Həssas qəlbin səmimi
pıçıltıları
İstedadlı qələm sahiblərindən
olan Arzu Hüseyn özünəməxus
yaradıcılıq yolu
keçən gənc
yazar xanımlarımızdandır. O, ilk öncə
AYB-nin üzvü oldu, sonra da
Prezident təqaüdçüsü.
Bu uğurların ardınca ilk şeirlər
toplusu olan “Sonu əlvida” kitabı “aybKitab” layihəsi çərçivəsində
işıq üzü
gördü.
Kitabda təqdim
olunan şeirlər ümumilikdə həssas bir ürəyin səmimi pıçıltılarını
ehtiva edir. Bu şeirlərin heç bir texniki qüsuru
da nəzərə çarpmır. Həzinliyi ilə
ürək oxşayan
həmin şeirlərdə,
nədənsə, qeyri-adi
tapıntılar edilməsinə
cəhd edilmir. Gənc yazar özünüifadədə hansısa
bir kəşfə
can atmır. Sadəcə hisslərini şeirləşdirir;
“Bu yasaq sevgini gizlində daşı, Əlində tutarlar, ələ düşərsən”-
nəsihətamiz saflığa
bürünmüş misralar,
yaxud da “Bütün ayrılıqlar
ömürlük çəkir,
Ömürlük məhəbbət
olmur, əzizim”.
Adi bir aksiom; dünəndən
ayrıldınsa ömürlük
dünənə qayıda
bilmirsən. Səbəb isə
çox sadədir, səni dünənə qaytaracaq məhəbbət
yoxdur.
Nümunələrdən də göründüyü
kimi bu şeirlərin
xüsusi araşdırmaya
ehtiyacı yoxdur. İstənilən
oxucu o şeirləri oxuyub ordakı səmimiliyə şahid ola bilər.
Bununla belə, Arzunun kifayət qədər uğurlu misraları da cəm olub
həmin kitaba.
Niyə ucalmısan bunca
gözümdə,
Səni mən ucaltdım,
mən dağ elədim.
Elə ucaltdım ki, səni özümdən,
Yerdən göyə qədər uzaq elədim.
Bir dəfə
ucalıq səhvi edən insan daha sonra ehtiyatlı
olmağa çalışır. “Silmirəm izini yollarımdan ki, Bəlkə o izlərlə
mənə dönəsən”.
Nəticə heç də
gözlənildiyi kimi
olmur; “Gülüstanın
gül yerinə, Samanla aldatdı səni”. Maraqlı bir uyuşdurma.
Saman taxıl zəmisinin yerində olur, zəmi də əvvəl yamyaşıl
olur, sonra saralır, çəmənlik
də. Amma fərqi odur
ki, gülüstan xəzan ömrü yaşayanda o gözəllikdən
heç bir əsər-əlamət qalmır.
Lakin zəmi saralarkən sünbülləri insanın
ən mühüm qidası üçün
biçilir. Yerində qalan
saman isə suda boğulanın ümid yerinə çevrilir. İnsan ümidlənəndə
cəsarətlənir. “Söz verdik
dağları dəlməyə
amma, Gücümüz
çatmadı çəpər
aşmağa”. Bu əslində istək ilə gerçəklik arasındakı ziddiyyətdir.
“Sən məni
hər öldürəndə,
Üzümə saldım
doğuldum”. İlk baxışdan
sevindirici durumla qarşılaşırıq. Ölümə qalib gəlinib.
Amma dərinliklərinə varanda
bu qalibiyyət üzünə salıb dirilməyin hesabına başa gəlirmiş.
Burada isə insanın özünə zidd getməsi, nəyinsə xatirinə iradəsinə
güzəşt etməsi
aydın olur. Amma bunun “fəlsəfi tənhalıq, quru təbəssüm” olduğu
tezliklə müəyyənləşir.
“Qəlbimə nə qədər kədər salırsan, məni ürəyinə salmırsan ancaq”. Mən də “Sərxoş ümidlərim”in əlində
qalıram.
Səni arzularda itirmişəm
mən,
Kim tapar əbədi itik düşəni?
İllərlə saxlanan şərab
kimisən,
Hər gecə yuxumda içirəm səni.
Bəlkə də reallıqda itiriləcək adamın tapılmaq şansı var, amma arzulardan
itik düşmək ən ağır cəza metodudur, həm özünə, həm də itirdiyinə qarşı. Buna görə də “bütün şeirlərim
ayrılıq dadır”.
Amma ayrılmaq üçün
əvvəlin birliyi olmalıdır. “Biz nəsə yaşadıq,
nəsə yaşadıq,
Qısa bir ətəkli, kürəyi
açıq”.
Maraqlı bənzətmədir. “Dünən
ikimizi gəzdirən yollar, Bu gün ayağımın altına
gəlmir”. Həmişə kiminsə ayağına yollarla gedirik. Amma yolu ayağımıza gətirmək gözəl
işlədilib.
“Bu da sevgimizin son noyabrı, Hələ ayrılığın dekabrı
var...” Noyabr payızın son ayıdır. Dekabr isə
qışın ilk ayı
olsa da, ilin son ayıdır.
Ayrılığın dekabrı gəldisə,
artıq sondur. Çünki yanvarla yeni il yeni münasibətlər gətirir. Bu zaman
“Səmadan gileyli nöqtələr düşər,
Yarımçıq sevgilər
tamamlanmasa”. Məncə həmin
gileyli nöqtələr
bəxt ulduzunun simvollarıdır. Bəzən göydən
ulduzun sönüb düşdüyünü görəndə
hardasa bir insan ömrünün bitdiyi söylənilir.
Yazar da həmin misralarda
buna işarə edib. Anlaşılır ki, yarımçıq
sevgilərin tamamlandığı
an ya o sevginin bütövləşməsidir, ya da məhv
olmasıdır. Əgər sevginin
ulduzu sönüb gileyli nöqtəyə dönürsə, məlumdur
ki, o sevgi ömrünü başa vurub.
Onun şeirlərindən
bəziləri sevgi mövzusundan kənara çıxır. “Demirəm
ki...” şeiri də belədir. Bu şeirin dili
də müəyyən
qədər neologizmlərə
meyillidir.
Saatları internetdə itiririk.
Monitora zillənir gözümüz.
Virtuallaşdıqca həyat,
Virtuallaşırıq özümüz.
Virtuallaşır hisslər də,
Biz gülümsədikcə
smayliklərdə.
Şeirin dilindən söz düşmüşkən Arzunun
şeirlərində bəzən
qəbuledilməz dil qüsurlarına da rast gəlmək olur.
Ən pisi də odur ki,
bu özünü qrammatik formada büruzə verir. Bu isə dilimizin iltisaqiliyinin bilərəkdən
(bəlkə də bilməyərəkdən) pozulmasıdır.
Məlumdur ki, türk mənşəli dillərdə
şəxs əvəzlikləri
mənsubiyyətə görə
dəyişmir. Lakin
Arzu bəzi şeirlərində məcazlaşma
yaratmağa cəhd
göstərdiyi olub, böyük dil xətasına yol verib. “Bir sənim yox dözə məni” misrasında ikinci şəxsin təki olan əvəzliyin mənsubiyyət şəkilçisi
“qəbul etdiyini” görürük. Həm də
“dözmək” feili təsirsiz feil olduğu halda, onu təsirlik halda olan “məni”
əvəzliyi ilə
işlədib. Bu tipli
başqa bir misal da çəkə
bilərik: “Mənim bu dünyada təkcə sənim var”.
“İçimdə ağlayan
şeir” də müəyyən qədər
ümumilikdən kənara
çıxan şeirlərdəndir.
Nə rəngdədir bilirsənmi,
Ac körpənin
çörək eşqi?
Nə boyaya boyanıbdır,
Kardioloji xəstənin,
Həyat eşqi, ürək
eşqi.
Suallar nə qədər ritorik olsa da, bir
o qədər də diqqət çəkəndir. Ac körpənin çörək
eşqinin nə rəngdə olduğu ilə maraqlanmayan laqeyd insanların çoxaldığı dünyamızda,
Arzunun bu mövzuya belə həssaslıqla yanaşması
təqdirəlayiqdir.
Arzunun şeirlərinin
əsas mövzusunu sevgi təşkil etsə də, bəzən onun da ruhani şeirlər
yazmasının şahidi
oluruq.
Qəm varmı məndən
o yana,
Yol varmı qəmdən
o yana,
Keçib özümdən o yana,
Özümə gəlməyim gəlir.
İlk misrada şairin özünü qəmin son məskəni kimi təqdim etdiyini görürük. Sonrakı misra
bunu təsdiqləyir.
Əgər qəm məndə
bitirsə, qəmdən
o yana yol
başlamırsa, deməli,
sonsuzluq elə mənəm- insandır. Çünki insandan o yana keçsəm
də, sonunda yenə özümə dönürəm.
Onun poeziyasında
doğma yurdu olan Qubadlıdan ayrı düşməyin
də poetik ifadəsini görmək olar.
Qərib düşüb elim
mənim,
Nə yurdum var, nə məskənim.
Viran olub evim mənim,
Qalıb qapısı salamat.
Son misralar dəhşətin
dözülməz ifadəsidir. Yağmalanmış evin qapısı salamat qalıb. Bu əslində məcazi
məna daşıyır.
Yəni həqiqətdə salamat qalan qapı deyil, o qapının giriş-çıxış yolu
olmasıdır ki, oradan da ancaq
düşmənlər yol
sala bilir. Amma yazımızı nikbin sonluqla tamamlayaq ki, ilk kitab Arzu
Hüseynin gələcək
uğurlarının körpüsü
olsun; “Sanıram hələ də yuxudayam mən, Yanımda olarsan ayılan kimi”.
Gülnar SƏMA
525-ci qəzet.- 2015.- 11 iyul.- S.14.