Bir müəllim ömrünün
yaddaşımda qalan anları
Ağamusa Axundov vəfat etdi. Mediada kədərlə səslənən bu ağır xəbər Azərbaycan elminin bütün kəslərini
sarsıtdığı kimi
mənim də qəlbimi ağrıtdı.
Ona görə ki, Ağamusa Axundov sıradan bir alim, sıradan bir müəllim deyildi. Yüzlərlə filoloq tələbəsi
universitet illərində
onun biliyindən, savadından və ən əsası, insanlığından, müəllim
qayğısından pay almışdır.
O paydan mənə də düşür.
Hər kəsin
ömründə elə
anlar, elə məqamlar olur ki, bu anlar,
bu məqamlar onun tale yolunu, həyatının fəaliyyət
istiqamətini müəyyən
edir.
Onda mən Uzaq Şərqin Kamçatkasında əsgər
həyatımın son ilinin
ortalarında sənədlərimi
Azərbaycan Dövlət
Universitetinin Filologiya fakültəsinə - jurnalistika
şöbəsinə göndərmişdim. On bir min kilometri qət edib universitetə
qəbul imtahanına gəlmişdim. Onda mən
hələ universitet deyilən bir anlayışın nağıl
dünyasını yaşayırdım
və həmin on bir min kilometr yolu qətiyyən geri qayıtmaq istəmirdim. (Universitetə
qəbul olmasaydım,
üç illik əsgərlik müddətinin
son beş ayını başa vurmaq üçün, indiki terminlə desək, "dislokasiya"
yerinə qayıtmalı
idim). Rus əsgərinin paltarında
o vaxtkı qəbul qaydası üzrə Azərbaycan dili və ədəbiyyatdan əvvəlcə inşa yazı imtahanı verdik. Bu imtahanı
iki cavan müəllim götürürdü.
O inşa imtahanından
192 nəfər abituriyent
içində yalnız
mən əla almışdım və əlanın enmə təhlükəsi ilə
həyəcanlı halda
həmin fəndən
şifahi imtahana girdim. Yenə həmin iki
cavan müəllim idi. İkisinin də sifətindən nur yağırdı və bu nur
yağışı məni
- on bir min kilometri qət etmiş əsgəri xeyli ürəkləndirdi...
Növbə mənə çatdı. Əlimdəki
imtahan vərəqinə
baxan kimi bir az sarışın o cavan müəllim gülümsər
üzlə:
- Hə,
Kamçatkadan gələn
o əsgər sənsən?
- deyə soruşdu.
- Mənəm - dedim.
- Biz hamımız sənin qəbul olmağını
istəyirik - dedi və biletə işarə edərək cavabları dinləməyə
başladılar. Suallara deyəsən
pis cavab vermirdim, amma ürəyimdən ancaq əla qiymət keçirdi.
İkinci
müəllim mənim
bioqrafiyamdan bəzi şeylər soruşdu və bir daha
Kamçatkadan gəlməyimə
işarə edərək:
- Təbrik edirik səni, beş
alırsan - dedi və imtahan vərəqinə əla yazdı. Universitetin qapısından ünvanını
sonralar öyrəndiyim
Nizami küçəsinə
çıxıb imtahan
vərəqində o iki
cavan müəllimin elə o andaca mənə müqəddəs
görünən imzalarına
baxdım: Ağamusa Axundov və Firudin Hüseynov.
Qalan iki imtahanı da verdim və 1964-cü ilin o isti avqust
günlərinin birində
mən universitet tələbəsi oldum. Elə
ilk dərs günündə
auditoriyaya bizə dərs deməyə gələn Famil Mehdi "kamçatkalı"
oğlanın kim olduğunu soruşdu. Təəccüb qaldım ki,
müəllim bunu hardan bilir. Famil müəllim məni nigaran qoymadı:
- Ağamusa Axundov, Firudin Hüseynov səndən muğayat olmağı tapşırıblar
mənə - dedi.
Beləliklə, universitetdə elə ilk gündən ilk və son dəfə məni də "tapşıranlar"
oldu. Amma bu tapşırıq iki müəllimin - kimsəsizə
qahmar duran iki müqəddəs insanın iç dünyasının ifadəsi
kimi ömrümün
yaddaşına yazıldı.
Bir az da keçdi və biz öyrəndik ki, Ağamusa Axundov, Firudin Hüseynov universitetin Filologiya fakültəsinin ən cavan və ən
istedadlı müəllimləridir.
Onu da öyrəndik ki, Ağamusa Axundov Azərbaycan dilçilik elmində ən cavan elmlər
doktorudur və artıq bu cavan
alimin öz elmi məktəbi formalaşmaqdadır.
Bir az keçdi
və biz universitetin sonuncu kursunun sonuncu ayındayıq. Mətbuat dili ilə bağlı
bir-iki yazım dərc olunmuşdu. Ağamusa müəllim məni ürəkləndirmək üçün
yazılarımı bəyəndiyini
bildirdi. Sonra mən
o vaxt Azərbaycan Kommunist Partiyası Mərkəzi Komitəsində
ideologiya üzrə katib işləyən böyük alim, sənətşünas Cəfər
Cəfərovun ünvanına
mətbuatda dilimizin necə korlandığı
ilə bağlı bir tələbə məktubu yazdım. C.Cəfərov məktuba dərhal reaksiya verdi. Ağamusa Axundov, Məmmədağa
Şirəliyev, Əlövsət
Abdullayev kimi məşhur dilçilərlə
birlikdə öz kabinetində mənim məktubumu müzakirə
etdilər və onda MK-nın katibi Filologiya fakültəsinin dekanı,
professor Əlövsət Abdullayevə
məni universitetdə
saxlamağı məsləhət
gördü.
Mən universiteti bitirən kimi Ağamusa müəllim mənə belə bir mövzu
təklif etdi: "Müasir Azərbaycan ədəbi dilinin mətbuat üslubu". Mən özüm jurnalistikanı
bitirdiyim halda Azərbaycan dilçiliyi kafedrasında həmin mövzunu müdafiə etdim. Ağamusa Axundov mənim opponentim idi və elə onda da Müdafiə
Şurasının tribunasından
məni elmə həvəsləndirən və
bu gün yaddaşımda əziz bir xatirə kimi qalan şirin
sözlər dedi.
Sonra mən də universitet müəllimi oldum. Hər dəfə
Ağamusa müəllimlə
rastlaşanda elə bilirdim ki, ən
doğma, ən əziz adamımı görürəm. Ağamusa müəllim
bir müddət Milli Elmlər Akademiyasında rəhbər
vəzifələrdə işlədi.
Elmi fəaliyyəti dövründə bu
böyük alim dünya şöhrəti
qazandı. Otuzdan çox dərslik,
dərs vəsaiti və monoqrafiyası ilə doğma dilimizin, dilçilik elmimizin inkişafında, təbliğində və
öyrənilməsində misilsiz xidmət göstərdi, qırxdan çox alim yetişdirdi. Azərbaycan dilinə
və Azərbaycana sonsuz məhəbbətinə
görə Bakı Dövlət Universitetinin təkcə filologiyası
deyil, bütün kollektivi bu böyük
alimi, böyük insanı və böyük vətəndaşı
həmişə özünə
doğma bildi. Onu özünə doğma bilənlərdən biri də mənəm.
Elmimizin, universitetimizin böyük
bir alimini itirdik. Amma təsəllimiz odur
ki, alimin illərlə yetişdirdiyi
böyük filoloqlar ordusu var, hələ
bundan belə nə qədər filoloq yetişdirəcək
sayagəlməz əsərləri
var və bir də onu
heç vaxt unutmayacaq dostları, sevənləri var.
Cahangir MƏMMƏDLİ
525-ci qəzet.-
2015.- 15 sentyabr.- S.7.