Gələcəyimizə ünvanlanan
əsərlər
Ömrümün xeyli ilini Uşaq
Ədəbiyyatı redaksiyasında
çalışmışam. Bu gün klassikə çevrilənləri də,
gün düşmüş
qar yığını
kimi əriyib tarixdən silinənləri
də görmüşəm.
Bu ədəbiyyat sahəsinin
sərhədlərindən kənarı da seyr etmişəm, onun bizə məxsus mətbəxində
"bişirilən"ləri də... Və özümü uşaq
ədəbiyyatı bilicisi
hesab edib, zövqümə arxalanmağım
bəlkə də elə bu bağlılıqdan
yaranıb.
Bir gün əlimə, görünüşündən
kitabdan çox fotoalboma bənzəyən,
rəngarəngliyi ilə
nəzərimi cəlb
edən bir kitab düşdü.
"Ağ xoruzun
hekayəti" adlanırdı. Müəllifi
şəxsən mənə
tanış deyildi. Vərəqlədim və birnəfəsə
oxumağa başladım.
Şirin,
məzəli, axıcı
dili ilə F.B.Köçərlini, A.Şaiqi
xatırladan bu kitab mənim o qədər xoşuma gəldi ki, müəllifin ilk kitabı
olduğuna inanmadım.
Çox
gözəl bədii dilinə, ədəbi fantaziyasına, yaradıcılıq
hünərinə heyran
olduğum kitabın müəllifini indiyə qədər tanımadığıma
təəssüfləndim.
Tale belə gətirdi
ki, sonralar həmin kitabın müəllifi Sevinc Nuruqızı mənimlə
bir yerdə - "Təhsil" nəşriyyatında
işlədi. Bundan sonra onun yaradıcılığını yaxından izlədim.
Doğrusu, heç bilmirəm
ona şairə deyim, yoxsa yazıçı?
O, milli irsimizin ilk yazılı abidəsi hesab edilən "Kitabi-Dədə Qorqud"
kimi möhtəşəm
bir dastanı uşaqlarımız üçün
işləyəndə, "Babək", "Şah İsmayıl Xətai",
"Ağabəyim ağa"
kimi tarixi şəxsiyyətlərimiz haqqında
kitablarını araya-ərsəyə
gətirəndə də
bədii dilindəki aydınlığı, səmimiyyəti,
anlaşıqlığı və rəngarəngliyi qoruyub saxlaya bildi.
Arzu ilə ömür yolu həmişə üst-üstə
düşmür. Ağdamın Şelli-Qaradağlı kənd orta məktəbində rus dili müəllimi kimi fəaliyyətə başlayan Sevinc Nuruqızı indi respublikanın orta məktəb şagirdlərinin
sinifdənxaric oxu materialına olan zəruri tələbatını
ödəyə biləcək
çoxsahəli yaradıcılığa
malik yazıçıdır.
Onun haqqında bu fikri cəsarətlə deyirəm. Müəllim olasıymış, amma yazıçı oldu. Bu necə baş verdi?
Sözsüz ki, Qarabağ
hadisələri onun yaradıcılığına öz
möhürünü vurdu.
Bakıya gəldi və
həyatında hər
şey dəyişdi.
Pedaqoji təcrübə, uşaqlarla
işləmək yaradıcılığını
daha da zənginləşdirdi,
qələmini püxtələşdirdi
və təxəyyülünü
genişləndirdi. İndi onun
yaradıcılığından uşaqlarımız bol-bol
bəhrələnir.
Sevinc Nuruqızının
yaradıcılığı zamanın tələblərinə
cavab verir. Orijinal qələmi
var, heç kəsi təqlid eləmir, heç kəsə bənzəmir,
özünəməxsusluğu, səmimiyyəti, uşaq qəlbinə yaxınlığı
ilə fərqlənir.
Bu məqamda oxuculara onun hələ
2003-2006-cı illərdə "Mədəniyyət" qəzetindəki
çox səviyyəli,
cəsarətli, məntiqli
publisistik yazılarını,
dinləyicilərə isə
2005-2007-ci illərdə İctimai
Radionun efirində həftənin beş
günü aparıcısı
olduğu canlı
"Çoxbilmiş" uşaq
verilişini də xatırlatmaq istəyirəm.
Kim bunları izləyibsə, Sevinc xanımın istedadına
şübhə eləyə
bilməz. Canlı
efirdə uşaqlarla müsahib olmaq bacarığı, maraqlı
həmsöhbət olmaq
tərzi onu az müddətdə
uşaq auditoriyasının
sevimli aparıcısına
çevirə bilmişdi.
Sevinc xanımın
yaradıcılığının əsas obyekti azyaşlılardır. Bu yaş
həddinə uyğun
yazarlara ədəbiyyatımızın
çox böyük ehtiyacı var. Belə sənətkarlarımızdan Xanımana
Əlibəylinin, Nəriman
Süleymanovun, Bayram Həsənovun, Firudin Ağayevin, İlyas Tapdığın, Məmməd
Namazın eləcə
də orta və yuxarı
yaşa mənsub oxucular üçün yazan başqa yazıçıların əsərləri
əxlaqi-tərbiyəvi cəhətləri
ilə diqqəti həmişə cəlb etmişdir. Sevinc xanım da belə yazarlarımızın
davamçılarındandır. O, körpə balalarımıza
sədaqətlidir. Dediyinə görə,
öz sələfi, rəhmətlik Xanımana
Əlibəyliyə sağlığında,
onun xahişini nəzərə alıb bu yoldan əl
çəkməyəcəyinə söz verib. Bu gün də
əhdinə əməl
edir. Onun bağça uşaqları
üçün yazdığı
196 səhifəlik sanballı,
deyərdim ki, Azərbaycan uşaq ədəbiyyatında ilk hesab
ediləcək "Bapbalaca
əlifba" kitabı
buna əyani sübutdur. Bu kitabda
nələr yoxdur?
Əlifba sırasına uyğun
yazılmış kiçik
həcmli hekayələr,
şeirlər, tapmacalar,
yanıltmaclar rəngbərəng
şəkilləri ilə
birlikdə kitaba xüsusi zənginlik verir, uşaqların zövqünü oxşayır.
Yazıçı üçün
ən münbit yer düşdüyü mühitdir.
Bu sahədə tale Sevinc Nuruqızının üzünə gülüb. "Təhsil" və "Aspoliqraf" nəşriyyatlarının nəfis
tərtibatı və professional
yanaşması da Sevinc
Nuruqızının bir neçə ildə
bir-birinin ardınca işıq üzü görən kitablarında özünü göstərdi. Bu kitablar
sevildi, arzu olundu və oxunan kitab taleyini
yaşadı. İndiyədək
onun bir-birinin ardınca 40-dan artıq uşaq kitabı çap edilib, bəziləri rus, belarus və
ingilis dillərinə
tərcümə edilmişdir.
"Göy qurşağı",
"Göyün göz
yaşları", "İlbiz",
"Kaktus", "Qarğa",
"Damsız evlər"
və s. bir çox şeirləri kimi "Ağca və Cubbulu", "Dostumun köməyi",
"Yamanlığa yaxşılıq",
"Əsl dost", "Qəribə
kəndin nağılı",
"Paltar dolabında
gizlənqaç", "Aysu və Ay", "Xortumlu dağ" adlı çoxsaylı hekayələrini də maraqsız, həyəcansız
oxumaq olmur.
Sevinc Nuruqızının
istər şeir, istər hekayə və istərsə başqa janrlı yazılarında təsvir
etdiyi bütün fəsillər, canlı-cansız
təbiət lövhələri,
hadisələri adama
o qədər təbii
təsir edir ki, sanki onu
kitabdan oxumursan, təbiətin seyrinə çıxmısan.
Sözsüz ki, dünyada elə bir mövzu
yoxdur ki, yazıçıların diqqətindən
yayınmış olsun. Lakin hər
mövzuya hərənin
öz yanaşma fərqi var.
Sevinc Nuruqızının
qələmə aldığı
əsərlər ruhən
təzədir, həyatidir,
emosional təsir gücünə malikdir. Onun təkcə
yağışa həsr
etdiyi səkkiz şeirinə diqqət verdim. Hər birinin ideya,
məzmun fərqliliyi,
özünəməxsus ifadə
tərzi adamı valeh edir. Eyni təbiət hadisəsinə
nə qədər təzə ideya, yeni çalar vermək olar? Şairə bunu məharətlə bacarır. Bu cəhəti onun başqa mövzulu yazılarında da görmək mümkündür.
Bax, əsl sənətkarlıq
budur.
Onun yaradıcılığında
bir cəhəti xüsusilə vurğulamaq
istəyirəm ki, yazdıqlarının hər
biri uşağa bilik verən, onu düşündürən,
təsəvvüründə iz qoyan, onu
zənginləşdirən mövzulardır. Həm də nədən
yazırsa yazsın - təbiət aləmindən,
elmdən, texnikadan, məişətdən, adət-ənənəmizlə
bağlı hər hansı məlumatı, bilgini uşaqlara xırdalığına qədər
öyrətməyə çalışır.
Onun şifahi
xalq ədəbiyyatımızdan
bəhrələnən konkret
müəllif nağılları
da çoxdur.
Sevinc xanımın yaradıcılığında
xarici ölkə yazıçılarının yaradıcılığından seçilmiş tərcümələrin
də xüsusi yeri var. "Təhsil"
və "Aspoliqraf"
nəşriyyatlarında işıq
üzü görən
"İssumbosi", "Üç
tenqu və porsuq", "Nağıla
bax, nağıla",
"Sarı ağacdələn
ordeni", "Günəşdən
gələn pay" və
s. kitablarındakı dünya
ədəbiyyatı nümunələri
məhz öz zövqü ilə seçilib, onun tərcüməsində uşaqlarımıza
çatdırılıb.
Sevinc xanımın
yaradıcılığından Qarabağ mövzusu, həsrətində qaldığı
yurd yerinin ağrısı qırmızı
xətt kimi keçir. Bu, özünü
həm uşaq, həm də böyüklər üçün
yazdığı əsərlərində
göstərir ("Qisas",
"Günəşdən gələn pay", "Qəbirdə
doğulan uşaq",
"Edam", "Cəhənnəmdəkilər",
"SOS", "Yarıda kəsilmiş nəğmə").
Mən hər dəfə Sevinc Nuruqızının Azərbaycan xalq nağıllarının motivləri əsasında işlədiyi "Tıq-tıq xanım", "Cırtdan", "Qoğal", "Sərçəcik" nağıl ssenarilərini oxuyanda müəllifin folklora, xalq dilinə və deyim tərzinə, məişətinə bağlılığını bir daha duyuram. Onun işləməsində nağıllara xüsusi poetik çalarlar, axıcılıq və məzmun dolğunluğu əlavə edilir. Hörmətli bəstəkarımız Oqtay Rəcəbov elə bu xüsusiyyətləri nəzərə alaraq, Sevinc Nuruqızının libretto müəllifi olduğu "Sərçəcik" nağılı əsasında uşaq operası yazmışdır. Bu opera səhnələşdirilmiş və kiçikyaşlı tamaşaçılara təqdim olunmuşdur.
Bir vaxtlar Azərbaycan yazıçılarının əsərlərinin Moskvada çap edilməsi böyük hünər, fəxr hesab edilərdi. Həm də bu, hər yazıçıya nəsib olmazdı. Beynəlxalq aləmdə təmsil olunmağımızdan heç danışmağa dəyməzdi. Bu il isə Sevinc Nuruqızının iki əsərinin - "Aysu və ay", "Ağca və Cubbulu" əsərlərinin Andersen mükafatına təqdim edilməsi, məncə, bu yolun başlanğıcında olduğumuzdan xəbər verir. Bu, şəxsən məni çox sevindirir.
Bu yaxınlarda Sevinc xanımın Belarusda çapdan çıxan "Bozqulaq və fəsillər" kitabı eləcə də həmin ölkənin ədəbi mətbuatında dərc edilən "Azərbaycanda uşaq ədəbiyyatı" mövzusunda müsahibəsi də iki respublikanın ədəbi və mədəni əlaqələrinin genişlənməsində sevindirici haldır.
2015-ci ilin aprel ayı Sevinc Nuruqızının yaradıcılığında iki çox böyük uğuru ilə yadda qaldı. Çanaqqala zəfərinin 100 illiyi münasibətilə Türkiyənin Azərbaycandakı səfirliyində Kültür və Tanıtma Müşavirliyi və Azərbaycan Yazıçılar Birliyi tərəfindən təşkil olunan ədəbi müsabiqəyə qoşulan şairənin yazdığı "Çanaqqala keçilməz" adlı poeması birinci yerə layiq görüldü. Aradan bir az keçməmiş başqa bir sevindirici xəbər də aldıq. Sevinc xanımın yenicə işıq üzü görən "Qədim Bakıya səyahət" adlı kitabı Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin "Qızıl Kəlmə" Ədəbi Mükafatını qazanmışdır.
Sevinc xanım çox sadə, təvazökar, həsəddən,
paxıllıqdan uzaq, səmimi, qəlbən
böyük bir
insandır. Elə bu cəhətləri onu uşaqların sevimlisinə çevirə
bilib. Çünki uşaq yazıçısı gərək təbiətcə
də uşaq olsun.
Məsudə Əvəzqızı
əməkdar mədəniyyət işçisi
525-ci qəzet.- 2015.- 2 iyun.- S.7.