Nağıl adam - portret-povest
Ömürləri
nurlu insanlar...
Aydının hər keçən günü,
ömrü, qibtə ediləcək rayihələrlə dolu təkrarolunmaz
rənglərdir. Bunun üçün də o,
oturub-durduğum gündən bəri həmişə
ağızdolusu ulu Tanrısına, onun tale qismətinə bəxş
etdiyi dostlarına minnətdarlıq edir. Ömrünün
yola saldığı ötən illərində
yazıçı dostumun ünvanına üz tutan, onunla
ünsiyyətdə olub kəlmə kəsən, ixtilat edib bu
tanışlığı sonralar dostluğa çevirən
insanlar da elə həm cəmiyyətdəki mövqelərinə,
həm də bir şəxsiyyət kimi sanballarına görə
müxtəlifdirlər. Ən maraqlısı da budur ki,
o insanlarla, o dostlarla, o tanışlarla görüşlərdən
Aydına təkcə dost qayğısı, dost diqqəti yox,
həm də neçə-neçə xoş xatirələr,
şirin söz-söhbətlər də qalıb...
Və mənim
də bəxtim bir də onda gətirib ki, oturub duranda, bəzən
yaxın-uzaq yol gedəndə, lap bir məclisə düşəndə
sözə körpü sala-sala dostumu o xatirələri dilə
gətirməyə sövq etmişəm, dinləyə-dinləyə
də nəsə bir rahatlıq duyaraq zövq almışam...
İndi də
yeri gəldikcə yadımdakıları danışıram
ki, istəyənlər eşidib agah olsunlar...
lll
1980-ci ilin isti bir yay günündə köhnə
dostlarından şair, tərcüməçi, Əməkdar
incəsənət xadimi Səyavuş Məmmədzadə
tanınmış rusdilli şair Mansur Vəkilovla yol
yoldaşlığı edib Şabrana (o vaxtkı Dəvəçiyə)
gəlib Aydının qonağı olurlar. Aydın da o vaxtlar Mansur Vəkilovla
ilk dəfə görüşsə də,
yaradıcılığı, tərcümeyi-halı ilə,
təbii ki, bir qələm adamı kimi tanış
imiş. Bilirmiş ki, əslən Qazaxdan olan
Mansur müəllim məşhur Vəkilovlar nəslindəndir.
Hətta orasını da bilirmiş ki,
qonağının atası Fəxri Vəkilov respublikamızın
səhiyyə naziri olub. Mansur müəllim
Moskvada təhsil alıb. “Literaturnıy
Azerbaydjan” jurnalının baş redaktor müavinidir. (sonralar jurnalın baş redaktoru da olub.
Dəvəçidə yüngülvarı bir qəlyanaltı
etdikdən sonra “sərinləmək” üçün həmin
isti yay günündə maşını sürürlər
Nabrana, dənizdə çimib sonra da orada meşəyə
çəkilirlər.
Yeri gəlmişkən, qeyd edim ki, aralarında xeyli
yaş fərqi olsa da, bu gözəl sənətkarımızın
- Səyavuş müəllimin Aydına hörmət və
ehtiramının özüm də şahidi olmuşam. 2012-ci ilin avqust ayında
yurdsevər şabranlıların böyük coşqu ilə
keçirdikləri, dostumun 60 illik yubiley tədbirinə
ölkəmizin xeyli sayda qələm əhli, incəsənət,
mədəniyyət xadimləri ilə yanaşı Səyavuş
müəllim də gəlmişdi və təntənəli
yubiley tədbirində Aydına ithaf etdiyi şeirini oxudu.
Dostum
Aydın, alqış altmış yaşına!
Qələm
sənə daim olsun aşina!
“İttifaqı”
bu gün yığdın başına,
Bu
büsata rövnəq verən sağ olsun,
Dağa
arxa gərək uca dağ olsun!..
lll
Əyalətə
gəc baxanlar yox deyil,
Sənətkarın
qədrin bilən çox deyil,
Şöhrət
hərisləri hələ tox deyil,
Sənə
qiymətini zaman verəcək,
Kimin kimliyini zaman görəcək.
lll
Səngərin,
güvəncin yazı masandır,
Hədəfin
- düz yolu çaşıb azandır,
Yaxşıya
şər atıb quyu qazandır,
Yaz, yarat!
Eşitsin aləm sözünü,
Beləcə
qarşıla yaşın yüzünü!
Beləcə M.Vəkilov və S.Məmmədzadə
xoş əhval-ruhiyyə ilə günü başa vururlar. Qonaqlar Bakıya
qayıdanda, necə deyərlər, əl-təmən edib
ayrılıq vaxtı çatanda nədənsə Mansur
müəllim birdən-birə Aydına:
-
Aydın, atan nəçidir? - deyə qəfil
bir sual verir.
Aydın da cavabında bildirir ki, bəs adi bir tibb
işçisi, daha dəqiq desək, o vaxtlar rayondakı
Gigiyena və Epidemiologiya Stansiyasında laboratoriya müdiridir.
Mansur
müəllim növbəti suala keçir:
- Bəs
anan?..
Qonaqlarını yola saldığı bir vaxtda elə
bil təzədən tanışlıq üçün Mansur
müəllimin bir-birinin ardınca verdiyi bu qəfil suallar
Aydını bir balaca çaşdırıb ona qəribə
gəlsə də, qayıdır ki, bəs, anam da evdar
qadındır.
...Həə...
Aydın
sövqi-təbii hiss edir ki, deyəsən, Mansur müəllim
ondan gözlədiyi cavabları eşitməyib. Aradan bir az
keçəndən sonra Mansur müəllim bir də xəbər
alır ki, bəs babaların kim olub?..
Və
Aydından ata babasının çox böyük ruhani alim,
ana babasının isə 1937-ci ildə repressiya qurbanı
olmuş Çəpni bəylərindən olduğunu eşidən
Mansur müəllim öz qalın səsi və rusdilli azərbaycanlılara
məxsus tələffüzü ilə dillənir:
- Deyirəm,
axı...
Sən
demə, əsilzadə, kübar bir insan olan Mansur müəllim
tanış olduğu müddətdən bəri,
necə deyərlər, altdan-altdan Aydının
oturuşuna-duruşuna, sözünə-söhbətinə
göz qoyubmuş...
lll
...Neçə
il bundan qabaq isti yay günlərinin birində
işdən-gücdən vaxt-macal tapıb, necə deyərlər,
daxilən dincəlib yüngülləşmək
üçün dostum Aydınla həmişəki qaydada
xudmani bir masa arxasında əyləşib dərdləşir,
ordan-burdan söhbət edirdik.
Necə deyərlər, zaman da o zaman, vaxt da o vaxtlar idi
ki, Həcc ziyarəti ərəfəsiydi. Ziyarətləri
qəbul olsun, elə bizim Şabrandan da neçə zəvvar
o müqəddəs səfərə yola
düşmüşdü.
Həcc ziyarətinə yola düşən həmyerlilərimizi
Aydın, söz yox ki, Şabranın köhnə sakinlərindən
biri kimi, yəqin, məndən əvvəl, daha yaxşı
tanıyırdı. Ancaq nədənsə dostumu fikirli
gördüm. Təbii ki, səbəbini
soruşdum. Aydın da, nə sənə,
nə mənə, qayıtdı ki, hər Həcc ziyarətində,
ya ziyarət ərəfəsində, keçənlərinizə
rəhmət, axund babam yadıma düşür. Mən də belə fürsəti heç əldən
verərəm? Kişini çəkdim “sorğu-sual”a.
Aydın da, mətləbə gələnəcən, gah
qürrələndi, gah kövrəldi, bəzən qəmli-qəmli,
bəzən təşəxxüslə o təqvalı, halal
tikəli babasından danışdı ha, danışdı!
lll
...Ötən
yüzilliyin əvvəllərində hörmətli bir
tanışı Həcc ziyarətindən qayıdan qohumunun
şərəfinə düzəltdiyi məclisə
Aydının babası Molla Əhəd axundu da dəvət
edir.
Bəli, məclisə toplaşanlar heç süfrəyə
əl uzatmayıb müqəddəs səfərindən
sağ-salamat dönən hacının
danışacaqlarının intizarı ilə kişinin dilə
gəlməsini gözləyirlər. Xalça
üstündə təşəxxüslə mütəkkəyə
dirsəklənən hacı isə hələm-hələm
dinmək bilmir. Beləcə bir xeyli keçəndən
sonra axır ki, dilə gəlir:
-
Əşi, ziyarətdən qayıdıb görürəm
ki, nə?... - Üzünü məclis əhlinə
tutub, sualına elə özü cavab verir: - Evdə aləm
qarışıb bir-birinə. Deməyəsən,
çoban zındıq oğlu zındıq səhlənkarlıq
edib, sürüdən qoyunların ikisini verib bada. Döyüb-söyüb qovdum getdi, heç bir illik
haqqını da vermədim.
Məclisə toplaşanlar dinmirlər. Məxməri çaydan bir
qurtum alan hacı: - Əşi, hələ
bu harasıdır, - deyib yeni söhbətə keçir, -
nökərlər xəbər verdi ki, bəs mən burada
olmayanda qonşunun mal-qarası keçib örüşümə.
Mən də borclu qalmadım, nökərləri öyrədib
zəmisinə od vurdurdum,
taxılını məhv etdirdim.
Məclisə
elə bil su ələnir, amma dinib-danışmağa
heç kim ürək eləmir. Hacı
isə buna məhəl qoymayıb şəstlə adamlara
baxır, sonra da ləzzətlə əllərini bir-birinə
sürtüb:
- Bir
görün sonra nələr oldu, - deyə yeni bir
“şücaətindən” danışmaq istəyəndə
Molla Əhəd axund, “hacı”nın
sözünü kəsir. Özünü ələ alıb
hirsini birtəhər boğur, sözünə “çox
uzaqdan” başlayır: - İbrahimxəlil peyğəmbər
Kəbədə Allah evini bərpa edəndə şeytan məlun
da qırsaqqız olur ki, bəs mən də bu işin bir
qulpundan yapışacağam. Allahın peyğəmbəri
şeytanın bu sözlərindən qalır mat-məəttəl;
neyləsin, necə etsin?.. Uca Xaliqdən
nida gəlir ki, ya peyğəmbərim, dəyib toxunma,
işin olmasın, qoy o da əlindən gələni etsin... Allah evi tikilib hazır olandan sonra peyğəmbər
(s) möminləri Kəbəni ziyarətə
çağırır. Şeytan lənətə gəlmiş
də təzədən zühur olub bu yandan qayıdır ki,
hə, bəs mən də öz adamlarımı ziyarətə
çağıracağam... Allahdan yenə nida gəlir ki, ya
peyğəmbər, bundan darılıb sıxılma, qoy onun
çağırışına qoşulanlar da gəlsinlər...
Danışdığı
hədisi tamamlayıb qəzəblə ayağa qalxan Molla
Əhəd Axund acığını ev
yiyəsinin üstünə tökür:
- Əşi bu imiş sənin hacın? Bizi bunun
ayağına çağırmısan? Bu
ki şeytanın çağırışı ilə Kəbə
ziyarətinə gedənlərdəndir...- deyərək, məclisi
tərk edir.
lll
Aydının bu söhbətindən sonra bildim ki, demə,
onun bu bölgədə “Molla Əhəd axund” adı ilə
tanınan ata babası böyük bir din xadimi imiş. Nəcəfdə, Məşhəddə,
Qumda ali ruhani təhsili alıbmış.
Ərəb, fars dillərində
külliyyatı varmış. Aydın danışır ki,
rus dilini də mükəmməl bilən babası din xadimi
kimi otuzuncu illərdə, hələ bir müddət ondan
sonra da repressiyalardan xilas olmaq üçün canıyanan
dostlarının təhriki və təkidi ilə hətta rus
dilində bir şeir yazaraq “ellər atası”na həsr
edibmiş...
Nə isə...
Söz sözü çəkdi. Ötənlərə - keçmişə
qayıtdıq. Mən də babamdan söz
açdım. Babam Canəli kişi
torpaq adamı olub, ayağı yer, əli iş tutandan da
torpağı özünə güvənc yeri, arxa-dayaq
bilmişdi. Ömrü boyu alın təri
axıda-axıda mal-mülk yiyəsi, özünə görə
rahat güzəran sahibi olmuşdu. Əkməyə
torpağı, biçməyə zəmisi vardı. Həyətində yəhərli-yüyənli,
kişnərtisi uzaqdan gələn köhlən atı, xeyli
mal-qarası var idi, tövlə dolusu da qoyun-quzusu mələşirdi.
Bütün bunlar zəhmətə könül
bağlayan, işin-gücün ağırından qorxmayıb
ona çiyin verən bu niyyəti pak, əməli düz,
Allahına ibadət edib namazını qılan, orucunu tutan bu
iman yiyəsi kişinin öz halal zəhmətinin qazancı
idi.
Ancaq bir gün dövran dəyişdi, zəmanənin
çarxı döndü. Dedilər, inqilab olub.
“Qırmızılar” hökumət
başına gəlib. Bir gün də
dedilər ki, bəs bundan belə hər şey ümumi olacaq.
Kimin harda nəyi varsa, ortaya qoyulmalıdır, “kolxoz” adlı
kollektiv bir təsərrüfat yaradılacaq...
Xəbəri
eşidən gündən gen dünya Canəli kişiyə
dar gəlir. Dünya malında
gözü-nəfsi olmayan kişini var-dövlətinin əlindən
çıxacağı qorxutmur. Yox, Canəli kişi
dünyanın çoxunu da, azını da
görmüşdü. Onu qorxudan bundan belə halalın harama
qatılacağı idi... Ağzıdualı
kişinin ömrü boyu dilinə haram tikə dəyməmişdi.
Bu “kolxoz” deyilən şeydən isə
dünyanın gərdişinə-gedişinə vaqif
kişinin ağlı bir şey kəsmir, gözü su
içmirdi.
...Canəli
kişini bir gün mərkəzdən gələn məmurlar
“ayağa” çağırır, əvvəlcə
qılıqla danışıb dilə tuturlar, sonra səslərini
qaldıraraq hədələyib hərbələyirlər. Bunlardan bir şey çıxmadığını
görüb qəti qərarlarını bəyan edirlər.
“Fikirləşməyə bircə gün vaxt veririk,
- deyirlər. - Günü sabah
mal-mülkünlə kolxoza üzv oldun heç, olmadın,
yerin ya Sibirdir, ya da sinfi düşmən damğası ilə
güllələnmə, bir sözlə qəbir. - Sonra da xəbiscəsinə
gülümsəyirlər. - Özün bilirsən də,
arvad-uşaq da əsir-yesir...”
Ömrünün qürub çağına hələ
çox qalsa da, necə deyərlər, yaşamaqdan doymasa da,
Canəli Novruz oğlu bu fani dünyada ölümün
gözünə dik baxanlardan idi.
...Babamdan
sonra, nə az-nə çox, düz altmış il ömür sürən, 1995-ci ilin dekabr
ayında yaşı yüzü arxada qoyandan sonra dünyasını
dəyişən Şahbacı nənəmdən də ərinin
o hadisədən - “ya kolxozda, ya da kolxoza qarşı”
seçimi qarşısında qaldığı,
ölümündən bir gün əvvəlki son gecə
haqqında çox eşitmişəm, xatirələrinə
dəfələrlə qulaq asmışam.
Nənəm o gecəni xatırlayıb deyirdi ki, bala,
evimiz həmişə qonaqlı-qaralı olardı. Uzaqdan-yaxından kəndə
yolu düşən qonaq-qaraya qapısı döyülən
qonum-qonşu, ev yiyələri də: “O evə
gedin, o evə düşün”, - deyə bizim evi nişan verərdilər.
Deyilənlərə görə, ata-babamdan
ocağımız həmişə gur yanıb, təknəmiz,
təndirimiz isti, qazanımız qaynar, süfrəmiz də
üz tutanın üzünə açıq olub. Kəndimizdə
bugünki Zövnəlilərəcən gəlib çatan,
indi az qala zərb-məsələ
çevrilən bir deyim var, həm də şeir kimidir:
“Qoyuldu Novruzdunun sacı, yığışdı Həsənninin
acı”...
“Novruzdu”
bizim tayfamızın adı, “Həsənni” isə kəndimizin
yarısıdır...
Xülasə,
nənəm danışardı ki, süfrəmizin
olan-olmazıyla dost üzünə həmişə
açıq ocağımıza həmin gün hələ
ertədən xeyli gəlib-gedən oldu. “Gəl-get”in
əsas məqsədi də, üzə açıq vurmasalar da,
o xətirli kişiyə - babana təsəlli, toxtaqlıq vermək
idi. Bəzi “canıyananlar” isə “yol göstərir”,
“uzaqgörənlik” edirdilər...
...O
gün, axşamtərəfi qonaq-qaramızın sayı daha
da çoxaldı. İstəyənləri
kişinin başına yığışdılar. Süfrə açdım, ortadan süfrə yığışandan
sonra da gələn qonum-qonşu gecədən xeyli keçənədək
oturdular, söhbət etdilər.
Qonaqları
həyətin doqqazından yola salandan sonra fikir-xəyal
içində evə qayıdan kişi dəstəmaz
alıb namazını qıldı. Namaz üstdə əllərini
Rəbbinin dərgahına qaldırdı: “Ey məni Xəlq
edənim! Halalın harama qarışacağı loxmanı mənə
qismət eləmə!...”
Kişini qəhər boğdu. Duasının ardını ürəyində
pıçıldadı...
...Onda
1935-ci il idi...
Atam Nəcəf Canəli oğlunun həyatının
son dəqiqələri hər anı ilə yaddaşıma elə
köçüb ki, elə özümlə də gedəcək. Yay vaxtı
idi. Öz əlləri ilə tikib
ömrünün son illərini divarları arasında doya-doya
yaşadığı evimizin şüşəbəndində
üz-üzə oturmuşduq. Birdən: -Ürəyim
darıxdı, - dedi. Mən onu köksümə
sıxdım, o məni bağrına basdı, son dəfə
isti nəfəsi yanaqlarımı, üzümü yaladı və...
Atamın ölümünü, həyatının son dəqiqələrini
mən necə xatırlayıramsa, o da eləcə öz
atasının, mənim babamın həyatının son
anlarını unutmurdu.
Atam yeri gəldikcə söz salıb deyirdi ki, səhər-səhər
mal-qaranı çölə, kövşənə aparacaqdım,
yuxudan elə təzəcə qalxmışdım ki, anam
qabağıma süfrə saldı. Zreyn çörəyi
dilimləyib sinidə qabağıma qoydu. (Zreyn
- südlə yoğrulmuş xəmir yaymasının
içinə halva qoyularaq bükülüb üzü bəzədilərək
bişirilən şirin çörək). Atamın qəfil öləcəyi ağlıma da gəlməzdi.
Həmin gün kişi arxasını
mütəkkəyə söykəyib
baxışlarını harasa uzaqlara dikmişdi. Birdən
oturduğu yerdən üzünü mənə tərəf
döndərib: - Ye, oğlum, çörəyini ye! Sonra
vaxtın olmayacaq, - dedi və yenə əvvəlki vəziyyətini
alıb nəzərlərini harasa, uzaqlara dikdi.
Zreyn çörəkdən bir dişləm
almışdım ki, yenə atamın səsini eşidib ona tərəf
döndüm.
“Fəratdan
su gətirirlər”, - dedi və bu onun son kəlməsi oldu...
Sapsağlam,
qıvraq kişi qəfildən sanki dərin
bir yuxuya getmişdi...
Evimizdə həmişə zreyn çörək
bişirərdilər, o ənənə elə bu gün də
qalıb. Təknəmiz, təndirimiz kənddə-kəsəkdə
qalsa da, bərəkəti hələ ki özümüzlədi.
Bu bişmişi ev əhli indi də,
elektrik sobasında hasilə gətirir. Və hər dəfə
süfrədə zreyn çörək görəndə atam
gəlib gözlərimin önündə dayanır, onun
babamın ölümü ilə bağlı həmin xatirəsi
qulaqlarımda səslənir...
Hərdən
əhvallı vaxtlarında nənəmdən: - Babamı necə
xatırlayırsan, onunla necə dolanırdınız,
heç ondan inciyib usandınmı? - soruşardım.
O da hər dəfə elə eyni sözləri təkrarlayıb:
- Nə yatdım ki, nə yuxu görəm, ay bala, - ardınca
da köks ötürüb, - bir üzüm qız qaldı,
bir üzüm gəlin,- deyərdi. Babamla
sürdüyü 14-15 illik ömrü onun yaddaşında bir
an kimi qalmışdı. 13
yaşındakı, atadan yetim qalmış böyük
oğlu Nəcəf başda olmaqla, o çətin zamanlarda
daha beş övlad da böyüdən nənəmi
babamsız keçən 60 illik ömründə o kişinin
vaxtsız-vədəsiz ölümünün nisgili heç
tərk etməmişdi. Belə söhbətlərdən sonra
diqqət yetirib görərdim ki, gözəl çöhrəsinə
ona heç yaraşmayan bir hüzn qonur...
Nənəm
xanım-xatın, zərif bir qadın olmağına rəğmən,
həm də qoçaq, kişi qeyrətli,
ürəkli və məğrur bir insan idi. Çox
qapıları kilidli, körpələri yetim, anaları
gözü yaşlı, gəlinləri dul qoyan, bizə də,
bizdən sonrakı bir neçə nəslə də
“Böyük Vətən müharibəsi” kimi öyrədilən
İkinci Cahan savaşının ilk günlərindən iki əmisi
ilə birgə cəbhəyə gedən, hələ 20
yaşı tamam olmamış oğlu Nəcəfdən, yəni
atamdan sonra o xanım-xatın nənəm, ərindən
qalmış beşaçılan tüfəngi də boynundan
asıb, qaynı arvadlarını da başına
yığıb kolxoz
çapqınçılığından - çörək
qədri bilən, yaxşılığa dəyər verən
qohum-qonşunun da köməyi sayəsində - qurtulub qalan,
sonrakı bir neçə ildə Allahın bərəkəti
ilə artıb-törəyib naxır, sürü olan
mal-qaranı Talış dağlarının qoynunda “Mənnig”,
“Cəcığlı yurd”, “Xan bulağı”, “At
axırı” yaylaqları ilə dövrələnən Cam
bulağına, Semaqonu yaylağına sürərmiş. Alaçığını babalarımı bir
vaxtlar bu yerlərə bağlayıb məskun edən
Oğlan qalasının belində qurar, dəyələri də
ətəyində salarmış. Beləcə,
üç ay yayı oralarda keçirərmiş.
...
Atasının ölümündən sonra atam hələ
dörd il tək təsərrüfatçı
kimi öz halal torpağını əkib-becərib. Ancaq 1939-cu ildə kolxoza keçib. Bunu mən ötən əsrin doxsanıncı illərində
Lerikdə aqrar islahatlar aparılarkən yaşayış məntəqələrinə
aid torpaqların, ərazilərin ilkin sənədlərini
araşdırarkən öyrəndim. 1936-cı ildə
Zövnə kəndinin aid olduğu “Molotov” kolxozunun adına tərtib
edilmiş dövlət aktında (xəritəsində)
Zövnədə iki şəxsin: - Nəcəf Canəli
oğlu və Cəri İmamverdi oğlunun hər birinə
aid şəxsi torpaq sahəsi ayrıca dəqiq cizgilərlə
verilib, elə bu adla da həmin “tək təsərrüfatçılar”
o xəritədə rəsmiləşdirilib.
Bundan
sonrası tamam ayrı bir söhbətin mövzusudur, şəcərəmi
bu qədər öydüyüm bəsdir, mənimkilər
dözər, odur ki, qayıdıram Aydıngillərə...
lll
...Hə,
söhbətimi bitirəndə dostuma baxdım. Aydın
doluxsunmuşdu. Elə doluxsuna-doluxsuna da: - Rəhmətlik
babanız duası haqqa qovuşan kişilərdən olub, -
dedi. - Atam da elə idi...
...Aydının
axund oğlu olan atası Əhməd kişi
ateizmin insanları dinindən-imanından uzaq
saldığı bir vaxtda, gizlində də olsa, namaz
qılar, Ramazan ayında oruc tutar, gecələr xəlvətə
çəkilib Quran oxuyarmış. Hərçənd ki,
inandığı din onun üzvü olduğu partiyanın
ideologiyasına yad idi... Cibində gəzdirdiyi
partbilet kişinin etiqadına, imanına kölgə sala bilməmiş,
xələl gətirməyə gücü
çatmamışdı.
Müharibədə olmuşdu. Ölüm, qan
görmüşdü. İstefada olan tibb
xidməti kapitanı idi. Yaşı səksəni
haqlayanda kişi yorğan-döşəyə
düşür. Sağalmaz bir dərdə
düçar olduğunu oğul-uşaqdan əvvəl
özü bilibmiş. Burasını da bilirmiş ki, xəstəliyi
hələ bir müddət çəkəcək, vurulan iynələrin,
qəbul etdiyi dəva-dərmanın da sağalıb şəfa
tapmasına xeyri-faydası olmayacaq...
Heç olmasa gecələr nisbətən bir hovur rahat
yatması, çəkdiyi ağrı-acıların
azalması, keyləşməsi üçün xəstəyə
xüsusi həb verilir, ağrıkəsici iynələr
vurulurmuş.
Beləcə, ağrı-acılarla
ömrünün tamamını, vaxtının-vədəsinin
çatacağı günü gözləyirmiş. Yox, o da ölümündən qorxan kişilərdən
olmayıb. Hələ yaxşı vaxtlarında
ölüm-itimdən söhbət düşəndə
köks ötürüb deyərmiş ki, eh, mənim
yaşıdlarım, tay-tuşlarım davadan, od-alovun
içindən qayıtmadı, indi əl-ayağını
uzadıb yorğan-döşəkdə rahatca ölməyə
nə var!..
Ölümdən
qorxmasa da, yastığının dibini kəsdirən
doğmaları bir gün kişinin artıq öləziyib
sönməkdə, nurunu, işığını itirməkdə
olan gözlərində nəsə bir xof əlaməti
görürlər... Sağalmaz dərdə düçar
olmuş kişinin elə əvvəlcədən böyük
bir ümid, inam yeri də hələ ayaq üstdə
olduğu vaxtlarından hər gün qiraət etdiyi
Quranı-Kərimin Əl-Bəqərə surəsinin ayələrindən
biri imiş: “(Ya Rəsulum!) Bəndələrim
Məni Səndən soruşduqda söylə ki, mən onlara
yaxınam. Dua edib Məni
çağıranın duasını qəbul edərəm”.
O nurani kişi bir gün elə yataqdaca əllərini göyə qaldırıb Tanrısına dua edir: “Ölüm haqdır, ya Rəbbim! Ağlım kəsəndən itaətində durmuşam. Bəndəlik borcumu doğru-dürüst yerinə yetirməyə, buyruqlarına əməl etməyə çalışmışam. İndi bu yataqda yeganə iltimasım budur ki, dualarımı eşidib rəhmini, mərhəmətini məndən əsirgəməyəsən!.. Ya Rəbbim, məni xəstəliyimin əzablarıyla sınağa çəkmə! Birdən məlun şeytan qəlbimə girər, qorxuram ki, ağrı-acının şiddətinə tablaşmayıb, iraq-iraq, asi olam... İstəyim budur ki, bundan betər əzablarım başlanan gün məni dərgahına qovuşdurasan!..”
Aydın danışır ki, onda 2005-ci ilin sentyabr
ayının 6-sı idi. O gün atdığı neçə-neçə həb,
vurulan iynələr xəstəyə rahatlıq gətirmədi.
Göz önündə kişi yerinin
içində ağrıdan səssiz-səmirsiz qovrulur, ah-uf
etmədən için-için inildəyirdi...
Tanış
həkim, sanki özü günahkarmış kimi, xəstənin
yaxınlarını bir qırağa çəkib:
- Daha bu
dava-dərmanın, iynələrin gücü çatmayacaq,
- deyir, - xəstəyə bundan belə morfi
vurulmalıdır...
Gecə ilə axtarıb, qonşu rayondakı aptekdən
tapdıqları iynə ilə xəstəni yuxuya verirlər.
...Sübh
çağı yuxudan erkən duran kişi
sanki gecə heç bir ağrı-acı keçirməyən
adam kimi əyin-başını geyinib eşiyə
çıxmaq qəsdi ilə çarpayısından
qalxıb kürsüdə oturur və bir an sonra heysizləşib
kürsüyə söykənən kişinin elə o sakit
halındaca gözləri əbədi yumulur...
...Açığı,
Aydının atası mən Şabrana gəlməmişdən
iki il əvvəl haqq dünyasına
qovuşmuşdu. 2013-cü ilin - yenə də
sentyabr ayında - anası rəhmətə gedəndə isə
mən Şabranda deyildim, Ukraynadaydım. Bu
ağır xəbəri eşidib, telefonla da olsa, dostuma
başsağlığı verdim. Əlbəttə,
sonra gəlib hüzr məclisində - yeddi mərasimində
iştirak etdim...
(ardı var)
Novruz Nəcəfoğlu
525-ci qəzet.- 2015.- 28 noyabr.- S22-23