Təbiət və
poeziya: düşüncə fraqmentləri
Poeziya təbiətin insanlara bəxş etdiyi ilahi
zövqün təntənəsidir, insan qəlbinin
möcüzəsidir, musiqisidir, təbiətin
poetikasıdır, onu şairlər duyaraq tərənnüm və
təcəssüm edirlər və könül süzgəcindən
keçirərək poetik sətirlərə çevirirlər.
lll
Poeziya - insanın təbiətdə gördüyü
gözəllikdir, mahiyyətdir.
lll
Adətən ilanbalığı tutanlar yeddi-səkkiz
tor atdıqda bir və ya iki balıq tuta bilirlər. Poeziya
yaradıcılığı da belədir: şairlər də
yazdıqları içərisində müəyyən vaxt ərzində
bir və ya iki uğurlu şeiri ilə öyünə bilərlər.
lll
Poeziya mənəviyyatın əbədi təcəssümüdür,
mənəviyyatı isə təbiətdən ayırmaq
olmaz.
lll
İnsan təbiətin ən mükəmməl
möcüzəsidirsə, təbiət də insan
üçün elə bir tükənməz maraqlı sirlər
xəzinəsidir ki, insan onu fəth və tərənnüm
etməkdən yorulmur. Bu fəthin və tərənnümün
nəhayətsizliyi böyük və əzəmətli bir
sivilizasiyanın təcəssümünə çevrilir.
lll
Poeziya təbiətin mənəvi simasıdır, onun
mahiyyətinin poetik ifadəsidir.
lll
Təbiət çox mürəkkəb və zərif
toxunuşlu gözəl xalıya bənzəyir, onun hər
ilməsində bir sirr var, bir mahiyyət var.
lll
Təbiət
təkrarsız gözəlliyi ilə bizi
ilhamlandırır, ruhumuzu
göylərə qaldırır, fantaziyamızı bulaq kimi
qaynadır, sular kimi daşdırır, qəlbimizi şirin nəğmələrlə
doldurur, sehirlənmiş sözləri ruhumuza yatırdır,
özünün poetikliyi ilə təfəkkürümüzü
cilalayır, sadə sözləri poeziyanın riqqətə gətirən
sətirlərinə çevirir, sanki könül pərdəsinin
simlərinə toxunan duyğuları notlaşdırır.
Buna baxmayaraq, təfəkkürümüzdə
özünün mahiyyətini və mənasını
özünün əks-sədasına çevirən təbiətin
yaratdığı real fantaziyaların yanında biz - ruhumuzla
və ilhamımızla və bədii təfəkkürümüzlə
- hələ də üstünlüyə nail ola
bilməmişik.
lll
Poeziya - metroitlər kimi uçub gələn, vulkan kimi
püskürüb üzə çıxan yeraltı qaynar
qurumlar kimi sönməz, həmişə odlu və təzə
qalan günəşin bir parçasıdır.
lll
Poeziya -
ocaqdan götürülmüş od kimidir, lakin o günəş
şüaları kimi öz istisini, işığını
uzun zaman saxlayır, onu axtaranlara ulduz kimi parlayır, susuza su
kimi, kiçik
oda, işartıya həzin külək kimi gümrahlıq, zənginlik
və güc gətirir.
lll
İnsan öz xarakteri etibarı ilə təbiətə
çox yaxın və onunla həmahəngdir, biri digərini
tamamlayır.
Poeziya onlarda olan mənəvi hissəni və
estetik olanı seçir və öz sətirlərində onu
musiqiyə təhvil verir.
lll
Poeziya təbiətin nəğmələridir, şair bəstəkar
kimi onu duyur, mənalandırır, mahiyyətin əks-sədasına
çevirir.
lll
Bütün sənətçilər və
yaradıcı insanlar təbiətlə təmasda olur, hərə
özünə lazım olanın, estetik və poetik bildiyinin
axtarışındadır.
lll
Şairin
qəlbi duyğular dənizidir, onun düşüncələri
hərəkətdə olan okean gəmisinə bənzəyir,
bütün səmtlərə üzməyi bacarır, lakin həmişə
konkret bir sahilə yan almağa çalışır.
lll
Güclü və istedadlı şair - güclü və
dərin axan çaylara bənzəyir, o güclü ilhamı
ilə özünəməxsusluqdan daha çox bəşəridir,
çünki o öz şeirləri ilə bəşəriyyətin
nəğməsini oxuyur.
lll
Təbiət insan zəkasının
işığıdır, onun təfəkkürünün əsası,
onun idrakının nizamlayıcısıdır. İnsan bu
hikmətin mahiyyətini açmağa
çalışır, onun həm fəlsəfəsini, həm
də poeziyasını - əbədi nəğmələrini
yaradır.
lll
Axar sular
öz məcrasında durulub axdıqca gözəl və daha
çox faydalı olduğu kimi, duyğular da bizim ruhumuzda səlisləşib
çıxdıqda o poeziya nümunəsi ola
bilir.
lll
Poeziya - təbiətin fitri olaraq bizə bəxş
etdiyi hisslərin, duyğuların, emosiyaların mahiyyətidir.
lll
Şair
zirvələrdən boylanan tərlana bənzəyir, lakin tərlan
ovundan fərqli olaraq şair poetik gözəllik
axtarışındadır, təbiətin yaratdığı
qeyri-adi yaranışların, varlıqların, estetik möcüzələrin
ovsunlayıcı panoramını seyr edərək hissiyyat
duyğularının lirasını təfəkküründə
canlandırır və idrakının gücüylə
günəş şüaları kimi - müəmmalı
duman qatını - boz örpəyi qaldırır və bu
poetik reallığı sözün qüdrəti ilə,
duyğuların təcəssümüylə zənginləşdirərək
poeziyanın məhsuluna çevirir.
lll
Poeziya - təbiətin təbii təravətinin, ətrinin
sözlərə çevrilməsi, təbiətin
sözlü ahəngi, sözlərlə ifadəsi, şairin
duyğularının, hisslərinin təbiətlə həmahəngliyidir.
lll
Şair öz duyğuları və ilhamı ilə təbiətin
ağuşundadır, onun ayrılmaz hissəsidir, lakin onun
gözəlliyini daha gözəl və daha kamil vəsf və
tərənnüm etmək üçün daima zirvələrə
can atır. Bu mənada, şair təbiətin kompasıdır,
öz poeziyası ilə onun gözəllik qütbünün
əbədi və təbii göstəricisidir.
lll
Şair təbiətdən
duyğulanır, təbiətdən qaynaqlanır,onun bütün ritmini poeziyada sintezləşdirir,
sənətləşdirir və nəhayət, insaniləşdirir.
lll
Təbiət hər səhər təzələndikcə
şairin də duyğuları, hissləri, emosiyaları təzələnir,
təravətlənir və onun poeziyası təbiət
gözəlliklərinin simvoluna çevrilir.
lll
Torpaq ana kimi həmişə adamın
vüqarını ucaldır, poeziya isə bu vüqarın
himninə çevrilir. Torpaq təbiətin özəyi,
kainatın bəzəyi, insanın ürəyidir, poeziya isə
onu duyğulandıran, rəmzləşdirən, ruh kimi
ayrılmaz olan söz çələngidir.
lll
Biz təbiətin yaratdığı məchulluqdan məlum
həddə, qeyri-müəyyənlikdən müəyyənliyə,
konkretliyə can atırıq, lakin başlanğıcı
olan bu ümumi təkamülün -bu
yaradıcılığın, bu poetik auranın sonu
görünməzdir.
lll
Təbiət bizə böyük mənəvi və
poetik xəzinə bəxş edir, biz isə təbiəti
öz içərimizdə hissə-hissə əridirik, onu
öz dar mənafeyimizin qurbanına çeviririk, təbiət
isə nəhayət bundan hirslənə bilər.
lll
Bircə gözəl beyt poeziyanın, bircə
qönçə çiçək də böyük təbiətin
nişanəsi və varlığının ifadəsidir.
lll
Hətta bir çiçəyin
görünüşü də baharın gəlişindən
və onun təravətindən xəbər verir.
lll
Təbiətin gözəlliyi onun baharında, cəmiyyətin
gözəlliyi onun sülh və onun əmin-amanlığında,
harmoniyasında, poeziyanın gözəlliyi isə bu
harmoniyanı doğru-dürüst və bədii şəkildə
əks etdirməsindədir.
lll
İnsan mənəviyyatının ilkin tərbiyəçisi
əsrarəngsiz təbiətdir, poeziya isə onun təkamülü
və zənginləşdirilməsidir.
lll
Təbiət istedadın ilk obyektidir, çünki təbiətə
vurğunluq istedadın ilk əlamətidir.
lll
Dağların və torpağın qatlarından
süzülüb gələn qaynar və isti bulaqlar axaraq təbiətin
gözəllik və qida mənbəyinə çevrildiyi
kimi, insanlar da cəmiyyətə qədəm
basdığı zamandan öz intellektual qabiliyyətləri və
təbii istedadları ilə maddi və mənəvi sərvətlərin
yaradıcısı və təkamülçüsü
olurlar.
lll
Təbiətin azad və lətif qoynunda tapılan
sakitlik, hisslərimizi çox incəliklə və həzinliklə
uyutması onun poetik görünüşündə ruhumuzun
dinclik tapması - hər hansı bir təbibin edə biləcəyi
müalicədən daha faydalı və daha əhəmiyyətlidir.
Müslüm
MAHİR HİKMƏT
525-ci qəzet.-
2015.- 25 fevral.- S.8.