“Mən belə bilsəydim...”
Buludlanmış
baxışlarından ürəyinə axan yağmurdan iliklərinə
qədər “islandığın”- Allahın o ver(məyən) günündə
bütün həyatının, yaşadıqlarının,
çəkdiklərinin və yazdıqlarının
vur-tut 5-6 şeir mətninə
sığdığının fərqinə vararsan.
Bu fərqindəlik
hissi içinlə çölünün eyniləşdiyi
bir havada, deyəlim ki, şırıl-şırıl
yağmurların özünü hikkəylə göydən
navalçalara, oradan da zərblə yerə
çırpdığı, havası kirdən-pasdan təmizlənmiş,
amma heç ağarmayan qapqara bir gecənin tənhalığında
yuxunu ərşə çəkər... Çəkdiklərinin
başından çıxardığı tüstülərin
alatoranında əsl Əli Kərim ağrısına
mübtəla olarsan. Yaşanan hər şeyin
puçluğuna, səndən sonrakılara qalanın ancaq
söz olduğunu bilə-bilə bir aldatmaca ömür
yaşayarsan. Yaşayarkən bəlli misralara
sığası qədər tale yazının olduğunu,
ölüb min ilin ölülərinə qarışandan
sonra da özündən sonrakı boşluğa yalnız
hissin, ağrının yükləndiyi söz
boşladığını anlayaraq yanıb-yaxılarsan:
Heç kim başa düşməz məni,
Bəlkə aydınlığımdandır?
Sanki başa düşsələr, nə dəyişəcək? Anlanmamağın
dözülməz ağrısından ağlını itirəcək
həddə gəlsən belə özündən başqa
kimə nə isti-soyuğu? Kimsə kimsəni
başa düşməyə borclu deyil ki. Hərənin öz ağrısını, öz dərdini
yaşadığı, öz itiyini axtarmaqla məşğul
olduğu dünyada niyə kimsə səni anlamağa
çalışmalıdır ki? Sən hələ
bir özün-özünü anladınmı? Nəyi axtardığını dəqiq bilib də
min bir əziyyətlə tapdığını israrla itirməyə
həvəsli ömür yaşayarkən sonrakı
peşmançılığını ifadə eləməkdən
başqa nəyə yarar özünüanlamaların?
Axtarıram
mən səni,
Arayıram mən səni,
Soruşuram
gözümlə ötüb keçəndən səni...
intizarıyla əlinə dəmir əsa alıb, ayağına dəmr
çarıq geyib yolların ağına
düşdüyün günlərdən başlar
özünü dərketmən... Dəmir əsan
əyilənə, dəmir çarığın yeyilənə
qədər gözün dörd olar Onu tapmaq
üçün.
Axtarıram
kitabda, arayıram həyatda,
Bilmirəm
nə boydasan,
nə
görkəmdə, nə adda,
Sənin
təhsilin nədir,
sənin
yaşın neçədir?
Aladırmı
gözlərin, qaradırmı, necədir?-
suallarıyla içini yeyə-yeyə ömrün bəlli bir
nöqtəsinə yetişərsən. Onu tapmaq
azarı, Ona qovuşmaq arzusu, həsrətini sonlamaq
ehtirası bəzən lap yanında dayanana diqqət yetirməyə
imkan verməz. Sən Onu üfüqlərin
qurtaracağında gəzərkən, bəzən lap
yanında addımladığından xəbərin olmaz.
Ürəyin hiss edəndə ki, uzaqlardakına zillənən
baxışların sadəcə ilğıma
aldanıbmış, birdən ətrafına baxarsan, boş
görərsən...
Bəzən
də yanılıb yanındakını “pir” deyib tutarsan, sən
demə eşqiylə yanıb-tutuşduğun isə
işıq ili
uzaqlığındaymış. Yorulmadan Ona doğru getməlisənmiş
- işıq gələn tərəfə... İşıq gələn
tərəfsə aldadar bəzən... İşıq
gələn tərəfin sonrakı nəticələrinə
qurban olar hərdən bütün yaşadıqların.
Bəzən də yanılıb işıq gələn
yeri əlinlə qapayıb könüllü şəkildə
qaranlığı seçərsən. Sonra da bu
qaranlığın içində əlhavasına tap
görüm necə tapırsan həsrətinə qoyulacaq
nöqtəni, ya da işığı yandırmaq
üçün nəzərdə tutulan düyməni...
Onun
üzündəki, əlinin içindəki, ya da lap elə
qaşının üstündəki xaldan başqa istinad
nöqtən olmaz: “Qoy qara xalın olsun həsrətimin
nöqtəsi!”
İstəklərin
maksimum olar əvvəlcə, hamı başlayanda maksimalist
kimi başlayır axı... Tələblərin də,
arzuların da, tövsiyələrin də çərçivələrə
sığmaz:
Kamallı
ol ki, ömür bir şən nümayiş deyil,
Mənalı
yaşamaqsa çox da asan iş deyil.
Ağıl
da öz yerində, kamal da öz yerində,
Bir
gözəllik də görüm mənalı gözlərində...
Heç
işıqlaşmaq bilməyən, sabaha hamilə gecələrdə,
heç rənglənmək bilməyən, günəş
qısırı bomboz gündüzlərin yeknəsəqliyində
yaşaya -yaşaya bəlkə çatışmayan o nəsənin,
kimsənin hansısa naməlum, fövqəl O olduğunu bilərsən,
amma hazırda çarən kimi O da yoxdur...
Kimə,
nəyə baxıram təkcə səni andırır,
Ürəyimdə sözüm var, ürəyimi
yandırır.
O elə
bir sözdür ki, dosta, yada deyilməz,
Anadan əziz
nə var, anaya da deyilməz-
etirafının özünə yer elədiyi çarəsizliyin var sadəcə:
yatanda baş ucunda, gəzəndə kölgənə
yapışıq...
Dərdin,
ağrının, iztirabın bütün bədənini,
ruhunu sardığı anda bəlkə ancaq tutam-tutam şəlalə
saçları o göynərtini kəsməyə qabil olar
-irmaq kimi, şəlalə kimi axıb bütün göynərtilərini
yuyar ürəyindən... Əllərinin, barmaqlarının
ucu hüceyrələrinə qədər ona can atar:
Əllərimi
göynədir saçlarının həsrəti,
Gəl,
yiyəsiz qalıbdır könlümün məhəbbəti...
...və
birdən necə olarsa-Günəş necə
çıxarsa, Ay necə batarsa, ulduzların sırası
hansı qanunauyğunluqla düzülərsə, “meteoritin
görünməsi qədər nadir hadisə baş verər”
- Onu taparsan, ya da O gəlib səni tapar... Üfüqlərin
kəsişməsindənmi, yoxsa bircə
addımlığındanmı, daha bunun önəmi yoxdu.
Amma bir əhəmiyyətli məqam var ki, o
tapma anının səadətini də tam yaşamağa
qoymazlar səni. Çün üzünə duran astar həmişə
tapılır... Seçim Ona qalıb:
Mənsə
səni sevirəm
Susuzluğun
od vurub köz kimi yandırdığı
dodaq
su sevən kimi.
O isə
səni sevir, rahatca bardaş qurub,
- Kabab
üstdən sərin su pis olmaz- deyən kimi.
...sən işıqsan, yurduma yaraşıqsan.
Mənsə
səni sevirəm iynənin ucu boyda
İşığa həsrət qalan göz işıq
sevən kimi.
O isə
səni sevir,
Bir şən
mağarda, toyda,
işıqlardan yaranmış yaraşıq sevən kimi...
Həsrətinə
nöqtə qoyası xalın sahibinədir son ümidin və
yenə də nöqtə...
Bu mən,
bu o, bu da sən,
De,
görək nə deyirsən!
Amma yaxşı fikir ver bu iki məhəbbətə.
Daha
heç nə demirəm
Nöqtə,
nöqtə və nöqtə...
Təbəddülatlar, çırpınışlar,
iztirablar Ondan əvvəl ömür-gün yoldaşına
çevrilər. Yaşatdıqlarının,
yaşadıqlarının yanında bəzən cəhənnəm,
bəzən də cənnət yalan olar. Dirigözlü
o dünyanı görüb qayıdarsan ki...
Nə
könlün ağlayır, nə rəhmin gəlir,
Bəlkə də dünyadan bir insan gedir. ..
Zamanın
Ona qurular, beyninin saatı çıqhaçıq Onunla, Onun
üçün çalışar ancaq:
Gecə də,
gündüz də fikrimdə sənsən,
Mən kimin fikrində yaşayım söylə?
De
hansı bir ürək qəbul eləyər,
Məni sən ünvanlı dərdlə, gileylə?!
Gündüzlərin,
gecələrin sərhədinin itdiyi -
Sənsiz
nə çətin imiş gecə ilə bacarmaq
Nə
şıltaqmış, nə tərsmiş
intizarın,
həsrətin-
ünvanlı gileyə hələ bir də -
Hansı
bir ürəyə yan alsam əgər,
Dərdimin
adından biləcək yadam-
çarəsizliyi də qoşular. Özünü
qınayarsan, didib-tökərsən ruhunu,
yanıb-yaxılarsan. Bundan sonra ha de:
Mən
belə bilsəydim,
Könlümün
dəli,
sərsəri
vaxtında atardım səni...
İş-işdən keçib. Sevgisini, etibarını,
güvənini, təqdirini qazanmaq üçün bəzən
ölüm son ümid kimi işarar üzünə:
Sən mənim
qədrimi biləsən deyə,
Bu cavan yaşımda ölümmü indi?
Vahiməli durumdur, deyilmi? İstədiyin
alınarmı, alınmazmı, bir də baxarsan ki, ayrılıq
qapını kəsdirib-zamanın necə keçdiyini belə
anlamamısan. Aradan onillər keçdimi,
yoxsa bircə saat öncəmi qırıldı
bağlarınız? Həyat bu. İstiqamət
yalnız irəliyədir burda. Geridönməz proseslərin
hay-küyü içərisində “qayıt” nidası elə
zəif səslənir ki, eşidilməz olur:
Həsrətin
araya atdı, dağ, dərə,
Sönən işıq oldun, batan səs oldun.
Qayıt,
mənim gülüm, qayıt bu yerə,
Ey mənim istəyim, nə gəlməz oldun?
Və beləcə
səhərin-axşamın qarışımı
başlayar... Dərdin, həsrətin bundan yaxşı ifadəsimi
olar- ancaq axşamlar hiss edəsən ki, nə vaxtsa səhər
açılmışdı. Yeni arzuyla, təzə bir
ümidlə sıçrayıb qalxmışdın yerindən,
bəlkə elə bu gün...
Ümidlər,
arzular pərən-pərəndir,
Qəlbə təsəllidir xatirələrim.
Bir
halımı soruş, könlümü dindir,
Axşamlar yadıma düşür səhərim.
Fərqi yoxdur, ayrılıq adıylamı, ölüm
səbəbiyləmi, yoxsa lap elə bəsit bir
anlaşılmazlıq ucbatından sənə olan olub
artıq, gecəni-gündüzü dəyişik salan dilbilməz
körpəyə çevrilmisən Onsuz.
Keçdiyin
yollar, dolaşdığın küçələr
bomboş... Adamlar maket kimi hərəkət edərlər
gözlərinin qarşısında, çaş-baş
salarsan ünvanları, çünki əsas
ünvanını itirmisən:
Qayıt,
mənim gülüm, yerbəyer elə,
Dərdli səhərləri, gecələri sən.
Çaşıb
başqa yolla keçirəm elə,
Düz öz qaydasınca küçələri sən.
Sənin dünyan Ondan ibarət idi, Kainatın mərkəzi
O idi. O
olmayandan sonra ha Günəş çıxsın, ha Ay
doğsun, nəyinə lazım? “Yenə
olduğu tək görüm həyatı” arzusu rahat buraxmaz
beynini. Amma icazə ver deyim, əslində
onunla olanda həyatı başqa cür qavramışdın,
çəhrayı eynəyin də onunla bərabər qeybə
çəkildi. O işıq da, o atəş də Onun
özüylə gətirdiyi “xırım-xırda cehiz” idi.
Çıxıb gedəndə özüylə
aparmağı yadından çıxarmadı... Əslində indi həyatı olduğu kimi
görürsən- bərqini itirmiş, rənglərdən
xali, ağ-qara tablo kimi. Darmadağın olan kainatına,
yerini dəyişən ulduzlarına, düzəni pozulan
ehtişamına heyif... Bundan sonra ha pıçılda:
Qayıt,
yerinə qoy Ayı, Günəşi,-
Yenə olduğutək görüm həyatı.
Qayıt,
gözüm nuru, könlüm atəşi,
Qayıt,
sahmana sal bu kainatı...
“Həyat”
adlandırdığımız monotamaşaya
yazılmış 5-6 şeirlik ssenarinin sonuna gəlirik beləcə...
Hər kəsin gec-tez bütün itirdiklərinə görə
duyduğu peşmançılıq, təəssüf, qəhər
dolu daxili monoloqunu söylədiyi o məşhur məqama:
Nə
xoşbəxt imişəm bir zaman, Allah,
Xəbərim olmayıb bu səadətdən.
Nə
xoşbəxt imişəm, nə xoşbəxt, xoşbəxt!
Bu gün eşitmişəm bunu həsrətdən.
Bir vaxt rutin bildiklərin, yeknəsəq
saydıqların, mənasız hesab etdiklərin də anlam kəsb
etməyə başlar gözündə, içinin
yanğısı ruhunu qarsar, ölümə
bağışladığın doğmalarla, həyata etibar
etdiyin yadlarla yaşadıqlarının əlçatmazlığına
kənardan əlacsız baxmaqdan başqa əlindən, dilindən
nə gələr?
İçdiyim
o su da səadət imiş,
İşə getməyim də, qayıtmağım da.
Ona
baxmağım da xoşbəxtlik imiş,
Onu yuxusundan
oyatmağım da...
...Pərdələr
enmək üzrədir - həm səhnədə, həm də
gözlərinin üstündə. Gözləmə,
alqışlayan olmayacaq. Zamanın gözlərini
sığadığı o bitmə anında son
pıçıltılarınla monotamaşan yekunlaşacaq:
Dünya
başdan-başa nə imiş dedin?
Dünya
başdan-başa nə imiş, de, nə?...
Sevinc
MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet.- 2015.- 17 oktyabr.- S.23