Yaşamağı öyrəndikcə yazmaq...
Bu yaxınlarda saytların birində onun yeni bir şeirini oxuyandan sonra bu yazını yazmağı qərara aldım.
“Saçlarını daraqdan,
Hisslərini varaqdan asıb
Gedişinin arxasınca
bir ovuc tullayan qadın”ı
deyirəm – şairə
Günay Ümidi.
Bu şeiri oxuyandan sonra “Günay Ümiddən çox istedadlı Elxan Yurdoğluya ən dəyərli kitabı olması diləyiylə” avtoqrafıyla mənə bağışladığı “Yaşamağı öyrənəndə”
kitabını yenidən
oxumaq istədim. Kitabxanamda hansı kitabı hara qoyduğumu əlimin içi kimi bilirəm.
Gənc yazarları ayrıca ayırdığım rəfin
laaap arxasına əlimi uzadıb qara cildli kitabı
götürdüm və
səssizliyə çəkildim. Hə, “niyə
rəfin laaap arxasına?” sualı keçdi ağlınızdan,
düzdü. İzah edim.
Çox yaxın bir dostum var – rejissordur. Evində müxtəlif
içkilərdən kolleksiyası
var. Deyir, ən bahalı və ən dəyərli (!) içkiləri kolleksiyada
arxa sıralarda gizlədirəm. Niyəsini
soruşanda belə izah elədi ki, bu öndəkiləri
şəhərdəki marketlərdən
də, lap uzağı
Türkiyədən, Rusiyadan
alıb gətirtmək
olar. Amma məsələn, Mehdi Hüseyzadənin bir vaxtlar partlatdığı
kinoteatrın yerində
tikilmiş evin həyətindəki meyvələrdən
çəkilmiş viskini
mən bir də hardan əldə edəcəm?
Elə bu məntiqlə mən də kitabxanamdakı ən dəyərli kitabları laaap arxalarda gizlədirəm. Gizlədirəm ki, hərdən qonaq-qara gəlib oxumaq üçün kitab götürəndə
o kitabları görə
bilməsin. Məhz buna
görə də mən Günay Ümidin “Yaşamağı
öyrənəndə” kitabının
beləcə kitabxanamda
həmişə olmasını
istəmişəm.
Kitaba
poeziyamızın “şeir
anası” Fərqanə
Mehdiyeva “Günayın
dəftəri” başlıqlı
bir ön söz yazıb və “əsl poeziya həyatın özü qədər şirindir” cümləsiylə
başlayıb sözünə.
Hətta
deyərdim ki, Fərqanə xanım ön söz yazmayıb, Günay haqqında şeir yazıb orada. Bax, həmin şeirində Fərqanə xanım deyir ki, “Onsuz
da hansı yaşda olursa olsun, uşaqdı şair. Elə şairin gözəlliyi
də yaşa dolduqca uşaq qəlbdə qalmasıdır.
Əslində əsl şeir
də elə uşaqlığa söykənməkdən
yaranır. Günayın şeirləri səslidir.
Oxuyanda oxucunun qulağına musiqi səsi gəlir”.
Bu yerdə əllərini yana açıb
türklər demiş,
“Eyvallah” demək istəyirsən. Axı mən də
Günayın şeirlərini
oxuyanda qulağıma
musiqi səsi gəlir. Bəlkə
də Günayın
şeirlərini oxuyan
hər kəs eşidir o musiqini. Ya da şeiri, poeziyanı duyanlar eşidir o musiqini. Həm də o musiqilər Günay Ümidin baxışları kimi kədərlidir, hüznlüdür.
Başdan-ayağa şairdi, dedikləri
də bu olsa gərək. Günay gözlərinin ifadəsiylə,
baxışlarının dərinliyiylə,
sözlərinin ağrısıyla,
səsinin həzinliyi
ilə şairdi.
Onu ilk dəfə tanıdığım yaxın
3-4 il əvvəli
xatırlayıram. Youtube-dan onun
şeirlərini həzin
musiqilərin müşayiəti
ilə öz səsindən dinləmiş,
axtarmış, facebook-da
dostluq göndərmiş
və beləcə dostlaşmışdıq.
Həmin şeirlərindəki əsl
poeziya, həyatın özü qədər şirin olan uşaqlıq hissləri bu yeni imzanı,
bəlkə də mənim üçün yeni imzanı ruhuma yaxın hiss etmişdim.
İçindəki qaranlığın
Kölgəsi düşəcək ətrafa,
Yaşamağı öyrənəndə
Qorxu öləcək gözündə,
– deyən bu
qadının qorxusuzluğu
qorxutmuşdu məni.
Bir insana, üstəlik, qadına yaşamağı
öyrədə-öyrədə onun qorxusunu gözlərində öldürəcək
qədər qəddar
zamanın üzünə
dirənmək istəmişdim.
Və elə onun öz şeirləriylə:
Hər kəsin içində ölüm yaşayır,
Bu qorxu qorxunun başına gəlmir.
Vərəq sinəsində fikir
daşıyır,
Bu şeirin rəngi
də xoşuma gəlmir.
Bax belə,
Günay xanım. İçində ölüm və qorxu olan şeirin
rəngi xoşuna gəlmirsə, “sətri tapılmayan şeir kimisən” demək. Elə həmin an “son gücünü toplayıb yumruğunu çırpasan qərarının
nida yerinə” və deyəsən: “Ömrümüz də yetmədi, bu ömrü yaşamağa”.
Günayın şeirlərində zərif bir qadın varsa da, həm də
güclü bir ana var. Hər dəfə bu kitabı götürüb
“yaşamağı öyrənəndə”
hiss edirəm ki, hardasa işıqları söndürülmüş bir
otaqda oğlunun, qızının yuxusuna sığal çəkən
bir ananın kədərli baxışlarını
pəncərədən süzülən
küçə işıqlarınınmı,
ay işığınınmı sozalmış qırmızıya
çalan sarı közərtisi belə aydınlada bilmir. Onun baxışlarında sadəcə
şeir diridi, şeir apaydındı.
Və elə buna görə
əminəm ki, onun gözləri qaranlıq gecələrdə
nur üzlü şeirlər dünyaya gətirəndə gülür.
Hər gecənin bir səhəri olduğu kimi, hər acının bir şirinliyi, hən sancının da bir rahatlığı olur. Günay Ümid şeir
sancılarından sonra
rahatlığına gülür.
Eyhamla gülür. Hər gecə
beləcə “şeir
dolub gözlərimə,
ağlasam sətirlər
yanar” deyib şeirlər yazır.
Bax, belə şeirlər.
Adamın canını
içindən söküb
alan, canına
oxuyan şeirlər:
Bəlkə bir gün
Kitabım olsa, açmayın!
Səhifələrin arasından tökülməsin
Dərdlərim...
Bəxtsiz şeirlərimi
Sıxışdırıb boğun öz nəfəsinizdə
Onlar mənim
Qaranlığa açılan gözlərim idi.
Ya da elə beləcə pıçıldayır Günay Ümid. Amma baxın ha, o pıçıltının özündə də bir haray var:
“Sən heç səssizliyin
necə qulaq batırdığını
Bilirsənmi?”
Bu kitab bəzəksiz-düzəksiz, pafossuz, tərifsiz, başdan-ayağa poeziyadı. Cildindən, şairin fotosundan, ön sözündən tutmuş, içindəki ilk misradan son misraya qədər.
Özünə boylanmaq üçün özünü ayağı altına qoyan Günay Ümid ilk kitabından darıxdırdı bizi özündən ötrü.
Gözümüz onun yeni şeirlərini axtarır. Elə olmasaydı, başda söylədiyim yeni şeirindən sonra bu kitaba bir də qayıtmaz, hətta youtube-da onun öz səsindən şeirlərini təkrar-təkrar dinləməzdim.
Oxucuları çox intizarda
qoyma, Günay! Çıx və elə-beləcə
bir ümid ver. Qələminin ucundan şeirə dönən ölən duyğuları
biz də oxuyaq.
Hə, bir də ki, elə
düşünmə ki,
arxa bildiklərinin hamısı arxada qalıblar. Axı, bizim kimilərin
bir inamı var – heç kəsə inanmamaq. Sən də özünə inandığın
kim, əsl
oxucularına da inan və yaz.
Elxan YURDOĞLU
525-ci qəzet.- 2015.- 28 fevral.- S17.