“Ömrün
qatarı” həmişə yol gedir
Ömrün qatarı varmı və bu qatar gün,
ay, il hesabı ilə nə qədər məsafə qət edir? Və əgər həqiqətən bu qatar varsa,
deməli, dayanacaqları,
stansiyaları da var. Bəs ömrün qatarının axırıncı
dayanacağı və
ya stansiyası necə, mövcuddurmu? Bu və digər
sullara rəğmən
Nəzakətin “Ömrün
qatarı” şeirlər
toplusunda həqiqətən
yola çıxan bir ömür qatarının qət eləyəcəyi məsafə
uzanır, sonsuzluğa
çıxır. Oxucu-sərnişin gah oturduğu vaqonun pəncərəsindən
bayıra boylanır, gah da nərgiz,
reyhan ətri verən misraların rayihəsindən məst olur.
Nəzakət xanımın şeirlər
toplusunu oxuyarkən, onu “Ömrün qatarı” adlandırması
düşündürücü qədər də poetikdir. Digər tərəfdən, məncə, ad qapıdır
və hər kəs burdan içəri daxil olur. Bu, simvolik
qapı açıla
da bilər, açılmaya da - baxır onu döyən, açmaq istəyən şəxsin,
yəni oxucusunun kəramətinə. Mən
“ömür qatarı”nın
qapılarını taybatay
açdım və nə yaxşı, bir şairə xanımın könül
rübabını dinlədim.
Vətən, yurd, bütöv
Azərbaycan sevgisiylə
yoğrulan çeşid-çeşid
poetik düşüncələr
silsiləsi məni qeyri-adi aləmə apardı.
...Ağ günümdən bircə-bircə seç günü,
Göydən niyə daş yağmadı köç
günü?!
Köçkünüyəm, yüz illərin köçkünü,
Vətən, bizi bağışlama!
Adətən hamı Ulu Tanrıdan
bağışlamasını istəyir. Vətən məvhumu da
Tanrının adı
qədər müqəddəsdi.
Torpağının xeyli hissəsi
işğal altında
olan, çoxlu sayda qurban verən
bir xalqın susmağa ixtiyarı yoxdu.
“Vətən, bizi
bağışlama” şeirinin
çağırış ruhu hamını intiqama, qisasa səsləyir - atalar isə “qisas qiyamətə qalmaz” - söyləyiblər. Allah bağışlayandı,
Vətən bütün
çəkdiyi məşəqqətlərə,
ölüm-itimlərə, itirdiklərinə görə
yox. “Haqqa qovuşduran şəhid zirvəsi”, “Yurd həsrəti”, “Həsrətəm”,
“Dərd”, “Qar yağır”, “Darıxıran,
ay ana”, “Bənövşə”,
“Gözümün yaddaşı”,
“Tənha qadın” kimi şeirlər sakit kitabda yer
alan birinci şeirin davamıdır. Hamısında sevgi, həsrət,
iztirab, inam, etibar var, gah
çılğın bir
ürəyin haraylarını
eşidirsən, gah da, səssiz, sanki axan bulaqlarımızın,
çaylarımızın həzinliyi ilə məftunluq tapırsan.
Nəzakət Salah qızı sözlə qidalanıb nəfəs alsa da, bədii sözün sehrinə düşsə də, misralarının arxasından
ana kimi boylanır. Bu ana
simvolik Azərbaycan analarının obrazıdır.
O, ailə başçısıdır,
oğlu Milli Ordumuzun zabitidir. Eyni zamanda Ramil bala
təkcə kövrək
şairə Nəzakət
xanımın övladı
deyil, eyni zamanda o, bir məmləkətin qürur
mənbəyidir. “Zabit anasıyam mən!” şeirindəki səmimi pafos həm də ana qəlbinin etirafıdır.
“Beşiyini asmışam,
gözüm tək qorumuşam” - söyləyən
şairə zabit övladına xatırladır
ki, indi sən Vətənin keşiyində dayandığıntək,
mən də vaxtilə beşiyinin başında, keşiyində
dayanmışam. Bəli, analar ilk əsgərlərdir,
bizim yolumuzda özlərini fəda edə-edə, hər cür cəfaya, səfaya dözə-dözə.
Rahat yuxu yatmıram, çünki düşmən
yatmayıb,
Hələ çox “arzusu” var, arzusuna çatmayıb.
Bəxti yatmış dərdləri
bir kimsə oyatmayıb.
Düşmənin arzusunu gözlərində
öldürən
Zabit anasıyam mən!
Nəzakət xanımın istər vətənpərvərlik ruhunda yazmış olduğu şeirləri olsun, istərsə də digər mövzularda qələmə aldığı şeirləri - bu lirik parçalara bir həzinlik xasdır. Bu nəğmələr sanki hamısı nostalji hisslərdir, bütün misralara, beytlərə, bəndlərə payızın ruhunu çiləmisən, nəfəsinə həsrət üfürmüsən. Əməkdar incəsənət xadimi Tahir Əkbər tez-tez şairənin yaradıcılığına müraciət edir. “İstədim” lirik mahnısını isə tənha qalan hər kəs özü-özünə zümzümə eləsə, həyəcanı bitər, ruhu təskinlik tapar.
Bir aylı gecədə xəyal atını,
Səninlə bərabər çapmaq istədim.
Sayrışan ulduzlar arasındakı
Bəxtimin ulduzun tapmaq istədim.
Mən səni istədim, səni istədim.
Etiraf - səmimiyyətin ən böyük və nəcib ifadə formasıdır. “Haçansa... sevgi şeirləri də yazardım” başlıqlı silsilə şeirləri təsdiq edir ki, Nəzakətin qələmi bərkdən-boşdan çıxıb, püxtələşib. “Bir ötən sevgini unutmaq üçün, mənim ürəyimə qonaq gəlmisən” etirafının cavabında “Hərdən sədəqə tək verirsən mənə, ümidsiz eşqinin hərarətini” səmimiyyəti hələ ümid işığının sönmədiyinə işarədir (“Adı gizlinə”). “Deyiləm”, “Ehtiyacım var”, “Dözərəm” (qəzəl formasında) “Amandı” kimi parçalar da səmimidir, axıcıdır, yığcamdır və tez əzbərlənir.
Bu qısa qeydlərimin sonunda gözəl lirik şeirlərin müəllifi kimi tanıdığım Nəzakət xanıma, “Ömrünün qatarı heç vaxt gecikməsin” - söyləyir. Yaradıcılıqla zəngin, narahat günlər, aylar, illər arzulayıram. Qoy “Ömrün qatarı” həmişə mənzilbaşına çatsın!
Ağacəfər
HƏSƏNLİ
525-ci qəzet.- 2015.- 23 may.- S.19.