Azərbaycan mülki
aviasiyası:
keçmişi, bugünü və gələcəyi
Bakının "hava qapısı" - hər bir əcnəbi
üçün Azərbaycan məhz bu məkandan
başlayır. Deyilənə görə, ilk təəssüratın
sonrakı müsbət qənaət və təsəvvürlərin
formalaşmasında böyük əhəmiyyəti var. Elə
həmin həqiqətdən çıxış edərək
əminliklə söyləmək olar ki, Ulu Öndərin
adını daşıyan Beynəlxalq Aeroport, mülki aviasiya
heyəti ölkəmizə gələn qonaqları yüksək
səviyyədə qarşılayıb, yola salır.
AVİASİYAMIZIN TARİXİ
Təxminən
105 il əvvəl, 20 oktyabr 1910-cu il tarixində
Bakı şəhərinin üzərindən ilk təyyarə
uçub. Sergey Utoçkinin idarə etdiyi
uşaqsayağı yöndəmsiz və möhkəm olmayan
"Farman-4" sistemli fransız biplanı heyrətdən
yerində donmuş tamaşaçıların başı
üzərində bir neçə dairə vurub, sonra isə
gurultulu alqışlar altında yerə enib.
Azərbaycanın
aviasiya ilə ilk tanışlığından sonra hava nəqliyyatının
yeni növünün regionda rəsmi status alması
üçün on beş il tələb
olunub: 1923-cü ildə "ZAKAVİA" Zaqafqaziya Mülki
Aviasiya Səhmdar Cəmiyyəti yaradılıb. Onun təsisçiləri "Muğan Meliorasiya
Tikintisi", "Xəzər Dəniz Gəmiçiliyi"
və "Azneft" olub. "ZAKAVİA"nın təyyarələrindən
aerofotoçəkiliş işləri aparılmasında, təcili
yüklərin çatdırılmasında və poçtun
daşınmasında istifadə etmək nəzərdə
tutulub.
"ZAKAVİA" yaxşı təsərrüfatçı
olub. Artıq
1923-cü ilin aprel ayında "Yunkers" təyyarəsində
Bakı-Tiflis-Bakı marşrutu ilə uçuş həyata
keçirilib, iki il sonra isə Keşlədə
aerodrom tikilib və mülki "Hava stansiyası"
yaradılıb. 1926-cı ildə Mineralnıye
Vodı, Qroznı, Mahaçqala, Bakı, Yevlax, Tiflis
marşrutları üzrə müntəzəm
uçuşlar həyata keçirilməyə
başlanıb.
Növbəti
illərdə Bakı-Xarkov, Bakı- Qroznı, Bakı-Rostov,
Bakı-Həştərxan, Bakı-Tiflis reysləri işə
salınıb, Bakı hava limanı isə Xalq Komissarları
Sovetinin sərəncamı ilə müstəqil təsərrüfat
vahidinə daxil edilib. 2 iyun 1938-ci il tarixində
Azərbaycanda ilk aviasiya qrupu yaradılıb. Bu
tarix 2006-cı ildə Azərbaycan Respublikasının
Prezidentinin Fərmanı ilə Azərbaycan Mülki Aviasiya
Günü kimi elan edilib.
ÜMUMMİLLİ LİDER HEYDƏR
ƏLİYEVİN SƏYLƏRİ
BƏHRƏSİNİ VERDİ
Azərbaycanın mülki hava donanmasının tarixində
yeni keyfiyyətli dövr yetmişinci-səksəninci illərə
təsadüf edir. Bu dövr ərzində Gəncədə,
Yevlaxda, Naftalanda, Naxçıvanda, Zaqatalada, Lənkəranda,
Ağdamda, Ağstafada və Şəkidə süni
örtüklü uçuş-enmə zolaqları ilə təchiz
olunmuş hava limanları tikilib. Onlar
"Yak-40" reaktiv təyyarələrini qəbul etmək
imkanına malik idilər. Azərbaycanın Ümummilli
lideri Heydər Əliyevin səyləri nəticəsində
avialayner parkı Sovet İttifaqının ərazisində ilk
"Tu-134" və "Tu-154" reaktiv təyyarələrini,
"Mi-2" və "Mi-8" helikopterləri alanlardan biri
olub. Həmin illərdə təyyarə nəqliyyatın
ən tanınmış-sürətli, komfortlu və əlverişli
növünə çevrilir.
Sovet İttifaqı dağıldıqdan sonra Azərbaycan
aviasiyası ağır vəziyyətə düşüb. Kooperasiya əlaqələri
pozulmuş, texniki təchizat kəsilmiş, təyyarələr
köhnəlmiş və dağılmışdı,
aviasiyadan təcrübəli işçilər gedirdilər,
yeni mütəxəssislərin hazırlanması
üçün isə yer yox idi. Amma bu
problemi Azərbaycan Prezidenti, Ulu Öndər Heydər
Əliyev öz nəzarəti altına aldı. Mülki aviasiyaya 200 milyon dollardan yuxarı sərmayə
qoyuldu. Bu, aviaparkı müasir "Boeing-757" təyyarələri
ilə təkmilləşdirməyə, uçuşları
idarəetmə vasitələrini yeniləməyə, iyirmiyədək
ixtisas üzrə kadrların hazırlanması sistemini
yaratmağa və bu gün altmışdan yuxarı
aviaşirkətin təyyarələrini qəbul edən beynəlxalq
təyyarə vağzalının 1999-cu ildə Bakı şəhərində
açılmasına imkan verdi.
Tikintisi
2005-ci ilin mart ayında başa çatdırılmış
Bakı Yük Terminalı (BYT) Bakı şəhərini qərbdən
şərqə və şimaldan cənuba hərəkət
edən yüklər üçün yük boşaltma məntəqəsinə
çevrilməyə imkan verdi. Elə həmin ildə Bakı Yük Terminalı
(BYT) Yerüstü Xidmət üzrə İATA Beynəlxalq
Hava Nəqliyyatı Assosiasiyasının üzvü və
Beynəlxalq Hava Limanları Şurasının
Ümumdünya İşgüzar Partnyorlar Proqramının
iştirakçısı oldu.
Növbəti illərdə "Naxçıvan"
beynəlxalq hava limanı, "Gəncə" beynəlxalq
hava limanı və "Zabrat" hava limanında yeni təyyarə
vağzalının binası istismara verildi. Heydər
Əliyev Beynəlxalq Aeroportunda beşulduzlu mehmanxana tikilib.
2008-ci ildə "Lənkəran" və
"Zaqatala" beynəlxalq hava limanları
açıldı. Mülki hava donanmasının tərkibinə
"Aerobus-319", "Aerobus-320", "ATR-72" və
"ATR-42" avialaynerləri əlavə olundu. Yük təyyarələri üçün nəzərdə
tutulmuş parkın üçdə iki hissəsi daha
müasir maşınların əldə olunması
hesabına yenilənmişdir.
7 İL ƏVVƏL PREZİDENT
İLHAM
ƏLİYEVDƏN ADINI ALAN
"AZƏRBAYCAN HAVA YOLLARI"
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin Fərmanı
ilə 16 aprel 2008-ci il tarixində "Azərbaycan
Hava Yolları" Dövlət Konserninin adı dəyişdirilərək
"Azərbaycan Hava Yolları" Qapalı Səhmdar Cəmiyyəti
kimi adlandırıldı. Bu gün Azərbaycanın mülki
aviasiyası Beynəlxalq Mülki Aviasiya Təşkilatının
(İCAO) standartlarına uyğundur, "Azərbaycan Hava
Yolları" aviaşirkəti isə İCAO, İATA, ECAC,
Dövlətlərarası Aviasiya Komitəsi kimi
tanınmış mülki aviasiya birliklərinin
üzvüdür. "Azərbaycan Hava
Yolları" Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin təyyarələri
dünyanın onlarla şəhərlərinə müntəzəm
uçuşlar yerinə yetirir, "SW Airlines"in yük
aviaşirkətinin hava yolları isə bütün qitələrin
üzərindən keçməklə yüzə qədər
ölkəyə uzanmışdır.
"BAKININ HAVA QAPISI"
12-28 iyun tarixlərində
Bakının ev sahibliyi etdiyi I Avropa
Oyunları milyonlarla insanın qəlbindən silinməyəcək
bir xatirəyə çevrilsə də, bu gün hələ
də nəinki Avropanın, bütün dünyanın
gözləri Azərbaycana zillənib.
Belə
bir möhtəşəm tədbirin keçirilməsində
başda Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin diqqət və
iradəsi, ölkənin birinci xanımı, Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti və Bakı-2015 I Avropa
Oyunlarını keçirən təşkilat komitəsinin sədri
Mehriban xanım Əliyevanın gündəlik ilgi və
qayğısı ilə yanaşı minlərlə insanın
zəhməti olub. Nazirindən tutmuş xırda məmuruna,
taksi sürücüsündən tutmuş polis nəfərinə,
otel xidmətçisindən, mətbuat işçisindən
tutmuş təyyarə pilotunadək...
Ulu Öndərin adını daşıyan Beynəlxalq
Aeroport, mülki aviasiya heyəti "Bakı-2015"
iştirakçılarını və qonaqları yüksək
səviyyədə qarşılayıb yola saldı. Həmin məqsədlə
hava limanında kompleks tədbirlər planı
hazırlanıb həyata keçirilib, yenidənqurma və
abadlıq işləri görülüb. Bu sırada
xüsusi reyslərin, eləcə də aerovağzal kompleksində,
VİP salonlarda və biznes-terminalda xidmətin nümunəvi
təşkilini, qonaqların qarşılanması və yola
salınması üçün xüsusi qrupların, təyyarələrin,
nəqliyyat xidmətinin, uçuş heyətinin və təyyarə
bələdçilərinin hazırlanmasını, aviasiya təhlükəsizliyinin,
gömrük və viza xidmətinin təmin edilməsini, habelə
müvafiq reklamların yerləşdirilməsi və s.
işləri göstərmək mümkündür.
"Bakı-2015"in
iştirakçı və qonaqlarını Azərbaycan
torpağında qarşılayan da, idman
yarışmasından sonra onları vətənlərinə
uğurlayan, hələ yol yoldaşlığı edən də
"Azərbaycan Hava Yolları"nın
gülərüz və mehriban personalı oldu. Və
bəlkə də ömründə bir də heç vaxt yolu
Azərbaycana düşməyəcək bu adamların ölkəmiz,
xalqımız haqqında ürəklərinin bir guşəsində
bəsləyib yaşatdıqları xatirələrin
içində, heç şübhəsiz, milli aviasiya
işçilərimizin də yeri və payı var.
1 AYLIQ DAŞIMANIN HƏCMİ - 280
MİN 405 NƏFƏR
"Azərbaycan
Hava Yolları" Qapalı Səhmdar Cəmiyyəti (AZAL) və
mülki aviasiyanın bütün strukturları
"Bakı-2015" ilk Avropa Oyunları zamanı ölkəyə
gələn qonaqlara və idmançılara yüksək səviyyədə
xidmət göstərib.
İyun
ayında Heydər Əliyev Beynəlxalq Hava Limanında sərnişin
daşımanın həcmi 280 min 405 nəfər təşkil
edib ki, bunun da 228 min 182 nəfəri beynəlxalq, 52 min 223 nəfəri
isə daxili reyslərin payına düşür.
Rəsmi məlumata görə, ilk Avropa Oyunları
zamanı Azərbaycana 28 mindən çox əcnəbi səfər
edib. Avropa
Oyunlarını izləmək üçün bilet alan əcnəbilərin böyük əksəriyyəti
Rusiya, Böyük Britaniya, Almaniya, Hollandiya, İtaliya,
İsveçrə, İspaniya, ABŞ və BƏƏ-nin vətəndaşları
olub.
Bakıda keçirilən ilk Avropa Oyunlarında 49
ölkədən olan 6000-dən çox idmançı
iştirak edib.
BEGOC-dan AZAL-a TƏŞƏKKÜR
MƏKTUBU
"Bakı-2015"
ilk Avropa Oyunları Əməliyyat Komitəsindən (BEGOC)
AZAL rəhbərliyinin adına daxil olan təşəkkür
məktubunda qeyd edildiyi kimi, ilk Avropa Oyunlarının rəsmi
ev sahibi kimi Bakı Hava Limanının qarşısında
indiyə kimi rastlaşmadığı ən böyük əməliyyat
və maddi-texniki tapşırıqlar dayanırdı.
"Heydər Əliyev Beynəlxalq Hava Limanı oyunlar
zamanı və oyunlardan sonra görünməmiş sərnişin
sayı və baqaj həcmi ilə üzləşdi. Hava limanı
nəinki qısa zaman çərçivəsində
çox sayda idmançının baqajı ilə birlikdə
daşınmasının həyata keçirilməsi kimi
unikal tapşırıqlarla üz-üzə qaldı, həm
də işinin əvvəlki kimi maneəsiz davam etməsini təmin
etməli idi. Bu, Bakıya belə möhtəşəm
və unudulmaz oyunlar təqdim etməyə şərait yaradan
proqramda əməyi keçən hər kəsin sadiqliyi, həvəsi
və ağır əməyi demək idi. Tədbirin planlaşdırılmasına
çox vaxt və səy sərf olundu və indi geriyə
baxarkən, sadəcə mükəmməl şəkildə
həyata keçirilmiş bir iş görə bilərik. Nəticə səmərəli, yaxşı
planlaşdırılan, gözəl koordinasiya olunan və
resurslarla yaxşı təmin olunan işdən xəbər
verir. Bakıda oyunların keçirilməsi təcrübəsi
müsbət oldu və heç bir şübhə yoxdur ki,
hava limanı Oyunların vacib məqsədlərinin öhdəsindən
gəldi və Oyunların uğurlu keçirilməsinə
öz töhfəsini verdi", - deyə
BEGOC-un məktubunda deyilir.
Heydər Əliyev Beynəlxalq Hava Limanı təhlükəsizliyin yüksək səviyyədə olmasını, rahat şərait və keyfiyyətli xidmət göstərilməsini təmin edib. Burada sərnişinlərin rahatlığı üçün hər cür şərait yaradılıb - çox sayda kafe və restoranlar, biznes salonlar, interaktiv köşklər və uşaq meydançası inşa edilib, zallarda 2000-dən çox rahat oturacaq, 40 ədəd qeydiyyat masası, 30 eskalator, 21 lift və binanın xaricində teleskopik traplar quraşdırılıb.
"Azərbaycan Hava Yolları" (AZAL) böyük aviadaşıyıcı və MDB ölkələrinin aviasiya icmasının liderlərindən biridir. Aviaşirkətin ümumi marşrut şəbəkəsi 19 ölkədə 40 istiqamətdən ibarətdir. 2014-cü ildə "Azərbaycan Hava Yolları" 1 milyon 800 mindən çox sərnişin daşıyıb.
2015-ci ilin iyun ayında aviaşirkətlərin xidmət səviyyəsinin qiymətləndirilməsi sahəsində ən tanınmış beynəlxalq reytinq agentliyi "Skytrax" AZAL-ı nüfuzlu "4 Ulduz" reytinqinə layiq görüb.
AZAL 25 hava gəmisindən ibarət ən yeni təyyarə parkına malikdir. AZAL-ın qərargahı Bakı şəhərində, beynəlxalq standartlara cavab verən Heydər Əliyev Beynəlxalq Hava Limanında (hava limanı 2014-cü ilin dekabrında "4 Ulduz" reytinqinə layiq görülüb) yerləşir.
İbrahim
CƏFƏROV
Yazı "Azərbaycan
Hava Yolları" (AZAL) QSC və Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi
İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun keçirdiyi müsabiqəyə təqdim
olunur.
525-ci qəzet.- 2015.- 15 iyul.- S.5.