Berlində bir şahzadə
Fassenen küçəsindəki
bəyaz evin ikinci mərtəbəsinin
pilləkənlərindən aşağı düşərkən
salondakı güzgüdə
özünə baxdı. Qırmızı fəsi yanaqlarına rəng qatmışdı.
Yaxşı ki, bu fəsi İstanbuldan alıb yanında gətirmişdi. İstanbul deyincə
ürəyi qabarırdı.
O sirli saraylar, böyük qübbəli
məscidlər, incə
uzun minarələr, masmavi boğaz... Dərindən bir ah çəkdi.
Əlində olsa orada qalıb yaşayardı.
Amma tale onu atasıyla buralara atmışdı.
Uzun ənənəvi
Qafqaz geyiminin üstündəki kəməri
möhkəm sıxdı. Sağ tərəfdəki xəncər
yeri boşdu. Bir an Bakıdakı
köhnə qoçuları
düşündü. Necə də
bəlalı insanlardı.
Bellərində həm xəncərləri,
həm də tapançaları vardı.
Küçələrdə gəzərkən insanlar qorxudan onları göz ucuyla təqib edər və adlarını səssizcə tələffüz
edirdilər...
Əsas
qapıdan çıxarkən
küçənin sağ
başında ev sahibini gördü. Bir almanla söhbət
edirdi. Tez əks tərəfə
doğru qaçdı.
İki aylıq ev kirə
pulunu ödəməmişdilər.
Atası
İbrahim səhərdən
evdən çıxmış,
hələ dönməmişdi.
Beş dəqiqə
sonra Berlinin ən məşhur prospekti olan Kurfüstendama çatmışdı. Prospektin başında
durub yoldan gəlib gedənləri izlədi. Köçkün
ruslar, türklər, mısmırıqlı narazı
almanlar və çeşid-çeşid avtomobillər...
Əslində Friedrich prospektinə getmək istəyirdi.
Almanların Böyük
Friedrich dedikləri krallarının
adını alan
prospekt Berlinin ən canlı prospekti idi. Böyük vağzal, Berlinin hər tərəfini qucaqlayan kanalların başlanğıcı və
ən maraqlısı
da məşhur Berlin Muzeyi də oradaydı. Amma onun ən çox sevdiyi yerlər sarışın
alman qızlarının
doldurduğu kafelər
idi. Pulu olduğunda o kafelərə
gedər, bir küncdə duraraq pivəsini qurtumlar və ətəkləri havalara qalxan alman qızlarının rəqsini izlərdi.
Berlində həyat kafelərdə
idi. Amma o hey Şərq qəhvəxanalarını
xəyal edərdi.
Hekayə söyləyən
məddahlar, fosur-fosur
nargilə içən
uzun bığlı kişilər və dumana boğulmuş bir məkanda səslənən türkcə sözlər...
İlk gələn
tramvaya mindi. Tramvay Hardenberg prospektinə girincə hüzünlə prospektin
Kurfürstendam prospektinə
qıvrılan küncünə
gözləri daldı.
Orada, dedi öz-özünə... Məşhur Tələt Paşanı bax burada, İrandan
gəlmiş erməni
terrorist Sogomon Teyleryan
arxasından xaincə
yaxınlaşaraq şəhid
etmişdi. Tam 7 il öncə...
1921-ci il martın on beşində. Qosqoca Osmanlı Dövlətinin
padşahdan sonra gələn bir paşasının öldüyündə
cibindən 5 mark çıxmışdı.
Tramvay
Friedrich prospektinə girincə
dayanacaqda düşdü.
Prospekt boyunca yeridi. Friedrich vağzalı yaxınlarında qəzet
satıcıları növbə
gözləyən əsgərlər
kimi durmaqdaydılar.
Berlinin üzərinə həfifdən
bir payız yağışı çisələməyə
başladı. Gücləndi. Yanından keçən bir maşın üstünə
palçıq sıçratdı.
Admirals Palast Teatrının
önündə dayanıb
bəyaz uzun sütunlarına baxdı.
Pulu olduğunda mütləq buradan içəriyə girəcəkdi. Bəlkə bir
gün onun yazdığı oyunlardan
biri burada səhnələşdiriləcəkdi.
Körpüyə çatanda durub Spree çayının donuq, yaşılımtıl suyuna,
sonra da başını qaldırıb
bir qatarın gurultuyla girməkdə olduğu stansiyanın dəmir estakadasına baxdı. Geniş Friedrich prospektinin sonuna qədər göz gəzdirdi. Bu şəhər islaq və çılpaq
küçələrinin klassik
səliqəsi ilə
gözəldi. Bu yad havanı dərin-dərin içinə
çəkdi və yanından keçənlərin
solğun üzlərinə
baxdı.
Upuzun uzanan Luisen prospektinə keçdi. Binalar qırmızımtıl bir rəng almışdı.
Küncdə qalın,
barmaqsız əlcək
geyinmiş bir adam şabalıd
satırdı. Gözləri tünd maviydi. O, sanki o biri dünya
işlərinə dalmış
kimi göstərişsiz
olan bu gözlərə
daha iki kişinin sahib olduğunu düşündü:Kral
Friedrich və şair
Kelist.
Başı önə əyik,
çiyinləri dik
halda sürətlə
yeridi. Solunda Charite xəstəxanasının
qırmızı kərpicli
divarı yüksəlirdi.
Xəstəxananın tam girişində bir kiosk gördü.
Kiosk adı da ona yad deyildi.
Türklərin köşk sözündən
almış kiosk etmişdilər.
Yaxına getdi. Kioskda təzə
krausanlar vardı.
Əlini
cibinə atdı.
Onun da Tələt
Paşa kimi cibində sadəcə beş markı
vardı. Bir markına bir
krausan aldı və hilal şəklindəki
çörəyin ucundan
dişlədi. Bu da
İstanbulun hədiyyəsidir,
dedi öz-özünə...
Almanlar
1683-cü ildə Vyanaya
gələn türklərin
qırmızı bayraqlarındakı
hilalları o qədər
qorxuyla izləmişdilər
ki, onlar getdikdən sonra hilal şəklində çörək bişirmək
çörəkçilər arasında dəb olmuşdu. Gülümsəyərək məşhur Reichstagın
olduğu Unter den Lindenə doğru getdi. Geniş prospektin sağ
və solunu süsləyən ağaclarına
baxıb xəyallara daldı. Sanki Berlində,
Unter den Lindendə deyil, Bakıda gəzirdi.
“Bakı Xəzər
dənizi sahilindəki
neft şəhəri mənim uşaqlığımın
keçdiyi şəhər
və əski Çar Rusiyasındakı
vətənim. Yurdum yox oldu! Bu acı
inanılmaz bir şey! Məni yeyib bitirir.
Uşaq kimi ağlamaq istəyirəm. Bu acı, bu mərhəmətsiz
acı məni öldürür. O şəhər
nə Avropada, nə də Asiyadaydı. Xatirələrimdə canlanan o əski
divar və Xan Sarayı sislər içində qalmış. Sislər daha
da artdıqca acılar içində kresloya gömülürəm.
Hər kəlmə, hər düşüncə, hər
hiss düşmənimi xatırladır.
Bax burada! Ayağımın üstündə oturmuş və sanıram uzun, sərt və qırmızı dişlərini
görürəm. Mənə
sanki belə söyləyir:”Məndən
qaçammazsan! Məndən qaçammazsan!” Onu döyümmü,
yalvarımmı, yoxsa
onunla döyüşümmü?
Əski şəhərin
yıxıq görüntüsü
qeybə çəkilir...”
Krausanı dişlərinin arasında
sıxaraq hıçqırdı.
Əlləriylə göz yaşlarını
sildi. Arxadan bir səs duydu:
- Əsəd bəy, Əsəd bəy!
Arxasına baxmadan qaçdı. Bir Qafqaz
şahzadəsinin ağladığını
görsünlər istəmirdi.
P.S: Yuxarıdakı qara
hərfli yazılar Əsəd bəyin “İstanbullu qız” kitabından götürülüb.
Sondakı qara hərfli yazılar isə yenə onun ölümündən
öncə yazdığı
və bu günə qədər nəşr olunmayan “Eşqdən anlamayan adam” kitabındandır.
Orxan ARAS
525-ci qəzet.- 2015.- 16 may.- S.23.