Xatirələri qorumaqla
qazanılan unudulmazlıq
Azərbaycan xalqının həmişə
öyünərək bəhs
etdiyi, yaşatdığı
müdrik qadın obrazı vardır. O, həmişə
həyat yoldaşının
yanında olan, ona əqidə dostu olan, birlikdə
çiyin-çiyinə döyüşən
qadın, övladlarına
arxa olan anadır. Mən belə bir qadını
tanımışam və
bu dildən-dilə dolaşan əfsanələrin,
hekayələrin gerçək
ola biləcəyinə
də elə o vaxt inanmışam. Belə qadınların da həyatı həmişə
bir dahi şəxsiyyətə bağlı
olub.
Mən
2011-ci ildə Bülbülün
Memorial Muzeyində işə
başlayanda Azərbaycanı
dünyada tanıdan, öz vətənində saysız yeniliklərə
imza atan, professional vokal sənətinin banisi, professor Bülbülün yaradıcılığına
bağlandım, onun təbliğatçısı oldum.
Bu müddətdə Bülbül ailəsini yaxından tanıdım və muzeyin direktoru, Bülbülün
həyat yoldaşı
Adelaida xanımla da tanışlığım
burada başladı.
Universitetdə oxuyanda
onun haqqında, onun bu muzeyi
yaratması, ev muzeyinə xas qonaqpərvərliyə necə
başçılıq etməsi, Bülbülə
həsr edilmiş tədqiqat və monoqrafiyaların müəllifi
olması haqqında müəllimlərimdən eşitmişdim.
Muzeydə çalışdığım müddətdə bir neçə dəfə Adelaida xanımın xüsusi qonaqlara, səfirlərə ekskursiya
aparmasının şahidi
olmuşdum. Nəsə öyrənə bilərəm deyə o vaxtlarda yanından ayrılmırdım. Həqiqətən də Adelaida xanımda hər bir muzey əşyasının
özünəməxsus, yazılmamış
xatirəsi var idi. Muzeyin çıxış qapısının
yanında qəzet kəsikləri, Prezidentin Adelaida xanımın təltif edilməsi haqqında qərarları
var idi. Adelaida xanım təvazökarlıq
edirdi, o bölməyə
toxunmadan fikrini yekunlaşdırırdı. Ancaq mən həmişə Azərbaycan xalqının
müdrik qadınının
ən gözəl sözərə layiq olduğunu düşünərək
bu təltifləri vurğulayırdım.
Bu peşə gənc
muzeyşünas kimi mənim gözümdə
məhz Adelaida xanımın timsalında
yüksəlmişdi. Muzeyşünaslıq
ixtisası ali
məktəbdə 1991-ci ildə
yaradılmışdı. Yəni yeni
elm sayılırdı. Universitet illərində bu elmin yeniliklərinin
ilk dəfə məhz
bizə tədris olunduğu üçün
öyünənlər olanda
müəllimlərimiz deyərdilər
ki, öyünmək lazım deyil, çünki Azərbaycan
muzeylərində sizin
nəzəri biliklərinizdən
qat-qat üstün təcrübəyə malik
muzey işçiləri
vardır ki, onlar heç sizinlə də əvəz oluna bilməzlər. Adelaida xanım əvəzolunmaz idi...
Adelaida xanımla Bülbül haqqındakı monoqrafiyası
- "Bizim Bülbül-dünyanın
Bülbülü" kitabının
redaktəsi üzərində
işləyirdik. Redaktə
üçün kitabı mənə oxutdurur, üzərində
düzəlişlər edirdi. Kitabda
müasirlərinin Bülbül haqqında olan xatirələri
toplanılmışdı. Xəlil Rza Ulutürkün
Bülbül haqqındakı yazısını oxuyandan
yaddaşımda çox ürəkdən yazılmış
bir ifadə qalıb: "Bakının konsert salonlarında mən
bu dahini neçə yol, neçə dəfə dinləmişəm,
nə üçün onda qədrini bilməmişəm. Nə üçün ardınca düşüb
şəxsi katibi olmamışam, hər qədəmini, hər
cümləsini, hər şuxluğunu qələmə
almamışam, qayğısını çəkməmişəm,
yuyunmaq istəyəndə əlinə su tökməmişəm,
yazdığı və bəzən bəyənmədiyi
üçün cırıb atdığı məktubu yerdən
götürüb qorumamışam?"
Mən Bülbülü görməmişəm, ancaq
Adelaida xanımın onun əl izi olan, onun toxunduğu hər
bir əşyanı necə qayğı ilə qoruyub
saxladığını görmüşəm. Hər hərəkəti
ilə bizə nümunə olurdu. Hətta
mən elə fikirləşirdim ki, Adelaida xanımı
tanıyan hər kəsin idealı odur.
Bütün insanlar ona hörmət edirdi, muzeyə zənglər
gəlirdi. Hər
kəs onu axtarırdı, səhhəti ilə
maraqlanırdı, "Adelaida xanımın mənə
yaxşılıq edib, biz həmişə ona borcluyuq", -
deyirdilər. Orada
üç ildən artıq qalıb işlədim,
Bülbül sənətinə elə bağlandım ki, mən
də onun tədqiqatçısı oldum. Bir də
Adelaida xanıma həmin zəng edən insanlardan biri...
Mən
Ada xanımın yanında çalışanda öyrəndim
ki, işi onu sevənə həvalə etmək
lazımdır, çünki hər işə bir az sevgi qatmaq lazımdır. Bülbülün
Memorial Muzeyini də var edən onun sevgisi olmuşdu.
Adelaida xanımla bağlı olan xatirələr bizim
yaddaşımızda həmişə yaşayacaqdır. Mənim üçün
Adelaida xanımın təqdimatı əsasında
Bülbülün Memorial Muzeyinə direktor təyin edilmək peşəmdə
özgüvənlə irəliləməyimə stimul verdi.
Yarandığı gündən bu muzeyə 36 il
rəhbərlik etmiş, həyatını bu peşəyə
və Bülbül yaradıcılığına həsr
etmiş insandan bu işi təhvil almaq məsuliyyətli,
çətin olmaqla yanaşı, şərəfverici idi. Bəzi
insanlar 23 yaşlı gənc qız üçün "gəncdir,
yəqin təcrübəsizdir", - deyirdilər. Lakin mən sənət adamları haqqında arxivlərdə
tədqiqat aparanda da onları xarakterizə edən
üstün cəhət kimi gənclərə yer vermələrinin
müdriklik rəmzi kimi vurğulandığının
şahidi oldum. Yəqin ki bu addımı
ancaq gənc ruhlu insan ata bilər.
Bizim gözümüzdə də Ada xanım həmişəyaşar idi, biz onu ondan duyduğumuz gənclik təravətində görürdük. Bəli, belə bir insanı bir gün itirəcəyimizi axı kim düşünə bilərdi? Ancaq indi tək təsəllimiz heç vaxt itirməyəcəyimiz xatirələrdir...
Lalə
HƏSƏNOVA
AMEA-nın
doktorantı
525-ci qəzet.-
2015.- 3 iyun.- S.7.