"İrəvan Teatrı Qərbi Azərbaycanı
özündə ehtiva edən yeganə fəal mədəni məkandır"
İRƏVAN DÖVLƏT AZƏRBAYCAN DRAM TEATRININ DİREKTORU İFTİXAR PİRİYEVLƏ SÖHBƏT
Azərbaycanlıların
qocaman sənət ocaqlarından, milli teatrımızın ilk
binələrindən biri qədim yurd yerimiz İrəvanda
yaradılan, özünəməxsus yaradıcılıq yolu
keçən və bu gün də tarixi adını
yaşadan İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram
Teatrıdır. Artıq
neçə illərdir ki, tarixi torpaqlarımızı tərk
etməyə məcbur olmuş minlərlə
soydaşımız kimi doğma yurdda didərgin,
qaçqın taleyi yaşayan teatr bütün çətinliklərə
baxmayaraq, böyük sənət üçün yüksək
amallara xidmət yolunda inamla çarpışır.
Bizimlə müsahibəsində bu məqamı xüsusi qeyd
edən teatrın direktoru, əməkdar mədəniyyət
işçisi, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru İftixar
Piriyev zəngin tarixə malik teatrın dünəni və
bugünkü nailiyyətləri barədə
danışır.
- İftixar müəllim, İrəvan teatrının
134-cü mövsümünün
başlanğıcındayıq. 134 il - bir sənət
ocağı, xüsusən teatr üçün bu, çox
böyük tarixdir.
- Nəzərə
alaq ki, teatrımızın tarixinə dair bəzi faktlar da
vardır ki, onlara əsaslanaraq bu sənət
ocağının təşəkkülünün daha əvvələ
getdiyi barədə də fikir yürütmək olar. Bunu deməyi
özümə borc hesab edirəm ki, ölməz ədib Cəfər
Cabbarlının adını daşıyan İrəvan
Dövlət Azərbaycan Dram Teatrı öz işgüzar
kollektivi, geniş tamaşaçı auditoriyası və dəyərli
sənət xadimləri ilə mənim həyatımın
çox qiymətli anlarını özündə birləşdirir.
Ömrümün 15 illik bir tarixini özünə
bağlayan və mənə parlaq anlar bəxş edən bu sənət
ocağına və məni bu sənət ocağı ilə
birləşdirən insanlara həmişə minnətdaram.
Bu sənət məkanında
yaşadığımız bəzən çətin, bəzən
asan, bəzən gərgin olan bütün hadisələr,
ümumiyyətlə, İrəvan teatrı və onun
istedadlı kollektivi müqəddəs məkan olaraq, mənim
üçün əvəzi olmayan bir anlam kəsb edir.
İrəvanın
adına, keçmişinə,
yaşamına məsuliyyətin anlamını məsuliyyətlə
dərk edirəm. Hesab edirəm ki, belə bir qədim
sənət məbədinə rəhbərlik etmək
üçün başqa cür düşüncədə
olmaq yanlışlıqdır. Çünki
bu teatr Qərbi Azərbaycanı özündə ehtiva edən
yeganə canlı, yəni fəal olan mədəni məkandır.
Bu teatr təkcə adi məkan deyil, həm də
zamanın tələblərinə uyğun öz İrəvanı,
irəvançılığı üçün mübarizə
aparan, Ermənistan adlanan dövlətə öz bədii
kredosu ilə birbaşa meydan oxuyan, döyüşə
çıxmağa hazır olan bir sənət
ocağıdır. 2000-ci ildə İrəvan
Dövlət Azərbaycan Dram Teatrına direktor vəzifəsinə
təyin olundum və bu günə kimi də həmin
missiyanı şərəflə yerinə yetirməyə
çalışıram.
-
Xüsusi binası olmayan, kirayənişin həyatı
yaşayan, truppası hələ tam formalaşmamış,
dekor, butafor, rekvizit, geyim sexləri çox kasıb teatrda fəaliyyətə
ilk növbədə nədən başladınız?
- Rəhbərliyə
başladığım andan ilk növbədə İrəvan
Teatrının bütün ənənələrini, bu
günə qədər keçdiyi uzun, keşməkeşli
yolda nail olduğu intibahı qoruyub saxlamağa
çalışdıq. Eyni zamanda teatrı zəngin
ənənələr üzərində sabaha doğru yeni
yaradıcılıq uğurları ilə aparmağı
uzunmüddətli strategiya kimi qarşıya məqsəd
qoyduq. 2000-ci ildən əldə olunan nailiyyətlər
barədə qısa olaraq belə deyə bilərəm ki, fəaliyyətimizin
dəyəri 125 illik yubileyimizə qədərki (2007) bir zaman
kəsiyində ölkə başçısının ali fərmanları ilə öz həqiqətinə
qovuşa bildi. Həmin ərəfədə,
yarandığı gündən etibarən heç vaxt
binası olmayan teatrımız dövlətimiz tərəfindən
bina ilə təmin edildi. Mədəniyyət
və turizm nazirinin qayğısı ilə dəfələrlə
xarici ölkələrdə teatr sənətimizi uğurla
nümayiş etdirmək nəsibimiz oldu. Bütün bu fərəhverici
qayğılar teatrı daim genişmiqyaslı beynəlxalq
layihələr həyata keçirməyə sövq edir.
Kollektivimiz dəfələrlə Türkiyə
Cümhuriyyətində, Gürcüstan Respublikasında,
Rusiya Federasiyasında səfərlərdə olub. Əsas odur ki, həmin səfərlərin
hamısından uğurla qayıtmışıq. Bu fərəh, təbii ki, bizi daha böyük sənət
nailiyyətlərinə səfərbər edib. Bu gün respublikanın bütün teatrları kimi
İrəvan Teatrı da dövlətimizin diqqəti və
qayğısı ilə əhatələnib. Biz bu qayğıdan səmərəli şəkildə
yararlanmağa həm bütün düşüncəmizlə,
həm də coşqun yaradıcılıq ehtirasımızla
çalışırıq.
- İrəvan teatrını fərqləndirən cəhətlərdən
biri də hər mövsümdə yeni layihələrlə
çıxış etməsidir. Belə layihələrlə
bağlı açıqlama vermənizi istərdik.
- Bir daha
təkrar edirəm ki, İrəvan Teatrı davamlı olaraq
genişmiqyaslı beynəlxalq layihələr həyata
keçirir və bu layihələrlə qastrol səfərlərində
ölkə mədəniyyətini layiqincə təmsil edir. Biz əvvəlki illərdə də çoxlu
orijinal beynəlxalq layihələr həyata
keçirmişik. 133-cü mövsümdə, yəni
bu ilin fevralında isə, ilk olaraq, Heydər Əliyev Fondunun
vitse-prezidenti Leyla Əliyevanın "Xocalıya ədalət!"
beynəlxalq təbliğat və təşviqat kompaniyası
kontekstində gürcü yazıçısı Nodar
Dumbadzenin əsərlərinin motivləri əsasında
"Didro" tamaşasını hazırladıq. Tamaşa
İrəvan Teatrının, Binəqədi rayon ziyalılar cəmiyyətinin,
Gürcüstan Mədəniyyət və Abidələrin
Qorunması Nazirliyinin və Tiflis Dövlət Azərbaycan
Dram Teatrının birgə layihəsi olaraq həyata
keçirildi.
Daha sonra
Çanaqqala zəfərinin 100-cü ildönümü
münasibətilə Türkiyə Cümhuriyyəti
"Anadolu Aydınlar Ocağı", Azərbaycan
Respublikası Prezidenti Yanında Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına
Dövlət Dəstəyi Şurası, Azərbaycan
Respublikası Qaçqın və Məcburi
Köçkün Gənclər Təşkilatı və
İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram Teatrının birgə
möhtəşəm tədbir gerçəkləşdirildi.
Bunu da diqqətə çatdırmaq yerinə düşər
ki, müəllifi olduğum "Soyqırımı tarixinin
dastanı" əsəri ilə Osmanlı dövlətinin nəhəng
sərkərdəsi Nuru Paşanın, Demet Çizmelinin
"Cümhuriyyətin ilk sədasi" əsəri ilə isə
Türkiyə Cümhuriyyətinin yaradıcısı böyük
öndər Mustafa Kamal Atatürkün bədii obrazları Azərbaycan
teatr tarixində ilk dəfə İrəvan Teatrının səhnəsində
canlandırıldı.
Aprelin
26-dan 28-dək isə Gürcüstanın paytaxtı Tiflisdə
bizim təşəbbüsümüzlə həyata
keçirilən "Qafqazda sülh tərəfdarıyıq"
adlı növbəti Beynəlxalq layihə Azərbaycan
Respublikası Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin və
Gürcüstan Respublikası Mədəniyyət və Abidələrin
Qorunması Nazirliyinin dəstəyi ilə reallaşdı.
Layihə üçün İrəvan Teatrının
bazasında Tiflis Teatrının kollektivi ilə birgə
hazırlanmış Nodar Dumbadzenin "Didro" əsəri
Tiflis şəhərində - Dumbadze adına
Gənc Tamaşaçılar Teatrının səhnəsində
nümayiş olundu.
- İrəvan Teatrının bölgə səfərləri
həmişə maraqla qarşılanır. Bilirik ki, budəfəki
səfəriniz də respublika miqyaslı bir layihə qismində
həyata keçirilib. Necə
qarşılandı?
-
Respublika miqyaslı deyil, bu səfərimizdə
oynadığımız tamaşa da beynəlxalq miqyaslı,
mötəbər hadisəni özündə ehtiva edən bir
layihədir. Biz dünya azərbaycanlılarını birləşdirən,
Azərbaycan və azərbaycançılıq
ideyalarını həyatının mənası hesab edən
və həmişə bu fenomen qüdrəti ilə
yaşayan ümummilli liderimiz Heydər Əliyev irsinin öyrənilməsi
və mənimsənilməsi məqsədi
ilə "Heydər Əliyev irsini öyrənirik"
adlı layihə ilə qastrol səfərimizə bölgələrimizdən
başladıq. Müəllifi olduğum
"Qalx ayağa, Azərbaycan" adlı bu layihə ilə əlbəttə
ki, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin böyük dəstəyi
ilə dünya azərbaycanlıları qarşısında
geniş miqyaslı səfərlər həyata keçirmək
niyyətindəyik.
Həmişə olduğu kimi 134-cü teatr
mövsümündə də kollektivimizin bölgələrə
olan əlamətdar səfəri çox uğurla keçdi. 5-15 oktyabr tarixlərində
Astara, Lənkəran, Cəlilabad, Sabirabad, Saatlı,
İmişli, Ağcabədi, Laçın, Samux,
Göygöl rayonlarında, eləcə də Ağcabədinin
Qaradolaq kəndində yerləşən "N" hərbi
hissəsində oynadığımız "Qalx ayağa, Azərbaycan"
adlı tamaşamız böyük coşqu ilə
qarşılandı. Vətənpərvərlik ruhu
aşılayan, ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
ömür yolundan, dövlət xadimi kimi zəngin fəaliyyətindən,
azərbaycançılıq ideyalarından bəhs edən bu tamaşa ilə
biz təkcə mədəni xidmət göstərməklə
məhdudlaşmırdıq. Eyni zamanda sənət
dili ilə ifadə etdiyimiz azərbaycançılığın
poetik təcəssümünü, vətən sevgisini,
xalqın öz liderinə olan məhəbbətini əyani
şəkildə sübuta yetirirdik. Müstəqillik
tariximiz, bu tarixin yaranmasında müstəqil dövlətimizin
qurucusu Heydər Əliyevin fenomenal fəaliyyəti və ən
vacib məsələ olan estafetin müdrikcəsinə layiqli ələ
tapşırılması, bu düzgün seçimin nəticəsi
olaraq bu gün xalqımızın qazandığı parlaq
quruculuq və inkişaf prosesi tamaşanın məzmun və
mahiyyəti ilə vəhdət təşkil edən bir mənzərə
yaradırdı.
İrəvan Teatrı kollektivinin rayon zəhmətkeşləri qarşısında çıxışı böyük mədəni hadisəyə çevrildi. Biz belə səfərlərlə rayonlarla paytaxt arasında mədəni əlaqələrin yenidən canlanmasına nail ola bilirik. Bölgələrimizdə teatra marağın xeyli artması müşahidə olunurdu. Tamaşaçılar məmnunluqla qeyd edirdilər ki, mərkəz teatrlarının belə səfərləri onlara mənəvi qida verir. Yeni maraqlı əsərlər seyr etmək arzusunda olduqlarını bildirirdilər.
Bilirsiniz, istər regionlara səfərlər, istərsə də hər hansı festivallarda çıxışlar teatr kollektivi üçün mədəniyyətin təbliği, tanıdılması, sənətkarlıq səviyyəsinin nümayişi olmaqla yanaşı, həm də teatr kollektivinin özünütəsdiqi və məsuliyyəti anlamını daşıyır. Heç bir teatr öz divarları arasında inkişaf edə bilməz. Teatrın, səhnə sənətinin inkişafı, truppanın yaşaması onun başqa səhnələrdə oynadığı tamaşalarda formalaşır. Qastrol səfərlərsiz teatr öz ənənəvi anlayışını itirmiş hesab olunmalıdır. Onu da qeyd edim ki, istər maddi, istərsə də mənəvi cəhətdən bu qastrol səfərləri aktyorların da həyatında böyük rol oynayır. Biz hər bir qastrol səfərlərimizdə teatrımızın yaradıcı və texniki heyətinin qayğısına maksimum dərəcədə qalmağa çalışırıq, onları ən yaxşı otellərdə, yüksək səviyyəli rahat şəraitdə yerləşdirir, qidalanmalarına, gündəlik xərclərinin ödənişinə çalışır, bədii keyfiyyətinin itməməsi üçün yaxşı şəraiti olan tamaşa salonları seçirik. Yalnız belə olduqda truppadan keyfiyyətli iş tələb etmək olar.
- Bəs teatrın repertuarı hansı prinsiplərə uyğun qurulur?
- Bu günün reallıqları çərçivəsində. Azərbaycan və dünya dramaturgiyasının ən yaxşı əsərləri ilə yanaşı, məxsusi olaraq vətənpərvərlik mövzusunda olan əsərlərə geniş yer veririk. Hesab edirik ki, Ermənistan tərəfindən zəbt olunmuş Qarabağ torpaqları azad olunana, İrəvan Teatrı öz yurduna, İrəvan şəhərinə dönənədək teatrın repertuar siyasətini məhz bu məntiq üzərində qurmaq daha doğrudur. O ki qaldı görüləcəklərə, niyyətimizdə çoxlu layihələrin həyata keçməsi vardır. Binamızın əsaslı təmirindən sonra bu barədə geniş proqram təqdim edəcəyik.
Müşfiq ŞÜKÜRLÜ
525-ci qəzet.- 2015.- 6 noyabr.- S.4.