"Tarixi yaddaş və qondarma əhvalatlar"ı
oxuyarkən
Tarix - dünənimizin
sədasıdır, bəşər
övladının əsrlər
boyu qət etdiyi yoldur. Örnək almalı,
ibrət götürməli
çox şey var tarixdə. Məni bu düşüncələrə
sövq edən yazıçı-publisist Zöhrə
Əsgərovanın yeni
kitabı oldu. "Yazıçı" nəşriyyatında çapdan
çıxmış "Tarixi yaddaş və qondarma əhvalatlar"dan hələ
mətbəə qoxusu
çəkilməyib. Amma kitabı vərəqləyəndən
sonra onu əldən yerə qoya bilmirsən. Niyə?
Çünki kitaba marağın
azaldığı zəmanəmizdə
ortaya çıxan bu əsər bizə tarixin bir çox qaranlıq mətləblərindən
xəbər verir.
Sanki sirlər boxçasıdır. Müəllifin böyük zəhməti,
gərgin axtarışları,
elmi-publisistik yönlü
araşdırmaları sayəsində
meydana çıxmış
esselər oxucunun erudisiyasını zənginləşdirir.
Səhifələr bir-birini əvəz
etdikcə Zöhrə
xanımın vətəndaş
qeyrətinə, milli təəssübkeşliyinə "Əhsən!" deyirsən.
Baxın,
erməni tarixçisi
Gevorq Aslan 1914-cü ildə "Ermənistan və ermənilər"
adlı kitabında nə yazıb: "Ermənilərdə dövlətçilik
olmayıb. Onlar vətən hissinə
bağlı deyillər,
siyasi əlaqələrlə
bağlı deyillər.
Erməni vətənpərvərliyi
yalnız yaşadığı
yerlə bağlıdır..."
Əzəli Azərbaycan torpaqları
hesabına özünə
dövlət quran, bu azmış kimi üstəlik də Türkiyə torpaqlarına göz dikən millətçi ermənilərin xalqımıza
qarşı törətdiyi
vəhşiliklərin, apardığı
qərəzli təbliğatın,
təcavüzkar siyasətin
100 ili aşan tarixi var. Ancaq həmin dövrdə tarixi saxtalaşdıran başabəla alimlərin
cızmaqaraları ilə
yanaşı, həqiqəti car çəkən
əsərlər də
meydana gəlib. Hünər istəyir, həmin mənbələri tapıb
ortaya çıxartmaq.
Z.Əsgərovanın kitabı məhz
bu baxımdan da xüsusi dəyər kəsb edir.
Amerikalı politoloq Styuart
Kaufman isə erməni
təbliğatını belə
ifşa edib: "Əgər siz erməni tarixini oxusanız, elə düşünə bilərsiniz
ki, yüz illərdir türklər ancaq erməniləri məhv etməklə məşğul olub. Bu mif türkdilli
azərbaycanlılara qarşı
törətdikləri zorakılığa
haqq qazandırmaq üçündür".
Zöhrə xanım bu dəyərli
araşdırmasını, tarixi mənbələrə
istinad edən bütün mükalimələrini
esse janrında qələmə alıb. Oxucu kitabda
yer almış 251 səhifəlik ən böyük essedə bu günümüz üçün çox əhəmiyyətli olan çox faktlarla qarşılaşır. Erməni təbliğat
maşınının yalanlarını
ifşa etmək baxımından V.F.Mayevskinin
əsərləri də
mühüm ipucları
verir. O, 1906-cı ildə
"Qafqazda erməni-tatar
çaxnaşması erməni
məsələsində mərhələlərdən
biridir" adlı əsərində bildirir ki, "harda ki Daşnaksutyun və ona bənzər
təşkilatın fəalları
üzə çıxırdı
(Bakı, Şuşa,
Naxçıvanda olduğu
kimi) süni surətdə qanlı toqquşmalar baş verirdi..."
1895-ci ildə Ərzurum
və Van vilayətlərindən
keçən V.F.Mayevski
ermənilərin məskunlaşdığı
kəndlərin abadlığını
görmüşdü. Adı çəkilən
əsərində müəllif
bildirir ki, "oradakı ermənilərin
maddi vəziyyətinə
Qafqazda yaşayan bir çox ermənilər qibtə edə bilərdilər.
Müsəlmanlar onlara qarşı
heç bir düşmənçilik hissi
yaşamırdılar. Türk administrasiyasının idarəçiliyi
altında olan insanların hüquqlarının
pozulması ilə bağlı heç bir xristian xalqı
şikayət edə bilməzdi. Lakin 1890-cı ilin əvvəllərində
Türkiyənin müxtəlif
bölgələrində Londonda
ən fantastik ideyalarla doldurulmuş erməni təbliğatçıları
gah orda, gah burda peyda
olmağa başladılar".
Beləliklə, ermənilərlə
türklər arasında
nifaq salanların kimliyi aşkara çıxır...
Daha sonra ermənilərin riyakarlığını ifşa
etmək üçün
Konstantinopolda fransız
elçisi olmuş Kamboya istinad edən V.F.Mayevski uzaqgörənliklə
yazır: "Bu haqda cəsarətlə və açıq şahidlik edə bilərəm ki, mənim özüm Asiya Türkiyəsində ən
qızğın qarışıqlığı,
Daşnaksutyunun amansız
fəaliyyətinin izlərini
görmüş, amansız
həqiqətinə inanmışam
ki, erməni məxfi təşkilatları
hər şeydən əvvəl Türkiyə
ermənilərinin ən
qəddar düşmənləridir...
Kim qabaqcadan deyə
bilər ki, bu "vətənpərvər"
təşkilatlar gələcəkdə
erməni xalqına nə qədər bəla gətirəcəkdir!"
Başqa
bir erməni tarixçisi Con Kirakosyan
(1929-1985) isə İngiltərənin
Ermənistan siyasətini
araşdırarkən etiraf
edir ki, "Türkiyəyə diplomatik
təzyiq göstərmək,
bütün məsələlərə
müdaxilə etmək
üçün erməni
məsələsini bəhanə
gətirərək Qərbi
Avropa ölkələri
erməni əhalisinin
vəziyyətini nəinki
yaxşılaşdırdı, əksinə, daha da pisləşdirdi. Bu dövlətlərin hər biri öz şəxsi maraqlarına xidmət etmişdir".
Elə oradaca
Con Kirakosyan bildirir ki, "erməni məsələsi" termini diplomatiya
tarixində Türkiyə
əsarətindən xilas
olmaq üçün
ermənilərin azadlıq
uğrunda mübarizəsi,
öz dövlətini
qurmaq hüququ 1877-1878-ci
illərdən sonra Şərq məsələsinin
əsas tərkib hissələrindən birinə
çevrildi.
Özünü dünyaya yazıq,
əzilmiş millət
kimi qələmə verən ermənilər barədə Arximandrit Avqustin də yazır ki, İranda və Türkiyədə ermənilər
iqtisadiyyatda, ticarətdə
və digər sahələrdə vacib mövqeyə malik idilər.
Bax, budur tarixi həqiqətlər. Müasir gənclik
bu həqiqətləri
bilərək erməni
təcavüzünə, anti-Azərbaycan və anti-Türkiyə təbliğatına
qarşı mübarizə
aparmalıdır.
Təəssüf ki, ölkəmizə və xalqımıza qarşı yönəlmiş
məkrli oyunlardan gec xəbər tuturuq. P.B.Rıbakovun və
L.B.Alayevin redaktorluğu
ilə Rusiya Elmlər Akademiyasının
Şərqşünaslıq İnstitutunun 2006-cı ildə
nəşrə hazırladığı
"Şərqin tarixi"
adlı kitabın V cildində Azərbaycan Qafqazda təcavüzkar ölkə kimi təqdim edilib: "Azərbaycan eyni zamanda Naxçıvan və Dağlıq Qarabağ uğrunda Ermənistanla, Axaltsixe və Axalkalaki üçün Gürcüstanla
döyüşüb. İngiltərənin köməkliyi ilə Dağıstana da göz dikib. Çünki Denikinin Rusiyanı birləşdirmək
planlarının həyata
keçə bilməyəcəyinə
ümid edirdi..." Görəsən niyə bizim
tarixçilər bu cəfəngiyyatdan vaxtında
xəbər tutub, qarşısını ala bilməyib?
Yazıçı-publisist Zöhrə Əsgərova
kitabında belə faktlar ortaya qoyulub.
Məncə, XXI yüzillikdə dünyanın
hər yerində kiçik xalqlara, dinlərə qarşı
ayrı-seçkiliyin baş
alıb getməsinə,
zorakılığa göz
yuma bilməyən
Zöhrə Əsgərova
öz etirazını
bu kitabla bildirib. Əslində din siyasəti və ateizmlə bağlı olan bu kitab
dinin tarixi və mədəni əhəmiyyəti barədə
maraqlı fikirlər sərgiləyir.
Bu kitaba istinadən
xəbər tuturuq ki, yazıçı V.B.Mikuşeviç X əsrin
sonlarında Kiyev Rusiyasında knyaz Vladimir Svyatoslaviçin razılığı
ilə ölkənin xristian dinini qəbul etməsindən qayğılanıb. O bildirib
ki, geosiyasi nöqteyi-nəzərdən islam dini Böyük Avrasiya imperiyasının maraqlarını
daha yaxşı təmsil edərdi...
Həmçinin rus generalı, diplomat D.N.Boquslavski (1826-1893) "Quran"ı böyük ehtiramla tərcümə edib. İstanbulda saxlanılan həmin tərcümə uzun illər ictimaiyyətdən kənar qalıb. İlk dəfə 1995-ci ildə 100 ədəd tirajla, bahalı üz qabığı ilə nəfis səviyyədə çap olunaraq muzeylərə və kitabxanalara verilib. 2001-ci ildən bu yana isə İstanbulun "Çağrı yayınları" nəşriyyatı Boquslavskinin tərcüməsini 6 dəfə nəşr edərək geniş oxucu kütləsi arasında yayıb.
Tarix saxtakarlığı sevmir,- dedik. Nə yazıq ki, saxtakar tarixçilər tarixi dolaşdırmaqdan vaz keçə bilmirlər. Qonşu ermənilər kimi... İslam dininə xor baxanlar kimi... Azərbaycana qərəzli yanaşanlar kimi... Ona görə də Zöhrə Əsgərovanın "Tarixi yaddaş və qondarma əhvalatlar"ı kimi ciddi tədqiqat əsərləri çox yazılmalıdır. Bədxahlarımıza gərəkən cavabı vermək üçün.
Tarixi hadisənin və ya tarixi şəxsiyyətin birtərəfli və ya qərəzli təqdim olunması yanlış düşüncələrə meydan verir. Lap Lenin "babamız" haqda Sovet dövründə şüurumuza yeridilən fikirlər kimi. 70 il boyunca onun şəxsiyyəti fetişləşdirildi. 1917-ci ildə baş vermiş oktyabr inqilabının banisi V.İ.Lenin, yəni Vladimir İliç Ulyanov SSRİ xalqlarına ən yüksək məziyyətlərə malik qüsursuz lider, xeyirxah insan, elm-savad tərəfdarı kimi tanıdıldı. Lakin tarix saxtakarlığı sevmir. Sosializm quruluşu dağılan kimi əsl həqiqətlər gün üzünə çıxdı. Leninlə görüşlərindən birində bu siyasi liderin ziyalılara əsl münasibətinin şahidi olmuş Y.Annenkonun xatirələri bütün təsəvvürlərimizi alt-üst etdi. Ümumiyyətlə ziyalılara böyük simpatiya ilə yanaşmadığını bildirən Lenin Annenkoya deyib ki, "Savadsızlığı aradan qaldıraq!" şüarını elə yozmayın ki, guya mən yeni ziyalıların yetişməsinə çalışıram. Bu bizə onunçun lazımdır ki, hər bir kəndli sərbəst surətdə heç kimin köməkliyi olmadan dekretləri, əmrləri oxuya bilsin". Məncə, əlavə şərhə ehtiyac yoxdur. Tarixi hadisələri və tarixi şəxsiyyətləri birtərəfli təqdimetmənin kökündə çirkin məqsədyönlülük dayanır. Qərəzli təqdimetmə isə düşmənçilikdən irəli gəlir.
Məncə, 10-a yaxın kitabın müəllifi olan Zöhrə xanımı xüsusi təqdim etməyə ehtiyac yoxdur. Onu hamınız gözəl tanıyırsınız. Azərbaycan Jurnalistlər Birliyinin və Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin üzvü, "Xan qızı Natəvan" və "Qızıl qələm" mükafatlarının laureatı, Rəsul Rza adına Beynəlxalq mükafatın sahibi, Milli Kulturoloji müsabiqənin qalibi olan bu istedadlı xanımın yaradıcılıq enerjisinə ancaq qibtə etmək olar.
Mənzərə Sadıqova
525-ci qəzet.- 2015.- 3 noyabr.- S.8.