"Yaşlı nəsillə mübarizə
aparırsansa, gözəl əsərlər yaz..."
YAZIÇI-DRAMATURQ, MİLLİ MƏCLİSİN DEPUTATI HÜSEYNBALA MİRƏLƏMOV: "BOŞ-BOŞ DANIŞMAQLA, POPULİZMLƏ ƏDƏBİYYAT YARATMAQ OLMAZ"
- Hüseynbala müəllim,
siz siyasətçi, millət vəkili olmaqla yanaşı, həm də ədəbiyyat-söz adamısınız.
Sizə də yaxşı məlumdur ki, tarixən ədəbiyyatda nəsillər
arasında "atalar və oğullar" mübarizəsi gedib və bu gün
də var. XX əsrin sonları XXI əsrin əvvəllərindən isə
həyatımıza daxil
olan informasiya-kommunikasiya
sistemləri, yeni texnologiyalar bu mübarizəni daha da alovlandırıb. Demək olar ki, hər
gün saytlarda, portallarda, digər sosial şəbəkələrdə
bu mübarizə elementlərinə, qarşılıqlı
ittihamlara rast gəlinməkdədir. Bu baxımdan
necə hesab edirsiniz, bu mübarizənin
ədəbiyyata, ədəbi
proseslərə bir xeyri varmı, yoxsa?..
- Vallah, mən əslində bunu mübarizə adlandırmazdım. Mən bunu
xırda-xuruş-çayxana intriqası adlandırardım.
Bəziləri çayxanada çay
içə-içə oturub
qeybət aparırlar.
Düzdür, onların
arasında istedadlı
uşaqlar - istedadlı
şairlər, publisistlər
də var, mən də onları oxuyuram, izləyirəm, ancaq elə-belə boş-boş
yazan, bir cümləsi belə oxunmayanlar da var. Ona görə mən bunu ədəbiyyat,
nəsillər - "atalar-oğullar"
mübarizəsi adlandırmazdım.
Mən mübarizəni onda görürəm ki, məsələn, bu gün bir roman yazmışam - qoymuşam
ortaya, insanların-cəmiyyətin
mühakiməsinə vermişəm.
Mənimlə mübarizə aparmaq
üçün sən
daha yaxşı roman yazmalısan, onu ortaya qoymalısan və deməlisən, əzizim, sənin yazdığın bunun yanında heç nədir. Yəni, qoy cəmiyyət oxusun - özü qiymət versin. Sözün həqiqi mənasında əgər kütlə-oxucular
doğrudan da desə ki, məsələn,
bunun yazdığı
roman onun yazdığı
romandan, o hekayə bu hekayədən yaxşıdır, bu, əsl mübarizə sayıla bilər. Klassik ədəbiyyatdan nümunə
gətirmək istəyirəm.
Görün, dahi Tolstoy
Çexov haqqında nə deyir: "Əgər rus ədəbiyyatının bütün
yazıları, bütün
romanları, bütün
əsərləri, ümumiyyətlə,
rus ədəbiyyatı
yansaydı, bircə Çexovun hekayələri
qalsaydı, bu, bəs edərdi". Mən əsl mübarizə buna deyirəm. Sən otur Anarı,
Elçini, İsmayıl
Şıxlını, Səməd
Vurğunu, Məmməd
Arazı, digər görkəmli ədiblərimizi
çayxanada "təhlil"
elə, bu, mübarizə deyil, axı! Bu, çayxana
intriqasıdır, boş-boş
söhbətlərdir. Yenə deyirəm, mübarizə odur ki, güclü
əsər yaz qoy meydana, de ki, sənin əsərlərin mənim
əsərlərimdən zəifdir.
Biz də deyək
ki, eşq olsun bizim gəncliyə,
bizdən də gözəl əsərlər
yazırlar.
- Yaşlı nəslin nümayəndələrini
ittiham edənlər, daha doğrusu, onları inkar edənlər özlərini
postmodernist, avanqardist və
sair adlandırırlar...
- Bilirsiniz, iki dəfə iki dörd edir.
Riyaziyyatda qeyri-adi, qeyri-real
yolla bəzən ikini ikiyə vurub 5 alırlar. Elə mən özüm də orta məktəbdə oxuyanda iki vur
ikini beş
edirdim. Sübut edirdim ki, iki vuraq iki
- beşdir. Amma həmin özlərini
postmodernist, avanqardist, nə
bilim nə ist adlandıranlar
onlar boş şeylərdir. Bizim gənclik illərimizdə
abstrakt rəssamlıq,
abstrakt rəssamlar vardı - onlar əllərini müxtəlif
rənglərə basıb
sonra da onu vururdular divara, deyirdilər ki, bu, böyük
əsərdir. Əslində
isə o, heç nə idi. İndi bu
postmodernistləri də,
avanqardistləri də
həmin abstrakt rəssamlara bənzədirəm,
onlar boş-boş işlərlə məşğul
olurlar. Ədəbiyyatı oxuyandan sonra
ruhun dincəlməlidir,
ədəbiyyatı oxuyandan
sonra gözlərin yaşarmalıdır və
yaxud sevinməlisən,
bir müddət onun təsiri altında yaşamalısan.
Budur ədəbiyyat, budur sənət. Ona görə mən onları qəbul etmirəm, onların yazdıqları da abstrakt rəssamların çəkdikləri "şah
əsərlər" kimi
"əsərlər"dir...
- Onlar bildirirlər ki, yaşlı nəsil ədəbiyyatdan getməyincə
Azərbaycan ədəbiyyatı
inkişaf etməyəcək...
- Sizə qurban olum, lap tutaq ki, yaşlı ədəbi nəsil getdi, nə dəyişəcək? Bizim
getməyimizlə, yaşlı
nəslin sıradan çıxmasıyla - mən
özümü böyük
mənada yazıçı
saymıram, söhbət
ümumən yaşlı
nəsildən gedir - kiməsə əlavə istedad veriləcək, vəhy gələcək ki,
gözəl əsər
yaz?! Qardaş, qurban olum, yaz da, saytlar,
jurnallar, qəzetlər
var, çap elətdir, qoy bəşəriyyət - bütün
insanlıq ayağa qalxsın, sənin kitablarını çıraqla
axtarsın. Yaşlı nəslin
olub-olmamasının sənin
istedadına nə dəxli var?! Ona görə deyirəm ki, bu fikirlər
boş söhbətdir,
cəfəngiyyatdır. Bunlar xırda intriqalardır.
Belə boş-boş danışmaqla,
populizmlə ədəbiyyat
yaratmaq olmaz. Bizim istedadlı gənclərimiz
bir şeyi başa düşməlidir
ki, onlar oturub yazmalıdırlar, yaratmalıdırlar. Yaşlı
nəsillə mübarizə
aparırsansa, gözəl
əsərlər yaz,
güclü əsərlər
yarat, qoy ortaya... Həmin gənclərə məsləhət görürəm
ki, əsl ədəbiyyat görmək
istəyirlərsə, Anarın
yeni əsərini -
"Gözmuncuğu" povestini
oxusunlar. Onu oxusunlar
və əgər mübarizədən danışırlarsa,
çalışıb ondan
gözəl əsər
yaratsınlar, sonra meydana çıxsınlar.
- Hüseynbala müəllim,
bu da faktdır
ki, Sovetlər dövründə - qapalı
mühitdə böyük
əsərlər yazılırdı,
yaranırdı nəinki
indiki - azadlıq, müstəqillik dövründə...
- Bu məsələdə
haqlı məqamlar
var. Götürək Çingiz
Aytmatovu. Sovetlər dövründə "Ana tarla", "İlk müəllim" və sair povestlərinə görə Lenin mükafatı
aldı. İnanın ki, bu əsərlər minillər
bundan sonra da yaşayacaq. İndi barmağını
qatla ki, son zamanlar MDB məkanında Çingiz Aytmatova bərabər bir yazıçı yetişib,
mən saydığım
əsərlərə bərabər
səviyyəli əsərlər
yazılıb... Yetişməyib,
yazılmayıb, yoxdur...
Mən bir məsələni də demək istəyirəm və xahiş edirəm bunu oxuculara da çatdırın:
istedadın qabağını
ictimai quruluş kəsə bilməz. Əgər mənim istedadım varsa - istər Kommunist Partiyası olsun, istər başqası, ya da heç bir
partiya olmasın - heç nə onun qarşısını
ala bilməz. Təki mənim
istedadım olsun.
Təki mənim duyan qəlbim olsun. Təki Allah-Təala mənə yazıçılıq istedadı
vermiş olsun. Rəssamlıqda da belədir,
bəstəkarlıqda da
- istedadın varsa, bunun ictimai quruluşla
heç bir əlaqəsi yoxdur. Mən bu gün Yeni
Azərbaycan Partiyasının
Xətai rayon təşkilatının
sədriyəm və bu, ictimai vəzifədir,
onu aparıram, partiyamıza, xalqımıza,
vətənimizə xidmət
edirəm. Bunun mənim
istedadıma, qələmimə
dəxli yoxdur. Demək istəyirəm ki, istedadı olan yazır və yazacaq.
- Fəxri adlar barədə fikriniz maraqlı olardı. Necə düşünürsünüz, fəxri adlar qalmalıdırmı?
- Hesab edirəm ki, bu adların
olması, qalması lazımdır. Çünki bu, stimuldur.
Bu, elə bir
işıqdır ki, sonradan gələn nəsil də ona baxıb həvəslənsin. Özü də
bu fəxri adları hər adama vermirlər ki. Bunu böyük sənət
xadimlərinə, ədəbiyyat
adamlarına verirlər.
Ona görə yeni nəslin nümayəndələri
də çalışıb
o işığa doğru
getsinlər, o zirvəni
fəth etsinlər və gələcəkdə
fəxri adlar qazansınlar.
Kamil HƏMZƏOĞLU
525-ci qəzet.-
2015.- 25 fevral.- S7.