Ağdamda nəyim qaldı?
avtobioqrafik roman
“Azərbaycan”
jurnalının builki 10-cu sayında
yazıçı-dramaturq Əli Əmirlinin “Ağdamda nəyim
qaldı” avtobioqrafik romanının “ardı var”sız,
bütöv şəkildə çap olunduğunu görəndə
bu əsəri mütləq oxuyacağımı
düşündüm. Amma mütaliəylə bağlı
aldadıcı qənaətlərim az
olmayıb. Necə belə əsəri bir
neçə cümlədən, abzasdan, səhifədən
sonra yarımçıq qoymuşam. Sonra
heç yadıma da düşməyib. Amma
bu dəfə belə olmadı. Niyə
görəsən? Oxuduqca məni bürüyən
hüzn, kədər, göz yaşları, tez-tez sevinc, heyrət
qarışan hisslər bir-birini əvəz edirdi...
Dəqiq
deyə bilmərəm bu əsər məni niyə bu qədər
cəzb etdi, təsirləndirdi...
Bəlkə
mənim də uşaqlığımın və yeniyetməliyimin
keçdiyi - “dünyanın ən varlı şəhəri”
(A.Abbas) haqqındaydı ona görə?! O şəhərin
50-60-cı illər bundan öncəki durumu, aurası,
ab-havası həzin bir nostalji yaradırdı bəlkə?! Bəlkə
Əli Əmirlinin usta yazıçı qələminin, dəqiq,
sərrast müşahidələrinin, iti yaddaşının
beynimdə solan, rəngsizləşən məkanları,
adamları, xarakterləri diriltməsinə görəydi?! Yaxud indi az-az duyduğum, dərhal da
tanıdığım və təsirləndiyim təkrarsız
Ağdam koloritinin hesabınaydı?!
Oxuya-oxuya düşünürdüm ki, mütaliəmi
bitirib Əli müəllimə zəng vuracam, təbrik edəcəm,
minnətdarlığımı bildirəcəm. Amma hər
gün “525”in ofisində davam elədiyim mütaliəmin ikinci
günü elə təsirləndim ki, sonu gözləməyə
hövsələm çatmadı. Əsərin
yaratdığı həyəcanın, emosiyanın içində
Əli müəllimə zəng elədim, hisslərimi
bildirdim, soruşdum da ki, bəlkə əsərdən
parçaları “525”də çap edək. Etiraz etmədi. Sonrakı günlər
mütaliə eyni ovqatla davam etdikcə, necə oldusa,
düşündüm ki, parçalar niyə, bəlkə əsəri,
hissə-hissə də olsa, bütövlükdə verək qəzetdə?
Niyə mənim aldığım bu böyük zövqdən
“525”in sadiq oxucularına da pay düşməsin?! Buna görə
də, 50-60 il öncənin Ağdamını, Qarabağını,
bütövlükdə Azərbaycanını,
insanlarımızın yaşantılarını canlı,
dolğun əks etdirən bu əsərin “525”də hissə-hissə
dərcinə qərar verdim. Əlbəttə,
Əli müəllimin razılığı və ona
böyük minnətdarlıq hissləriylə.
Rəşad
MƏcid
Monoloq
Keçmişə boylanmağı sevmirəm, gələcəyə
də heç vaxt möhtəşəm planlar qurub arzular
sorağında olmuram. Fikrimcə, hər şey bu gündə,
indidə həll olunur. Hər gələn sabah da elə indiyə, bu günə
çevrilir. Personajlarımın birinin dili ilə
desəm, keçmiş yuxu, gələcək (əgər gələcəksə!)
naməlum, nağd olan bugündür, indidir, onun qədrini
bilmək gərək. Bəlkə elə
bu inamıma görədir ki, mən ağdamlı olsam da,
Qarabağı o qədər də tez-tez xatırlamıram.
Xatırlayanda isə, Qarabağ mənim üçün iki məkana
bölünür: doğulduğum Novruzlu kəndi,
böyüdüyüm, məktəbi bitirdiyim Ağdam şəhəri.
Kənddən yeddi, şəhərdən on yeddi
yaşında çıxıb, dünyanın ən gözəl,
ən doğma şəhərinə - Bakıya gəldim. O Bakıya ki,
yaxşı nəyim varsa onunla bağlıdı. Mən bu şəhərdən kənarda heç
müvəqqəti də yaşaya bilmirəm, işğaldan
qabakı vaxtlarında Ağdama yolum düşəndə də
üç-dörd gündən artıq qala bilməzdim.
Bakısız özümü xoşbaxt hiss eləyə bilmirəm.
Bununla belə, altmış yeddi illik ömrümün ilk on
yeddi ili məhz Novruzlu ilə, Ağdamla
bağlıdır. İstəsəm də onu kəsib
ata bilmərəm, heç atmaq da istəmirəm. Həqiqətən, keçmiş yuxu olsa da, o
adamın içində həmişə canlıdır,
diridir, o keçmiş insanın bütün gələcək
həyatını müəyyənləşdirir, ona istiqamət
verir.
Boccalı
Dünyaya göz açdığım Novruzlu kəndinin
özündə çox kiçik, amma daha doğma bir vətənim
də vardı. Bu, kəndin lap girəcəyindəki
Boccalı məhləsi idi. Bu məhlənin
tən ortasında, bedana tut ağaclarının əhatəsində
hələ Oktyabr inqilabından əvvəl Qarqar
daşından tikilmiş, üstü qırmızı dəmir
taxtapuşlu ikimərtəbəli böyük bir evdə
doğulmuşdum. Elə bir evdə ki, kəndin
qalan evləri ilə müqayisədə paççah
sarayı kimi bir imarətdi. Bu evi üzünü
görməyib adını daşıdığım babam Məşədəli
kişi (Məşədi Əli)
böyük qardaşı Kəlbəbbasla (Kərbəlayı
Abbas) şərikli tikdirmişdi. Ev beş
aşağıda, beş yuxarıda on otaqdan ibarətdi. Onu üç tərəfdən bəzəkli məhəccərləri
olan geniş artırma dövrələyirdi. İkinci mərtəbədə ocaq qalamaq,
biş-düş eləmək üçün qara-göy
daşdan yonulmuş iri buxarı vardı ki, yananda
tüstüsü dəmir taxtapuşun üstündəki
bacalardan burula-burula çıxır və hardasa əriyib yox
olurdu.
Kəndin girəcəyində olsa da, elə bizim bu evə
görə Boccalı bir vaxtlar Novruzlunun mərkəzinə
çevrilmişdi. Səbəb də kolxoz idarəsinin, kənd
sovetinin, sonralar kənd xəstəxanasının da
inqilabçı hökumət tərəfindən qismən
müsadirə edilmiş bu imarətə, yəni bizim evə
yerləşdirilməsiydi.
Baba mülkümüzdən bizim on baş ailəmizə
ikinci mərtəbədə bircə otaq və evin dövrələmə
artırmasının bir hissəsi verilmişdi. Evin o biri kəlləsində
bir otaq da Kəlbəabbasın madar oğlu Hümbət əminin
ailəsinindi. Bizim otaqla divar-divara otaqda isə
Xumuş əmimdi öz ailəsi ilə. Ata
nənəm, yəni bir vaxtlar bu mülkün tam səlahiyyətli
xanımı olmuş Kəklik də Xumuş əmimlə bir
yerdəydi. Qalan otaqlar inqilabi hökumətindi.
Kənd
soveti və kolxoz idarəsinin, kənd xəstəxanasının
bu evdə məskunlaşması Boccalını kəndin administrativ
mərkəzinə çevirmişdi.
Mülkümüzün hökumət tərəfindən
işğalı altmışıncı illərə qədər
davam etmişdi. Sonralar elə bir vaxt gəlib
çatmışdı ki, o möhtəşəm imarətdə
mənim yönlü bir gün görməmiş yazıq
anamdan, Xumuş əminin dul qalmış arvadı Şokət
bibidən, bir də Hümbət əmi ilə arvadı Reyhan
bibidən başqa bir kimsə yoxdu. Mamam
demiş, qu desən, məhlədə qulaq tutulardı, amma mənim
uşaqlıq illərimdə, yəni əllinci illərin əvvəllərində
bura çox gürşad yerdi. Kənddən
kimi axtarsan, bizim evdə tapardın.
Mənim
uşaq təsəvvürümdə həyətimiz qonaqlı-qaralı, çox səsli-küylü,
qaynar bir yerdi. Arabada, çox vaxt
yorğan-döşək arasında xəstəxanaya gətirilən
xəstələri evimizin artırmasından maraqla izləyirdim.
Kolxoz adamlarının
axşamtərəfi idarəyə yığışması
da bir özgə aləmdi. Kolxoz iclaslarındakı
danışıqlar, mübahisələr, planla, sosialist
öhdəlikləri ilə bağlı davalar evimizin içindəydi. Evin ən görkəmli yerindən
asılmış qara boşqaba oxşayan radioda olduğu kimi,
adamların üzünü görməsək də səslərini
eşidirdik. Divarın o üzündə
danışanları səslərindən
tanıyırdıq. Bax, o gur qalın səs
kolxoz sədri Hüseynindi. Bizim evdə
hamı ona Hüseyn qağa deyirdi, çünki Hüseyn
qağa kolxozun sədri olmaqdan başqa, həm də xalam
qızı Dilşadın əriydi. O gər səsli
cığal danışıq isə, həmişə at
belində gəzən Tağı Yarovundu. Nədənsə,
adamlar ondan danışanda familiyasını adına
yapışdırırdılar, bəlkə də
familiyasının səslənməsindən
xoşlanırdılar. Mən bilmirdim Tağı Yarovun vəzifəsini,
amma həmişə ortalıqda olurdu, at üstündə gəzməsi
də onun nəsə mühüm bir adam
olduğundan xəbər verirdi. Hər halda, kəndin
məşhur adamlarındandı, bu yazını davam etdirsəm,
Tağı Yarovun üstünə mütləq qayıdacam.
Mənim
ailəm
Dörd qızdan sonra doğulmuşdum, ona görə də
evin ən sevilən, ən ərköyün
uşağıydım. Ağlım kəsəndən, bütün kənd məclislərinə
atam Xanlar da (biz atamıza əmi deyirdik, ümumiyyətlə,
Qarabağ tərəfdə o vaxtlar “ata-ana” müraciət
forması yoxdu, kənddə hamı uşaqlar atasına ya
bizim kimi “əmi” ya da “qağa” deyirdi, nadir hallarda “dədə”
deyənlər də olurdu), anam Sitarə də (anamıza
bütün kənd uşaqlarından fərqli olaraq, biz “mama”
deyirdik, bu da, görünür, xəstəxanaya işləməyə
gələn və vaxtaşırı dəyişilən
şəhərli həkimlərin ailələrinin təsirindəndi)
təkcə məni aparardı. Elə buna
görə də kənd, el-oba məclislərindən bəzi
fraqmentləri çətinliklə olsa da xatırlayıram.
Amma bu fraqmentlərə keçməmiş “əmi”
dediyim atam haqqında danışmaq istəyirəm,
çünki bugünəcən heç bir yazımda, hətta
avtobioqrafiyamda belə onun adını çəkməmişəm.
Atam Xanlar
Məşədəli kişinin beş
oğlundan ikincisi idi. Bir vaxtlar Novruzlunun zənginlərindən
olmuş Məşədəli kişinin
kasıbladığı, daha doğrusu, inqilabçı
hökumətin onu müflis etdiyi zamana
düşmüşdü uşaqlıq illəri, ona görə
də oxumağa, təhsil almağa böyük həvəsi
olsa da istəyi baş tutmamışdı, elə kənddə
qalıb təsərrüfatla dümələnmiş,
bekarçılıqdan tez də evlənmişdi. Dörd uşaq atası olanda müharibə
başlamış və təbiidir ki, cəbhəyə
çağırılmışdı. Dörd il vuruşmuş, sağ-salamat evə
qayıtmışdı. Özü salamat qayıtsa da, ailəsi
neçə can itirmişdi: arvadı və iki oğlu
aclıqdanmı, xəstəlikdənmi vəfat eləmişdi,
bəlkə də tələf olmuşdular ifadəsi daha
doğru olardı. Ailəsindən ikicə qızı
qalmışdı: Tərlan və Nazilə.
Müharibə bu ailəyə sağalmaz yaralar
vurmuşdu. Məşədəlinin oğlanlarının, yəni
Əmimin qardaşlarının ikisi cəbhədə həlak
olmuşdu. Əmimin yun
hazırlığının direktoru vəzifəsində
işləmiş böyük qardaşı Qulu (evdə
hamı onu Quluş çağırırmış) isə,
repressiyanın tüğyan etdiyi 1937-də həbsə
alınmış, 44-də türmədə vərəm xəstəliyindən
vəfat etmişdi. Bir də, müharibəyə
yaşı düşməyən kiçik qardaş Xumuş
sağ idi, sonralar Müəllimlər İnstitunda oxumuş,
uzun illər Novruzlu və Sufcanlı məktəblərində
dərs demişdi. Dediyim bu tarixlərdə
əlbəttə mən yoxdum.
Mən doğulmamışdan
on bir il qabaq, yəni 1937-ci ildə
Quluş əmim həbsə alınanda onun özündən
iyirmi yaş cavan arvadı Sitarə hamilə imiş. Elə həmin
il də doğulan və dustaq atanın istəyi
ilə Elmira adlandırılan qızını Quluş əmim
türmədə olduğu üçün görə bilməzdi,
heç vaxt da görməyəcəkdi, bir az əvvəl
dediyim kimi, o, 44-də həbsxanada vəfat etmişdi.
Deməli, mənim müharibədən salamat
qayıtmış gələcək atam Xanlar anadan yetim
qalmış iki qızla, gələcək anam Sitarə isə,
atadan yetim doqquz yaşlı qızı ilə dul
qalmışdı. Belə yerdə o qədər də təqdir olunmayan
bir adət boy göstərir, qohum-əqraba qarışır
işə və mənim gələcək valideynlərimin
birgə həyata qədəm qoymalarını çox məntiqli
hesab edirlər:
- Kişi
iki qızla qalıb arvadsız, qardaşının
qızı da atadan yetim, niyə özgə adama ata desin o binəva
körpə, doğmaca əmisi ola-ola? Evin
gül kimi dul gəlini niyə özgə ocağa qismət
olsun, hazır dul qayın olan yerdə?
Əslində, burda bəyənilməyən mənəvi
bir naqislik olsa da, rasionallıq baxımından sərfəli
bir izdivaca rəvac verilə bilərdi. Verildi də!
Bu məsələdə
Sitarənin qardaşı, bu yazının əsas qəhrəmanlarından
biri kimi adı tez-tez çəkiləcək dayım Mamed
Əmirovun rolu az olmayıb, baxmayaraq ki, sonralar, lap çox
sonralar öz qulağımla eşitmişdim Xanları yava
sözlərlə qınamağını.
lll
Xeyli
mürəkkəb strukturu olan yeni bir ailə yaranır,
doğma əmiqızı olan qızlar ata bir ana ayrı
ögey bacılara çevrilirlər; yeni izdivacdan şərikli
uşaqların dünyaya gəlməsi ilə struktur bir az da qəlizləşəcəkdi. Uşaq vaxtlarımda da, sonrakı
yeniyetməlik çağlarımda da atamın bu izdivacdan nə
qədər əziyyət və xəcalət çəkdiyinin
dəfələrlə şahidi olsam da, hiss edirdim ki, o, anamla
çox xoşbaxtdı, anam da atamdan razıydı, amma ətraf
vardı, sənin xoşbaxtlığını sinirə bilməyən
qohumlar, qonşular, dostlar-tanışlar, düşmənlər
deməyə dilim gəlmir.
Atam kənd kişilərinin çoxundan fərqli olaraq,
anama dərhal görünən bir məhəbbət bəsləyir,
hədsiz qayğı göstərirdi. Anamın təsərrüfat
işlərində əli yoxdu, o, firavan, şən həyata
meyilli, səsli-küylü, gözəllik haqqında kənd
etalonuna tam uyğun gələn yaraşıqlı
qadındı. Mənim zahiri görkəmi
ilə diqqət çəkməyən təvazökar, sakit
təbiətli, qayğıkeş Əmimlə çox fərqli
olsalar da, bir-birini yaxşı tamamlayırdılar.
Sözün həqiqi mənasında, bir-birini sevən
xoşbaxt ər-arvad idilər, amma bu
xoşbaxtlığın üstündə ağır bir kölgə
vardı. Bu, Quluş əminin heç vaxt
çəkilib getməyən kölgəsiydi.
Həmişə
təriflərlə yad edilən, mərdliyinə, şücaətinə,
qızıl muşduğuna, gümüş portsiqarına,
uzunboğaz xrom çəkmələrinə oxşamalar deyilən,
sarı kəhər atı haqqında nağıllar söylənən,
bütöv nəslin keçmiş fəxr yeri olan Quluş əmini
nəslin sağ qalan tör-töküntüləri
unudulmağa qoymurdular. Quluş zavallı
Əmimin həm doğma qardaşı, həm də çox
güclü rəqibi idi. Əmim nə qədər
yaxşı insan, sevən qayğıkeş ər olsa da,
heç vaxt Quluş əmi səviyyəsinə qalxa bilməzdi,
buna ətraf və Quluş əmi haqqında yaranmış
mif imkan verməzdi. Əmim hər cəhətdən
uduzurdu böyük qardaşına.
Vaxtaşırı söz çıxırdı, guya
Quluş əmini hardasa görən olub, guya o
sağ-salamatdı, amma qardaşının xəyanətini
eşidəndə kəndə gəlməyib, elə gəldiyi
yerə də qayıdıb gedib.
Əlimizdə Quluş əminin qazamatda vərəm xəstəliyindən
öldüyünü sübut eləyən kağız olsa da,
Əmim bərk həyəcan keçirir, böyük və
hörmətli qardaşının qayıdıb gələrsə,
üzünə necə baxacağının qorxusunu çəkirdi. Bəlkə elə ona
görə dörd illik müharibədən sağ-salamat çıxan
kişi sağalmaz ürək xəstəliyi tapdı və
1963-cü ildə qırx səkkiz yaşında vəfat elədi.
Anam atamla birgə dünyaya gətirdiyi dörd
balaca uşaqla (özümü hesaba almıram, çünki
atam vəfat eləyəndə mən çoxdan Ağdamda
dayımın himayəsindəydim, doqquzuncu sinifdə oxuyurdum)
ikinci dəfə dul qaldı və daha heç vaxt xoşbaxt
olmadı.
lll
Anama nisbətən atam çox sakit, təvazökar, hətta utancaq adamdı. Orta boyu, qara gur qıvrım saçı, bir balaca sarıya çalan qalın bığı vardı. Kəndin hərbidə olmuş kişilərinin çoxu kimi qalife şalvar geyirdi. Geyim-keçiminə, saçına-başına qulluq eləməyi sevirdi. Bu da təbii idi. Əmim cəbhədən qayıdandan sonra dəlləklik eləyirdi. Novruzlu boyda çox iri bir kəndin təkcə dəlləyi idi. Məhləmizə yaxın olan su dəyirmanının yanında balaca bir dükanı vardı. Kəndin bütün kişiləri başını bu dəlləkxanada qırxdırırdı. Bütün varidatı əlindən çıxmış Məşədəli kişinin oğlu - Əmim, qolçomaq oğlu olduğuna görə, dediyim kimi, təhsil ala bilməmişdi, tez evlənmiş, gəncliyini də müharibəyə bağışlamışdı. Yaxşı ki hərbi xidmətdə baş qırxmaq öyrənmişdi, ömrünün axırınadək bu sənət onun karına gəldi. Elə bu peşəsinə görə onu it əzabı olan kolxoz işindən də azad eləmişdilər.
Əmimlə bağlı xatirələrim çox deyil, dünyanı az-çox anlamağa başlayanda, yəni yeddi yaşımın tamamında evimizdən ayrılıb Ağdamın özündə dayım Mamed Əmirovun evində yaşamalı olmuşdum.
lll
Kənddə, doğma evimizdə keçən uşaqlıq illərimdə həm ailədə, həm məktəbdə qayğı ilə əhatə olunmuşdum, məndən sonra doğulan iki qardaşım - İlhami və Çingiz də ailədəki birinciliyimi əlimdən ala bilməmişdilər. Bu ərköyünlük yeddi il davam elədi. Və günlərin birində valideynlərim məni Ağdamın ən məşhur adamlarından biri olan və həmişə “dayımın canı haqqı” deyib canına and içdiyimiz Mamed Əmirova peşkəş elədilər. Ən təəccüblüsü bu idi ki, kəndimizdən, evimizdən, ata-anamdan, bacı-qardaşlarımdan qətiyyən ayrılmaq istəməsəm də, Ağdama, dayımın evinə getməyə etiraz eləmədim.
Məsələ bircə anda baş verdi. Dayım növbəti
arvadı Şəfiqə ilə bizə qonaq gəlmişdi kəndə
- tut yeməyə. Saçı
zavivkalı, dodaqları pamadalı, dikdaban çəkməli,
uzunboylu bu qadın elə bil özgə planetdən gəlmişdi.
Nəinki Novruzluda, heç Ağdamın özündə də
belə qadına rast gələ bilməzdin.
Şəfiqə
dayımdan xeyli cavan olsa da, uşağı olmurdu. Bu qısırlığın səbəbini mən
sonralar anladım, özüm kişi-qadın münasibətlərinə
bələd olandan sonra. Onu da deyim ki, Şəfiqənin
ərindən xeyli gənc olan qadınlara məxsus hədsiz ərköyünlüyü
vardı. Sözü sözdü, kəsdiyi
başa da sorğu-sual yoxdu.
Qapımızdakı
cavan tut ağacını karxana deyilən çox iri bez
parçaya çırpanda, mən barama irilikdə
yetişmiş beş-altı tutu şirədən
qaralmış xırda ovcuma yığıb hər şeyə
şişirdilmiş maraqla baxan bu qəribə qadına
yaxınlaşdım, əlimi ona tərəf uzadıb ovcumu
açdım və “Ala, ye!” dedim. Nəydi məni
o qadına tərəf aparan? Bəlkə
onun qeyri-adi görkəmi? Gözəlliyi?
Bəlkə daha qəliz səbəb vardı: Tale! Qismət! (Əcəb monoloq yeridi.) Niyə
bir elə uşağın içində o qadına tutu məhz
mən aparmalıydım şirədən qaralmış
ovcumda? Bu nə jestdi belə? Doğrudanmı dünya, həyat təsadüflər
üzərində qurulub? Buna mənim
şübhəm var. Bəlkə, bu, mənim həyatımın
fabula başlanğıcı idi? Ritorik
sualları saxlayaq, fəlsəfə də mənim xörəyim
deyil.
Şəfiqə
məni, yəqin ki, indicə gördü və içdən
gələn səmimi heyrətlə az qala
qışqırdı:
- Oy,
Mamed, gör nə qəşəng uşaqdı!
Mamed o saat eşitmədi, bizdən xeyli aralıda yerə
sərilmiş karxananın bir qırağında yanakı
oturub gülləmə tut yeyirdi, yəni ən yaxşı
tutları seçib tez-tez ağzına atırdı.
Şəfiqə əlimdən tutub məni dayıma tərəf
çəkdi.
- Mamed, sən
Allah, buna bax! - Yanağımı əllədi. - Heç şəhərdə
belə simpatişni uşaq yoxdu.
Dayım tutdan ayrılıb mənə baxdı, elə
bil birinci dəfə görürdü, bəlkə elə
doğrudan da bu vaxtacan məni görməmişdi.
- Bo-ho! Nətəər
Sitarıya oxşuyur, az, bu?!
Qadın
bu dəfə əlimdən möhkəm yapışıb
hökmlə dedi:
- Mamed, mən
istəyirəm bu uşaq mənim olsun!
- Nətəər
yanı sənin olsun, nənə? Bu itdi,
pişikdi?
- Mən
onu oğulluğa götürürəm!
- Nə
deyirəə, bu?
- Dedim bu
uşağı mən oğulluğa götürürəm,
Mamed!
-
Gerçək sözündü, nənə?
Arvad ərköyünlüklə
qırmızı dikdaban çəkməsini yerə vurdu:
-
Mıçka, mən onsuz getmiycəm şəhərə!
Qadın hökmünü vermişdi. Onun səsində
elə bir qətiyyət, dediyinə inam vardı ki, nəinki
dayım, o yaşımda mən də bildim ki, həqiqətən,
bu bərli-bəzəkli arvad dediyini yeridəcək.
Dayım
bir mənə baxdı, bir tovuzquşu kimi yüz bir rəngli
arvadına və tərəddüdlə bir də təkrar elədi:
- Nənə,
gerçək sözündü?
Hə,
onu deyim ki, bu “nənə” sözünü o vaxt anlamasam da,
sonralar bildim ki, bu “nənə” o “nənə”dən deyil, bunun
ayrı mənası var: mehribanlıq məqamında kişi
arvadına “Nənə”, arvad da ərinə “Mıçka”
deyirdi. Bu müraciət formasının
arxasında nə dayanırdı, heç vaxt dəqiq bilmədim.
-
Çox şirin uşaqdı! - Qadın neçənci dəfə
təzəcə qırxılmış başımı
sığallayıb, yanağımı əllədi.
Dayım sınayıcı nəzərlərlə
bir də üzümə baxdı və özünəməxsus
əda ilə “Səni Ağdama aparsam gedərsənmi, ə?”
sualını verəndə mən dərhal başımı tərpədib
çox ədəblə “Bəli!” dedim və o zaman
ağlıma da gəlməzdi ki, bu qısa sözlə həyatımın istiqamətini
tamam dəyişmiş oldum.
Dayım gur səsi ilə Mamamı
səslədi:
- Az,
Sitara, bu gədəni verərsənmi aparım bizə?
Karxanadan tutu iri məcməyiyə
boşaldan Mamam dizi üstə dikəldi:
- Niyə
vermirəm, ə?! Saa mənim bu canım da qurbandı!
- Az, həmişəlik aparıram ey, oğulluğa istiyirəm.
Mamam, deyəsən, heç duruxmadı da.
- Ə, balalarımın hamısı sənin o bircə qaraltına qurbandı, qağa!
- Bo-ho?! - Dayım təəccüblənir. - Az, bə Xannara gənəşmiyək?
-Ə, Xannar nə deyəjək?!
Doğrudan da, Xanlar heç nə demədi, etiraz da eləmədi. Onu da deyim ki, Əmim bir az çəm-xəm eləsəydi, onun ərköyün qaynı dərhal bu fikirdən vaz keçərdi, amma bunu bir toyda deyərdi, bir də yasda.
Elə həmin gün dayım məni Ağdama, heç adına-sanına, tutduğu vəzifələrə, özü demiş “salidni” görkəminə, bir sözlə, statusuna yaraşmayan evinə apardı. Bununla da yeddi yaşımda mənim uşaqlıq həyatım bitdi.
Bir filmdə qəhrəmana sual edirlər:
- Uşaqlığın necə keçdi?
Cavab verir:
- Qısa.
Mən bu dialoqu eşidəndə öz uşaqlığım yadıma düşmüşdü.
Əli
Əmirli
525-ci qəzet.- 2015.- 28 noyabr.- S24-25