“Azərbaycan multikulturalizminə səyahət”
- inandırmaq və həyat tərzi ilə əsaslandırmaq
Multikulturalizm həyat tərzimizdir
Bəzən həqiqəti və
həyat tərzini sadəcə deməklə
iş bitmir, qarşındakını səmimiliyinə
inandırmaq üçün
hərdən bunları
əyani nümayiş
etdirmək lazım gəlir.
Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzinin yaranıb
fəaliyyət göstərdiyi
qısa müddət ərzində həyata keçirdiyi çoxsaylı
işlərdən biri
də “Azərbaycan multikulturalizminə səyahət”
layihəsidir. Bu layihə
vasitəsilə beynəlxalq
ictimaiyyət bir daha “Azərbaycan multikulturalizmi” fenomeni ilə çoxəsrlik mənəvi dəyərimizlə
əyani tanışlıq
imkanı qazanır.
Bu layihə çərçivəsində
ölkəmizdə olan
müxtəlif xalqların,
müxtəlif dini konfessiyaların nümayəndələri,
dini və etnik icmalar bir
daha şahidi olurlar ki, multikulturalizm
həm Azərbaycan xalqının uzun əsrlərə söykənən
həyat tərzidir, həm də dövlət siyasətinin
prioritet istiqamətidir.
lll
“Azərbaycan multikulturalizminə
səyahət” layihəsi
çərçivəsində bu dəfə ABŞ-ın Kaliforniya ştatının Los-Anceles
şəhərində yerləşən
Sinay Məbədinin yəhudi icmasının çoxsaylı nümayəndə
heyəti 30 oktyabr-4 noyabr
tarixlərində Azərbaycanda
səfərdə oldu.
Nümayəndə heyəti keçirdiyi
çoxsaylı görüşlərdə
Azərbaycan multikulturalizminin
təntənələrinə, müxtəlif xalqları və dinləri birləşdirmə gücünə
bir daha şahid oldu.
Bakıda yerləşən Dağ Yəhudiləri Sinaqoqunda Sinay Məbədinin nümayəndə heyətinin
bağışladığı Tövratın təqdimat mərasimi xüsusilə yaddaqalan idi. Adıçəkilən
sinaqoq yəqin ki, hələ indiyədək belə coşqulu bir mərasimə ev
sahibliyi etməmişdi.
İsrailin ilk xalq mahnısı olaraq bilinən “Hava nagila”nın ağır templə başlayıb getdikcə sürətlənən ritmik
sədaları altında
Tövrat böyük
bayram əhval-ruhiyyəsi
ilə sinaqoqa gətiriləndə dinindən,
milliyyətindən, yaşından,
statusundan asılı
olmayaraq hamı birgə oxuyurdu. Bu səmimi çal-çağırı,
bayram törənini seyr elədikcə düşünürdüm: “Dünyanın
əksər ölkələrində
hətta eyni dinin məzhəblərinin
sözü bir-birinin boğazından keçmədiyi
halda, Azərbaycanda
tam fərqli iki dinin nümayəndələri
bir yerdə İsrail xalq mahnısını oxuyaraq
biri digərinin dini kitabının təqdimatını kutlayır.
Bu - Azərbaycan multikulturalizminin
fərqliliyə sevgi və sayğı ilə ərsəyə gələn daha bir unudulmaz, möhtəşəm tablosu
idi. Bakının güclü küləyi isə sinaqoqda şövqlə birgə oxunan “Hava nagila”nın təkcə melodiyasını deyil, sözlərini də çox-çox uzaqlara aparırdı:
Gəlin
şadyanalıq edək,
Gəlin,
şənlənək!
Könlümüz açılsın və
xoşbəxt olaq!
Gəlin,
oxuyaq, qardaşlar!
Gəlin,
oxuyaq və xoşbəxt olaq!
Elə bu cür yüksək əhval-ruhiyyə ilə Quba rayonuna, Qırmızı Qəsəbəyə
-orada yaşayan həmyerlilərinə-dağ yəhudilərinə
baş çəkməyə
yollanan nümayəndə
heyəti Azərbaycan
multikulturalizmi ilə bağlı heyrətinin növbəti mərhələsini
yaşadı.
Burada onlar da öz növbəsində
Azərbaycan xalqının
Ümummilli lideri Heydər Əliyevi yad etdilər, ehtiramlarını abidəsi
önünə qoyduqları
güllərlə bildirdilər.
Sonra Sinay Məbədinin təmsilçiləri Qırmızı
Qəsəbədəki Yəhudi
Mədəniyyət Mərkəzinə
baş çəkdilər,
burada Tövratı öyrənən yəhudi
gənclərlə söhbətlər
apardılar, onların
həyat tərzi ilə maraqlandılar, bundan başqa qəsəbə ərazisindəki
iki sinaqoqda oldular. Burada yenə əvvəlki
şövq və həvəslə sülh,
əmin-amanlıq, qardaşlıq
və dostluq naminə dua etdilər. Orada yəhudilərin “Amen” nidasına bir çox xalqların da səsi qoşuldu.
Qubada birgə
nahar zamanı İsrail xalq mahnılarına oynayan azərbaycanlıların, xalq
rəqslərimizi ifa etməyə çalışan
yəhudilərin birgə
şənlənməsi də
Azərbaycan multikulturalizminin
həqiqətə əsaslanan
natürmortu idi. Bir-birinə
qoşulub Azərbaycan
və İsrail mahnılarının, eləcə
də başqa xalqların rəqslərinin
sədaları altında
yallı gedən, ürəkdən deyib-gülüb
əylənən, bir-birinə
qaynayıb qarışaraq
kimin hansı millətdən, hansı dindən olmasının heç bir önəminin qalmadığı
o dəqiqələrdə maraqlı
bir el ibarəsi yadıma düşdü:
Ara qarışıb məzhəb itib. Əlbəttə, bu məsəl
sözün yaxşı
mənasında bu mənzərəyə uyğun
idi. Burada ara qarışmamışdı,
amma dostluq, qardaşlıq və sevgi atmosferinin hakim olduğu bu şənlik zamanı din,
məzhəb fərqi
tamamilə aradan qalxmışdı. Burada xalqların
və dinlərin sərhədləri şəffaflaşmışdı,
heç kimə fərq qoyulmurdu. Burda yalnız insan və insanca münasibət vardı.
Azərbaycan multikulturalizminin
mahiyyəti də budur: hansı dinə, hansı xalqa mənsub olmasından asılı olmayaraq həmişə mərkəzə İnsanı
qoymaq!
Səfər müddətində Azərbaycan
multikulturalizminin mahiyyətinə
varmaq, müxtəlif aspektlərini anlamaq üçün qonaqlara hər cür şərait yaradıldı. Sinay Məbədinin
nümayəndə heyəti
dillərə əzbər
Azərbaycan qonaqpərvərliyini
Bakıda da, Qubada da gördü.
Dini tolerantlığımıza
bir daha tanıq oldu: Sinaqoqlarla yanaşı,Təzə Pir Məscidində, Qafqaz Müsəlmanları İdarəsində
şəxsən Şeyxülislam
Allahşükür Paşazadənin
qonağı oldular. Qonaqlar siyasi tolerantlıq ənənələri barəsində
Xarici İşlər
Nazirliyində müzakirələr
keçirdilər.
Multikultural dəyərlərimizlə əyani tanışlıqlardan sonra həyat tərzimizi ifadə edən bu həqiqətin həm də sözlə ən təsirli və ən yaxşı nümunəsini isə millətlərarası, multikulturalizm və dini məsələlər üzrə Dövlət müşaviri, Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzinin Himayəçilər Şurasının sədri, akademik, yazıçı Kamal Abdullayev dilə gətirdi. “Azərbaycan multikulturalizminə xoş gəldiniz” nidası ilə qonaqlara ehtiramını ifadə edən Dövlət müşavirinin şəxsən şahidi olduğu hekayət qonaqların sürəkli alqışları ilə birgə yenidən neçə-neçə insanın yaddaşında yer aldı: “ Yeni təyin olunanda işimlə əlaqədar bölgələrdə- məscidlərdə, kilsələrdə, sinaqoqlarda oldum. Demək olar ki, bütün dini icmaların rəhbər nümayəndələri ilə görüşdüm. Sinaqoqların birində bir ravvinlə rastlaşdım. Onun mənə danışdığı çox maraqlı əhvalatı üç hissəyə bölüb sizə deyəcəyəm. Birinci hissə bundan ibarətdir: Normal həyatı, ailəsi olan bir ravvin Avropada sinaqoqların birində çalışırmış. Bir gün rəhbərlik ona xəbər verir ki, vəzifəsini Azərbaycandakı sinaqoqda davam etdirməlidir. Bu təxminən 7-8 il əvvəl baş verib. Ravvin dəhşətə gəlir və göz yaşları içərisində rəhbərliyə xahiş edərək müsəlman ölkəsi olan Azərbaycanda qətiyyən çalışmaq istəmir. Rəhbərlik onun göz yaşlarına baxmır, etirazını qəbul etmir və o, məcburən Azərbaycana göndərilir. Bununla mənim hekayətimin birinci hissəsi bitir. İkinci hissədə nə baş verdiyini danışmayacağam, siz onu təsəvvür edəcəksiniz. Üçüncü hissə bir cümlədən ibarətdir: həmin ravvin hazırda Azərbaycan vətəndaşı olmaq üçün Azərbaycan hökumətinə ərizə ilə müraciət edib”.
lll
Deyilənlərə, görünənlərə və yazılanlara sözardı: Akademik Kamal Abdullayevin təbirincə desək, qonaqların “Azərbaycan mulikulturalizminə səyahət”lərinin xoş təəssüratını ABŞ-da hələ uzun müddət “yəhudi xalqına xas ləyaqətlə” xatırlayıb təbliğ edəcəklərinə və okeanın bu tayında qazandıqları dostlarını unutmayacaqlarına inanırıq.
Sevinc MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet.- 2015.- 7 noyabr.- S.15