Vətən qayğılı şair
Abbas Abdulladan
yazmaq istəyirəm. Sözləri ilmə-ilmə toxuyan,
60-cı illərin əvvəllərindən
başlayaraq, şeirimizdə
türkçülüyümüzü davamlı şəkildə
əks etdirən, şeirlərindəki fikir
genişliyi ilə, ciddi həyat həqiqətləri ilə
duyğu və düşüncələrimizi cilalayan, ovxarlayan Abbas Abdulladan.
Ukrayna ədəbiyyatından
çoxsaylı tərcümələr
etmiş, Türkiyə-Azərbaycan
əlaqələrinin möhkəmlənməsinə
əmək sərf etmiş bir şair haqqında yazmaq istəyirəm.
"Vətən", "yurd" sözü şirinmi, acımı? Abbas
Abdulla səmimidir: "Acılarıyla
da şirindir Vətən" - deyir.
Üzünü Vətənə tutur:
"Sən varsan, yerim var, göyüm
var", "duman olub düzlərinə çöysümüşəm, ayağına sürünmüşəm
ana yurdun" və etiraf edir:
Bu Vətən elə ağır bir yük ki,
Yaş artdıqca
onu daşımaq şirinləşir.
Xalq yazıçısı
Anar müəllim haqlı olaraq türkçülüyü türk
xalqlarının ortaq
mənəvi-mədəni dəyəri
və azərbaycançılığın
məhək daşı
kimi qəbul edir. Abbas Abdullanın da
türkçülüyünün doğulduğu torpağın
ab-havasından, körpəlikdən
eşitdiyi dilin dadından-duzundan gəldiyini
qeyd edir. Bu fikirlərə qoşularaq
düşünürəm ki, türkçülüyə
daxil ən gözəl keyfıyyətləri:
haqq sevərliyi, mərdliyi, mübarizliyi,
el-oba birliyini qorumağı, dövlətçiliyə
bağlı olmağı,
rəmzlərimizə sayğılı
yanaşmanı, darda-çətində
birləşib bir olmağı - bax bu gözəl keyfiyyətləri biz layiqli
şəkildə yaşatmalıyıq.
Bu dəyərlərdən uzaqlaşmaq azərbaycançılığımızı
zəiflədə bilər...
Abbas Abdullanın
yaradıcılığı elə bu dəyərlərin
qabarıqlığı ilə
diqqətimi çəkir. Hələ gənclik
illərindən müdrikləşən
şairimizdir Abbas
Abdulla. Hər halda, yaradıcılığı
mənim bu fikrə gəlməyimə
əsas verir. O, hələ gənclik illərində yazırdı:
Elimə,
obama canım sadağa,
Üzümü; sürtdüyüm ana
torpağa,
Daha qarışmağa
tələsirəm mən.
Yenə
o illərdə qayğılı-qayğılı
bizə - oxuculara üz tutur:
...Özünə tor qurma öz əllərinlə...
Abbas Abdulla yaradıcılığında
ata, ana, oğul, torpaq mövzuları ayrıca yer tutur. Körpə ikən
atasını itirib, illər uzunu bu həsrətlə yaşayıb. Haqlı olaraq
atanın böyük
qüvvə, arxa olduğunu düşünüb.
Bir şeirində atasına (burada baba), böyük
bir qüvvəyə müraciət edir:
Torpağımız ölür, babam
Əlacı mənim onun başına
Sığal çəkəcək əllərimdə
Onun köksünü tapdamağa
nə var ki,
İllərdir beyinlərdə
Ölüm yox, olum toxumu səpirəm
Bu üçləşən misralar
kimi
Gəl,
birləşək, babam,
sən və mən,
Bir də ölüm ayağında
olan torpağımız.
Bəli, onun yaradıcılığı
daha dərin rişələrlə kökə,
torpağa bağlıdır.
Torpağın üstünə sahib durmasaq,
Torpağın altında
küsər babalar.
Babaların ruhi həyatı, yaşamı bizdən asılıdır. Biz o ruhları
incitdiyimizin fərqində
deyilikmi?
Abbas
Abdulla nəsillər arasında
bağlılığı, milli yaddaşdan gen düşməyi belə mənalandırır:
Atalar bir yolluq unudulanda,
Oğullar nə qədər miskin olarmış.
Bu şeirlərdə ata, oğul, torpaq mövzusu birləşir, biz həyatın
gerçəklikləri ilə
üz- üzə qalırıq. Ata-oğul
münasibətləri həssas
bir sahədir. Oğul var atanın, babanın adını yaşadır, başını
uca edir, oğul da var
kor ocağa dönür, acı tüstüsü ilə ağladır o ocağa yaxın olanları.
Atan sənin insanlığın
fövqündə durur,
Duymayanlar sonra duyar, hələ
ki, sağam.
Başqa
bir şeirində:
"Səni tez-tez imtahana çəkəcək
zaman" - oğluna müraciət edir.
Poemalarını xalq şeiri, dastan elementləri ilə zənginləşdirən
Abbas Abdullanın əksər qoşmaları
da ustadnamə yerindədir.
Hətta ustadnamə formasında olmasa belə, məzmunca ustadnamə kimi qəbul ediləcək yüzlərlə
şeirin müəllifidir.
Mövzuları da ürəkdən-ürəyə
süzülüb gəlir:
Göylər kimi təmiz ürəyimiz var,
Süfrədə halal duz, çörəyimiz
var.
Zəhər qatılmasın, diləyimiz
var,
Qoy ağız dadına Kəpənəkçinin!
Borçalı torpağının yetirmələrini
xatırladım... Abbas vətənin
sərhədlərindən kənarda qalan torpaqlarımızın taleyinə
görə yenə narahatdır.
Şair
üzünü Azərbaycan
təbiətinə tutur,
təbiət gözəlliklərini
zərgər dəqiqliyi
ilə görə bilir:
Hələ açılmayıb qızıl qönçələr,
Elə bil zər yatır boğça içində.
Abbas
Abdulla maraqlı bədii-fəlsəfı
düşüncəsini oxucularla
bölüşür:
Çoxdu bu yerlərdə
Koroğlu dağı,
Koroğlu dərəsi eşitməmişik.
...Son məlum hadisələrdən
çox qabaq yazılan, lakin bugünün, dünənin,
sabahın sözü
olan, tarixi hadisələri ümumiləşdirən
misraları götürək:
Dilim bacarmayan işi
Əlim
görəcək,
Torpağım görəcək.
Əlbəttə, bu inamı doğrultmaq
da bizdən - bu torpağın, vətənin övladlarından
asılıdır. Onun yaradıcılığından oğuz türkünün,
tərəkəmənin mübarizliyini,
qorxmazlığını, haqsıza əyilməzliyini
göstərən bir
nümunə:
İlan
xisləti var tərəkəmədə,
Hər kəs yaxşı bilsin, payını alsın.
Nə sən onu haqsız
tapdala, nə də
Sıçrayıb o səni gözündən
çalsın.
Yaxud Abbasın elində-obasında
gördüyü-götürdüyü başqa bir dəyər:
Yad önündə biri sınsa,
Salam verməz ona
kimsə.
Məclislərdə böyük dinsə,
Kiçik dinlər Faxralıda.
Biz bu köklərlə, dəyərlərlə böyüməliyik...
Mən onun forma-məzmun cəhətdən zəngin,
oxucunu düşündürən,
seçilən, sevilən
şeirlərindən birinə
müraciət etmək
istəyirəm.
Əlləriniz qardaş da olar, bacı da,
Əməlləriniz dadlı da olar, acı
da
Əlləriniz bir-birinə bənzər,
qardaşım,
Əməlləriniz çeşid-çeşid.
Abbas Abdullanın
sevgidən, həsrətdən
yaranan şeirləri də çox kövrək notlarla zəngindir, bədii tutumu ilə seçilir.
Hər gün sənsizliyə açıldığından,
Yol çəkən gözümün
kökü saralar
Ümidim
havadan asıldığından,
Dərdimə dözməyib hava qaralar.
Abbas müəllimin
son kitablarından olan
"Urum-Krım arası"
masamın üstədir. Şair
şeirlərində yurdu,
vətəni, şirin,
zəngin ana dilimizi ona sevdirən
rəhmətlik anasını
xatırlayır: "Nə
tökərsən aşına,
o çıxar qarşına"
atalar sözünün
qarşılığı olaraq anam: "edən bular", bir də "ay oğul, dərdim Urum-Krım arası bəlli" deyərdi...
Şair
bu ərazidə aparılan imperiya siyasətindən, sürgünlərdən,
soyqırımdan yazır:
Adı dəyişdirilən
Obalara verilən əcnəbi adları,
Qürbət ellərdə dünyaya
göz açıb
Ana yurda dönmək istəyən övladları
Gördünmü,
Söylə:
Burası Urum-Krım arası.
"Konya"
şeirində böyük
fikir adamı Rumi ilə söhbətləşir:
Xoşbəxtliyimdə bədbəxtlik,
Bədbəxtliyimdə bəxtiyarlıq,
Yardım et mənə,
Bu ikilikdən qurtulum.
"Ya olduğum kimi görünüm,
Ya göründüyüm kimi olum".
"İzmir-mart -1990" şeirində üzünü Əli Yavuz Akpinara tutaraq Azərbaycanın dərdlərini yazır:
Göz önündə şəhidlər
Qaldılar sağlar kimi
Yer dözər göy inildər
Ağlaram ağlar kimi.
Bəxtimiz qaralandı,
Bakımız yaralandı
Məzarlar sıralandı
Köksündə dağlar kimi.
Şairin şeirləri metaforalarla,
bədii intonasiya ilə, öz yerinə düşən zəngin leksik vahidlərlə oxucunu özünə çəkir.
Abbas müəllimin "Erməni
məsələsi və
ya oğru elə bağırır doğrunun bağrı yarılır" kitabı
ilə tanış
oldum.
Ermənilərin qaldırdığı yalançı
soyqırım məsələsini
tamamilə darmadağın
edən dəyərli
kitablardan biri.
Müəllif sənədlərə, canlı
şahidlərin ifadələrinə
əsaslanıb. Məncə, əlaqədar təşkilatlar
bu kitabın çoxsaylı oxuculara çatdırılması, məktəblərimizdə
yayılması, oxunması
haqqında düşünməlidirlər.
Abbas Abdullanın
poema yaradıcılığı
ayrıca tədqiq olunacaq bir sahədir. Poemaların ictimai
yükü, forma-üslub
yeniliyi, sənətkarlıq
xüsusiyyətləri öz
tədqiqatçılarını gözləyir.
Ustad şairimizin
75 illiyi yaxınlaşır. Ümid
edirəm ki, Abbas müəllimin yubileyi ədəbi ictimaiyyət tərəfindən
yüksək səviyyədə
qeyd olunacaq: kitabları çoxsaylı
oxuculara təqdim olunacaq, ədəbi əlaqələrə, tərcüməçiliyə,
çoxşaxəli fəaliyyətə
sərf olunmuş əməyi layiqincə qiymətləndiriləcək.
Musa ASLANXANLI
525-ci qəzet.- 2015.- 6 may.- S.7.