“Bir
mən, bir Allah bilir” – Bülənt Ərsoy və Bəsti Sevdiyeva tandemi
Adətən bir millətin aydınlarına-ziyalılarına, düşüncəlilərinə və musiqi mədəniyyəti tarixini
yaşadanlara o millətin
seçilmişləri adını
verirlər. Seçilmişlər nə qədər
yüksək təhsil
və tərbiyə görmüş insanlar olsalar da, hər
hansı bir xalqın musiqi mədəniyyəti tarixinə
daxil olmaq üçün o xalqın
milli-mənəvi dəyərlərinə
söykənən musiqisini
əxz etməlidirlər.
Bu, janrdan asılı
olmayaraq opera, muğam, estrada və ya bir neçə
dəqiqəlik yaşam
tarixi olan mahnı da ola
bilər. Yetər ki, peşəkarcasına
ifa olunsun. Bu baxımdan Bəsti
Sevdiyevanın türk
musiqi dünyasının
nəhəngi Bülənt
Ərsoy repertuarının
şedevrlərindən hesab
olunan “Bir mən, bir Allah bilir” əsərinə müraciət etməsi çox cəsarətli yanaşmadır.
Çağdaş dövrdə dünya
musiqi mədəniyyəti
tarixində çox az sənət
adamı tapılar ki, texniki vasitələrin
müdaxiləsi olmadan
hər hansı bir musiqi əsərini
ifa edib ərsəyə gətirsin.
Çünki “Bir mən,
bir Allah bilir” əsəri səs tonu imkanlarına görə çox riskli, çətin ifa olunan mahnıdır.
Ona görə ki, bu əsəri oxuyacaq hər kəs ifanın olumlu və olumsuz tərəflərini
göz altına almalıdır.
Bəsti
Sevdiyeva həm yaradıcılıq, həm
milli təfəkkür
baxımından mürəkkəb
və zəngin şəxsiyyət olan Bülənt Ərsoy repertuarından seçilmiş
və hər dinləyicinin də asanlıqla həzm edə bilməyəcəyi
“Bir mən, bir Allah bilir” əsərinə fərqli
bir nəfəs verdi.
Bir millət-iki dövlət olan
Azərbaycan və Türkiyə musiqi mədəniyyəti tarixinə
iki nəhəng səs sahibi Bülənt Ərsoy – Bəsti Sevdiyeva bir-birindən xəbərsiz
ifaları ilə milli-mənəvi dəyərləri
türk millətinin yaddaşına daşıdılar.
Bununla iki möcüzəli səs sahibi bu cür nadir boğazların həm türk milli sənət dünyasına
məxsusluğunu, həm
də millətin milli mədəniyyətin
canlı muzeyi olmasını təsdiqləmiş
oldular.
Mən Bəsti
Sevdiyevanın ifasında
muğam, xalq, bəstəkar mahnılarını
çox dinləmişəm. Doğrusu,
onun turk
dünyasında sayğı
duyulan belə bir əsərə müraciət etməsi məni təəccübləndirmədi.Çünki
onun səs diapazonu bu və
ya bundan da yüksək tonlu mahnıların ifasına köklənmişdir.
Əsəri dinlərkən
daxilimdə yaşarı
duyğular oyandı və sanki bir
anlığa türk musiqi dünyasında yeni bir İntibah
dövrünün açılışını
hiss etdim. Çünki Bəsti Sevdiyevanın
bu oxusu həm milli, həm də kamil idi. Bəsti Sevdiyeva “Bir
mən, bir Allah bilir” əsərini İntibah sənətkarlarına
məxsus tərzdə
oxuduğundan, çəkinmədən
azsaylı bu cür ifaları türkçülüyün “estetik
proqramı” kimi dəyərləndirərdim.
Bəsti Sevdiyevanın peşəkarlıgı ondadır ki, o, hər ifasında öz-özünü təkrar etmir, əksinə hər yeni işində qeyri-adiliyin əbədiliyinə ucalır. Bu keyfiyyətlər isə onun ruhu kimi, ilhamı kimi könlünün də zəngin bir sənətçi olduğuna işarədir.
Bəsti Sevdiyeva həm millətinə, ailəsinə bağlı, kin-küdurətsiz, düşündüyünü cəsarətlə söyləyən, həm də əyilməz vüqarıyla incə ruha sahib şəxsiyyətdir.
Bəsti Sevdiyevanın sadaladığımız xarakterlərini “Bir mən, bir Allah bilir” əsərində aydınlaşdıran məqamlar olduğundan, onun ifa baxımından mürəkkəb və çətin bir əsərə müraciət etməsi heç də təsadüfi deyil. Çünki onun şimşək, göy gurultusu kimi kükrəyən ifası da özü kimi cəlbedici, sünilikdən uzaq və iti ağlının məhsuludur. Bu səs, Bəsti Sevdiyevanın özü kimi hər zaman sadəlikdən mürəkkəbə doğru addımlayaraq, insan beyninin bioritmlərinə köklənib.
Bəsti Sevdiyeva sənət aləmində, Ömər Seyfəddinin dediyi kimi “... bir zərbədə kəsilmiş otlar kimi bir-birilərinə bənzər yaradılmışlar...”dan olmayıb, hər ifasıyla sənət dünyasına yeni bir dad gətirən, ona öz möhürünü vuran ustaddır.
Hesab edirəm ki, əgər Bəsti Sevdiyeva bütün yaradıcılığı boyu yalnız “Bir mən, bir Allah bilir” adlı bir əsər oxumuş olsaydı belə, bu ifasıyla türk musiqi dünyasında qüdrətli sənətkarlar sırasında dayanmış olardı.
Müasir dövrdə yetərincə göbələk kimi artan bayağı musiqilər təbliğ edildiyindən insanlar onu dinləmək məcburiyyətində qalırlar. Belə musiqi dinlənilmir, dinlətdirilir. Zövqlərin qarışdığı, monoton musiqilərin atmosferi dövründə Bəsti Sevdiyevanın “Bir mən, bir Allah bilir” əsərini ustalıqla ifa etməsi “ac” qulaqlara bir xoş avaz gətirdi. Bəsti Sevdiyeva bu ifası ilə həm düşündürdü, həm dinlətdi, həm də əsərin məzmun və dərinliyinin müəllifə, ruhunun isə özünəməxsusluğunu təsdiqləmiş oldu.
Hesab edirəm ki, gözlərini qapayar-qapamaz, sabun köpüyü kimi dağılmış, uçub getmiş bayağı, yüngül, qeyri-peşəkar musiqi ifaçılarından fərqli olaraq, Bəsti Sevdiyeva Azərbaycan musiqi fəlsəfəsinin nəhəng təmsilçisi olaraq qalacaq.
Şəmsiyə NAMAZLI
Tibb və fəlsəfə
üzrə fəlsəfə
doktoru
525-ci qəzet.- 2015.- 21 fevral.-
S.22.