"Məni maraqlandırmır ki, mənim
adım bəstəkar olacaq, ya yox"
MİLLİ MƏCLİSİN DEPUTATI NOVRUZ ASLANOV: "PLAGİAT NÜMUNƏLƏRİ O QƏDƏR ÇOXDUR Kİ, SAYA-HESABA GƏLMƏZ"
- Novruz
müəllim, bir musiqi, bir mədəniyyət, bir sənət
adamı kimi Azərbaycan musiqisinin, Azərbaycan mədəniyyətinin
bugünkü durumunu qənaətbəxş hesab edirsinizmi? Ötən illərlə - təxminən, 60-80-ci illərlə
müqayisədə son illər Azərbaycan mədəniyyətində
qazandıqlarımız çoxdur, yoxsa itirdiklərimiz?
Dünyanı başına götürən
şou-biznesin, bəzən bizdə heç düz-əməlli
şou-biznesin olmadığını da iddia edirlər - Azərbaycan
mədəniyyətinə təsirlərindən, xüsusilə,
mədəniyyətimizə, mənəviyyatımıza zidd
olan mənfi təsirlərindən necə qurtarmaq olar?
-
Doğrudan da, bu mövzu bu gün bizim hamımızı
narahat edir. Amma mən istəməzdim ki, bu
gün bizim cəmiyyəti daha çox belə məsələlər
narahat etsin. Hesab edirəm ki, indi bizi daha
çox narahat edən ən ağrılı yerimiz olan
Qarabağ problemidir. Amma bugünkü
gündə qaldırdığınız bu məsələ
də aktual olaraq qalmaqdadır. Bu gün mətbuatda,
xüsusilə televiziyalarda şou-biznes sahəsində elə
qızğın müzakirələr, elə debatlar gedir ki,
heç Qarabağ məsələsində belə
debatları, müzakirələri görmürük. Sanki şou-biznes cəmiyyətimizdə bir nömrəli
məsələ olub. Yəni, bəzən
ortalığa elə bir mövzu atılır ki, fikirləşirsən
görəsən dünyada bundan ciddi problem yoxdur? Misal üçün, kimsə konservatoriya bitirib,
kimsə bitirməyib, kiminsə musiqi savadı var və ya
yoxdur və sair.
Bu gün bütün dünyanı bürüyən
iqtisadi böhran bizdə sanki heç kimi maraqlandırmır,
çünki iqtisadi potensialımız və bu istiqamətdə
dövlətin yürütdüyü strategiya bunu bizə hiss
etdirmir. Amma görəsən neftin qiyməti daha da
aşağı düşərsə nə olacaq? Bizim Azərbaycan vətəndaşı
üçün daha çox bu məsələlər
maraqlı olmalıdır. Lakin bu gün bir
çoxlarını maraqlandıran odur ki, kim
toyda daha çox oxuyacaq və ya qazanacaq, yaxud kim öz
paltarını, avtomobilini hamıya göstərəcək və
s. Belə insanlar bilmirlər ki, bugünkü gündə
bizim şou-biznes sahəsində olan uğurlarımız
birbaşa olaraq bizim iqtisadiyyatımızla bağlıdır.
Əgər bizim ölkəmiz inkişaf etməsə,
iqtisadi cəhətdən dayanıqlı olmasa bizim nə
toylarımız, nə gəlirlərimiz, nə konsertlərimiz,
nə də şou-biznesimiz heç vaxt istədiyimiz səviyyədə
olmazdı. Gəlin görək bu gün
İraqda hansı şou-biznes var? Gəlin
baxaq bu gün Əfqanıstanda hansı şou-biznes var?
Liviyada, Misirdə hansı şou-biznesdən
söhbət gedə bilər? Yalnız
müstəqil, tərəqqi etmiş ölkələrdə
digər sahələr kimi şou-biznes, incəsənət və
digər sahələrdə inkişaf edir. Bir vətəndaş olaraq biz bu barədə daha
çox düşünməliyik. Əldə
etdiyimiz uğurların qədrini bilməliyik və
şükür etməliyik.
Bugünkü gündə bəzi bəstəkarları
efirlərə dəvət edirlər və mövzu da ondan
ibarət olur ki, məsələn, filankəs
Konservatoriyanı qurtarıb, filankəs qurtarmayıb. O bəstəkar ola bilər, o birisi ola bilməz və sair. Bir faktı nəzərinizə çatdırmaq istərdim
ki, maestro Niyazi kimi dahi bir şəxsiyyət Konservatoriyanı
bitirməmişdi.
Sizin
bundan xəbəriniz var idimi? Bir çox
insanlarımızın bundan xəbəri yoxdur. Eyni zamanda Ələkbər Tağıyev, İbrahim
Topçubaşov kimi böyük bəstəkarlarımız
Konservatoriya təhsili almayıblar. Amma
onlar gözəl mahnıların müəllifidir. Onlar dünyadan köçüblər, amma
mahnıları qalıb və qalacaq da. Müasir
dünyamızda bizim çox gözəl mahnı müəllifləri
var, onlar da hamı kimi, nə vaxtsa bu dünyanı tərk edəcəklər,
biz də dünyadan köçəcəyik, amma
mahnılarımız qalacaq.
- Demək istəyirsiniz ki,
yaradıcılıq azaddır və onun
qarşısını heç bir qadağa ala bilməz...
- Bəli,
yaradıcılıq azaddır. Heç kimə
məhdudiyyət qoymaq olmaz. Heç kimə
demək olmaz ki, sən bunu edə bilərsən və ya edə
bilməzsən, təbii ki, qanunlar çərçivəsində.
Yuxarıda dediniz ki, bizdə şou-biznes yoxdur,
amma mən belə deməzdim.
Bunu qəti şəkildə inkar etmək düzgün
olmazdı. Bizdə çox gözəl şou-biznes var. Bizdə
müəyyən insanlar, müəyyən təbəqə
var ki, şou-biznes üzərində yaxşı cah-cəlal
qurublar, yaxşı pullar qazanırlar. Amma
bundan istifadə edərək bir reklam olaraq insanların
arasına da belə bir söz buraxıblar ki, guya bizdə
şou-biznes yoxdur. Çox səhv fikirdir.
Televiziyanı, jurnal-qəzetləri, maqazin jurnallarını
götürək, toy biznesini, müğənnilərin
qazancını götürək. Bu
gün bəzi incəsənət nümayəndələri
öz varını-dövlətini, öz əmlakını
reklam etdirir və insanlar da bunu görə-görə desinlər
ki, bizdə şou-biznes yoxdur. Əgər
şou-biznes olmasaydı, bunların heç biri olmazdı.
Düzdür, bizdə əsas şou-biznes sahəsi
toy sahəsidir, amma heç də o biri sahələr ondan geri
qalmır. Mən xüsusi olaraq
televiziyanı qeyd etmək istərdim. Şou-biznes sahəsində,
reytinq sahəsində televiziyalar nə qədər reklam
xarakterli verilişlər yayımlayır və reklamdan
görün nə qədər pul qazanırlar... İtirdiklərimiz və qazandıqlarımıza gəlincə
isə hesab edirəm ki, hər ikisi var. Həm itkilərimiz, həm
də qazancımız. İtirdiklərimiz
ondan ibarətdir ki, biz öz milli musiqimizdən bir xeyli kənarlaşmışıq.
Misal üçün mənim hər zaman öz
yaradıcılığımda bir amalım olub, azərbaycançılığı,
milli koloriti qoruyum. Baxmayaraq ki, biz digər musiqilərə
müraciət edib, onlardan müəyyən notlarda istifadə
edirik, amma biz milli musiqi mənsubiyyətimizi heç vaxt unutmamalıyıq.
Təəssüf ki, bu gün bu uzaqlaşma
mövcuddur.
Hərdən yol gedərkən radioda mahnılara qulaq
asıram, görürəm ki, ümumiyyətlə adi bir
ispan mahnısıdır, amma onu Azərbaycan dilinə
çeviriblər və deyirlər ki, bu mahnının müəllifi
filankəsdir.
Hətta plagiat nümunələri o qədər
çoxdur ki, saya-hesaba gəlməz. Mən
bu saat sizə başlasam danışmağa ki, hansı musiqi
haradan gəlib və necə istifadə olunub,
özünüz də təəccüblənərsiz. Bu problem mövcuddur. Amma buna
baxmayaraq biz çox gözəl musiqilərin də şahidi
oluruq. Bizim yeni bəstəkarlarımızın
çox yaxşı musiqiləri var ki, bizə təqdim edirlər
və biz də onları sevə-sevə dinləyirik. Bu gün bizim Azərbaycan Dövlət
Televiziyası, İctimai Televiziya və bəzi bir-iki özəl
kanal da bizim milli musiqiyə çox böyük önəm
verir.
Bildiyiniz kimi son illərdə Heydər Əliyev Fondu tərəfindən
muğam müsabiqəsinin keçirilməsi, muğam sənətinin
dəyərləndirilməsi, onun beynəlxalq aləmə
çatdırılması və YUNESKO-nun sərvəti kimi qəbul
olunması böyük bir uğurdur. Bütün bu işlərdə
Mehriban xanım Əliyevanın əməyi danılmazdır.
Hər bir Azərbaycan vətəndaşı bu
sahədə çalışmalıdır, milli-mənəvi
dəyərlərimizi qorumalıdır. Bu
da demək olar ki, şou-biznesin bir növüdür. Mədəniyyətin inkişafı Azərbaycanımızı
hər yerdə tanıtdırır.
Hərdən "Euronews" kanalına baxanda
görürəm ki, Azərbaycan haqqında hansısa
veriliş və ya reklam gedir. Bu məni çox
sevindirir. Çünki mən də azərbaycanlıyam
və Azərbaycan vətəndaşıyam. Son illər Azərbaycanda nə qədər beynəlxalq
əhəmiyyətli tədbirlər keçirilib, istər mədəniyyət,
istər iqtisadi, istərsə də idman sahəsində.
Bütün bunlar Azərbaycanın beynəlxalq
aləmdə artan nüfuzunun təzahürüdür. Yeri gəlmişkən, mən şəhərdən
kənarda yaşayıram. Hər gün şəhərə
gələrkən Heydər Əliyev Hava Limanının
yanından keçəndə üzümü yuxarı
qaldırıb Allaha şükür edirəm ki, nə
yaxşı bu ölkənin nümayəndəsiyəm, mənim
nə gözəl ölkəm, nə gözəl şəhərim,
necə gözəl küçələrimiz var. Hər
gün rayon və şəhərlərimiz abadlaşır,
gözəlləşir. Ən əsası isə
sevinirəm ki, bizim necə gözəl, dərin intellekt və
diplomatiya təcrübəsinə malik Prezidentimiz var.
Bilirsiniz, hər şey müqayisə ilə
ölçülür. Mən bunu bir
dövlət nümayəndəsi kimi yox, tam səmimi olaraq
deyirəm. Mən həqiqəti deyən
insanam. Ümumiyyətlə, yalana nifrət
edirəm. Yalan danışmağı da
bacarmıram. Çünki yalan danışanda məni o
saat insanlar hiss edirlər. Gözlərimdən
özümü tanıtdırıram (gülür). Ona görə mənim ən böyük silahım
düzgünlükdür.
Bu yaxınlarda keçmiş Sovet məkanına daxil
olan bir ölkədə səfərdə oldum. Adını
çəkmək istəmirəm, çünki orada
yaşayan xalqın hissiyyatına toxuna bilərəm. Mən həmin ölkədə yaşayanların
halına çox acıdım. Acıdım
ki, o xalq bu dərəcədə azadlıqdan məhrum
olmuş bir xalqdır. Qorxu, vahimə
içində yaşayırlar. Sizə
açığını deyim ki, oradakı siyasi rəhbərlik
o dərəcədə despotizm elementləri ilə dolu bir həyat
qurub ki, mən özüm məəttəl qaldım ki,
müasir dövrümüzdə bu necə ola
bilər.
Adi bir misal çəkmək istəyirəm. Hamımız
tez-tez toylarda oluruq. Siz təsəvvürünüzə
gətirirsiniz ki, hansısa bir şadlıq sarayında və
ya insanların əyləndiyi bir məkanda prezidentin şəklini
vursunlar? Axı, bu necə ola bilər?
Bu, nə deməkdir? Şadlıq
sarayında camaat toy edir, əylənir, amma görürsən
ki, prezidentin böyük bir şəklini zalın
ortasından vurublar. Prezidentin şəkli ola
bilər hansısa nazirlikdə, hansısa bir dövlət
qurumunda və sairə. Camaatın əyləndiyi
bir yerdə prezidentin şəkli olar? Bu,
kiçik bir ştrixdir. Yadıma gəlir ki, təyyarədən
Heydər Əliyev Hava Limanına enəndə mən
üzümü göyə tutub dedim ki, təşəkkür
edirəm sənə Allahım. Nə
yaxşı ki, mən bu ölkənin, bu millətin nümayəndəsiyəm.
Nə yaxşı ki, mən azərbaycanlıyam.
Nə yaxşı ki, bizim belə gözəl
bir Prezidentimiz var. Hərdən düşünürəm ki,
bəzi müxalif insanları təyyarəyə mindirib
göndərəsən həmin ölkəyə. Getsinlər
görsünlər ki, iqtidarda olan insanlar müxalifətə
necə zülm edir, oradakı mövcud vəziyyəti,
münasibəti görsünlər, sonra da gəlib bizim siyasi
rəhbərliyə şükür etsinlər...
-Yeri gəlmişkən,
yaşlı nəslin nümayəndələri, nisbətən
yaşlı bəstəkarlar həvəskar
adlandırılanlara ittiham səsləndirirlər ki, həvəskarlar
Azərbaycan musiqisini öz məhvərindən
çıxarıblar, musiqimizə Latın Amerikası, Şərq,
ərəb-fars çalarları qatıblar və sair. Bu ittihamlar nə dərəcədə
düzgündür? Bu ittihamlar
bütövlükdə həvəskar adlandırılanlara
şamil olunmalıdırmı?
-Onların
hamısına şamil oluna bilməz. Amma həmin ittihamlarda həqiqət
də var. Bununla belə hesab edirəm ki, yaradıcılıq
azaddır, heç kimin qarşısına qadağa qoymaq
olmaz ki, sən hansısa məktəbi qurtarmamısansa bəstəkar
ola, musiqi, mahnı yaza bilməzsən.
Əvvəllər də dedim ki, dahilərimizin heç də
hamısı Konservatoriya bitirməyiblər. Onu
da qeyd edim ki, adını çəkdiyim və çəkmədiyim
həvəskar adlandırılanlar heç də o iddiada
deyillər ki, onlara bəstəkar desinlər. Mən yaradıcılığa başlayan ilk
gündən deyirəm ki, əzizlərim, mən bəstəkar
deyiləm. Ümumiyyətlə, məni
necə çağırmaq mənim üçün heç
bir fərq etmir. Bəstəkar adı mənə
nə gətirəcək? Şanmı gətirəcək,
şöhrətmi gətirəcək və ya hansısa maddi
dividentmi gətirəcək? Mənim
şanım da, şöhrətim də mənim musiqilərimdir.
Əgər insanlar mənim mahnılarım olan
diski əldə edib ona qulaq asırlarsa, bunu mənim
qazancım hesab etmək olar. Məni
maraqlandırmır ki, mənim adım bəstəkar olacaq, ya
yox. Mən hər səhər Kamalın
"İlahi" musiqisini Xalq artisti Alim Qasımovun
ifasında dinləyib evdən çıxıram. Bu manhının qarşısında indi kimsə
dayana bilər?
Yaxud, Ələkbər Tağıyevin "Sən gəlməz
oldun" mahnısı qarşısında kimsə dayana bilər? Bir çox
nümunələr var ki, onlar böyük sənət əsəri
sayıla bilər. Elə götürək
Sevil xanım Əliyevanın "Ana" mahnısını,
onun qarşısında kimsə sakit, həyəcansız
duruş gətirə bilər? Cabbar
Musayevin "Nə olar Allahım, ayırma bizi"
mahnısı kimisə təsirsiz buraxa bilər? Elçin İmanovun "Küləklər"
mahnısı da bu qəbildəndir, mən bu mahnıları
çox sevirəm. İndi bunlardan sonra
kimin Konservatoriya təhsili olub-olmadığını
araşdırsaq, mövzudan yayınmış olarıq.
Sevilən musiqilərin müəllifi kimi bizim
heç bir iddiamız yoxdur. Konservatoriya
qurtarmış hər hansı bir sənətçi bizdən
daha yaxşısını yazıb ortaya qoysun və
hamımıza göstərsin ki, mahnı məhz belə
olmalıdır. İnkar etmək
düzgün üslub deyil - faktı qəbul edib ondan sadəcə
nəticə çıxarmaq lazımdır. İnkar yolun ən asanıdır. Mən səni
"tanımıram və tanımaqda istəmirəm"
üslubu düzgün və xoş sayıla bilməz...
Kamil
HƏMZƏOĞLU
525-ci qəzet.-
2015.- 4 mart.- S .4.