Azərbaycan multikulturalizmi fənninin tədrisində
mühüm yüksəliş
Multikulturalizm həyat tərzimizdir
Çoxəsrlik multikulturalizm və tolerantlıq ənənələri
həm Azərbaycan xalqının həyat tərzi, həm də dövlət siyasətində prioritet istiqamətlərdən biri
kimi çoxdan öz təsdiqini tapıb.
Prezident
İlham Əliyev ölkəmizdə tolerantlığın
və mədəni, dini, linqvistik müxtəlifliyin qorunmasını
təmin etmək, eləcə də Azərbaycanı dünyada
multikulturalizm mərkəzi
kimi tanıtmaq məqsədilə yaratdığı
Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzi,
eləcə də millətlərarası,
multikulturalizm və dini məsələlər
üzrə Dövlət
müşavirliyi xidmətinin
ötən zaman ərzində Azərbaycan
multikulturalizminin elmi əsaslarla öyrənilməsi
və dünyada təbliği ilə bağlı bir sıra mühüm layihələr gerçəkləşdirib.
Bu layihələr sırasında
ən əhəmiyyətlilərindən
biri də “Multikulturalizmə giriş”
və “Azərbaycan multikulturalizmi” fənlərinin
həm ölkə, həm də xarici universitetlərdə
tədrisinin təşkilidir.
lll
Bakı
Beynəlxalq Multikulturalizm
Mərkəzi davamlı
və əzmkar fəaliyyəti nəticəsində,
millətlərarası, multikulturalizm
və dini məsələlər üzrə
Dövlət müşaviri
Kamal Abdullayevin ideya və təşəbbüsü
ilə “Multikulturalizmə
giriş” və “Azərbaycan multikulturalizmi”
fənləri həm xarici ölkə, həm də yerli universitetlərdə tədris edilir. Artıq
2015-2016-cı dərs ilində11 xarici ölkə universitetində “Azərbaycan
multikulturalizmi” fənni
tədris edilir.
Ölkəmizdə ötən il 7 ali təhsil ocağında müvəffəqiyyətlə tədris olunan “Multikulturalizmə giriş”
və “Azərbaycan multikulturalizmi” fənlərinin
keçirildiyi ali təhsil müəssisələrinin
sayı 2015-2016-cı tədris
ilində xeyli artaraq 20-yə çatıb.
Artıq bu fənlər Bakı Slavyan Universiteti, Azərbaycan İqtisad Universiteti, Azərbaycan Texniki Universiteti, Bakı Ali Neft Məktəbi, Memarlıq və İnşaat Universiteti, Azərbaycan Dillər Universiteti, Azərbaycan Tibb Universiteti, Azərbaycan Dövlət Aqrar Universiteti, Azərbaycan Mədəniyyət İncəsənət
Universiteti, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
yanında Dövlət
İdarəçilik Akademiyası,
Azərbaycan Dövlət
Neft Akademiyası, Azərbaycanın Dövlət
Dənizçilik Akademiyası,
Dövlət Sərhəd
Akademiyası, FHN Akademiyası,
Kooperasiya Universiteti, Gəncə Dövlət Universiteti, Naxçıvan
Dövlət Universiteti,
Lənkəran Dövlət
Universiteti, Sumqayıt
Dövlət Universiteti,
Mingəçevir Dövlət
Universiteti, Qafqaz Universiteti və Qərb Universitetinin bakalavr və magistr pillələrində
də tədris olunur.
lll
Bugünlərdə müxtəlif ali məktəblərdə
adıçəkilən fənləri
tədris edən müəllimlərlə tədrisin
keyfiyyəti, perspektivlər
və qarşıda duran vəzifələr haqqında söhbətləşdik.
Naxçıvan Dövlət Universitetinin
“Fəlsəfə və
sosial iş” kafedrasının müdiri,
adıçəkilən ali
təhsil ocağında
“Azərbaycan multikulturalizmi”
fənnini tədris edən Novruzəli Rəhimov bildirib ki, bu fənn magistratura
pilləsində 2014-2015-ci tədris
ilinin ikinci yarısında “Xarici dillər”, “Beynəlxalq münasibətlər” və
“Pedaqoji” ixtisasların
birinci kurslarında tədris proqramına uyğun tərtib olunmuş təqvim-tematik plana əsasən tədris olunub: “
2015-2016-cı tədris ilinin
birinci yarısında
isə “Beynəlxalq münasibətlər və
xarici dillər”, “İncəsənət”, “Tibb”,
“Təbiətşünaslıq”, “Sosial idarəetmə və hüquq” fakültələrində birinci
və ikinci kurslarda 283 tələbənin
iştirakı ilə
13 ixtisas qrupunda “Multikulturalizmə giriş”
fənni hazırda tədris olunmaqdadır. Eyni zamanda 2015-2016-cı tədris
ilinin ikinci yarısında digər fakultələrdə də
“Multikulturalizmə giriş”
fənnini müvafiq tədris proqramına uyğun tərtib olunmuş təqvim-tematik plana əsasən tədris olunacaq”. Müəllim bildirib ki, tələbələrin
fənnə maraqları
yüksəkdir: “ Qruplarda bu fənnin mahiyyəti və Azərbaycanda multikultural dəyərlərun
tarixi faktlarla izahı tələbələri,
xüsusən də əcnəbi tələbələri
daha çox maraqlandırır. Tələbələrimiz
arasında İraq, İran, Pakistan, Turkiyə,
Koreya, Nigeriya və Gürcüstandan olan tələbələr
var. Mövzu ilə daha çox maraqlanan tələbələr
də Tələbə
Elmi Cəmiyyəti xətti ilə araşdırmalar aparırlar.
“Multikulturalizmə giriş”
fənninin tədrisinin
mühüm idraki, praktiki, siyasi, ideoloji, mənəvi- tərbiyəvi əhəmiyyəti
var. O, multikulturalizm siyasətinin
mahiyyətini, onun xüsusiyyətlərini və
bu siyasətin həyata keçirilməsinin
mexanizmlərini müəyyənləşdirir.
Multikulturalizm etnik- mədəni
müxtəlifliklərin tənzimlənməsində
mühüm təsirə
malik siyasətdir”.
2015-ci ildə multikulturalizmə
aid iki elmi məqaləsinin çapdan
çıxdığını vurğulayan alim kafedrada mövzu ilə əlaqədar elmi-nəzəri seminar keçirildiyini
diqqətə çatdırıb:
“Fənnin tədrisinin
optimallaşdırılması ilə əlaqədar qeyd etmək istərdim ki, tədris olunan mühazirə materiallarının
təkmilləşdirilməsinə və müəyyən qədər nəzəriləşdirilməsinə
ehtiyac var. Azərbaycan
multikulturalizmi fənni
tədris olunan universitetlər arasında
ortaq layihələrin
hazırlanması, müəllim
və tələbələrin
bu layihələrdə
iştirakının təmin
olunması da fənnin tədrisində əhəmiyyətli ola bilər”.
lll
Qərb
Universitetində tələbələrə
“Multikulturalizmə giriş”
fənnini tədris edən Müşfiq Şükürovla söhbətimizdə
pedaqoq bu ali təhsil
ocağında sözügedən
fənnin bu ildən tədris olunduğunu qeyd edib: “Fənn “Politologiya” və “Filologiya” fakültələrinin
2-ci kursunda tədris olunur. Bu fənn
üzrə təxminən
120 tələbə təhsil
alır. Tələbələrdə mövzuya maraq
yüksəkdir. Onlar üçün
xüsusilə dini, mədəni, ekoloji, cinsi tolerantlıq məsələləri çox
aktualdır. Fənn aktual
diskursu təmsil edir. Bu günün
başlıca problemlərini
müzakirəyə gətirir.
Bu bir tərəfdən
tədrisin həyatla səsləşməsidir, digər
tərəfdən isə
cəmiyyəti multikultural
perspektivə hazırlamaq,
tolerantlıq ənənələrinin
dərki vasitəsi ilə cəmiyyətdə
möhkəmləndirməyə gətirib çıxara bilər. Tədris cəmiyyətə təsir etməkdir”.
M.Şükürov fənnin
tədrisinin əhəmiyyətini
vurğulamaqla yanaşı
bir sıra problemlərin mövcud olduğunu da dilə gətirib: “ Bununla bağlı
ədəbiyyat azdır,
demək olar ki, yox dərəcəsindədir.
Bir neçə fərqli müəllifin dərslikləri
olmalıdır. Fənni daha maraqlı
etmək üçün
tədrisdə fəlsəfi
təmələ çox
fikir verilməli, həmçinin psixoloji və sosioloji aspektlər də əksini tapmalıdır”.
lll
Azərbaycan Dövlət Dəniz
Akademiyasında “Azərbaycan
multikulturalizmi” fənnini
keçən akademiyanın
“İctimai fənlər
və dillər” kafedrasının müdiri,
fəlsəfə elmləri
namizədi, dosent İlqar Abdullayev deyib ki, adıçəkilən
fənn ali təhsilin magistratura pilləsində,
“ Multikulturalizmin əsasları”
fənni isə bakalavr pilləsində
2015-2016-cı il tədris
ilindən etibarən nəzərdə
tutulmuş və hal-hazırda tədris olunur. Bu fənlərin
tədrisi bütün
fakültələr üzrə
həm magistratura, həm də bakalavriaturanın birinci kurslarında tədris olunur. Bakalavr qruplarında tələbələrin
sayı ixtisaslardan asılı olaraq orta hesabla 15-25 nəfər, magistratura qruplarında isə tələbələrin sayı
5-12 nəfər arasında
dəyişir”. Dosent
hesab edir ki, tələbələrin
bu fənnə marağı kafidir: “Onları daha çox milli- etnik və dini
müxtəliflik şəraitində
birgəyaşayış konsepsiyaları
daha çox düşündürür. Çünki
yuxarıda qeyd olunan məqamlar onların gündəlik ictimai həyatlarında
daha sıx üzləşdikləri sosial
hadisələrdir. Bizim akademiyamızda
əsasən Gürcüstan
və Qazaxıstan respublikalarından gəlmiş
əcnəbi tələbələr
və Azərbaycan vətəndaşı olan
daha çox rus və digər
əsilli tələbələr
təhsil alırlar.
Onlar üzərində
müşahidələrimiz, bilavasitə
onlarla ünsiyyətimiz
nəticəsində belə
qənaətə gəlmək
olur ki, “Azərbaycan multikulturalizmi”
fənni ümumən
Azərbaycan dövləti
və xalqı haqqında pozitiv düşüncə aşılayır.
Hesab edirəm ki, bu fənnin
tədrisi dünya xalqlarının, mədəniyyətlərinin
çulğalaşdığı bir dövrdə zəruridir, lakin fənnin tədrisi zamanı onun ümumbəşəri prinsiplərinə
aludə olub milli dəyərləri, etik-əxlaqi normalara kölgə salmaq olmaz”.
İ. Abdullayev sonda tövsiyəsini də qeyd edib: “Yaxşı
olardı ki, bu fənn ali məktəblərin
“Tədris planında”
fakültətiv fənn
kimi deyil, kredit fənlər sırasına daxil edilsin”.
lll
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik Akademiyasında “Azərbaycan multikulturalizmi” fənnini siyasi elmlər üzrə fəlsəfə doktoru, sözügedən ali təhsil müəssisəsinin “Fəlsəfə və sosial psixologiya” kafedrasının müəllimi Cahangir Cahangirli 2015/2016-cı tədris ilinin I semestrindən tədris edir. Fənn “İnzibati idarəetmə” fakültəsinin II kurs magistrantlarına bir semestr müddətində keçilir. Müsahibimiz vurğulayıb ki, fənnin tədrisi maraqla qarşılanıb: “Onları daha çox multikulturalizmin tarixi, müasir dövrdə nə dərəcədə əhəmiyyətli olması, həmçinin bir çox dövlətlərdə bundan bir siyasət kimi imtina edilməsinin səbəbləri, gələcək perspektivləri, xalqımızın tarixən tolerant olması və bunun dünyaya bir örnək ola biləcəyinin etiraf edilməsi və sair bu kimi məsələlər maraqlandırır. Fənn vasitəsilə tələbələr bu siyasətin əhəmiyyətini, məqsədini, bu istiqamətdə atdığı addımları, fəaliyyət istiqamətlərini və sair öyrənəcəklər. Həmçinin, ölkəmizdə və xaricdə olan multikultural mühitin və birgəyaşayışın səviyyəsini, tolerantlığa real münasibəti və sair müqayisə edə biləcəklər”.
Fənnin əhəmiyyəti ilə bağlı fikirlərini bölüşən C. Cahangirli bildirib ki, mövzunun önəmli olduğunu dövlətimizin apardığı multikulturalizm siyasətindən də görmək olar. Alim fənnin tədrisi ilə bağlı tövsiyələrini də əsirgəməyib: “Ayrı-ayrı bölgələrimizdə yaşayan azsaylı xalqların əsas adət-ənənələrinə dair müəyyən video-reportajların hazırlanması, bu istiqamətdə tək mühazirə xarakterli tədbirlər deyil, həmçinin müəyyən sərgilərin təşkili, tələbələri ən çox maraqlandıracaq məqamlara dair rəy sorğusu keçirmək də çox yaxşı olardı”.
Deyilənlərə, yazılanlara və görünənlərə sözardı: Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzinin apardığı ardıcıl və məqsədyönlü işin nəticəsində həm xaricdə, həm də ölkəmizdəki ali təhsil ocaqlarında “Multikulturalizmə giriş”, “Azərbaycan multikulturalizmi” fənlərinin tədrisinin kəmiyyət və keyfiyyətcə artımı Prezident İlham Əliyevin “Azərbaycanı dünyada multikulturalizm mərkəzi kimi tanıtmaq” təşəbbüsünün sürətlə reallaşacağına əminlik yaradır.
S.ABDULLAYEVA
525-ci qəzet.- 2015.- 31 oktyabr.- S.14.