Cazmen Emil Əfrasiyab Parisdə çıxış
edib
Azərbaycanın aparıcı cazmeni, pianoçu Emil Əfrasiyab
Parisdə keçirilən
"Saint-Germain-des-Pres" XV Caz Festivalının ikinci gecəsi zamanı səhnədəki
çevikliyi və innovasiyaları ilə 380 nəfər caz həvəskarını heyran
qoyub.
Konsertin
tamaşaçıları arasında Azərbaycanın
Fransadakı səfiri
Elçin Əmirbəyov,
əfsanəvi film ulduzu
Klint İstvudun oğlu, məşhur gitara ustası Kil İstvud, məşhur yazıçı,
ədəbiyyat və
caz tənqidçisi Mişel Kontat və tanınmış caz prodüseri Alain Kassimatis də olublar.
Avropa Azərbaycan
Cəmiyyətinin Fransadakı
nümayəndəliyi bundan
əvvəlki festivalda
olduğu kimi, bu konsertə də təşkilati dəstək göstərib.
1982-ci ildə Bakıda
anadan olmuş Emil Əfrasiyab Azərbaycanın
yeni nəsildən olan aparıcı caz ifaçılarındandır. O, cazı
Azərbaycan muğamı
ilə sintez etmək üzrə ixtisaslaşır. Musiqinin bu
iki növü improvizasiya üçün
geniş imkanlara malikdir və insanın özünü
ifadə etməsi üçün böyük
üfüqlər açır.
Onun əsərlərində intonasiyadakı
təzadlar, daha çox klassik musiqidə rast gəlinən harmoniya və ritmlər özünü göstərir.
Proqram Emilin özünün yazdığı
"İki dünya"
əsəri ilə başlayıb. İncə notlara malik rapsodik solo girişdən sonra Emil piano dilləri üzərində sağa-sola
çevik hərəkətlər
edərək tempi yüksəldib
və onun musiqisi Şərq harmoniyası və muğamın mikrotonları
ilə qovuşub.
Bu zaman onu
Rafael Pannier öz zərb
alətlərində hərəkətli
poliritmik tonlarla müşayiət edib.
İmprovizasiyada hətta Bax
və onun "Air on
the G String" əsərinə eyham da özünü
göstərirdi.
Bu əsərin ardınca
Azərbaycanın görkəmli
caz-muğam ustadı Vaqif Mustafazadənin
"Mart" əsəri saksofonda
Aleksandr Madelinin müşayiəti ilə
səsləndirilib. Bu əsər Emilin rapsodik girişi ilə başlayıb, sonra Koltranenin şagirdi Aleksandr əsas mövzunun dərinliklərinə varıb.
Emil və Rafael sonra cuşa gəlib bir-birini cəsarətləndirərək insanın içini titrədən improvizasiyalar
ediblər. Emil insanın
ruhunu sakitləşdirən
sonluqla özünü
başqa aləmdə
hiss edən auditoriyanı
dərin sükuta qərq edib. Sonra o, öz bəstəsini - Vaqif Mustafazadənin qızı, məşhur caz müğənnisi və pianoçusu Əzizə xanımın
şərəfinə ithaf
etdiyi "Əzizə"
adlı əsərini
ifa edib. Bu əsərin tempi tədricən artaraq başgicəlləndirici səviyyəyə
qalxanda Rafael fürsətdən
istifadə edərək
zərb alətlərində
bütün məharətini
nümayiş etdirib.
Emil öz kvartetindəki
musiqiçilərə eyni
gözlə baxır. Rafael və bas gitarist Antoine Katz
yeni improvizasiya selinə qərq olarkən Emilin pianosu səssizliyə qərar verir. Sonra Emil tempi
həyəcanlı və
dağıdıcı səviyyəyədək
yüksəldir. O, alnının
tərini silərkən
məftun olmuş auditoriya "Bravo" deyə
alqışlayaraq yeni
parçanın da səslənməsinə ümidini
ifadə edir.
Auditoriyanın mükafatı Azərbaycan
milli rəqsi "Şalaxo" oldu. Bu zaman Aleksandrın saksofonu sərbəst caza hakim kəsilib. Rafaelin zərb alətləri ilə uzun-uzadı dialoqdan sonra öz yerini milli alət olan balabana verib.
Əvvəlcə Emilin pianodakı məharəti yalnız doğma ölkəsinin sərhədləri daxilində
eşidilirdi. Lakin o, 2011-ci ildə Monterey Caz Festivalında mükafata layiq görüləndən sonra
vəziyyət dəyişdi.
2012-ci ildə isə o, hazırda yaşadığı ABŞ-a - Berkli Musiqi Kollecində
ifaçılıq və
bəstəkarlıq sənəti
üzrə təhsil almağa gedib.
Konsert Fransada üç tarixdə keçirilən festival turunun
ortasına təsadüf
edib. Emilin kvarteti mayın
27-də Reimsdə keçirilən
Sanisayd Festivalında ifa etməyə başlayıb. Həmin festivalda
təxminən 150 nəfərlik
bir auditoriya var idi. Tamaşaçılar arasında Reims şəhər
merinin mədəniyyət
məsələləri üzrə
müavini Paskal Label və Azərbaycanın Fransadakı səfirliyinin
mədəniyyət məsələləri
üzrə müşaviri
Ayaz Qocayev də olub.
Tur sentyabrın
7-də Kolmar Caz Festivalının
giriş konserti ilə başa çatacaq.
S.ABDULLAYEVA
525-ci qəzet.-
2015.- 3 iyun.- S.7.