarla seçilən ənənəvi təqdimatının
qəti əleyhinə olduqlarını beynəlxalq ictimaiyyətə
bildirdilər.
Bu tədqiqatlar
tarixçi alimlərə belə nəticəyə gəlməyə
əsas verdi ki, I Dünya Savaşı illərində
işğalçı qüvvələrin Osmanlı dövlətinin
ərazisinə keçməsi ölkə daxilindəki
icmalararası toqquşmalar fonunda baş verib və bu
milli-etnik qarşıdurmalar xarici qüvvələr tərəfindən
əvvəlcədən planlaşdırılmışdı.
Osmanlı ordusunun işğalçı qoşunlara
qarşı hərbi əməliyyatlara start verdiyi dövrdə
aqressiv erməni etno-separatizmi və onun ilhamvericilərinin
başladığı silahlı toqquşmalar artıq arxa cəbhədə
iri miqyaslı vətəndaş müharibəsinə
çevrilməkdə idi. Bu da hər iki tərəfin
– həm müsəlman, həm də erməni tərəfinin
itkiləri ilə sonuclanmışdı. Amma
müsəlman tərəfinin itkiləri qarşı tərəflə
müqayisə olunmaz dərəcədə çox idi.
Bu tarixi bəyanat son zamanlara qədər erməni tərəfinin
təqdimatı ilə “zavallı ermənilərə” qəddar
türklər tərəfindən edilmiş “misli
görünməyən istibdad” haqda yazıb-danışmaqdan
yorulmayan Birləşmiş Ştatların bir çox
kütləvi informasiya vasitələrini çaş-baş
salmaqla yanaşı, hələ o zaman artıq hamının
zəhləsini tökmüş “erməni
soyqırımı” carçılarının mövqeyini
xeyli zəiflətmiş oldu. Amma bu, uzun sürmədi.
İkicə
il sonra, 1989-cu ilin noyabrında yenə də
erməni icmasının ənənəvi səyləri nəticəsində
Birləşmiş Ştatların Senatı az qala 1990-cı
ili bütün dünyada “erməni genosidi” ili elan etməklə
bağlı qərar qəbul etmişdi. Bu dəfə
etiraz səsi Avropadan, konkret olaraq erməni lobbisinin mövqelərinin
heç də Amerikadan zəif olmadığı Fransadan
eşidildi. Strasburqdakı Şərq Tədqiqatları
İnstitutunun direktoru Pyer Dyümon bir çox həmvətənlərindən
fərqli olaraq, əsl tarixçi alimə xas olan
prinsipiallıq və obyektivlik nümayiş etdirdi. Dyümonun rəsmi bəyanatı qəfil partlayan mərmi
effekti yaratmış oldu – demə ermənilərin bu illər
ərzində ciddi-cəhdlə istinad etdiyi Osmanlı dövlətinin
“xüsusi məxfi teleqramı” tarixdə yerli-dibli mövcud
deyilmiş. Erməni tərəfi məhz
bu mifik teleqram vasitəsilə Osmanlı dövlətinin
öz silahlı qüvvələrinə rəsmən ölkə
ərazisini ermənilərdən təmizləmək əmrini
verdiyini beynəlxalq ictimaiyyətə səylə
sırımağa cəhd edirdi. Fransız aliminin təkcə
Türkiyə deyil, həm də Fransa və Böyük
Britaniya arxivlərindən bir-bir toplayıb tədqiq etdiyi bu
kimi sensasiya xarakterli məlumatları əks etdirən sənədlər
onun tərəfindən yazılı şəkildə “Qoy
siyasətçilər tarixlə məşğul
olmasınlar” başlıqlı bəyanatla ABŞ senatına
göndərildi. Pyer Dyümonun fikrincə, siyasətçilərin
tarixə müdaxilə etməsi həmişə tarixi həqiqətlərin
ciddi təhrifinə səbəb olur. Bu bəyanatdan
sonra ABŞ senatı öz yanlış mövqeyindən geri
çəkilməli oldu və “erməni məsələsi” ətrafında
yaranmış süni ajiotaj xeyli səngidi. Əlbəttə ki, bu, erməni tərəfini qane
edə bilməzdi. Tezliklə mifik teleqram haqda öz
uydurmalarını birdəfəlik yaddan çıxarıb,
bu dəfə “real tarixi məxəzə”, konkret olaraq I
Dünya Savaşı illərində ingilis hökuməti tərəfindən
nəşr olunmuş “Mavi kitab” adlı təbliğat vasitəsinə
istinad etməyə başladılar. Xatırladaq
ki, İngiltərə bu müharibədə Osmanlıya
qarşı savaşırdı və hərbin son günlərinədək
onun ərazisinin böyük bir hissəsini zəbt etmək
xülyası ilə üzülüşmək istəmirdi.
“Mavi kitab” artıq qeyd olunduğu kimi, müharibə
dövründə qarşı tərəfi hər vasitə
ilə gözdən salmaq üçün tələm-tələsik
hasilə gətirilmiş ideoloji təbliğat məhsulundan
başqa bir şey deyil. Özünə
hörmət edən hər bir alim bu kitaba ciddi elmi-tarixi qaynaq
kimi yanaşa bilməz. Bütün bunlar haqda öz
fikirlərini artıq bizim günlərdə “Mavi kitab”ın
müəlliflərinin həmvətənlisi, ingilis alimi, professor Andreo Manqo bəyan etdi. Professor hətta
bu kitabın müəlliflərindən biri olan Amold Toynbinin
etirafına istinad edərək yazır ki, sözü gedən
kitab yalnız erməni tərəfinin Amerika konsulluğuna
ötürdüyü informasiyalar əsasında tərtib
edilib ki, onların da əksəriyyəti erməni missionerlərinin
uydurmalarıdır. Ona görə də “Mavi
kitab”ı tarixi həqiqət mənbəyi kimi qəbul etmək
ən azı ədalətsizlikdir. Bununla da böyük
hay-küyə səbəb olmuş “erməni məsələsinin”
qaranlıq məqamlarına Amerika və Türkiyəyə
münasibətdə məxsusi rəğbəti ilə
heç vaxt seçilməyən Avropa alimləri tərəfindən
aydınlıq gətirildi, amma nöqtə qoyulmadı,
çünki bu, saxta soyqırım haqqındakı özlərinin
uydurduqları mifi çox uzaq məqsədlərə
çatmaq üçün vasitəyə çevirmiş erməni
diasporunu heç cür qane edə bilməzdi. Ona görə
də bu gün dünyanın hər hansı bir guşəsində
bir erməninin burnu qanayırsa, bu fakt dərhal antitürk
isterikası ilə müşayiət edilən “erməni
soyqırımı”nın təbliğində
rahat bir alətə çevrilir. Bəs tarixi həqiqət
nə deyir?
Türklərin əsrlərlə dinc yanaşı
yaşadıqları, hətta o mənhus 1915-ci ildə belə,
istər dövlət idarəçiliyində, istərsə
də orduda yüksək vəzifələr daşıyan ermənilərə
qarşı birdən-birə yaranmış bu qatı nifrətin
səbəbi nə idi? Orta əsrlərdə İspaniya və Portuqaliya yəhudilərini
oralarda tuğyan edən katolik inkvizisiyasının
caynağından, yəni real genosiddən xilas edib, bu yəhudiləri
öz ərazilərinə köçürən, onlara rahat
yaşamaq və əmək fəaliyyəti ilə məşğul
olmaq üçün əlverişli şərait yaradan
türklərin öz qonşuları ermənilərə
qarşı soyqırım törədə biləcəyi nə
dərəcədə həqiqətə uyğundur?
Yeri gəlmişkən,
sultan Yıldırım Bəyazidin dövründə
Osmanlı ərazilərinə köçürülüb,
ölümdən xilas edilmiş yəhudilərin xələfləri
bu gün də müasir Türkiyə cümhuriyyətinin
müxtəlif bölgələrində yaşayır, vaxtilə
onların əcdadlarını xilas edənləri
şükranlıq və minnətdarlıqla yad edirlər.
XX əsrin
əvvəllərində avropalıların “xəstə adam” adlandırdıqları 600 ildən
yuxarı mövcud olmuş Osmanlı imperiyasının
süqutu get-gedə daha dönməz səciyyə
daşıyırdı. Osmanlı ordusunun
Balkanlarda uğradığı ağır məğlubiyyətlərdən
sonra bir sıra Avropa dövətlərinin çoxdan bəri
bəslədiyi imperialist niyyətlərin həyata keçməsi
üçün real siyasi-tarixi imkanlar meydana
çıxırdı. Üç qitənin
qovuşuğunda, bir neçə dənizin əhatəsində
yerləşən Türkiyə öz əlverişli geosiyasi
mövqeyi ilə həmişə qonşu dövlətlərin
diqqətini çəkib. Amma türk
ordusunun zəifləməsinə, nə vaxtsa qüdrətli
Osmanlı dövlətinin iqtisadi-siyasi əsaslarının
laxlamasına hamıdan çox sevinən çar Rusiyası
idi. Axı bir çox rus
çarlarının ən uca arzularının gerçəkləşməsinə
– rus imperiyasının sınırlarının isti dənizlərə
qədər genişləndirilməsinə hələ
heç vaxt belə real tarixi perspektiv yaranmamışdı.
Türklərin Dəli Petro
adlandırdıqları I Pyotr əmin idi ki, Hindistan (!) zəbt
olunmamış rus imperiyasının tam təhlükəsizliyi
haqda danışmaq yersizdir. Rus imperatorunun
Osmanlı dövlətinə olan münasibəti təkcə
regional rus-türk rəqabətini əks etdirmirdi.
Rusiyanın əsas dini təriqəti olan pravoslavlıq bu
şimal ölkəsinə Bizansdan gəldiyindən, onun bir
sıra tarixi-dini sənədlərində Konstantinopol bu
günə qədər “Çarqrad”-”Şahşəhər”
adlanır və bütün pravoslav dünyasının mənəvi
paytaxtı kimi böyük hörmətlə anılır.
1453-cü ildə Konstantinopolun osmanlılar tərəfindən
fəth edilməsi bütün pravoslav aləminə, ən
başlıcası isə özünü bu aləmin mənəvi
atası və hamisi sayan rus taxt-tacına ağır mənəvi
zərbə endirdi. Rus çarları bununla heç cürə
barışa bilmirdilər. Müdrik I Pyotr erməni
faktorunun tələb olunan zaman həm Kiçik Asiya və
Yaxın Şərqdə, həm də Qafqazda daxili sabitliyi
pozacaq bir vasitəyə çevriləcəyini yəqin etmişdi. Məhz
buna görə də 10 noyabr 1724-cü ildə
imzaladığı tarixi fərmanla o, rus taxt-tacının
dünya ermənilərinin hamisi və havadarı
olmasını rəsmiləşdirdi. Başqa
sözlə, məhz həmin gündən erməni faktoru rus
imperiyasının regional siyasətində rahat bir alətə
çevrildi ki, bədnam “erməni məsələsi” də
öz genetik kökləri ilə məhz bu tarixi fərmana
bağlanır. Amerikalı tarixçilər C. və
K.Makkartilərin “Türklər və ermənilər” adlı
tədqiqat əsərindən bir sitata diqqət yetirək:
“Birinci erməni-türk konflikti rus ekspansiyasının nəticəsində
baş verdi, sonuncu qarşıdurma isə
I Dünya müharibəsi zamanı yenə də rus
ekspansiyası nəticəsində hasil oldu. Osmanlı
torpaqlarında Rusiyanın maraqlarını nəzərə
alarkən belə bir qanuni sual doğur: bütün bunlar sadəcə
bir təsadüfdürmü?
Rus-erməni, türk-erməni münasibətlərini
Rusiyanın geosiyasi maraqları kontekstindən təcrid etmək
düzgün deyil”.
Məhz
bu fərmandan ilham alan rus hərbi təlimatçılarının
rəhbərləri I Dünya savaşı ərəfəsində
erməni ticarət burjuaziyasının maliyyə
yardımı ilə zinvorlar-nizami erməni silahlı qüvvələri
yaratmağa müvəffəq oldular. Onlar Rusiya
və İngiltərə istehsalı olan tüfənglər,
pulemyotlar, hətta toplarla
silahlandırılmışdılar. Birinci Dünya
savaşının qızğın çağında belə
bir mənzərəni təsəvvür edin:
Fransa və İtaliya Türkiyənin qərb vilayətlərinə
qoşun yeridir, Yunanıstan İzmiri, İngiltərə isə
İstanbulu zəbt edir. Türkiyə tarixinin bu ağır, həlledici
dönəmində Rusiya da ona qarşı geniş miqyaslı
hərbi əməliyyatlara başlayır. Fürsətdən
istifadə edən zinvorlar onlar üçün də tarixi məqamın
yetişdiyinə əmin olaraq, türk dövlətinə
arxadan ağır zərbələr endirməyə
başladılar – kişi əhalisi hərbi səfərbərliyə
cəlb olunmuş, sakinlərindən yalnız qadınlar,
qocalar və uşaqlar qalmış türk kəndlərini
biri-birinin ardınca oda qalayıb, heç bir günahı
olmayan mülki müsəlman əhalisini qadın-uşaq demədən
qəddarcasına qətlə yetirdilər. Bununla
zinvorlar rus ordusunun yürüş yolunu təmizləyir,
rusların qələbəsindən sonra yerli müsəlman əhalisi
məhv edilmiş bu ərazilərdə erməni dövləti
qurmaq xülyası ilə misli görünməmiş vəhşiliklərə
əl atır – süngülərlə hamilə
qadınların qarnını yarır, uşaqların kəsilmiş
başlarını süngülərə keçirir,
insanları diri-diri yandırırdılar.
Bu qırğınların qarşısını almaq
üçün ön cəbhədən nizami
qoşunların bir hissəsi geri
çağırılır. Onların hücumu
qarşısında aciz qalan zinvorlar qaçmağa məcbur
olurlar. Yeni təxribatların
qarşısını almaq üçün Rusiya ilə həmsərhəd
olan Şimal vilayətlərindən erməni əhalisi
ölkənin cənubuna, hərbi əməliyyatların getmədiyi
bölgələrə köçürülür. Beləliklə, silahlı toqquşmalar nəticəsində,
köçürmə prosesində, müharibə
dövrü üçün səciyyəvi olan məhrumiyyətlərlə,
epidemiyalarla bağlı müəyyən itkilər baş
vermiş oldu. Amma bu itkilərin ümumi sayı indi ermənilərin
həyasızcasına təqdim etdiyi 3 milyon deyildi, ola da bilməzdi. Çünki o
dövrdə Türkiyə və Rusiya ərazilərində
yaşayan erməni əhalisinin ümumi sayı heç bir
milyona çatmamışdı.
Müsəlman tərəfinin, yəni türk, kürd, çərkəz və s. İtkilərinin sayı qarşı tərəflə müqayisə olunmaz dərəcədə çox idi. Budurmu “erməni genosidi?” Saxta soyqırım haqdakı mifin belə uzunömürlü olmasının bir neçə səbəbi var. İlk növbədə bu mif bir sıra dövlətlərin əlində bu gün də Türkiyəyə qarşı tutarlı təzyiq vasitəsidir. Məsələn, hər dəfə Türkiyənin Avropa Birliyinə qəbulu məsələsi gündəmə gələr-gəlməz, dərhal uydurma soyqırımı rəsmən tanımaq tələbi irəli sürülürdü. İkinci səbəb ondan ibarətdir ki, ötən 90 il ərzində genosid mifi “millətin atalarının” səyi ilə yaxşı gəlir gətirən biznesə çevrilib. Hər il bu naqis ideyanın təbliği üçün dünyadakı erməni icmalarından məcburi şəkildə vəsait yığılır ki, onun da böyük bir hissəsi bu işdən qazanc götürən siyasətbazların ciblərinə girir. Bu məsələdə Türkiyənin lazımi fəallıq göstərməməsi də dolayısı ilə yalan və böhtan üzərində qurulmuş erməni təbliğatının geniş yayılmasına şərait yaratmış olur. Son vaxtlar isə adını çəkdiyim ingilis alimi Andreo Manqonun dili ilə desək, ermənilərin saxta soyqırım haqda qaldırdığı geniş miqyaslı qalmaqal Qarabağın işğal olunmasında işğalçılar və onların havadarları üçün yayındırıcı manevrə çevrildi.
Qeyd etmək lazımdır ki, ermənilərin Qarabağda törətdiyi qəddar etnik təmizləmənin real nəticələri saxta teleqramlarda deyil, Azərbaycan diplomatiyasının səyi ilə BMT-nin, AŞPA-nın rəsmi sənədlərində əks olunaraq tarixə düşüb.
XX əsrin əvvəllərində təpədən dırnağa qədər İngiltərə, Rusiya, Almaniya istehsalı olan hərbi sursatlarla silahlanmış mütəşəkkil erməni quldur dəstələrinin bizlərə – silahsız, köməksiz, dinc Azərbaycan əhalisinə qarşı törətdikləri kütləvi soyqırım aksiyalarının 110 ili tamam olur. Qanlı erməni irticasının, onu ört-basdır etmək cəhdləri ilə müşayiət olunan bütövlükdə yalan, böhtan, iftira üzərində qurulmuş fitnəkar erməni təbliğatının mahiyyəti biz azərbaycanlılara, Azərbaycanda yaşayan digər millətlərə çox yaxşı məlumdur.
Gec də olsa erməni təbliğatının iç üzünü artıq dünya ictimaiyyəti də anlamaqdadır.
Bu məqaləni ABŞ-ın yəhudi icmalarının sədrinin sözləri ilə bitirmək istərdim:
– Bəşər
tarixi yalnız bir genosidin – yəhudi genosidinin şahididir. Amma biz heç vaxt xalqımızın fəlakətlərindən
ucuz məzhəkələr yaratmaq fikrində
olmamışıq.
Çünki
biz məğrur xalqıq!
Yusif GÜNAYDIN
525-ci qəzet.- 2015.-
21 fevral.- S.25.